Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kovettaminen!

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 7

Kovettaminen!

#211

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Kari Aittomäki kirjoitti: Mä en tiedä mistä Esa nuo on matkaan poiminu.
Mutta ne on nimenomaisesti kehäpelejä.

Sä et tarvitse kuoleentuneita hermoja sääriisi.
Käytä lihaksiasi.

Osaat varmaan nostaa isovarpaan/kääntää jalkapohjan ales sokutossa?
Alapotkussa säärellä pelittää miltei sama juttu.

Laitappa nytheti käsi sinne jonkinmatkaa polven alle, sinne sääriluun päälle.
Paina isovarvas ales niin hyvin ku pystyt.
Nouseeko sääriluun ylle lihas?

Jos ei nouse, nyt aina kun vedät mawan..
paina isovarvasta kaakkoon/lounaaseen ja jännitä koko halkoa sen impaktin ajan.
Ja teeniin vaikka nousiskin.

Collins-oppeja.
Mulla se lihaa ympäröivä kalvo on vielä kehittäny sellasen suomuisen suojaverkon.
Koska treenasin kuten oikeet maisterit neuvo.
Se on parempi tapa, usko pois.

jee.
Nousee, kiittää.
Jatketaan näin.
Tyrsky
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 387
Lauteille: Toukokuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Kovettaminen!

#212

Viesti Tyrsky »

Jotenkin pomppasi silmiin sana "Kovettaminen" kun Potkun sanallisissa hetteiköissä horjuin. Ja sitten välähti, askertelin jonkin verran vanhaa blogiosoitetta eilen ja lopputuloksena melkeinpa ei-sekava kuvareportaasi...Mitäköhään tässä höpötän? Jonkun pitäisi viedä miulta kyllä kone jotta en tänne kokoajan kirjoittelisi.

http://mainittakoon.blogspot.com/

Ilkeästi tuon linkin tuohon laitan mutta tuloksia tankuloiden kovetustreeneistä erinäisiltä kerroilta. Facebookissa minulla onkin sitten vähän laajempi kuvakokoelma näistä kovetuksien mustelmista.
"Että Disney tekeekin ötököiden syömisestä herkullisen näköistä...vai pitäisköhän mun vaan mennä tekemään ne nuudelit?"
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Kovettaminen!

#213

Viesti Jussi Häkkinen »

Tyrsky kirjoitti: Jotenkin pomppasi silmiin sana "Kovettaminen" kun Potkun sanallisissa hetteiköissä horjuin. Ja sitten välähti, askertelin jonkin verran vanhaa blogiosoitetta eilen ja lopputuloksena melkeinpa ei-sekava kuvareportaasi...Mitäköhään tässä höpötän? Jonkun pitäisi viedä miulta kyllä kone jotta en tänne kokoajan kirjoittelisi.

http://mainittakoon.blogspot.com/

Ilkeästi tuon linkin tuohon laitan mutta tuloksia tankuloiden kovetustreeneistä erinäisiltä kerroilta. Facebookissa minulla onkin sitten vähän laajempi kuvakokoelma näistä kovetuksien mustelmista.
Hmm. Tämä ei näytä pelkästään hyvältä tai asenteikkaalta. Onko opettajasi ihan varma, että tuo pitäisi olla tuloksena?
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Tyrsky
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 387
Lauteille: Toukokuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Kovettaminen!

#214

Viesti Tyrsky »

No olen mustelmaherkempi ihminen niin jälki näyttää pahemmalta kuin on. Kerran olen tehny tekniikat väärin mutta sitä virhettä en ole mennyt toistamaan
"Että Disney tekeekin ötököiden syömisestä herkullisen näköistä...vai pitäisköhän mun vaan mennä tekemään ne nuudelit?"
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Kovettaminen!

#215

Viesti Pyrkele »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
Tyrsky kirjoitti: Jotenkin pomppasi silmiin sana "Kovettaminen" kun Potkun sanallisissa hetteiköissä horjuin. Ja sitten välähti, askertelin jonkin verran vanhaa blogiosoitetta eilen ja lopputuloksena melkeinpa ei-sekava kuvareportaasi...Mitäköhään tässä höpötän? Jonkun pitäisi viedä miulta kyllä kone jotta en tänne kokoajan kirjoittelisi.

http://mainittakoon.blogspot.com/

Ilkeästi tuon linkin tuohon laitan mutta tuloksia tankuloiden kovetustreeneistä erinäisiltä kerroilta. Facebookissa minulla onkin sitten vähän laajempi kuvakokoelma näistä kovetuksien mustelmista.
Hmm. Tämä ei näytä pelkästään hyvältä tai asenteikkaalta. Onko opettajasi ihan varma, että tuo pitäisi olla tuloksena?
Ihan normitreenin jälkeistä tulosta minusta :) Oikea homma.
Tietenki paraneminenki täytyy edes jotenki turvata
Milläs nuo muuten on tullu? Toisella ihmisellä?
EI ole tankuloiden kovetus tuttua.
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
Markuss
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 545
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Pori

Kovettaminen!

#216

Viesti Markuss »

Toisen ihmisen kanssa raajojen yhteentörmäyksissä kyllä. Mutta onpas melkoiset mustelmat, eipä ole itelle ihan tuollasia kuitenkaan tullut :o

Ainakaan noin laajoja alueita.
Tyrsky
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 387
Lauteille: Toukokuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Kovettaminen!

#217

Viesti Tyrsky »

Eiköhän tämä tästä...Huomasin naamakirjan kansiota selaillessa, että selkeästi on mustelmat vähentynyt yhdessä vaiheessa...Ehkä sitä kutsutaan edistykseksi :smt003

Ba kaot ja kolme-tähteä sekä potku potkusta aiheuttaa suurimmat mustelmat koko kamppailulajihistoriassani
"Että Disney tekeekin ötököiden syömisestä herkullisen näköistä...vai pitäisköhän mun vaan mennä tekemään ne nuudelit?"
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Kovettaminen!

#218

Viesti Elina »

Olikin kyllä aika komioita mustelmia! Joillakin ihmisillä tietysti mustelmointi on herkempää, mutta kyllä siitä kannattaa lähteä, että ei tommosia saisi jatkuvasti tulla. Vaikka niissä kovetuksissa täytyykin tehdä napakasti, niin ei siinä ole kuitenkaan toista tarkoitus p*skaksi hakata. Kun onhan se hyvä olla treenikunnossa seuraavanakin päivänä, eihän koko hommassa muuten ole mitään järkeä.

Jos joku nyt kovasti machoilee, niin kannattaa pyytää rauhoittumaan. Kontakti saa tietysti olla kovaakin, mutta järjen rajoissa.
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Kovettaminen!

#219

Viesti Reba »

Nuohan on ihan normimustelmia. Tuon näköinen mä oon joka viikko, vaikka mitään kovetusharjotuksia teekään.
Tyrsky
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 387
Lauteille: Toukokuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Kovettaminen!

#220

Viesti Tyrsky »

Elämä ja tankula kolhii, puhumattakaan miltä näyttää jos vahingossa vetää Nuuksiossa jyrkänteeltä jalkavapaasti. Siihen nähden nää mustelmat on pieniä.
"Että Disney tekeekin ötököiden syömisestä herkullisen näköistä...vai pitäisköhän mun vaan mennä tekemään ne nuudelit?"
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Kovettaminen!

#221

Viesti Lowclass »

Kun luen enemmän kuin treenaan, eli isompi pää kuin hartiat. Kannattaa harkita hankkiiko sormet joita ei voi ojentaa rystysien takia, tai sääret joissa veri ei kierrä... (karate ja muay.. mm)
Vanhat tietää yrtit tämänkin estämiseksi. En minä. Jokainen toki miettii mikä on tärkeää, jne... Edelleen vähintään 3 kääntöpuolta. Ja toki äskeiset yleistyksiä joistakin, ei kaikista treenaajista.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Kovettaminen!

#222

Viesti Jussi Häkkinen »

Lowclass kirjoitti: Kun luen enemmän kuin treenaan, eli isompi pää kuin hartiat. Kannattaa harkita hankkiiko sormet joita ei voi ojentaa rystysien takia, tai sääret joissa veri ei kierrä... (karate ja muay.. mm)
Vanhat tietää yrtit tämänkin estämiseksi. En minä. Jokainen toki miettii mikä on tärkeää, jne... Edelleen vähintään 3 kääntöpuolta. Ja toki äskeiset yleistyksiä joistakin, ei kaikista treenaajista.
Näin. Ja karate ei hajota rystysiä, mikäli ei tee esim. makiwaraharjoittelua väärin. Mitään yrttejä tms. ei tarvita.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kovettaminen!

#223

Viesti Mika »

Tyrsky, voi tietysti olla että olet kovin herkkä saamaan mustelmia, mutta kyllä minä tässä olen Elinan ja Jussin kanssa samaa mieltä. Ei Tang Langin Bakaoita ole tarkoitus tehdä niin, että mustelmat ovat tuollaisia. Tätä on Shifummekin painottanut jo alkuvaiheessa.

Aion jutella tästä opettajiesi kanssa varmistaakseni mistä on kyse.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Kovettaminen!

#224

Viesti Jussi Häkkinen »

Reba kirjoitti: Nuohan on ihan normimustelmia. Tuon näköinen mä oon joka viikko, vaikka mitään kovetusharjotuksia teekään.
Melkoista...ja yllättävää, etenkin kun katsoin lajiasi. Miksi?
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Kovettaminen!

#225

Viesti Esa Tyynismaa »

Kysytkö siis ihan oikeasti,että miksi karatea treenaavalla on mustelmia?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 56 kurkkijaa