Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kamppailulajit ja media

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
PetteriP
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 32
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Turku

#46

Viesti PetteriP »

Mjölnir kirjoitti:
PetteriP kirjoitti:. Nyt sitten odotellaan kukkahattutätien kaikkitietäviä kannanottoja... :evil: Toivottavasti "entiset missikansanedustajat" ja muut "asiantuntijat" antavat asian olla...
Mitässevväliä? Kyllä tähän maahan mielipiteitä mahtuu. Vai pelkäätkö oikeasti, että kamppailu-urheilun harjoitteleminen kielletään, koska joku kamppailu-urheilja on syyllistynyt rikokseen :?:
En suinkaan sitä pelkää, että kamppailulajit kielletään :) Mutta negatiivinen keskustelu synnyttää negatiivisia mielikuvia. Minun mielestä on hienoa, että kamppailu-urheilu on tullut "päivänvaloon" eli ns. tavallisten ihmisten jokapäiväiseen elämään. Se ei ole enää jotain salatiedettä, jota opiskellaan pimeässä kellarissa.

Nyt jos jotkut asiasta mitään tietämättömät ottavat kamppailulajit tarkasteluun kyseisen uutisen pohjalta, niin laji/lajit saavat negatiivista julkisuuskuvaa. Okei, eihän se nyt ole kuin myrsky vesilasissa. Olet oikeassa siinä, mutta pienistä puroista syntyy virta, jos tälläinen mielikuva sallitaan. Ja sitten ihan muutenkin vaan ottaa kupoliin kukkahattutädit :lol:

Keskustelu on hyvästä, mutta jos faktat eivät ole kunnossa, niin se voi ryöstäytyä väärille raiteille.
Get ready to rock, get ready to roll!

AC/DC - Heatseeker
Geezer
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 651
Lauteille: Helmikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

#47

Viesti Geezer »

Mjölnir kirjoitti:
PetteriP kirjoitti:. Nyt sitten odotellaan kukkahattutätien kaikkitietäviä kannanottoja... :evil: Toivottavasti "entiset missikansanedustajat" ja muut "asiantuntijat" antavat asian olla...
Mitässevväliä? Kyllä tähän maahan mielipiteitä mahtuu. Vai pelkäätkö oikeasti, että kamppailu-urheilun harjoitteleminen kielletään, koska joku kamppailu-urheilja on syyllistynyt rikokseen :?:
Jääkiekko ja jalkapallo olisi kielletty siinä tapauksessa jo aikoja sitten :badgrin:
Huumoria yllä,yrittämistä ei lopeteta ja eiku lisää tårta på tårta housuun!
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

#48

Viesti Eppu »

Mjölnir kirjoitti: Vai pelkäätkö oikeasti, että kamppailu-urheilun harjoitteleminen kielletään, koska joku kamppailu-urheilja on syyllistynyt rikokseen :?:
Erään nimeltä mainitsemattoman lajin parista olevan nimeltä mainitsemattoman opettajan tekoset tuottivat (Mutu) toisella puolella Suomea (Vihdissä) parikin alkeiskurssia, joissa junnualkajia ei pahemmin ollut (Ei nolla, mutta poikkeuksellisen vähän.) ja tarpeeksi pienissä piireissä pienetkin muutokset voivat osoittautua fataaleiksi.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#49

Viesti Mjölnir »

Eppu kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:Vai pelkäätkö oikeasti, että kamppailu-urheilun harjoitteleminen kielletään, koska joku kamppailu-urheilja on syyllistynyt rikokseen :?:
Erään nimeltä mainitsemattoman lajin parista olevan nimeltä mainitsemattoman opettajan tekoset tuottivat (Mutu) toisella puolella Suomea (Vihdissä) parikin alkeiskurssia, joissa junnualkajia ei pahemmin ollut (Ei nolla, mutta poikkeuksellisen vähän.) ja tarpeeksi pienissä piireissä pienetkin muutokset voivat osoittautua fataaleiksi.
Kyllähän niitä aina sattuu... Mutta vapaa keskustelu on ainut tapa ratkoa ongelmia, ei niiden syrjäänlaittaminen ja hyssyttely.

Ikävää tietysti esim seuratoiminnalle on se, jos joku omalla hölmöilyllään aiheuttaa vaikka nurin menon tms. Mutta yleensä ei se vuosia kestä. Tilapäinen notkahdus
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

#50

Viesti MtJ »

Uutiset noissa lehdissä ovat tietysti sellaisia, että eihän niitä kukaan normaalijärjellä varustettu lue ilman ilta-sanomat-laseja.

Tulee kyllä väkisin mieleen aina näitä lukiessa, että miksi uutiseen liitetään täysin asiaan kuulumattomia elementtejä mukaan. Toisaalta tottakai sillä on pakko olla myyntiarvoa, aivan kuten ampuma-aseiden kauhistelullakin on oma rahastusarvonsa. Mielelläni itse boikotoin kyseisiä lehtiä, koska en koe niitä tarvitsevani. Samaan kategoriaan menee suureksi osaksi mm. Helsingin Sanomat, jonka kanta tiettyihin asioihin on selvä jo ennen uutisten lukemista.

Asioista pitää keskustella, mutta minä näen tiettyä tarkoitushakuisuutta esimerkiksi kamppailulajin harrastamisen liittämisessä murhauutiseen. Halutaanko tällä osoittaa kamppailulajin harrastajien olevan väkivaltaisia ja kamppailulajien harrastamisen aiheuttavan yleisesti enemmän väkivaltaisuutta? Onko se lehden tarkoitus? Vai onko tarkoituksena saada sellaiset henkilöt ostamaan lehti, joilla on olemassa mielipide kamppailulajeista (olkoonpa se minkälainen tahansa)?

En koe asiaa itse kovin positiivisena kehityksenä lehdistössä.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 238
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#51

Viesti Mika »

Muutama yllä oleva viesti siirretty Kahvilan Maailman tapahtumia -ketjusta.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#52

Viesti L.K. »

Itse en olisi hirveän huolissani yksittäistapauksista sen suhteen että joku tietty laji "tahrautuu".

Yleensä ihmiset pääsääntöisesti enemmän leimaavat seura-kokoluokassa.
Mikä toki sekin voi olla välillä epäoikeudenmukaista jos seurassa on vaikkapa kolme hyvää vetäjää ja yksi "mätä omena".

Enemmänkin uskon, että noissa uutisoinneissa vaan halutaan saada nostatettua keskustelua ja mikäs sen parempaa kuin mainita joku kamppailulajiharrastus tai jossain uutisessa se, että tekijä oli vaikkapa vartija,portsari jne.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#53

Viesti kenttiensankari »

Asiantunteva iltalehtihän kertoi miehen harrastukseksi grapplingin. Sairas laji toi grappling, pitäisi kieltää lailla :!: :lol: Noh, eivätpä miehen harrastamien lajien oikeat nimet tulleet julkisuuteen.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#54

Viesti MarkkuT »

Eilisessä Iltiksessä puhuttiin ihan brasilialaisesta jujutsusta.
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#55

Viesti kenttiensankari »

MarkkuT kirjoitti: Eilisessä Iltiksessä puhuttiin ihan brasilialaisesta jujutsusta.
En onnistunut ainakaan lehtien nettisivujen uutisista löytämään tätä mainintaa. Itse lehteähän en ole lukenut, enkä lue :lol:
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#56

Viesti MarkkuT »

Joo kyse oli ihan paperiversiosta. Ja oli lounaspaikan lehti, ei oma! :D
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 101
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

#57

Viesti Lasse Candé »

Mielestäni henkilön lajitausta on oleellinen. Outoa olisi jos lehdessä tiedetään muttei kerrota. Siitä riippuen, onko pääpaino taistelulajiharrastajien väkivaltaisuudessa vaiko ihan vain siinä että on tapettu ihminen, voisi ensin mainitussa laittaa jutun yhteyteen jonkinlaisen tilastoboksin harrastajien väkivaltaisuudesta.

Nyt taisi kuitenkin olla enemmän kyse jälkimmäisestä...

Lehti toimi mielestäni oikein. Antoi faktapohjaisen tiedon joka täällä tulkitaan yhdellä tavalla ja joissain pöydissä, mistä ei nousta taekwondo reeneihin, toisella tavalla. Nettijuttu ainakaan ei mielestäni mustamaalaa.


Kerran juttelin yhden ihmisen kanssa joka piti taistelulajiharrastamista moraalittomana. Oli täysin asiallinen, kuunteli eikä syyllistänyt. Itse tiedän omalta kohdaltani sen että harrastukseni on eettisesti hyvin kestävä. Mutta kyllä sen miehen pointit olivat silti valideja. Ehkä lajit eivät sovi kaikille. <provo>Eihän ydinaseetkaan.</provo>
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#58

Viesti Mjölnir »

Lasse Candé kirjoitti: Ehkä lajit eivät sovi kaikille.
Ei niin.

Itsekin olen voimieni tunnossa käyttäytynyt joskus tarpeettoman aggressiivisesti tilanteissa, joissa olisi voinut välttää koko konfrontaation vain pois lähtemällä. Mutta koen, että se oli välttämätön osa henkistä kasvua, joka on johtanut nykyiseen tilanteeseen.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Sampo Toiva
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 250
Lauteille: Helmikuu 2005

#59

Viesti Sampo Toiva »

Ja taas sitä saa. Karatepotkulla silmään ja ukemilla niskaan. Tällä kertaa Helsingin sanomat.
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#60

Viesti Benu »

:lol:

Vai että karatepotkulla :roll:
Lazy jiu-jitsu
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 60 kurkkijaa