Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Miksi treenata, ellei tapellakseen?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#76

Viesti Mika »

_m_ kirjoitti:
Vlad Tepes kirjoitti:
_m_ kirjoitti:
Taidat olla vaan joku tilastojen tutkija etkä oo varmaan ikinä liikkunu illalla kadulla viikonloppusin. Ja jos sulla ei ole käytännönkokemusta niin et voi sanoa että tappelun olisi voinut välttää. Alkaa jo ihan naurattaa tommonen.
Älä sano noin. Sinä suututat moderaattorin. Tutustu niihin argumentaatiosääntöihin niin et joudu pulaan. ;)
Sanoin vaan mitä olin mieltä tuosta viestistä.
Jaa, vai sanoit. Vähän sama asia se on silloinkin, kun kadulla sanoo, mitä mieltä on jostakusta, jonka naama ei miellytä.

Eli ei näin. Kiitos.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Jarni
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 21
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

#77

Viesti Jarni »

Kehäraakki kirjoitti: Ei siinä mitään outoa ole. Ne ovat juuri niitä kavereita jotka treenaavat kamppailulajeja vain tapellakseen. Kadulla sitten testataan, miten treeni on purrut. Ja eihän kovaa treenannut harrastaja halua samankokoista vastustajaa, isompi on parempi.


En tiedä näiden kaverien treenitaustoista, mutta ovat yleensä kuitenkin 20-30kg kevyempiä ja matsi on yleensä ohi muutamassa sekunnissa, kun löytävät itsensä lukosta/kuristuksesta jne. En vaan käsitä, mikä saa lähteä haastamaan puolta isompaa vastaa, saa nimittäin itse olla aika taitaja jos meinaa pärjätä. Itse olen 90-kiloinen ja puntilla paino hankittu, mutta mieleeni ei ole tullut käydä jonkun 120kiloisen päälle ihan vaan kokeillakseni...outoa...menisivät treeneihin kokeilemaan...


Moderaattori: Lainaukset korjattu - tai siis merkitty lainauksiksi. Lainatessa tulee olla tarkkana, ettei laita toisen sanoja omaan tai muiden suuhun. BBCoden ohjeet ovat täällä.
"Elämättömästä elämästä ei saa rahoja takaisin"
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#78

Viesti Vlad Tepes »

Nauratti, kun olin kerran kaverin luona grillaamassa. Pojat lähti ulos vielä sen jälkeen, siis kolme kaveria joiden yhteispaino oli noin 300 kiloa.

Oli tullut just joku 60 kg hippi-rastapää-iljetys paikallisesta huumemiesten baarista ja todella aivan kauhealla itsetunnolla haastanut heistä sen toiseksi kevyimmän noin 90 kg kaverin matsiin.

Matsi oli kestänyt noin 5 sekuntia, kun treenannut ja tottunut ystäväni runttasi hipin katuun ja otti hallintaotteen.

Siis liittyen näihin huvittaviin haastajiin.
tube
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 606
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tapiola Garden City

#79

Viesti tube »

Hipithän ei muuten haasta riitaa, vaan ne on peace, man.

/T
Tuomas Lähdeoja
Ei pidä ehtimiseen nykiä käsittimestä.
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#80

Viesti Vlad Tepes »

tube kirjoitti: Hipithän ei muuten haasta riitaa, vaan ne on peace, man.

/T
Näin jossain ihmeellisissä harhakuvissa. Ei hipit nyt yhtä pahoja ole kuin hopparit ja punkkarit, mutta kyllä se alkaa hippiäkin ahdistamaan se huumeiden sekoittama pää. :lol:

Hipit haastaa ja paljon. :!:
tube
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 606
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tapiola Garden City

#81

Viesti tube »

Eiku jos ne haastaa, niin sitten ne ei ole hippejä.

/T
Tuomas Lähdeoja
Ei pidä ehtimiseen nykiä käsittimestä.
_m_
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 23
Lauteille: Huhtikuu 2006

#82

Viesti _m_ »

tube kirjoitti:
_m_ kirjoitti: Ja lukiossa olen.
...
Taidat olla vaan joku tilastojen tutkija etkä oo varmaan ikinä liikkunu illalla kadulla viikonloppusin jos sanot noin.Kiinnostas vielä tietää että mikä on toi sun ammattis? Ja jos sulla ei ole käytännönkokemusta niin et voi sanoa että "95+%ssa tapauksista tappelun olisi voinut välttää toimimalla "järkevästi" jo ennenkuin toinen meinaa käydä raiveleihin kiinni". Alkaa jo ihan naurattaa tommonen.
Olen lääkäri ja parin viime vuoden aikana viettänyt noin 100 iltaa tai yötä vuodessa Helsingin jommassa kummassa "pientraumapäivystyksessä", jonne tulee iso osa kaupungilla ei hengenvaarallisesti pahoinpidellyistä kansalaisista jotka ovat päivystysluonteisen hoidon tarpeessa. Yleensä tapanani on kysellä potilailta, että kuinkas kävi.

Ja joo, koskaan en oo pimeän jälkeen ollu ulkona ku äiti ei vieläkään laske.


/T
No ei taida tuollaisella kyselemisellä saada yhtä hyvää kuvaa tapahtumasta kuin jos on itse paikan päällä.Mutta ihan miten vaan, Lahdessa asiat nyt joka tapauksessa on ilmeisesti erilailla kuin Helsingissä noitten tappelujen osalta.Mikä nyt kuullostaa oudolta mutta olihan Lahti tuossa joku aikaa sitte kaupunki jossa oli eniten pahoinpitelyjä asukaslukuun suhteutettuna.
MarkkuT kirjoitti: No mutta. Sen muutaman kerran mitä olen Lahdessa ollut dokaamassa niin joka reissulla on jotain pientä kahakkaa ollut. Ja se ainoa kadulla näkemäni puukko (itse asiassa keittiöveitsi ja mun kaverin kurkulla) tuli nähtyä siellä. Tosi väkivaltainen kuva on meikäläiselle jäänyt Lahden yöelämästä.
Oikeassa olet. Tommostahan se on suunnilleen joka viikonloppu.


Moderaattori: Lainaukset korjattu.
Viimeksi muokannut _m_, marras 1, 2006, 18.09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#83

Viesti Alioppilas »

_m_ kirjoitti: No ei taida tuollaisella kyselemisellä saada yhtä hyvää kuvaa tapahtumasta kuin jos on itse paikan päällä.
Luultavasti tuollaisella kyselemisellä saa paljon paremmin kuvan kaupungin normaaliyön väkivaltamääristä ja väkivallan asteesta kuin nujuamalla kännissä jossain puistossa ja miettiessä sitten kotona krapulassa että mitä tuli tehtyä.
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#84

Viesti Vlad Tepes »

Mikähän niitä ihmisiä Lahdessa oikein riivaa?

Sekö, että Lahti on niin neutraali paikka, etten edes tiedä missä se on? :lol:
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#85

Viesti Mika »

_m_ kirjoitti: No ei taida tuollaisella kyselemisellä saada yhtä hyvää kuvaa tapahtumasta kuin jos on itse paikan päällä.
Tuskinpa ne lääkärille koko ajan valehtelevat, sillä eihän se lääkäri päätä esim. syytteistä.

Jotenkin tuo väite kuulostaa ainakin osittain mutun nostamiselta tietynlaisen empirian yläpuolelle. Kyllähän varmasti esim. katuja viikonloppuisin partioivat poliisit tietävät katuväkivallan kokonaistilanteesta enemmän kuin yksi niillä samoilla kaduilla kulkeva ihminen. Nuorempana olisin toki kivenkovaan väittänyt toisin.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#86

Viesti Vlad Tepes »

Kuopiossa sattui äskettäin todella vakava pahoinpitely. En ole seurannut, mutta uhri saattaa olla yhä kriittisessä tilassa.

Poliisi kommentoi asiaa niin, että on erittäin harvinaista, että Kuopion seudulla tapahtuisi vakavia pahoinpitelyjä tuntemattoman tekijän suorittamana.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#87

Viesti bodyguard »

Vlad Tepes kirjoitti: Mikähän niitä ihmisiä Lahdessa oikein riivaa?
Mikä niitä ei riivaisi? Eikö se että asuu Lahdessa riitä jo yksinään melkoiseen angstiin?

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
_m_
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 23
Lauteille: Huhtikuu 2006

#88

Viesti _m_ »

Alioppilas kirjoitti:
_m_ kirjoitti: No ei taida tuollaisella kyselemisellä saada yhtä hyvää kuvaa tapahtumasta kuin jos on itse paikan päällä.
Luultavasti tuollaisella kyselemisellä saa paljon paremmin kuvan kaupungin normaaliyön väkivaltamääristä ja väkivallan asteesta kuin nujuamalla kännissä jossain puistossa ja miettiessä sitten kotona krapulassa että mitä tuli tehtyä.
Nii ei tota tainnu nyt kyse olla normaaliyön väkivaltamääristä vaan siitä mitä Tube sanoi että useimmissa tapauksissa tappelun olisi voinut välttää toimimalla "järkevästi" jo ennenkuin toinen meinaa käydä raiveleihin kiinni".
Oma mielipiteeni tosta on että asia ei todellakaan ole noin. Tai voi olla siellä Helsingissä mutta ei ainakaan Lahdessa, eikä siin lähistöllä.Niinkuin olen jo sanonut.
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

#89

Viesti Questao »

No niin just.

Lahti on kuitenkin Suomen São Paulo, eli aika rankka paikka. :boxing:

- Q.
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
jussip
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2447
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Suomi

#90

Viesti jussip »

Itse on tullut törmättyä yöelämässä liikkuessa kymmeniin väkivaltatilanteisiin joista osa on sattunut itseni/oman seurueeni kohdalle, ja osa on ollut sitten vain sellaisia että olen vain sattunut olemaan paikalla. Tuommoisena mutu-arviona sanoisin että vähintään 95% näistä tilanteista olisi voitu välttää aika helpostikin, jos edes toinen osapuoli olisi pyrkinyt välttämään tilannetta.

Suurin osa siis juurikin tilanteita joissa joku heittää jonkun loukkaavan kommentin ja siihen sitten tartutaan ja "kunnia ei anna periksi" poistua tilanteesta, vaan tilanne eskaloituu pikkuhiljaa niin että toisella osapuolella pettää hermot ja tilanne muuttuu fyysiseksi.

Johonkin tietysti pitää se raja vetää että miten paljon sietää uhkailua/nimittelyä/painostusta/fyysistä uhkaa ennenkuin käy vastatoimiin, mutta useimmiten tosiaan tuntuu että kyseessä on vain oma ego jota pyritään pönkittämään, vaikka sitten sen tappelun uhalla.

Pari kertaa itselle on sitten sattunut tilanne joita ei olisi oikein voinut muuten välttää kuin pysymällä kotona. Molempien tapahtumapaikkana kaupungin keskusta alkuillasta, vilkas ja hyvinvalaistu katu jne.

Ensimmäisellä kerralla vastaantuleva henkilö muutti kohdallani yllättäen suuntaansa ja tarrasi kiinni rinnuksistani ja yritti sönköttää jotain epämääräistä. En saanut yhtään selvää mitä henkilö selitti, riuhtoi vain rinnuksiani ja vauhkosi jotain, silmät näyttivät seisovan päässä. Tein irroittautumisen, ja annoin henkilölle vähän lisävauhtia tuuppamalla. Kaveri vaan jatkoi tuuppauksen voimalla matkaansa katua eteenpäin edes katsomatta taakseen. Ehkä tässä tietysti olisi voinut olla omalta osalta hieman ennakointia, mutta kyseessä oli tosiaan alkuilta vilkkaalla ravintolakadulla, ja kyseinen henkilö ei edes näyttänyt kauempaa humalaiselta/muuten sekaisin olevalta, joita katu kyllä yleensä tuohon aikaan on täynnä.

Toinen tapahtuma on hieman vanhempi ja jopa hieman surkuhupaisa. Kävelin katua pitkin ja vastaantuleva nuori mieshenkilö koitti yllättäen kohdallani vetää takajalan kiertopotkun päähäni. Väistin vaistomaisesti nojaamalla taaksepäin ja kaveri lennähti naamalleen jäiselle kadulle ja jäi sinne konttaamaan. Jatkoin matkaani. Tässä tilanteessa oli erikoista se että minulta oli juuri vähän aikaa sitten murtunut sormi, ja oikea käteni oli paketissa (ei siis edes kipsissä). Tämä olisikin tehnyt muunlaisen puolustautumisen aika hankalaksi.

Eli tosiaan pari tämmöistä hassua tilannetta omalle kohdalle sattunut jossa ennestään tuntematon henkilö ilman provosointia käy päälle ilman mitään sen kummempaa erillistä ilmoitusta, että kai näitäkin sattuu, mutta toisaalta sitten se että en itse provosoitunut tilanteista tuntui näin jälkikäteen olevan ihan hyvää itsepuolustusta.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Jasse ja 80 kurkkijaa