Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Miksi treenata, ellei tapellakseen?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#61

Viesti Jussi Häkkinen »

tabitha kirjoitti:
Jutoka kirjoitti: Ei mitenkään pahalla tabitha, mutta tuo on mielestäni melko usean nuoren tytön ongelma. Niitä vaaran paikkoja ei tunnisteta...
:roll:

Ei millään pahalla Jutoka, mutta tuo on tosi törkeää puhetta. Saattaisi olla, ettei olisi itselläsikään pitänyt pinna siinä tilanteessa.
Mikäli kyse on vain verbaalisesta provokaatiosta johon ei liity välitöntä, julkituotua väkivallan uhkaa, pinnan PITÄÄ kestää! Oli kyse sitten miehestä tai naisesta.

Älä yleistä minuun tuollaisia asioita, koska en käyttäydy niin kuin tyttö, enkä todellakaan edes halua olla tyttö, enkä ole voinut valita sitä!
Tässä voi olla osa ongelman juurta.

Tuollaisten kommenttien takia olen toisinaan lähellä itsemurhaa.
Ja vakavasti ottaen, tähän (ja mahdollisesti aiempaan identiteettiongelmaan) voisi terapia olla paikallaan.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#62

Viesti tabitha »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Mikäli kyse on vain verbaalisesta provokaatiosta johon ei liity välitöntä, julkituotua väkivallan uhkaa, pinnan PITÄÄ kestää! Oli kyse sitten miehestä tai naisesta.
Oli siinä aika kauan sitä "mä tapan sut" ja "mä annan sulle turpaan" juttua, mutta en voinut tietää mistä kyse oli todellisuudessa, tilanne oli sen verran sekava. Ja tönimistä ja sellaista.
Ja vakavasti ottaen, tähän (ja mahdollisesti aiempaan identiteettiongelmaan) voisi terapia olla paikallaan.
Ei sinustakaan varmaan olisi kivaa, jos elämäsi olisi pilalla hedelmöityshetkestä lähtien.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#63

Viesti Jussi Häkkinen »

tabitha kirjoitti: Oli siinä aika kauan sitä "mä tapan sut" ja "mä annan sulle turpaan" juttua, mutta en voinut tietää mistä kyse oli todellisuudessa, tilanne oli sen verran sekava. Ja tönimistä ja sellaista.
Ja yritit poistua aktiivisesti paikalta sekä välttää lisäprovokaatiota?

Ei sinustakaan varmaan olisi kivaa, jos elämäsi olisi pilalla hedelmöityshetkestä lähtien.
Niin, tätä varten se terapia olisi ehkä tarpeen. Aivan vakavasti ottaen.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#64

Viesti tabitha »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
tabitha kirjoitti:Oli siinä aika kauan sitä "mä tapan sut" ja "mä annan sulle turpaan" juttua, mutta en voinut tietää mistä kyse oli todellisuudessa, tilanne oli sen verran sekava. Ja tönimistä ja sellaista.
Ja yritit poistua aktiivisesti paikalta sekä välttää lisäprovokaatiota?
Kyllä tiettyyn rajaan asti, mutta sitten koko homma kaatui lopulta kun hätäännyin liikaa.
Ei sinustakaan varmaan olisi kivaa, jos elämäsi olisi pilalla hedelmöityshetkestä lähtien.
Niin, tätä varten se terapia olisi ehkä tarpeen. Aivan vakavasti ottaen.
Miksi?[/quote]
Viimeksi muokannut tabitha, marras 1, 2006, 13.56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tube
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 606
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tapiola Garden City

#65

Viesti tube »

Sylvesteri kirjoitti: Minä en ainakaan ala mitään erityisliikkuja tekemään väistääkseni tappelua, jos vastustaja on selvästi voitettavissa. Vastustaja on esimerkiksi yksin liikenteessä ja samankokoinen kuin minä -> varmaa että löytää itsensä kenturasta jos kehtaa edes hipaista tekstiileihini.
Tämä on mielestäni paitsi ongelman ydin, myös aivan tajuttoman typerää varsinkin jos viimeisen lauseen ottaa niikuin se on kirjoitettu.

Jos vastustaja on selvästi voitettavissa eikä väkivaltaa tarvita jonkin pahemman asian torjumiseen, on tappelu aivan yhtä helposti vältettävissä tai vähintäänkin tilanteen pitäisi olla hoidettavissa minimivaurioin. En ymmärrä miksi pitää päteä vetämällä jotakuta nekkuun ylläolevassa tilanteessa.

Ja joo, sattuu sitä, että viattomia piestään, mutta ne ovat minun mielestäni äärimmäisä poikkeustapauksia.


/T
Tuomas Lähdeoja
Ei pidä ehtimiseen nykiä käsittimestä.
Kuvake
Jukka Suominen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1019
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#66

Viesti Jukka Suominen »

Polvi kirjoitti: joku sivullinen on päättänyt vetää nyrkillä päin näköä ilman minkäänlaista provosointia.
Itselle käynyt näin .. juttu eteni sitten hovioikeuteen asti ja kesti vuosia ennenkuin oli loppuun käsitelty. Saivat onneksi tarpeeksi kaakkua tuosta.
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#67

Viesti Vlad Tepes »

tube kirjoitti:
Sylvesteri kirjoitti:Minä en ainakaan ala mitään erityisliikkuja tekemään väistääkseni tappelua, jos vastustaja on selvästi voitettavissa. Vastustaja on esimerkiksi yksin liikenteessä ja samankokoinen kuin minä -> varmaa että löytää itsensä kenturasta jos kehtaa edes hipaista tekstiileihini.
Tämä on mielestäni paitsi ongelman ydin, myös aivan tajuttoman typerää varsinkin jos viimeisen lauseen ottaa niikuin se on kirjoitettu.

Jos vastustaja on selvästi voitettavissa eikä väkivaltaa tarvita jonkin pahemman asian torjumiseen, on tappelu aivan yhtä helposti vältettävissä tai vähintäänkin tilanteen pitäisi olla hoidettavissa minimivaurioin. En ymmärrä miksi pitää päteä vetämällä jotakuta nekkuun ylläolevassa tilanteessa.

Ja joo, sattuu sitä, että viattomia piestään, mutta ne ovat minun mielestäni äärimmäisä poikkeustapauksia.


/T
Se on niin, että sinällään en Sylvesteriä moralisoi, mutta sen verran pitää muistuttaa, että tuo käytös on lainvastaista ja Sylvesterin ei ainakaan tule valittaa, jos löytää itsensä syytettynä pahoinpitelystä. Yhteiskunnan tulee kuitenkin suojautua noin väkivaltaisilta kansalaisilta.
Kuvake
Sylvesteri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1535
Lauteille: Marraskuu 2005

#68

Viesti Sylvesteri »

hassuttelija kirjoitti:
Polvi kirjoitti: joku sivullinen on päättänyt vetää nyrkillä päin näköä ilman minkäänlaista provosointia.
Itselle käynyt näin .. juttu eteni sitten hovioikeuteen asti ja kesti vuosia ennenkuin oli loppuun käsitelty. Saivat onneksi tarpeeksi kaakkua tuosta.
Mullekin on käynyt noin useammankin kerran ja yhdellä kerralla tarvitsin vielä tikkejä. Ei provokaatiota, ei aikaa reagoida, ei mitään. Ymmärrettävistä syistä asennoitumiseni kaikenlaiseen yllättävään ja uhkaavaan on nykyään heti nyrkit pystyyn. :roll:
Mietinnässä.
Gyokuro
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1008
Lauteille: Maaliskuu 2006

#69

Viesti Gyokuro »

Sylvesteri kirjoitti: Ymmärrettävistä syistä asennoitumiseni kaikenlaiseen yllättävään ja uhkaavaan on nykyään heti nyrkit pystyyn. :roll:
Mitä ymmärrettävää tässä on ? Itse en ainakaan katso tuollaista ymmärrettäväksi syyksi.
Never interrupt your enemy when he´s making a mistake - Napoleon Bonaparte -
_m_
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 23
Lauteille: Huhtikuu 2006

#70

Viesti _m_ »

Vlad Tepes kirjoitti:
Polvi kirjoitti:
_m_ kirjoitti:Mutta täällä päin niistä tappeluista kuulee joka viikonloppu.
Missäs päin asustelet? Sosioekonominen asemasi?
Tämä olisi kiva kuulla, ja sen lisäksi päihdekäyttäytyminen.
Kuule ihan Lahden seudulla.Ja lukiossa olen.Ja kännissä en ikinä haasta riitaa, käyttäytyminen ei ole muutenkaan mitenkään väkivaltasta.Ja niinkuin Gyokuro:n, Kehäraakki:n ja Jarni:n teksteistä käy ilmi niin noissa mun jutuissa ei todellakaan ole mitään ihmeellistä.
Tube kirjoitti: Minun mielestäni ilman omaa syytään tappeluun joutuminen on nykysuomessa erittäin epätodennäköistä. Toki mahdollista, mutta nähdäkseni 95+%ssa tapauksista tappelun olisi voinut välttää toimimalla "järkevästi" jo ennenkuin toinen meinaa käydä raiveleihin kiinni. Ennakointi on avainsana tässä mielestäni. Näen töissäni suht runsaasti pahoinpideltyjä ja aivan ehdottomassa valtaosassa tapauksista tappelun olisi mielestäni voinut välttää. Tietenkin on niin, että syyllinen on lähes poikkeuksestta väkivallan tekjiä ja "mitäs ei juossu haneen" ei ole puolustus tekijää kohtaan.
Taidat olla vaan joku tilastojen tutkija etkä oo varmaan ikinä liikkunu illalla kadulla viikonloppusin jos sanot noin.Kiinnostas vielä tietää että mikä on toi sun ammattis? Ja jos sulla ei ole käytännönkokemusta niin et voi sanoa että "95+%ssa tapauksista tappelun olisi voinut välttää toimimalla "järkevästi" jo ennenkuin toinen meinaa käydä raiveleihin kiinni". Alkaa jo ihan naurattaa tommonen.


Ja vielä nyt tähän loppuun ihan vaan selvennyksenä kaikkille että en todellakaan harrasta kamppailulajeja vain pystyäkseni paremmin puolustautumaan kadulla.Tai no sitähän varten defendo itseasiassa on mutta nyrkkeilyä tulee harrastettua ihan vain sen vuoksi että on nyt edes joku harrastus, missä vielä kaikenlisäksi kunto kohoaa aika hyvin.Ja tietty vielä se sparraus on aika mukavaa.
Viimeksi muokannut _m_, marras 1, 2006, 15.50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#71

Viesti Vlad Tepes »

_m_ kirjoitti: Kuule ihan Lahden seudulla.Ja kännissä en ikinä haasta riitaa, käyttäytyminen ei ole muutenkaan mitenkään väkivaltasta.Ja niinkuin Gyokuro:n, Kehäraakki:n ja Jarni:n teksteistä käy niin noissa mun jutuissa ei todellakaan ole mitään ihmeellistä.
Kysymys kuuluukin, että käytätkö päihteitä, mitä ja missä. Sillä on aika iso merkitys asian kannalta. Esimerkiksi jos pyörit tuolla "kaupungilla" perjantai-iltaisin, niin ihmekös tuo jos saat turpaasi. Päihteitäkin tulisi käyttää hyvässä seurassa ja JÄRKEVISSÄ paikoissa. Oletko myös analysoinut omaa ruumiinkieltäsi. Sinun asenne näkyy kävelyssä, ja se saattaa houkutella saalistajia.

Näitä kannattaa ihan tosissaan miettiä.
_m_ kirjoitti: Taidat olla vaan joku tilastojen tutkija etkä oo varmaan ikinä liikkunu illalla kadulla viikonloppusin. Ja jos sulla ei ole käytännönkokemusta niin et voi sanoa että tappelun olisi voinut välttää. Alkaa jo ihan naurattaa tommonen.
Älä sano noin. Sinä suututat moderaattorin. Tutustu niihin argumentaatiosääntöihin niin et joudu pulaan. ;)
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#72

Viesti Alioppilas »

Minäkin tappelin viimeksi lukiossa. Kuten monet ovat todenneet, se aika ennen täysi-ikäisyyttä (ja täysipäisyyttä) saattaa aiheuttaa paljon konfliktitilanteita.
_m_
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 23
Lauteille: Huhtikuu 2006

#73

Viesti _m_ »

Vlad Tepes kirjoitti:
_m_ kirjoitti: Kuule ihan Lahden seudulla.Ja kännissä en ikinä haasta riitaa, käyttäytyminen ei ole muutenkaan mitenkään väkivaltasta.Ja niinkuin Gyokuro:n, Kehäraakki:n ja Jarni:n teksteistä käy niin noissa mun jutuissa ei todellakaan ole mitään ihmeellistä.
Kysymys kuuluukin, että käytätkö päihteitä, mitä ja missä. Sillä on aika iso merkitys asian kannalta. Esimerkiksi jos pyörit tuolla "kaupungilla" perjantai-iltaisin, niin ihmekös tuo jos saat turpaasi. Päihteitäkin tulisi käyttää hyvässä seurassa ja JÄRKEVISSÄ paikoissa. Oletko myös analysoinut omaa ruumiinkieltäsi. Sinun asenne näkyy kävelyssä, ja se saattaa houkutella saalistajia.

Näitä kannattaa ihan tosissaan miettiä.
Mutta siis noissa aikaisemmissa teksteissänihän ei ollu kyse musta vaan siitä kun sanoin että "täällä päin tappeluista kuulee joka viikonloppu" ja sitten kerroin myös käytännön esimerkkejä kavereille sattuneista tapaturmista.

Ja siis ruumiinkielessäni ei ole mitään erikoista.Olen oikeastaan niin "normaali" nuori kuin olla vaan voi. Eli en erotu kovinkaan helposti massasta.
Vlad Tepes kirjoitti:
_m_ kirjoitti:
Taidat olla vaan joku tilastojen tutkija etkä oo varmaan ikinä liikkunu illalla kadulla viikonloppusin. Ja jos sulla ei ole käytännönkokemusta niin et voi sanoa että tappelun olisi voinut välttää. Alkaa jo ihan naurattaa tommonen.
Älä sano noin. Sinä suututat moderaattorin. Tutustu niihin argumentaatiosääntöihin niin et joudu pulaan. ;)
Sanoin vaan mitä olin mieltä tuosta viestistä.
Viimeksi muokannut _m_, marras 1, 2006, 16.02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tube
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 606
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tapiola Garden City

#74

Viesti tube »

_m_ kirjoitti: Ja lukiossa olen.
...
Taidat olla vaan joku tilastojen tutkija etkä oo varmaan ikinä liikkunu illalla kadulla viikonloppusin jos sanot noin.Kiinnostas vielä tietää että mikä on toi sun ammattis? Ja jos sulla ei ole käytännönkokemusta niin et voi sanoa että "95+%ssa tapauksista tappelun olisi voinut välttää toimimalla "järkevästi" jo ennenkuin toinen meinaa käydä raiveleihin kiinni". Alkaa jo ihan naurattaa tommonen.
Olen lääkäri ja parin viime vuoden aikana viettänyt noin 100 iltaa tai yötä vuodessa Helsingin jommassa kummassa "pientraumapäivystyksessä", jonne tulee iso osa kaupungilla ei hengenvaarallisesti pahoinpidellyistä kansalaisista jotka ovat päivystysluonteisen hoidon tarpeessa. Yleensä tapanani on kysellä potilailta, että kuinkas kävi.

Ja joo, koskaan en oo pimeän jälkeen ollu ulkona ku äiti ei vieläkään laske.


/T
Tuomas Lähdeoja
Ei pidä ehtimiseen nykiä käsittimestä.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#75

Viesti MarkkuT »

No mutta. Sen muutaman kerran mitä olen Lahdessa ollut dokaamassa niin joka reissulla on jotain pientä kahakkaa ollut. Ja se ainoa kadulla näkemäni puukko (itse asiassa keittiöveitsi ja mun kaverin kurkulla) tuli nähtyä siellä. Tosi väkivaltainen kuva on meikäläiselle jäänyt Lahden yöelämästä.
Ain't no one.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 58 kurkkijaa