Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Miksi treenata, ellei tapellakseen?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 3

Miksi treenata, ellei tapellakseen?

#151

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Jorge kirjoitti:
Jaawa kirjoitti: Jos kuolen jonkun toisen käden kautta, en tee sitä tappelematta. .
Ainakin voit vähentää noita edellä mainittuja oddseja tuon tapahtumiselle.
Mitennii? Lisätäppäs. Ellet sitten vahingossa lainannu jälkimmäistäkin osaa.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Miksi treenata, ellei tapellakseen?

#152

Viesti Kari Aittomäki »

Juhani K kirjoitti: Jep, allekirjoitan täysin. Mielestäni vain syötetään välillä sellaista harhakuvaa, että kaikki asiat voi joka paikassa huomioida ja ennakoida...ennen ehkä, mutta nykyään on motiivejakin melko paljolti. Ja etenkin kun on ihmismassoja, ni pitäis olla silmät niskassa jotta kaiken huomais. Mikä taas on sit vainoharhaa ja mikä ennakointia...
Munmielestä taasen on nykymetodit melko mukavasti ajan tasalla tässä väijymisjutussa. Eli ninjaunelmien sijaan myydään ihan tervettä pakettia aina tyylissä kussakin.
Realitybased-tyylit tottakai painotta "jo alkanut oikeudeton hyökkäys"-vastatoimia, mutta aivan varmasti sieltä rivienkin välistä tulee tummempaa tietotaitoa.

Ennakoivaa silmää ei voi puhumalla opettaa, siihen täytyy kehittää Vaisto ja Varmuus. Ja ne ei kehity ku tosipaikoissa.
Kevytesimerkki, mä silmäilin kapakka-jonoa Lapualla ja hoksasin että eräs isoveikko hieras parikertaa rystysellä taskuaan.
Aaha, Lihava Lompsa.
Sällin ehdittyä kohdalle nappasin peukkulukon ja ratsasin taskun.
Karhunkynsi, pitkä, tuppi ommeltu taskuun kiinni ja kahva hiottu karkeaksi/ terä rosopinnalle (repivä viilto).
Kaveri ei ollu pahapoika sinänsä, selkeästi omaksunut tuon kantotavan joltakulta.
Muut portsarit ihmetteli "mistä sä tiesit".
Mä vaan naurelin, trix of the trade.

Sen voi neuvomalla oppia, paremmin kuitenkin seuraamalla kokeneempien silmin tilanteita.

Mitätosta Jaawan mainitsemasta tappeluhalukkuudesta ois sanottava..
Joskus on ihan hyvä näyttää nonverbaalisesti jotta täältä sitte pesee takas ja linkoaa myös.
Esimerkkejä olen antanu inflaatioon asti, joten kostoks vielä yks.

Kattelin keskustassa kerran jotta muutama somalisälli selkeästi stalkkaa kännistä rahannostajaa.
Asentauduin hiukan takaviistoon ja kaivoin taskustani Zippon.
Mulla oli tuolloin tapana pitää Zippoo koska se on nasta esine ja tulentarjoaminen on tyylikästä.
Sattu oleen vielä röökiaskikin, koska tuolloinen likkakaverini poltteli ja olin ottanu sille duunista askin mukaan.
Kattelin kun suippokalloiset suomalaiset alko hajaantua rullausasemiin ja aloin viheltää.
Muistaakseni vielä Eldankajärven jäätä.
Samalla sytytin tupakan eli annoin liekin valaista kauniita kasvojani, samalla kattelin pienesti hymyillen tummiapoikia.
Se on hyvä efekti kyllä, kokeilkaapa. Ääni, valo ja pikku hymy.

Ainaki se ehkäisi yhden pystyryöstön, pojat livahteli vamonos tiehensä.
Ei sen tähden että olisin ollu uhka, vaan koska olin Todistaja.
Jonka ruumiinkieli kerto jotta "tää ois niinku."
Kokeneet katujätkät tajus että se juna meni.

Humalaisveikkonen hoipparoi myös kohti uusia seikkailuja.
Ois kai pitäny rullata se itte.
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Miksi treenata, ellei tapellakseen?

#153

Viesti Lowclass »

Pääosin Kari samaa mieltä, mielestäni kuitenkin kaikki eivät edes voisaada samaa kokemusta ja silmää kuin sinä (kuten noi portsarit), eivätkä joudu tosipaikkoihin niin usein. Jotkut taasen eivät koskaan opi pieniä vivahteita eleitä ja sävyä. Plus pari kaveriani, toista löi vastaantulija (ok en ollut näkemässä oliko merkkejä eikä sällillä ollut ns kokemusta) toista jo ohimennyt antoi takaa terää ja jatkoi matkaa eikä kaveri tajunnut vähään aikaan mikä pistää kyljessä...

Edelleen, aina mielenkiintoista kun jaksat kertoa mielipiteitä ja kokemuksia. Ja Jaawan ymmärrän täysin, noinhan sen pitää olla tilanteessa.
harja
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 153
Lauteille: Elokuu 2008

Miksi treenata, ellei tapellakseen?

#154

Viesti harja »

Jorge kirjoitti:
Jaawa kirjoitti: Jos kuolen jonkun toisen käden kautta, en tee sitä tappelematta. .
Ainakin voit vähentää noita edellä mainittuja oddseja tuon tapahtumiselle.
Kiinnostais oikeesti kuulla, millaisia todennäköisyyksiä jengi arvioi tolle. Omalta kohdaltani veikkaisin että jossain nollan ja 0.01:n välissä mennään.
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Miksi treenata, ellei tapellakseen?

#155

Viesti Esa Tyynismaa »

Tiesitkö muuten,että todennäköisyys joutua satunnaisen väkivaltaisen hyökkäyksen kohteeksi on suurempi kuin voittaa lotossa,ja silti aika monta lottolappua täytetään viikottain...
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4956
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

Miksi treenata, ellei tapellakseen?

#156

Viesti Mänzy »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Tiesitkö muuten,että todennäköisyys joutua satunnaisen väkivaltaisen hyökkäyksen kohteeksi on suurempi kuin voittaa lotossa,ja silti aika monta lottolappua täytetään viikottain...
Ensimmäisen todennäköisyyteen voi merkittävästi itse vaikuttaa, toisen ei.
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
lunski
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 78
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Akaa

Miksi treenata, ellei tapellakseen?

#157

Viesti lunski »

Ja se on hyvä ettei tosta ole mitään haittaa että osaa puolustaa itseään vaikka sitä ei koskaan tarvitsisi. Itse ainakin tykkään kovasti itse treenaamisesta ja se onkin tuossa pääasia.
Rikkokaa paikat, lannistakaa kohde. Kovat otteet, rento meno.
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Miksi treenata, ellei tapellakseen?

#158

Viesti Esa Tyynismaa »

Mänzy on oikeassa,mutta aina on olemassa tuo onnetar,joka voi heittää huonon arvan varovaisen ja turvallisenkin elämäntavan omaavalle...
Kuvake
Paha Kani
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 748
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Lieto

Miksi treenata, ellei tapellakseen?

#159

Viesti Paha Kani »

Jonkinmoinen kyky antaa rahasta takaisin on mun mielestä sikäli kiva, että se lisää vaihtoehtoja monessa paikassa. Ei tarvitse mennä roskiksen taakse soittamaan poliisia ihan jokaisessa tilanteessa, jossa kohtaa epäsosiaalista käytöstä kanssaihmisiltään, eikä muutenkaan tarvitse ihan niin tosissaan ottaa jokaista "haluutsä turpaas"-heittoa.
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Miksi treenata, ellei tapellakseen?

#160

Viesti Clancy B. »

en ensiapukurssiakaan käy siksi että haluan "päästä" elvyttämään..

vertauskuva: mieluummin keskikokoinen tai iso muna kuin ihan pikkiriikkinen..
kamppailutaitoa voi kasvattaa, edeltävää ei (kai) :lol:
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Miksi treenata, ellei tapellakseen?

#161

Viesti Esa Tyynismaa »

Ei pysty,olen kyllä yrittänyt...
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Miksi treenata, ellei tapellakseen?

#162

Viesti PDC »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Ei pysty,olen kyllä yrittänyt...
Kato alastomia naisia. Mulle ainakin toimii... ;)
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Miksi treenata, ellei tapellakseen?

#163

Viesti Kari Aittomäki »

Mä... olen hiukan erimieltä tosta etteikö silmä kehittyisi.
Se kehittyy tavattoman nopeasti oikeissa tilanteissa, mutta esim suomipoikain tap- ja käytöskulttuuri on siihen mittaan uhkailevaa jotta ottimet on helppo kehittää.

Katelkaapa vaikka jotakuta oikeaeurooppalaista ekakertaa suomijuottolassa.
Se on silminnähden kiusaantunut kaikesta siitä tönimisestä ja jäykistelystä ja uhoilunpoikasista.
Eikä tartte olla edes ulkomaalainen, riittää kun se on joku joka ei kapakissa aikoihin ole ollu.

Eli kyllä sitä infoa tarjotaan ihan luettavaksi asti. Ei tartte ku asianmukaset kiikarit.

Noista salarassaajista..
Mä kerran sanoin yhdelle pikkukrimille jotta "älä ajattele tuhmia ja nostapa se käsi näkyviin ja lopeta se kahvan runkkaaminen".
Kapakassa siis, joku tuttavantuttava, iljettävä pikkurotta.
Tottelihan se. Ku oli pakko.

Ne.. ikäänkuin jäykistyy tai tiivistyy silloin kun ne sitä turvaansa kyhnyttelevät. Kyllä se on täysin havaittavissa.
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Miksi treenata, ellei tapellakseen?

#164

Viesti Lowclass »

Kehittyy toki. Tarkoitin vain ettei kaikille niin hyvin. Joillakin tuntosarvet puuttuu enemmän...
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Miksi treenata, ellei tapellakseen?

#165

Viesti Esa Tyynismaa »

Ei välttämättä ole kyse siitä,että pystyykö aistejaan kehittää.Enemmän on ehkä kuitenkin kyse siitä,että mikä siellä baarissa enemmän kiinnostaa.Ovella työskentelevän kuuluukin katsella ihmisiä ja havainnoida niiden käytöstä jo ennenku.
Tavallisen asiakkaan taas kuuluukin tulla sinne baariin pitämään hauskaa,ja antaa niiden siellä ovella etsiä mahdollisimman tehokkasti ongelmat jo ennen niiden ilmestymistä...
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 92 kurkkijaa