Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Eräkello kännykkään

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Eräkello kännykkään

#1

Viesti MarkkuT »

Muaythai-foorumilla oli joskus ladattavana javalla toteutettu eräkello kännykkään. Löysin kyseisen viestiketjun, mutta latauslinkki ei enää toiminut joten päätin viritellä moisen värkin itse. Jos tuo jollain tapaa muistuttaa sitä muaythai-foorumin viritystä niin sille minä en mahda mitään. Vakuutan ja vannon, että en ole sitä edes nähnyt.

Jonkunmoinen testiversio löytyisi täältä:

http://www.elisanet.fi/~d631703/roundcl ... dClock.jar

Tuota olen nyt testannut vain omalla Nokia 6600:lla. Napit ovat vähän missä sattuu, kun 6600 näyttää järjestelevän niitä hieman eri tavalla kuin tuo kehitystyökalun (WTK) emulaattori. Muutenkaan käyttöliittymää ei ole mitenkään hiottu tai mietitty joten tää on ruma -kommentit voi jättää väliin (eikä noilla korkeamman tason API-kutsuilla kovin sokerista liittymää voikaan saada aikaiseksi). Latailkaahan tuo luureihinne ja kertokaa toimiiko. Puhelimen merkki ja malli olisi tietty hyvä mainita. Pitäisi toimia ainakin Series 60 puhelimissa.

Ajatuksia toiminnasta?

Mitä se on syönyt?

Sorsat (ei mitään kommentointia ja muutenkin vähän hosuen tehty):

Exercise.java
RCMainForm.java
RCRunningForm.java
RoundClockMIDlet.java

Eli noiden kääntämiseenhän tarvitsee Java jdk:n ja Wireless Toolkitin (en saanut toimimaan 1.6 jdk:ssa joten kannattaa ottaa 1.5). Nuo löytyvät Sunin download-sivuilta (en jaksa linkata, java-hörhöt löytävät kyllä).

Antakee armoa. Tämä on ensimmäinen midletti, minkä olen ikinä tehnyt. :lol:
Ain't no one.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#2

Viesti MarkkuT »

Niin joo eli asennus tapahtuu niin, että avaatte puhelimenne weppiselaimen (esim. minun 6600:ssa Opera) ja menette tuohon ylimpänä mainittuun osoitteeseen. Puhelimen pitäisi opastaa siitä eteenpäin.

Voisin tässä samalla mainita, että en ota mitään vastuuta mistään. :lol:

Java-ohjelmathan pyörivät siellä omassa hiekkalaatikossaan joten suurta vauriota niillä ei edes voi saada aikaiseksi. Ehkä...
Ain't no one.
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 932
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

#3

Viesti Eizei »

Tää on tuonu kyllä niin paljon hyvää mieltä treenaamisessa, oli sitten yksin salilla säkin ja narun kanssa, tai vaikka treenien vedossa, että kiitosta vaan! :)
Antti Junikka
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#4

Viesti MarkkuT »

Eizei kirjoitti: Tää on tuonu kyllä niin paljon hyvää mieltä treenaamisessa, oli sitten yksin salilla säkin ja narun kanssa, tai vaikka treenien vedossa, että kiitosta vaan! :)
Öö.. Ymmärsithän, että minä en ole sen muaythai-foorumilta löytyneen ohjelman tekijä?

Enivei. Saitko tämän kikkareen toimimaan luurissasi?

Edit: Mites äänenvoimakkuus muuten? Ainakin tuossa 6600 ääni on kuitenkin suht hiljainen vaikka koodissa se on täpöllä.
Ain't no one.
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 932
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

#5

Viesti Eizei »

Hei sori!

Nyt meni vikaan. Kun oli otsikko noussut taas pintaan niin en tosiaan tajunnut että tämä viestisihän oli aivan uusi. Kyseisen sovelluksen keksijäksi en tosiaan luullut. :lol:

Muistelin että kun jo joku aika sitten KonDe tämän linkitti tuonne meidän omalle foorumille, olisi hän sen täältä Potkusta löytänyt, mutta taisipa olla niin että linkitti sen suoraan tuolta thaikkufoorumilta.

Mulla on kuppanen 6100 ja huutaa ihan kiitettävästi. Toiminut pirun hyvin, ei siinä mitään.
Antti Junikka
Kuvake
JakkiNaama
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 81
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Kotka

#6

Viesti JakkiNaama »

Toimii erittäin hyvin ja ääni on sopivan kovalla. Puhelimeni on N93 (ainoa miinus on, että teemani taustaväri on punainen ja näytti nuo tekstit olevan myös punaisia...noh pääasia, että toimii).
Hassua, että vasta eilen valittelin ettei puhelimissa ole sopivaa kelloa tällaiseen...tättädää nyt on...
Iso kiitos tästä.

Muoks, muoks. Vaihdoin teemaa ja nyt teksti on mustaa ja tausta harmaata eli nyt näkyy ja kauas...
"You must unlearn what you have learned" -Yoda
"Dopo mee gusha, peedunkey?" (Do you feel lucky, punk? (in huttese))
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

#7

Viesti Jarppa »

Näytti toimivan ok ainakin 6680:ssa. :)
Kuvake
MJR
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 120
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Muonio

#8

Viesti MJR »

Joo kyllä minun N70 tuota pyörittää. :D
Kuvake
Joukka
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 31
Lauteille: Syyskuu 2006

#9

Viesti Joukka »

Toimii myös Nokian N73:lla. Joku käsittelemätön poikkeus tulee, kun painaa stoppia merkkiäänen soidessa, mutta ohjelma jatkaa toimintaansa, kun vaan vastaa, että ei suljeta sovellusta.
JakkiNaama kirjoitti: teemani taustaväri on punainen ja näytti nuo tekstit olevan myös punaisia...noh pääasia, että toimii.
Tähän samaan ongelmaan törmäsin myös. Teeman taustaväri on lähes musta ja tekstit mustia, joten aika hankala on lukea... No, tuo on kuitenkin aika pieni asia :)
"How can there be any logic in biological war?" --Megadeth
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#10

Viesti MarkkuT »

Vois kattoa jos tuon ohjelman taustavärin voisi itse asettaa. Veikkaanpa, että vaikka sen voisikin muuttaa niin Nokian teemat jyräävät asetuksen.

En saanut tuota poikkeusta aikaiseksi, mutta kyllähän sitä poikkeuksien käsittelyä voisi "vähän" parantaa. Laiskuuttanihan mä en siihen ole juuri huomiota kiinnittänyt.

Onko teillä napit järkevissä paikoissa? Näin ne menevät emulaattorissa:

Kuva

...mutta 6600:ssa eivät. Aloita on Poista-napin kanssa vasemmalla ja Lopeta oikealla, kun sen kuuluisi olla vasemmalla... Täytyy varmaan tutustua vähän tarkemmin noiden nappien prioriteetteihin :roll:

Toiminnasta sen verran, että aluksi tarkoitus oli, että kello lähtisi pyörimään suoraan siitä ekan ruudun aloita-napista, mutta mulla oli ihan käsittämättömiä ongelmia saada sitä toimimaan (Display.setCurrent():in viive) joten tein sen nyt aluksi noin.
Ain't no one.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#11

Viesti Mjölnir »

Nokian 6820 ei tukenut ko. sovellusta
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#12

Viesti MarkkuT »

Mjölnir kirjoitti: Nokian 6820 ei tukenut ko. sovellusta
Millaisen virheen sait?

Edit: Ai se onkin Series 40 puhelin. Täytyypä katsoa mitä pitää tehdä, että toimisi niissäkin.
Ain't no one.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#13

Viesti MarkkuT »

Series 40 luureissa toimiva versio:

http://www.elisanet.fi/~d631703/roundcl ... ockS40.jar

Käytettävyys on aika surkea, mutta se on ilmeisesti tuon S40-javan ominaisuus. Äänikin oli ainakin avovaimon puhelimessa (en tiedä mallia, joku Nokia) aika surkea kurnutus, vaikka se on olevinaan joku ALERT. Toimi kuitenkin. Täytyy kokeilla noita ääniä. Taas kerran emulaattori piti ihan kivaa pärinää, mutta oikeassa laitteessa kuulosti ihan surkeelta.
Ain't no one.
Kuvake
MJR
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 120
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Muonio

#14

Viesti MJR »

MarkkuT kirjoitti: Onko teillä napit järkevissä paikoissa?
Minun puhelimessa napit menevät juuri päinvastoin kuin tuossa kuvassa.
Aloita... on vasemmalla valintanapilla ja Lopeta oikealla. Samoin Hep vasemmalla ja Stop oikealla. :)
fuusetsu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 539
Lauteille: Maaliskuu 2005

Re: Eräkello kännykkään

#15

Viesti fuusetsu »

MarkkuT kirjoitti: Muaythai-foorumilla oli joskus ladattavana javalla toteutettu eräkello kännykkään.
Internet Archivesta löytyy vielä pari kuvaa alkuperäisestä RoundClockista. Jar-tiedostoja ei löydy. Minulla on onneksi ne tallella omalla koneella, on sen verran hyvä ohjelma.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 85 kurkkijaa