Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Leireily ulkomailla.

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Ale
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1210
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Lahti
Etulaji: Shorin-ryu Seibukan karate-do
Sivulajit: Okinawalainen kobudo
Takalajit: JKA-Shotokan
Sin moo hapkido
Shorin-ryu (Okuhara-ha)
Täytän tänään vuosia

Leireily ulkomailla.

#1

Viesti Ale »

Onkos porukka käynyt paljon leireilemässä ulkomailla. Nykyisin on noitten halpalentoyhtiöitten ansiosta lentojen hinnat tippuneet niin että, voisi tälläisen tavallisenkin kaduntallaajan budjetilla muutaman kerran vuodessa käydä vaikka Briteissä ellei majoittuminen maksaisi maltaita.

Itse lähden varmaan huhtikuussa JKAE:n kevät leirille Surreyhyn, jos onnistun löytämään inhimillisissä hinnoissa olevan hotellin.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 18973
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#2

Viesti Andy »

Torniossa asuessani kävin kerran karateleirillä Haaparannalla. ;)
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20211
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#3

Viesti JanneM »

Andy kirjoitti: Torniossa asuessani kävin kerran karateleirillä Haaparannalla. ;)
Niin no... Onhan sekin ulkomailla.

Itse en ole käynyt millään varsinaisilla leireillä, mutta yhdellä treenimatkalla Koreassa ja seuraavalle lähden kuukauden päästä.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#4

Viesti AriJ »

Juu, onhan tullut rampattua (meilläpäin vähän "pakko" opettajana toimiessa):
- Ruotsi
- Tanska
- Ranska
- Englanti
- Espanja
- Luxenburg

...ja tietysti

- Japani
______________________
caje
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 100
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#5

Viesti caje »

Nyt syksynä kävin tekemässä pikku visiitin Sensei Dirk Heenen luokse Belgiaan (karate, 7d taitaa olla), missä asustin dojon nurkassa kirjaimellisesti. Reissun aikana käytiin treenaamassa (=leireillä) Saksassa, Hollannissa, Luxenburissa, Skotlannissa ja Ranskassa.

Pöljä kun olin niin lensin Finnairilla, mutta ensikerran kun jonnekkin lähden, niin Rayan Air varmaan minua kuskaa. No anyway, aukaisee silmiä käydä treenailemassa muuallakin.
-caje-
-----------------------------------------------
-Mikä ee tapa niin aenakkii se vihilassoo melekomoesesti -
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

#6

Viesti Tapani »

Moi!

Itsekin olen aika paljon reissannut treenin merkeissä. Voisi tähän kysyä jatkoa, eli minkälaisen ajanjakson olette huomanneet olevan paras? Siis pitkä viikonloppu tiukkaa treeniä, vai kuukausi kevyemmin? Entä millainen päiväohjelma on ollut paras noilla reissuilla? Mitä ongelmia on tullut vastaan? Onko kulttuurishokki iskenyt?


Tapani
caje
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 100
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#7

Viesti caje »

Tapani kirjoitti: Siis pitkä viikonloppu tiukkaa treeniä, vai kuukausi kevyemmin? Entä millainen päiväohjelma on ollut paras noilla reissuilla? Mitä ongelmia on tullut vastaan? Onko kulttuurishokki iskenyt?


Tapani
Olin reilun kuukauden yhteensä reissussa. Olisin voinu kyllä jäädä vielä pidemmäksikin aikaa, mutta prkl:n pääsykokeet tuli. Kuinka pitkään sitten pitäs olla jos haetaan optimaalista tehokkuutta, niin tiiäppä tuota.

Koko reissun ajan tempo oli kova, eli keskiarvoltaan taitaa tulla treeniä hiukalti yli kolme tuntia päivässä. Tällä tarkoitan fyysistä laji treeniä, sitten lisäksi treenattiin joogaa ja reikiä palauttavassa mielessä. Tämä sopi minulle.

Varmaankin tämä on taas sellainen riippuu henkilöstä asia, mutta pidennetty viikonloppu on aika lyhyt jos haluaa tutustua paikalliseen tapaan treenata ja asustella. Eli suosittelisin pitempiä reissuja. Ja kun kerta on tullu lähettyä niin miksei kannata olla koko rahan edestä? ;)

Suurin ongelma oli siinä että itse ei puhunut paikallista kieltä. Englannilla toki pärjäsi hyvästi, mutta ongelma olikin siinä että paikalliset puhui englantia yleensä silloin kun halusivat minun ymmärtävän mistä puhutaan. Eli normaalisti ne pälättivät omalla kielellä, tosin poikkeuksia oli. Kulttuurisokki ei onneksi iskenyt. :D

edit. pitäsköhän opetella kirjoittamaan...?
Viimeksi muokannut caje, huhti 5, 2005, 13.10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-caje-
-----------------------------------------------
-Mikä ee tapa niin aenakkii se vihilassoo melekomoesesti -
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#8

Viesti MarkkuT »

Kahdella viikonlopun pituisella karateleirillä olen käynyt. Ensimmäinen oli Tanskassa ja toinen Ruotsissa. Tanskan reissu oli aika opettavainen: Leirin päätösbileisiin asti olin pitänyt mustavöisiä ja varsinkin japanilaisia jonkinasteisina buddhina ja uber-yli-ihmisinä. Tätä kuvaa vielä vahvisti se, että leirillä oli todella tiukka kuri ja pääopettajat olivat selvästi päteviä hommassaan (muistaakseni 5. dan ja 4. dan). Näkökulma kuitenkin hieman muuttui, kun herrat sitten em. bileissä pyörivät ympäripäissään nurmikolla banzaita huutaen.

:)
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#9

Viesti AriJ »

Matkan pituus on aina vähän riippunut kohdemaasta - Euroopan puolella viikonlopusta viikkoon, Japanin suunnalla vähintään kaksi viikkoa (kuukausi on ollut pisimpien matkojen kesto).

Itse kun olen semmoinen "hardkoristi" niin tuppaan aina keksittymään niin paljon kuin mahdollista siihen treenaamiseen, ajanjakson pituudesta riippumatta - kerran oli Japanin 1 kk sessiossa 2 pvän tauko kun oli kansalliset vapaapäivät eikä ollut treenejä tarjolla (tosin siinä vaiheessa oli "kuppi täynnä" jo sen verran hyvin että teki ihan kutaa olla ne päivät treenaamatta). Kuten eräs Shihan kerran tokaisi "ehdin leikkimään turistia kun olen eläkkeellä"...

Kulttuurishokin olen kokenut ainoastaan Japanin reissuilta Suomeen palattuani :shock:
______________________
Kuvake
Simpanssi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2298
Lauteille: Joulukuu 2004

#10

Viesti Simpanssi »

mawashi kirjoitti: Näkökulma kuitenkin hieman muuttui, kun herrat sitten em. bileissä pyörivät ympäripäissään nurmikolla banzaita huutaen.

:)
Totuus on joskus niin raakaa.. :lol:
Kuvake
premier
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 750
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#11

Viesti premier »

Turussa kerran kävin. Oli melkoinen kulttuurishokki. En ymmärtänyt paikallista kieltä ja ainoa paikka mistä sai ruokaa oli Hesburger. :lol:

28.4.-8.5. olisi tarkoitus viettää Puolassa treenin muodossa. Varmasti tulee mielenkiintoinen reissu.

Muistakaa aina treenimatkoilla seuraava ohje:

Ensin lyödään, sitten juodaan. Ei toisin päin.

:D
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#12

Viesti AriJ »

premier kirjoitti: Ensin lyödään, sitten juodaan. Ei toisin päin. :D
Mutta mennee joskus myös lyödään --> juodaan --> lyödään taas. Ja kaikki ei aina enää sen ekan juonnin jälkeen jaksakaan lyödä uudestaan 8)
______________________
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

#13

Viesti Tapani »

Yamazu kirjoitti:
premier kirjoitti:Ensin lyödään, sitten juodaan. Ei toisin päin. :D
Mutta mennee joskus myös lyödään --> juodaan --> lyödään taas. Ja kaikki ei aina enää sen ekan juonnin jälkeen jaksakaan lyödä uudestaan 8)
Ja jotkut ei jaksa ekan lyönnin jälkeen lyödä uudestaan, makaavat vain...

Mutta itse olen ollut aika monenlaisilla treenireissuilla. Omaan rytmiini on sopinut parhaiten tuollainen vajaa kaksiviikkoinen. Silloin jaksaa treeniin keskittyä koko ajan ja ehtii kuitenkin oppimaan kunnolla.

Australiassa treenasimme yhden lähes kaksiviikkoisen 35 asteen lämmössä, reilut kuusi tuntia päivässä. Jälkikäteen ajatellen taisi olla oppimisen kannalta aika huonot olosuhteet.

Tapani
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 93971
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#14

Viesti Mika »

Mun ote asiaan on se, että 2-3 kovaa treenipäivää, sitten yksi lepopäivä. Eli 3 kiinni, 1 auki. Jokaisella on se oma "kipukynnys" keskittymisen suhteen, mulla se raja menee tossa, ja varsinkin ulkomailla kun kaikkeen muuhunkin sekä täytyy että haluaisi tottua, on kohtuullistakin unohtaa treeni silloin tällöin. Kunhan joku muukin tajuaisi tämän joskus :D

Jos esim. ruoka leiripaikalla on ihan sietämätöntä, on ihan mukava neljäntenä päivänä mennä syömään jonnekin muualle ja katselemaan nähtävyyksiä ja sitä rataa - varsinkin jos se edellinen ilta on vietetty tavernassa (kuten hyvä olisi) ;)

Ja tuosta kertatreenin määrästä olen oman Shifuni kanssa varsin samaa mieltä: 1½-2 tuntia kerralla, 2-3 kertaa päivässä. Pidemmät pätkät - joita on koettu - ei ainakaan mun psyykelle tee hyvää, kaikki unohtuu ja alkaa vain pinna kiristää ja treenien vetäjä näyttää human piñjatalta...(Gaspar Garcia Turussa 1996 :axe: ).

Mutta jotkut jaksaa painaa vaikka 10 tuntia päivässä (mutta kuinka kauan?), meitä on moneksi...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
caje
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 100
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#15

Viesti caje »

Mika kirjoitti: Ja tuosta kertatreenin määrästä olen oman Shifuni kanssa varsin samaa mieltä: 1½-2 tuntia kerralla, 2-3 kertaa päivässä.

Mutta jotkut jaksaa painaa vaikka 10 tuntia päivässä (mutta kuinka kauan?), meitä on moneksi...
Tuo on hyvä perusohje jos ajatellaan fyysistä jaksamista pitemmän kaavan mukaan. Tosin se että jaksaa treenata 2-3 kertaa päivään vaatii jo oikean ruokavalion, sillon treenistä saadaan kunnon hyöty.
-caje-
-----------------------------------------------
-Mikä ee tapa niin aenakkii se vihilassoo melekomoesesti -
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 95 kurkkijaa