Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Käytä päätä

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#31

Viesti Kari Aittomäki »

Hyvin ilkeä hyökkäystapa.
Olen häntä demonnut aika useinkin, toimii tööteriin eli nenäseen aika optimisti trenioloissa, tosipaikassa maaleja on enemmänkin.

Raaja ruhjoo vastustajan herkkäisiä hyvin suurella teholla ohimennessään, impakti ei ole kova vaan ikäänkuin palasia mukananaa vetävä, hierova.

Kun olin poikanen eli viisitoistias mut yritettiin alistaa ja lujasti.
Lyöntisarjositani huolimatta karju puski läpi ja vei tonttiin.
Käteni jäivät vapaaksi, vedin rannetyvitällit korvasilmälinjalle miltei symmetrisesti, tänpäviänäkin aprikoin että oliko epärytmi eli resonanssi onnenkantamoinen vai jotain lajimuistia tai mitä..

Mutta toimi, hyökkäys keskeyty, otin vastustajaa takatukasta kiinni ja vein paremman käden nokalleen.. ja runttasin teishon/shoton välimaastoisena pitkäkontaktisaattona niinkovaa kuin koneesta lähti.

Nokka oli poskella sananmukaisesti, myös silmäkuopasta tursusi purppuravaahtoa.
Olin nimittäin aika vahva nassikka.

Olen hiertolyöntejä käyttäny ja niin on Avekin, vaikka nyrkkeilytaustalla ei taida uskoa kuin nopeaan impaktiin.

Pahin mitä olen hierrolla tehny on selkänivelten särkeminen.
Ja typerin mitä olen salilla tehny on kyseisen tällin demonstrointi.
Sillä nimittäin iskee jätkän pysyvästi pyörätuoliin.
Itseasiassa tosi väkevä tai ilkeä veto, olen aika varma että eräs hampurilaiskakkiainen sai kantaa molempia käsiään telineissä ja kauan.
Vedin symmetrisen eli kahdenkäden hiertovedon käsiensä välistä ja aivan ajattelematonta ilkeyttänu männynhavukuviolla.
Pirukas, se veto on näin tässäajatellen hengellekäypä!
Emminä silloin tienny!

äh..
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#32

Viesti Verr »

Kari taas tapaansa mukaan sanoo kaiken, mutta kukaan tuskin käsittää juuri mitään :D
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

#33

Viesti Kyynikko »

Kari Aittomäki kirjoitti: otin vastustajaa takatukasta kiinni ja vein paremman käden nokalleen.. ja runttasin teishon/shoton välimaastoisena pitkäkontaktisaattona niinkovaa kuin koneesta lähti.

Nokka oli poskella sananmukaisesti, myös silmäkuopasta tursusi purppuravaahtoa.
Olin nimittäin aika vahva nassikka.
Jep!! Tämä periaate nenuteishon tekemisessä esiteltiin minulle aikoinaan "eurojutsu"valmentaja Kaj Westersundin toimesta. Nosti pienen sadistisen virneen suupieliin kieltämättä :badgrin:
PaavoH
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1251
Lauteille: Heinäkuu 2005
Etulaji: Baji, bagua
Sivulajit: Xinyi liuhe

#34

Viesti PaavoH »

Kari Aittomäki kirjoitti: Olen jonkin kerran myös ottanut tällejä korostetusti ottalla vastaan.
Etenkin naiset ja heikot miehet saa pois pelistä nuppaamalla pehmeän kätösen kipiäksi.
Tällasta tapaa yksi escrima opettaja kerran selitti leirillä kans, kun sanoi että päähän on parempi lyödä avokämmenellä ja käytti esimerkkinä joitain tuttujaan jotka tappelee tolleen että tekee kuulemma hedarin nyrkkiin ensin että menee rikki ja sitten tekee omat siirrot.

Tosta säkkiin treenaamisesta, joskus tein ihan kestävyysharjotteena ja pääisku harjotteena noita pääjuttuja potku säkkiin, mutta sitten lopetin ku se kuulemma oli hirveen epäterveellistä aivoille, ja usein sen jälkeen tulikin vähän sellanen olo että pään sisällä joku heiluu. Olikohan kyseessä väärinsuoritettu tekniikka ? En jännittänyt niskaa, vaan käytin sitä nivelenä/osana lyövää juttua, vähän niinku hartiaa käytetään lyönnissä.
Kuvake
uku
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 806
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#35

Viesti uku »

Killuminati kirjoitti: Tosta säkkiin treenaamisesta, joskus tein ihan kestävyysharjotteena ja pääisku harjotteena noita pääjuttuja potku säkkiin, mutta sitten lopetin ku se kuulemma oli hirveen epäterveellistä aivoille, ja usein sen jälkeen tulikin vähän sellanen olo että pään sisällä joku heiluu. Olikohan kyseessä väärinsuoritettu tekniikka ? En jännittänyt niskaa, vaan käytin sitä nivelenä/osana lyövää juttua, vähän niinku hartiaa käytetään lyönnissä.
Vaikka jännittäisit lihaksia kuinka paljon tahansa ja vaikka ne olisivat kuinka huippuunsa treenatut, se ei silti poista sitä tosiasiaa, että aivot ne iskut ottavat myös vastaan ja se ei ole pidemmän päälle tervettä. Kyllähän kaikki tietävät nyrkkeilynkin vaarat ja haitat... jatkuvat iskut päähän, oli suojat tai ei, ei ole terveellistä.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#36

Viesti Kari Aittomäki »

Kannuksen karatesalilla kuvatessa oli yksi pallonkaltainen ihan maissipallon näkönen,a nnoin ohimennen hämelle pääpuskun.
Huono idea, siiinä oli vissiin rautajauhoa täytteenä.
Meinas taju lähteä.

Eli ei se järin viisasta ole päätään takoa yhtään mihinkään.
Rytmitystä voi treenata sellaseen leppoisan loppuunhakattuun säkkiin jonka yläosa on jo mukavan tyhjä.

Westersundin kanssa pääsin lyöntidrillejä tekemään Hartsellin leirillä ja demosi todella näppärästi, kuinka isku otetaan ohjaten vastaan kyynärpäällä. Osas näpäyttää tosi taitavasti kyynäriskun vastaan.
Olen häntä kerranpari kokeillut livenä mutta heikohkosti, ajoitukseni oli pielessä.

Tuosta hiertolyönnistä vielä, olkaa aika varovaisia.
Teisho väärään paikkaan ja jätkä kuoleentuu.
Pentjakissa on sellanen källi avarilämäri, jonka liike-energia näyttäis pysähtyvän hyvin tarkkarajaisesti mutta energiapiikki lähtee kaiketi hyvin tarkasti, on käsittääkseni tarkoitettu sisäelimiä vaurioittamaan.
Menee samaan hl-kategoriaan.
Kuvake
Kalle Koskinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4217
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Iisalmi

#37

Viesti Kalle Koskinen »

Kiitoksia vastauksesta tuossa hiertolyöntiasiassa. Sain kuvan, että minkälainen homma on kyseessä. Mutta eipä itsellä ole tietämystä, että kuinka tuollaista lyöntiä teknisesti tulisi harjoitella, joten minun puolesta ei kenelläkään ole vaaraa.

Tässä tuli mieleeni eräs näkemäni tapaus, jossa toinen yritti pääpuskua. Tyyppi roikkui toisen tyypin rinnuksissa ja käytti päätään. Pidempänä hän löi nenänsä toisen otsaan ja se pääpusku ei toiminutkaan ihan aiotulla tavalla, heh heh. Vähän niin kuin näin. Toini ja Heikki Haaman Showsta, jos joku ei tiennyt.
PaavoH
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1251
Lauteille: Heinäkuu 2005
Etulaji: Baji, bagua
Sivulajit: Xinyi liuhe

#38

Viesti PaavoH »

Ok, pidetään mielessä hedailun vaarat :P

Tosta hieromalyönnistä...

Meillä sanshoussa opetettiin nyrkkeilyhanskalla sellanen sivukoukku tekemään toisen palleaan, missä se nirhaisee sitä vatsa osaa, sitten on kans demottu sellasia ylhäältä alas meneviä, taas kerran kasvoja ja palleaa nirhaisevia potkutapoja/lyöntejä. En kyllä muista kauheesti, mihin niitä käytettiin, että oliko pitkän vai lyhyen matkan jne., mutta voisko olla jotain samankaltaista ? :p
Tässä tuli mieleeni eräs näkemäni tapaus, jossa toinen yritti pääpuskua. Tyyppi roikkui toisen tyypin rinnuksissa ja käytti päätään. Pidempänä hän löi nenänsä toisen otsaan ja se pääpusku ei toiminutkaan ihan aiotulla tavalla, heh heh.
Ite todistin vastikään samankaltaista tapausta, et mahtanut olla Helsingin munkkiniemessä vappumaanantaina ? :p
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#39

Viesti Kari Aittomäki »

Juu, hiukan sinnepäin.

Mua aina alkaa huimata kun muistaa/huomaa kuinka kapealla sektorilla se kamppailulatina onkaan ja kuinka isolla osalla osaajistakin.
Ei ihme että "uusia lajeja" sikiää.
Tosin uutta niissä on lähinnä housumallit.


Kerran olen nähny kuinka pääpuskudemo menee totaalisen häneksi.
Jätkän piti iskeä ottalla kasa kattotiilia särki.
Oli aika innoissaan poika, puhisi ja sähisi, mallas kerran, mallas toisen..
Nämä sähtäämiset tapahtu siis rehvakkaasta haara-asennosta.

Sälli nousi, käänty karjumaan kavereilleen, käänty takas ja iski päänsä tiilikasaan.
Mutta voi pahus, anto iskun asekeleen kanssa jolloin otta meni komeesti yli kohteen ja impaktikohdaksi muodostu naama.
Auts.

Harmi että tiiliä jäi ehjäksi.
Mitäs siinä vieras muuta voi kuin taputtaa kohteliaasti.
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

#40

Viesti KungFuMiäs »

kari aittomäki kirjoitti: Mua aina alkaa huimata kun muistaa/huomaa kuinka kapealla sektorilla se kamppailulatina onkaan ja kuinka isolla osalla osaajistakin.
Ei ihme että "uusia lajeja" sikiää.
Tosin uutta niissä on lähinnä housumallit.
No tämähän johtuu osittain siitä että monet meistä seuraavan sukupolven taistelulaji treenaajista saadaan sitä oppia suoraan ulkomaalaisilta mestareilta, ei ole kosketusta vanhoihin suomalaisiin kamppailijoihin joilta tätä latinaa sitten varmaan oppisi. Esim. meillä kiinalaisen opissa olevilla on ihan erilainen kamppailulatina kehittymässä tässä kun me tulkitaan opettajamme oppeja ja termejä :) .
PaavoH
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1251
Lauteille: Heinäkuu 2005
Etulaji: Baji, bagua
Sivulajit: Xinyi liuhe

#41

Viesti PaavoH »

Mutta onhan se tärkeämpää ymmärtää ne tarkoitukset niiden sanojen takana asioissa, termistö on vaa sellasta keskustelun apuvälinettä, joskus myös virallistamista ja sivistyssanastoa :p
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#42

Viesti Kari Aittomäki »

Joka sukupolvi kai ajattelee olevansa pyörän alkuperäiskekkaaja tai ainakin optimaalisin pyörittelijä.

Onko tuo hiertolyönti siis terminä tai tappelutekniikkana jollekulle jotain kenties uutta?
Onhan se juu tavallaan erikoistietoa kun on niin tappelusuuntautunutta kamaa (ei voi käyttää kehässä eikä siistissä alistamisessa) mutta silti?
Kun onhan noita hierovia liikkeitä ja sukulaisiaan ja viittauksia asiaan aivan hemmetisti.

Onko repiminen miten hallussa, noin ideana?
PaavoH
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1251
Lauteille: Heinäkuu 2005
Etulaji: Baji, bagua
Sivulajit: Xinyi liuhe

#43

Viesti PaavoH »

No terminä on hiertolyönti mulle ainakin vieras

Repimisesestä tulee mieleen vaan sellanen käsityöskentely mitä opettaja näytti että kun käsi pitää vetää takasin niin samalla otetaan siitä toisesta jotain mukaan, ja se voi käytännössä kuulemma olla ihan vain repimistä, että silleen horjutetaan/häiritään toista ja kyllä oli kai hyökkäyksenäkin jos otti jostain herkistä kohista kiinni. Mutta ei taida olla se mitä tarkotit ?

Mä en ole vaan termistöistä koskaan tykännyt kun on helpompi muistaa ne, mitä niillä tarkotetaan, jos siis tyytyy vaan työskentelemään ite niiden juttujen parissa, kun on ne ymmärtänyt. Ja onhan se totta että sellaset olis hyvä tietää jos keskustelee asiasta tai yrittää jollekkin jotain selittää :oops:
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

#44

Viesti KungFuMiäs »

Repiminen kulkusista ja kasvoista (silmät, korva, nenä, hiukset..) on tietenkin perustekniikoita, vaatii tietenkin jonkin verran sellasta eläimellisyyttä mitä ei saa normaalissa sparrissa toisen harrastelijan kanssa. Sittenhän on tietenkin nämä lihaksista repimiset (tälläisiäkö kari meinasit?) jotka vaatii jonkin verran sormituntoa, voimaa ja anatomian tuntemusta, useinhan kiinalaisissa perinteissä sen aikaiset fysiatrit olivat hyviä näissä, ei vain anatomian tuntemuksen vuoksi vaan myös koska heidän sormet olivat tottuneet käsittelemään lihaksia. Ehkä tässä fysioterapiaa harjoittaessa kehittyy tälläistäkin taitoa :D .
Kuvake
Fubarbarian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1332
Lauteille: Lokakuu 2007

Poliisin voimankäyttö

#45

Viesti Fubarbarian »



Jeesus perkele ehkä täydellisin näkemäni pääpusku, oikea taideteos.


Matkustaja agroaa gentlemannille, joka ilmeettömä puskee ihan tyhjästä mesoajan maahan. Puskija olikin vapaalla ollut poliisi ja kamarilla vaan että hyvin hoidettu, jatkakaa.

"A spokesman said the Met’s Directorate of Professional Standards reviewed the video and are ‘satisfied that there is no indication that the officer committed a criminal offence, nor that he behaved in a manner that would justify disciplinary proceedings’."

https://metro.co.uk/2019/10/04/police-o ... -10864857/

Artikkelissa näytetään kun sama poliisi pistää mesoajan vielä rautoihin.
A suspicious mind is a healthy mind
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 58 kurkkijaa