Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Pakkelit naamassa reeneissä?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Beatrix
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 136
Lauteille: Marraskuu 2007

Pakkelit naamassa reeneissä?

#1

Viesti Beatrix »

En onnistunut bongaamaan tästä aiheesta aiempaa keskustelua, niin laitan uuden threadin. Kysymys liittyy tuolla Saunan puolella käytyyn kivaa lajissasi -keskusteluun ja tähän viestiin:
Nade kirjoitti: En oikein pidä mistään tekniikoista, joissa joutuu aivan kiinni toiseen ihmiseen. Meidän seurassa eräs tyttö on aina meikit päällä harjoituksissa ja on aika etovaa, kun hikiset, ruskeat meikkivoiteet pyyhkiytyvät valkoisen pukuni hihaan.
Siis: menettekö meikeissä harkkoihin, vai pesettekö pois, vaikka olisi valmiiksi naamalla? Onko mielestänne / treenikavereittenne mielestä paha synti mennä meikeissä treeneihin?

Ajattelen nyt siis erityisesti tuon puvun likaantumisen kannalta. Arvaan kyllä, että riippuu vähän siitä, kuinka lähekkäin lajissa nuhjutaan ja minkälainen puku on. Itselläni on aina vähintään meikkipuuteri naamassa, vielä ei ole kokemusta miten pahat jäljet se jättää halaillessa... Silmä- ja huulimeikit pesen pois, jos on enemmän kuin ripsari. Enpä haluaisi jättää hirveitä skraiduja kaverin valkoiseen pukuun, mutta iso on kynnys olla täysin meikittäkään. Ei tietenkään niiden kundien vaan ihan vain oman itseni takia ;)
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#2

Viesti Elina »

No, minulla ei ole normaalisti muuta kuin puuteria naamassa ja siihen mennessä, kun pääsee treeneihin asti, on sekin muisto vain. Eli en pese meikkejä pois, kun ei niistä ole yleensä mitään jäljellä :lol: Ripsiväri taitaa olla ainoa, joka pysyy siihen asti.
F. M. Luder
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 371
Lauteille: Joulukuu 2006

#3

Viesti F. M. Luder »

Harvoin käytän meikkiä päiväsaikaan, mutta pesen kyllä pois ennen treeneihin menoa jos sitä sattuu naamassa olemaan. En todellakaan pidä siitä että jotkut ovat meikattuna treeneissä. Sotkee puvun. Omassa seurassani kehoitetaan kaikkia olemaan meikittä. Siis minä kehoitan. :lol:
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Re: Pakkelit naamassa reeneissä?

#4

Viesti Tyttö »

Beatrix kirjoitti: Siis: menettekö meikeissä harkkoihin, vai pesettekö pois, vaikka olisi valmiiksi naamalla? Onko mielestänne / treenikavereittenne mielestä paha synti mennä meikeissä treeneihin?

Ajattelen nyt siis erityisesti tuon puvun likaantumisen kannalta. Arvaan kyllä, että riippuu vähän siitä, kuinka lähekkäin lajissa nuhjutaan ja minkälainen puku on. Itselläni on aina vähintään meikkipuuteri naamassa, vielä ei ole kokemusta miten pahat jäljet se jättää halaillessa... Silmä- ja huulimeikit pesen pois, jos on enemmän kuin ripsari. Enpä haluaisi jättää hirveitä skraiduja kaverin valkoiseen pukuun, mutta iso on kynnys olla täysin meikittäkään. Ei tietenkään niiden kundien vaan ihan vain oman itseni takia ;)
Olen vähän kriittinen, mutta mun mielestä treeneihin mennään treenaamaan, eikä "näyttämään hyvältä". Jos mulla on työpäivän jäljiltä meikkiä naamassa, niin pesen sen kyllä pois ennen treenejä. Ei se treenatessa kuitenkaan pysy naamassa...Viikonloppuisin käytän hyvin harvoin meikkiä...

Mua huvittaa ihan äärettömästi kuntosaleilla käyvät naiset, joilla on viimeisen päälle muodikkaat treenivaatteet ja meikki, jota on varmaan väännetty tunti. Ja sitten nämä tyttörukat eivät uskalla treenata, ettei vaan tulisi hiki ja täydellisyys menisi pilalle... :roll:
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Bahar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1901
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#5

Viesti Bahar »

Mä en meikkaa (muuten kuin koulunäytelmäesityksiin tms, jonne on melkein pakko, ja niitäkin on todella harvoin). Treeneihin en ikinä voisi edes kuvitella meneväni minkäänlainen meikki päässä, ja myönnän salaa katsovani vähän pahasti niitä jotka kamalat pakkelit päällä tulevat treeneihin. Olen samoilla linjoilla Tytön kanssa, treeneissä ei kuulu olla korea :p
Bahar Tokat
Youtube-kanava
Kuvake
vanu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 493
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Kuopio

#6

Viesti vanu »

Arkimeikkiin kuuluu jotain mustien silmänalusten päälle, vähän puuteria nenuun ja kulmakarvat (tatuointia oon harkinnut jo pitemmän aikaa). Iltaan mennessä naamassa ei jäljellä juuri ole mitään pukuun pyyhittävää, eli en pese "meikkejä" pois ennen treenejä. Joskus sutaisen aamulla myös ripsiväriä, ja sen yleensä vielä iltatreeneissäkin huomaa pesukarhuefektistä.

Tässäkin asiassa taitaa olla isoja eroja lajikulttuureissa, hokupuvun (oman ja toisten) siisteyttä automaattisesti kunnioitti enemmän, brassijujutsutreeneissä puku joutuu joka tapauksessa aina treenien jälkeen pesuun. Verta, hikeä ja kyyneleitä, haitanneeko tuo jos vähän puuterinjäänteitäkin.
Treenipäiväkirja päivitystauolla
Kuvake
Lumina
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 178
Lauteille: Lokakuu 2006

#7

Viesti Lumina »

En kyllä reenaile meikeissä. Kuitenkin ne lähtis ja kuitenkin tulee hiki ja iho punaiseksi jne...
A girl with a broken mind..
Kuvake
Cho
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 26
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#8

Viesti Cho »

Pesen itse aina meikit pois ennen treenejä (tai vähintääkin pyyhin ripsistä ripsarit vessapaperiin pukkarissa jos on puhdistus unohtunut kotoa lähtiessä.:D), ihan vaan siitä syystä että mielestäni on vaan paljon mukavampaa treenata ja hikoilla meikittömällä naamalla. Eli ei meikkiä salille, ihan vaan mukavuuden halusta ja varmaan kaveritkin kiittää kun ei tarvitse pestä puvusta meikäläisen pakkeleita..:D
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#9

Viesti heian »

Itse en ole koskaan meikannut enkä meikkaa. Tärkeimpiin tilaisuuksiin (lakkiaiset, häät) olen antanut ammattilaisen meikata minut.

Entisessä seurassani tuli peruskurssille pari tyttöä kunnolla meikattuina. Heille hienovaraisesti vihjattiin, että enimmät meikit kannattaa treenatessa jättää pois. Tyttöjä ei ole näkynyt sen koommin. Ei se meikki ole niin tärkeää. Ei siellä treeneissä hikoillessa kukaan mieti toisten ulkonäköä.
Kuvake
Bahar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1901
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#10

Viesti Bahar »

Ellei nimenomaan ole tullut treenaamaan pelkästään vastakkaisen sukupuolen takia...
Bahar Tokat
Youtube-kanava
Beatrix
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 136
Lauteille: Marraskuu 2007

Re: Pakkelit naamassa reeneissä?

#11

Viesti Beatrix »

Tyttö kirjoitti: Mua huvittaa ihan äärettömästi kuntosaleilla käyvät naiset, joilla on viimeisen päälle muodikkaat treenivaatteet ja meikki, jota on varmaan väännetty tunti. Ja sitten nämä tyttörukat eivät uskalla treenata, ettei vaan tulisi hiki ja täydellisyys menisi pilalle... :roll:
Mä luulin, että ne pelkää että treenaamalla voi tulla lihaksia ;)

Se on totta, ettei treenit ole sitä varten olemassa että niissä näytetään hyvältä ja eihän se joka tapauksessa onnistu jos tosissaan äheltää, vaikka olis mitkä pakkelit naamassa.
Heille hienovaraisesti vihjattiin, että enimmät meikit kannattaa treenatessa jättää pois. Tyttöjä ei ole näkynyt sen koommin.
Sepä loppui vähään heillä...
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Re: Pakkelit naamassa reeneissä?

#12

Viesti Tyttö »

Beatrix kirjoitti:
Tyttö kirjoitti:Mua huvittaa ihan äärettömästi kuntosaleilla käyvät naiset, joilla on viimeisen päälle muodikkaat treenivaatteet ja meikki, jota on varmaan väännetty tunti. Ja sitten nämä tyttörukat eivät uskalla treenata, ettei vaan tulisi hiki ja täydellisyys menisi pilalle... :roll:
Mä luulin, että ne pelkää että treenaamalla voi tulla lihaksia ;)
Menee vähän OT, mutta tuo on toinen juttu, mikä ärsyttää... :lol: Naiset tuntuvat pelkäävän sitä, että kuntosaliharjoittelulla lihakset "vahingossa" kasvavat ihan valtaviksi. Ja monet lehdet (varsinkin naisille suunnatut urheilulehdet) tuntuvat toitottavan sitä, että "näin treenaat kuntosalilla niin, että lihakset eivät kasva". Naiset kun saavat tehdä aika paljon töitä sen eteen, että edes jotain lihaskasvua tapahtuu. Itse olen yrittänyt kuntosalitreenillä saada edes jollain lailla näkyvät lihakset, eivätkä ne lihakset tosiaankaan kasva "vahingossa". Voi kun kasvaisivatkin... :D
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

Re: Pakkelit naamassa reeneissä?

#13

Viesti porky »

Tyttö kirjoitti:
Beatrix kirjoitti:
Tyttö kirjoitti:Mua huvittaa ihan äärettömästi kuntosaleilla käyvät naiset, joilla on viimeisen päälle muodikkaat treenivaatteet ja meikki, jota on varmaan väännetty tunti. Ja sitten nämä tyttörukat eivät uskalla treenata, ettei vaan tulisi hiki ja täydellisyys menisi pilalle... :roll:
Mä luulin, että ne pelkää että treenaamalla voi tulla lihaksia ;)
Menee vähän OT, mutta tuo on toinen juttu, mikä ärsyttää... :lol: Naiset tuntuvat pelkäävän sitä, että kuntosaliharjoittelulla lihakset "vahingossa" kasvavat ihan valtaviksi. Ja monet lehdet (varsinkin naisille suunnatut urheilulehdet) tuntuvat toitottavan sitä, että "näin treenaat kuntosalilla niin, että lihakset eivät kasva". Naiset kun saavat tehdä aika paljon töitä sen eteen, että edes jotain lihaskasvua tapahtuu. Itse olen yrittänyt kuntosalitreenillä saada edes jollain lailla näkyvät lihakset, eivätkä ne lihakset tosiaankaan kasva "vahingossa". Voi kun kasvaisivatkin... :D
Jatketaan nyt hyvin alkanutta OT tä

No joo, minäkin voin tunnustaa tekeväni kuntosalitreeniä ihan puhtaasti sen takia, että saisin näkyvät lihakset. Kas kun olen aina ollut ja tulen ilmeisesti aina olemaan langanlaiha raajoistani. Niihin kun ei ylimääräistä kerry, vaikka kuinka söisi. Se kaikki menee tisseihin ja pyllyyn ja ehkä vähän poskiin :? . Ainoa keino saadaa jotakin niiden luiden ympärille on kasvattaa lihaksia. Nyt niitä onneksi on jo sen verran, että näytän normaalilta. Silloin kun en vielä ollut kokenut tätä "liikkumisherätystä" näytin sairaaloisen laihalta, vaikka normaalipainoinen olinkin. Tissit ja pylly toki olivat suuremmat, mutta jotenkin se tikku-ukko-look näyttää aina liian laihalta vaikka kuinka keskellä olisi täytettä.

Toki tietenkin kaikelainen nujuaminen yhdistettynä näihin yliliikkuviin niveliin on huomattavasti turvallisempaa kun on vähän enemmän lihasta. Mutta voin myöntää olevani sen verran turhamainen, että ensisijainen syy kuntosaliharjoitteluun on ulkomuodollinen :oops: .
Saija Tarvainen
Kuvake
Gina
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Joulukuu 2007

#14

Viesti Gina »

Itse pesen aina meikit pois ennen treenejä. En halua, että ihohuokoset tukkiutuvat ja onhan siinä itselläänkin helpompi olla, kun ei tarvitse murehtia kaverin puvun tahraamisesta :oops:
flammac
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 664
Lauteille: Toukokuu 2006
Etulaji: Taekwon-do
Takalajit: Hapkido

#15

Viesti flammac »

Itsellä ei nyt meikkiä ikkään taida olla päiväsaikaan.
Mutta täytyy nyt kysyä, että jos joku esimerkiksi ripsarit silmässä menee treeneihin, niin eikö siinä ole myös sekin vaara, että lyödessä ne ripsarit on omassa silmässäkin? juu ja on turhauttavaa saada valkoiseen pukuun puuteria ja muuta. -_-

Onneksi omissa seuroissa ei ole sellaisia, jotka tulevat treeneihin täysi meikki päällä.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 60 kurkkijaa