Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kovan jätkän esittäminen, bluffaaminen

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Nico Koskeva
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1439
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

#76

Viesti Nico Koskeva »

ihmetyttää kyllä tollaset riidanhaluset ihmiset..
Pari päivää sitten kävelin yömyöhään kotiappäin nii vastaan tuli sitte sellanen kaveri joka oli pukeutunut nahkahousuihin ja pinkkiin paitaan, ihan normaalisti sitte vilkasin nopeesti että millanen jannu sieltä vastaan tulee niin tämä kaveri rupee huutelemaan että

- Hei juntti! tuuppa takas, onks sul joku ongelma?
- Ei kui ni? (MÄ)
- Kattelit mua vähän liian pitkään!
- Ahaa..? ihan normaalisti kyllä katoin. (MÄ)
- Tollasii senkin tunteettomia juntteja on tääl ihan liikaa
(Täs vaihees lähin kävelee pois.)
- Hei! vttu tuu takas ku mä puhun sulle! Tollaset pitäs ampuu!

Eikä kaveri näyttänyt edes kännissä olevan, pukeutuuko tollasiin vaatteisiin sitten että voi haastaa riitaa vastaantulijoiden kanssa :shock: ?
Kwan Nyom Hapkido, 7. Kup
Treenipäiväkirja
Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#77

Viesti Sitav Abdullah »

Kalle Koskinen kirjoitti: Bluffaamista ja ihmisten käyttäytymistä miettiessäni päähäni tuli seuraavanlainen ajatus. Mikäli vastassa olisi enemmän tai vähemmän känninen ukkeli, jonka kanssa tappelu olisi todennäköisesti alkamassa (eli ei uskoisi enää puheella selviävän).

Ennen kuin mitään pystyvääntöä tai iskujenvaihtoa olisi tapahtunut, niin kuinkahan toinen saattaisi reagoida jos tavallaan haastaisi toisen. Sanoisi totisena, että tämä saisi yhden yrityksen yrittää viedä minut tonttiin, et pysty kummiskaan. Ottaisiko tämä vastapuoli haasteen vastaan ja nimen omaan haasteen säännöillä? Eli tulisiko hän tarttumaan, shoottaamaan, repimään tjsp. yrittäessään viedä tätä haasteen esittäjää maihin?

Sitä vain mietin, että ihmismieli saattaisi hyvinkin lähteä sellaiseen leikkiin mukaan, jos kerran on hänen voimiaan tai kykyjään väheksytty. Siinä vain mietin, että jos niin hyvin kävisi, että vastapuoli alkaisi painimaan, niin itse voisi heittää jotain lyöntiä tai potkua peliin. Toki sitä voisi olla valmiina jos toinen alkaisikin haasteesta huolimatta lyömään.

Onkos kellään kokemusta tuon suuntaisesta asiasta? Minä vain tykkään ajatella paljon asioita ja sillä ei ole nyt niin väliä vaikka olisinkin ihan hakoteillä.
Saattaisi muuten toimia. Eipäs ole tullut tuota mietittyä. Mutta tosiaan jos kettuilijana ei ole erityisen tyhmä jäbä, niin hän saattaisi lyödä huoletta nenään. Mutta sittenhän oliti kumminkin valmiina siihenkin. En tosiaan teidä voisi toimia.
Baby voit vetää mut guardiin milloin vaan :D

Antaa kukkien kukkia, ei niitä kaikkia tarvitse talloa.

Sitav "the hopa-man" Abdullah
Kurowashi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1341
Lauteille: Elokuu 2006

#78

Viesti Kurowashi »

Sitav kirjoitti:
Kalle Koskinen kirjoitti:Bluffaamista ja ihmisten käyttäytymistä miettiessäni päähäni tuli seuraavanlainen ajatus. Mikäli vastassa olisi enemmän tai vähemmän känninen ukkeli, jonka kanssa tappelu olisi todennäköisesti alkamassa (eli ei uskoisi enää puheella selviävän).

Ennen kuin mitään pystyvääntöä tai iskujenvaihtoa olisi tapahtunut, niin kuinkahan toinen saattaisi reagoida jos tavallaan haastaisi toisen. Sanoisi totisena, että tämä saisi yhden yrityksen yrittää viedä minut tonttiin, et pysty kummiskaan. Ottaisiko tämä vastapuoli haasteen vastaan ja nimen omaan haasteen säännöillä? Eli tulisiko hän tarttumaan, shoottaamaan, repimään tjsp. yrittäessään viedä tätä haasteen esittäjää maihin?

Sitä vain mietin, että ihmismieli saattaisi hyvinkin lähteä sellaiseen leikkiin mukaan, jos kerran on hänen voimiaan tai kykyjään väheksytty. Siinä vain mietin, että jos niin hyvin kävisi, että vastapuoli alkaisi painimaan, niin itse voisi heittää jotain lyöntiä tai potkua peliin. Toki sitä voisi olla valmiina jos toinen alkaisikin haasteesta huolimatta lyömään.

Onkos kellään kokemusta tuon suuntaisesta asiasta? Minä vain tykkään ajatella paljon asioita ja sillä ei ole nyt niin väliä vaikka olisinkin ihan hakoteillä.
Saattaisi muuten toimia. Eipäs ole tullut tuota mietittyä. Mutta tosiaan jos kettuilijana ei ole erityisen tyhmä jäbä, niin hän saattaisi lyödä huoletta nenään. Mutta sittenhän oliti kumminkin valmiina siihenkin. En tosiaan teidä voisi toimia.
Ei ehkä edesauta sitä puheella selviämistä, jos vielä haastaa itse tämän osapuolen tappeluun ja on mielellään aloittamassa sitä rähinää itse.

Se että ei usko enää puheella selviävän, on merkityksetöntä pohdintaa jos omilla toimillaan pyrkii kuitenkin viemään tilanteen väkivaltaiseksi. Silloin mahdollisuudet pienenevät entisestään.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#79

Viesti L.K. »

On myös sinisilmäistä uskoa, että kaikesta voi selvitä puhumalla.

Joskus on aika puheelle,joskus teoille. Ja pahinta on se,että jos yrittää jatkaa puheella kun pitäisi jo tehdä jotain.Koska vastapuoli on yleensä silloin jo siirtynyt tekemisen vaiheeseen..

Joskus voi myös olla pienempi paha käyttää harkittua ja suunnitelmallista voimaa uhkan lopettamiseen kuin odottaa sitä täyttä myllyä, jolloin A) oma toiminta voi epäonnistua ja/tai B)ylilyöntien vaara on suuri.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Sylvesteri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1535
Lauteille: Marraskuu 2005

#80

Viesti Sylvesteri »

Kalle Koskinen kirjoitti: Ennen kuin mitään pystyvääntöä tai iskujenvaihtoa olisi tapahtunut, niin kuinkahan toinen saattaisi reagoida jos tavallaan haastaisi toisen. Sanoisi totisena, että tämä saisi yhden yrityksen yrittää viedä minut tonttiin, et pysty kummiskaan. Ottaisiko tämä vastapuoli haasteen vastaan ja nimen omaan haasteen säännöillä? Eli tulisiko hän tarttumaan, shoottaamaan, repimään tjsp. yrittäessään viedä tätä haasteen esittäjää maihin?

Sitä vain mietin, että ihmismieli saattaisi hyvinkin lähteä sellaiseen leikkiin mukaan, jos kerran on hänen voimiaan tai kykyjään väheksytty. Siinä vain mietin, että jos niin hyvin kävisi, että vastapuoli alkaisi painimaan, niin itse voisi heittää jotain lyöntiä tai potkua peliin.
Tulee mieleen pari hölmöyttä. Jos hallitset painin ja haastat siksi maahanvientikisaan, niin miksi alkaa lyömään tai potkimaan kun voitat omalla alueellasi eli painimalla? Jos taas painisi on huonoa mutta lyönti hallussa, mitä järkeä on haastaa kaveri painiin? Todennäköisemmin känniläinen voittaa nyrkkeilijän painimalla kuin lyömällä.

Ja kolmanneksi. Jos olet aikonut tehdä sen pre-emptiven lyömällä, miksi ilmoittaa että nyt aletaan tappelemaan, miksei vain täräytä yllättäen suoraa? En käsitä.
Mietinnässä.
Kuvake
Kalle Koskinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4217
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Iisalmi

#81

Viesti Kalle Koskinen »

Sylvesteri, kunhan vain mietin ihmisen käyttäymistä. Eli lähteekö mukaan tiettyyn peliin tiettyjen sääntöjen puitteissa (mitä sääntöjä ei tietenkään itselle asettaisi). Tokihan tämäkin on sellainen asia, josta voisi jossitella ikuisuuksiin asti. Ajatukseni ovat enemmän siis siellä kaverin aivoissa, ei omissa vastaiskukomboissa.

Ajattelin asiaa sen takia, koska tiedän painitaitojeni olevan heikot. Jos vastapuolen aivot saisi lukittua tiettyyn ajatusmalliin (eli nyt perkele painitaan toi jätkä maahan kun kerran epäili), jolloin hän ei ehkä ensimmäisenä ajattelisikaan käyttää niitä heiluvia nyrkkejään. Tai hän ei ehkä osaisi ajatella sitä, että itse käyttäisi mahdollisesti lyöntejä kun kerran painiin ollaan haastettu, jolloin leuka tai joku muu herkullinan paikka jäisi suojatta ja tarjolleni.

Ei tämä mikään suoraa haaste olisi, jonka esittäisin dramaattiseti, vaan ajattelin tilannetta josta ei pääsisi pois. Muistan ihmisten kirjoitelleen sitä, että välillä jokin tokaisu tappelun edellä on vaikuttanut ihmisiin jännästi. Eli sitä lähinnä ajattelin, että lause olisi hämäys, joka myös mahdollisesti laittaisi kaverin aivot kulkemaan tiettyä rataa pitkin.

Eli aivot kiinnostaa.

Lisään vielä, että L.K. ymmärsi näköjään asiani, Kurowashi taas ei. Mutta mainitaan nyt vielä kerran, että meikä vain tykkää miettiä. Sillä ei edelleenkään ole merkitystä, että olenko lopulta oikeillä jäljillä tämän asian suhteen. Milläs sitä asioita opitaan jos ei kyselemällä, tutkimalla ja kokeilemalla? Hylätään toimimattomat asiat ja etsitään taas jotain parempaa tilalle.
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

#82

Viesti J. Suojanen »

Tuosta sääntöpelistä niin se ei taitane ihan onnistua ryöstäjää vastaan. :lol: Mutta humalaisten ja muiden ei niin kovinkaan vaarallisten tilanteiden puolella tuo voisikin onnistua, että vaihtaisi säännöt kunhan puhemiehen lahjoja löytyy. :D Tosin näissä tapauksissa heittäisin homman kokonaan "överiksi" eli menisin itse samojen sääntöjen mukaan...
Tyyliin:

"Nyt sä saat turphaas"
"Jos ei nyt kuitenkaan. Tuolla hauiksella vetelee turpaan vaikka mennen tullen." :lol: Siihen sitten kun ollaan vähän pehmitelty ja tilannetta kevennetty sekä toisen vajonnutta itsetuntoa kohoteltu niin sen puheen voisi viedä vaikka mihis muuhunkaan kuin kädenvääntöön. :lol: Jos toinen oikein mieltyy ja haluaa alistaa ja voimalla mitellä niin ei muutako vie puheen sitten sinne ja istuu loppu illan vääntämässä jonkun humalaisen kättä. :D Jos toinen siihen suostuu niin mikäs siinä... En mä näe syytä rikkoa sääntöjä. :p
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#83

Viesti AriJ »

Laulu keväälle kirjoitti: "Nyt sä saat turphaas"
"Jos ei nyt kuitenkaan. Tuolla hauiksella vetelee turpaan vaikka mennen tullen."
Tuolla tavalla kerrankin muistan tilanteen ratkenneen - treenattiin ulkosalla, Stadikan liepeillä, ja ohi kulki hieman ölperiä virkistyksekseen nauttinut hemmo. Kiinnostui kun näki että on käsissä porukoilla kepakkoa niin päätti tulla näyttämään.

Nappasi maasta yhden vapaan Bokkenin ja marssi lähimmän parin luo ja "haastoi" toisen. Tämä totesi että "ei musta oo sulle vastusta, näkee että oot kova tekijä" ja hemmo poistui rintaa röyhistellen paikalta (taisi olla emäntä siinä polulla odottamassa, pitihän se siis näyttää pesämielessä ja silleen :shock: ).
______________________
Kurowashi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1341
Lauteille: Elokuu 2006

#84

Viesti Kurowashi »

L.K. kirjoitti: On myös sinisilmäistä uskoa, että kaikesta voi selvitä puhumalla.
Niin tämmöstä väitettä ei ainakaan täältä ole tullutkaan. Jos minulle vastasit.
L.K. kirjoitti: Joskus on aika puheelle,joskus teoille. Ja pahinta on se,että jos yrittää jatkaa puheella kun pitäisi jo tehdä jotain.Koska vastapuoli on yleensä silloin jo siirtynyt tekemisen vaiheeseen..
Taas taisi kieli olla eri jos minulle kirjoitit. Kyse oli siitä että mitäs sitä miettimään voisiko puheella selvitä jos itse yllyttää tai ryhtyy jo tekoihin.

Ihan hyviä pointteja kirjoitit, mutta noista ei ollutkaan kyse. Ainakaan minun vastauksessani.
Kurowashi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1341
Lauteille: Elokuu 2006

#85

Viesti Kurowashi »

Kalle Koskinen kirjoitti: Lisään vielä, että L.K. ymmärsi näköjään asiani, Kurowashi taas ei.
Jaa. Otin kantaa esimerkkiin jonka esille toit. Se että ei ehkä enää usko puheella selviävän ja vielä haastaa siinä ilmapiirissä matsiin, saattaa olla lievästi ilmaistuna :fuel:

Mitähän tässä nyt en ymmärtänyt? Asiaa johon otin kantaa?

Ehkä se sun sanomasi oli että jos haastaa lyömään niin tarttuuko joku syöttiin ja alkaa lyömään tai jos haastaa painiin niin painiiko toinen.

Mutta otinkin kantaa johonkin muuhun... Huomasitko?

Tähän usuttamiseen ja jujuttamiseen...

Jaa-a. Paha sanoa. Joskus voi niin käydä että joku lähtee toisen haluamaan peliin mukaan ja joutuu jujutetuksi.

Vastaan: On se mahdollista.
Kalle Koskinen kirjoitti: Mutta mainitaan nyt vielä kerran, että meikä vain tykkää miettiä. Sillä ei edelleenkään ole merkitystä, että olenko lopulta oikeillä jäljillä tämän asian suhteen.
Itsekin pidän miettimisestä. Monesti pyrin sillä miettimisellä selvittämään olenko oikeilla jäljillä.
Kuvake
Kalle Koskinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4217
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Iisalmi

#86

Viesti Kalle Koskinen »

Heh heh, anteeksi Kurowashi. Halusin vain kiusata sinua kommentillani (jonka itse asiassa meinasin jättää kirjoittamatta). Otan kyllä kaikki ajatukset huomioon, enkä pidä ajatuksiasi ollenkaan huonoina.
Kuvake
kallev
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 220
Lauteille: Kesäkuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

#87

Viesti kallev »

Kävin viime talvena joulupyhien jälkeen Pietarissa. Eräänä iltana illallinen oli päässyt venymään pikkutunneille. Seurueeseeni kuului lisäkseni toinen kundi ja kaksi böönaa. Jossain vaiheessa iltaa pöytämme viereen lipui nelikymppinen venäläinen, joka alkulämmittelyiksi hehkutti rahojaan ja vaikutusvaltaansa. Hetken päästä hän ehdotti seurueemme naispuolisille, että he voisivat jatkaa iltaa hänen kanssaan hänen asunnossaan. Tullessaan torjutuksi, kundi kimpaantui ja päätti tehostaa sanomaansa huutamalla. Pyysin kaveria kohteliaasti vaihtamaan pöytää. Heebo reagoi lähtemällä uimaan pöydän yli kimppuuni. Ravintolan henkilökunta ehti väliin ennen kuin kaveri oli päässyt ylittämään pöydän. Tyyppi kannettiin kuristusotteessa ulos. Otimme vielä yhdet oluet ja lähdimme mekin.

Yllätyksekseni baarista ulosheitetty venäläinen oli jäänyt kytikselle baarin pihalle, ja kun astelin ovesta, tämä ui suoraan riveleihin kiinni. Irrotin itseni ja aloin huutaa kaverille naama punaisena. Jotain suomalaisia kirosanoja ja lontoolaisia kehotuksia poistua paikalta mahdollisimman ripeästi. Tyypillä meni pasmat täysin sekaisin. Oli varmaan olettanut että kymmenen kiloa kevyempi turisti olisi alistunut mielummin kuin tehnyt vastarintaa. Itse olin täysin varma että väkivallalta ei voi välttyä ja addrenaliinitaso oli hemmetin korkealla. Venäläinen kuitenkin menetti yhtäkkiä kaiken kiinnostuksen tappeluun, perääntyi muutaman askeleen ja alkoi rauhoitella. Tilanne purkautui hetkessä.

Tilnateessa rauhoittelu ja alistuminen omalta puoleltani olisi varmasti johtanut väkivaltaan. Kundi oli tulossa täysiä päälle ja olisi varmaan mielellään jakanut nyrkkiä parikin kertaa. Täysin bluffia ei tilanne omalta puoleltani tietenkään ollut, sillä olin hyvin valmis puolustamaan itseäni fyysisesti. Silti jo pelkkä sanallinen vastarinta, joku ateminkaltainen lyönti päähän ja otteen irroittaminen saivat heebon palikat täysin sekaisin ja tappeluhalut kuivumaan.

Tilanteen jälkeen kanssamatkustajani olivat lievässä shokissa tai ainakin täysin poissa tolaltaan. Kaikki tyyppejä, jotka eivät ole koskaan olleet tekemisissä väkivallan kanssa tai treenanneet kampittelulajeja. Itseäni tapahtunut alkoi huvittaa matkalla hotellille, mutta muille tapaus oli paljon vaikeampi niellä. Tyypit olivat olleet seisseet täysin halvaantuneina sivussa tilanteen ajan. Olivat jotenkin aika hiljaisia vielä seuraavanakin päivänä. Pisti miettimään treenauksen vaikutusta väkivaltatilanteen jälkeiseen psyykkiseen selviytymiseen.
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

#88

Viesti J. Suojanen »

Toimit tilanteessa niin kuin pitääkin oman käsitykseni mukaan eikä tuossa nyt niin hirveätä bluffia ollut, koska olit valmis oikeastikin tappelemaan. ;)
Itseäni kun harmittaa se, että monet uhoavat ja ovat muka käymässä päälle, mutta sitten ei ole miestä käyttää sitä väkivaltaa, jolla on uhkaillut... Täyttä esittämistä ja bluffia siis.

Sen tosin olen oppinut, että nilkit etsivät helppoa kohdetta erittäinkin mielellään... Jos huomaavat sinut alistuneeksi niin kovinkin helposti rauhoittelu ei auta mitään vaan se on sata nolla pataan.
Jos huudat ja räyhäät takaisin eli "kukkoilet" niin uskovat helposti sinutkin bluffariksi, koska niin moni nyt kuitenkin nykypäivänä tuntee jengejä, isä tuntee paikan omistajan tai muuten vain vaikutusvaltaisia henkilöitä tai bodareita, että ei mitään määrää... :roll:
Siinä vaiheessa sitten, kun puheista ollaan vaihduttu fyysiseen tekemiseen ja toinen kaveri tajuaakin haukanneen liian ison palasen niin se tappeluinto voi hyvinkin laantua. :lol: Sun pitäisi olla se reilu tyyppi, kaikki olikin vain leikkiä jne.
Jos alistut saat turpaan ja jos annat turpaan niin "olet se witun hullu jätkä, ketä hakkasi ilman syytä. Soittakaa poliisit!" :roll:

Bluffiksi katsoisin korkeintaan sen, että vaikka olisi sisältäpäin miten tyyntä tahansa niin antaa ymmärtää ulospäin, että "mulle ei wittuilla!" Esittää sitä kovaa jätkää.
Toisinaan tietenkin se tietty rauhallisuuskin voi toimia jo itsessään tilanteen rauhoittelijana... No ihmisiä on moneen lähtöön ja mikä toimii toiselle ei välttämättä toimi toiselle. :D

Joskus rauhallisuus katsotaan alistuvaksi ja pelkääväksi, toisinaan kovaksi ja uhkaavaksi. Toisinaan se kovan esittäminen katsotaan bluffaukseksi tai hermoiluksi ja toisinaan siksi että äijässä on mittaa eikä sille auota. ;)

Noi rahan esittelijät ovat kyllä aina yhtä hauskoja... :lol: Eteenkin kun olen tuhat ja sata kertaa kuullut miten humalainen aloittaa sen "mulla on rahaa vaikkha mithen paljoshhh... ei oo huolia ja kaikhen ostan mitä haluunnnn"... Tätä tietenkin kerrotaan sille naispuoliselle väelle, mutta unohdetaan se "lähtisikö tyttö matkaan?" kysymys siihen perään ja siirrytäänkin jo toiseen aiheeseen. :lol:

Yksi "jännä tilanne" treenaamattomien kanssa liikkuessa tuleekin heti mieleen. naispuolinen kaveri ja tämän äiti olivat liikenteessä minun kanssani ja siihen sitten kävellessä jäi humalaisia vierelle. Siinä katselevat miten kulkee vanhempi rouva, nuorempi neiti ja meikäläinen jonossa puiston penkin ohitse.
Kohdalla yksi niistä parista tai kolmesta humalaisesta sitten toteaa jotakin tyyliin: "Et sä kahta akkaa tarvii... anna toinen mulle ja pidä ite toinen." Sitä vakio humalaispuhetta, kun luullaan olevan vitsikkäitä ja charmikkaita ja suusta tuleekin ulos puolitörkeitä sammakoita. Itse katsoin humalaisia jotakuinkin hämmentyneen ja vihaisen olomuodon välimaastossa, että "mitä wittua sieltä nyt tuli ulos?" Ja taisinkin käskeä porukkaa vain olemaan hiljaa ja lipittämään kaljojaan. ;)
Nämä mukanani olleet olivat silmät vateina, naamat kalpeina ja olivat aivan kuin eivät huomaisi puoli törkeyksiä latelevaa humalaista. No mitä minäkään siitä liikoja välittämään ja matka jatkui ilman pysähtymistä vain etiäpäin.

Hetken päästä tilanne sitten purkaantui näillä naisilla järkyttelyyn ja kauhisteluun, koska heidän yksisyyttään oli loukattu niinkin julmalla tavalla, että heille oli puhunut joku ventovieras ja heittänyt vielä limaisen ehdotuksen. Itse ajattelen noita tilanteita enemmänkin, etä korvasta sisään ja toisesta ulos ja korkeintaan ohi kävellessä kuitataan huutelijalle jotakin eikä anneta enempää huomiota tai aikaa mokomuksille.
Niin ne toiset järkyttyvät jo pelkästään siitä, että niin humalaiset, etteivät pääse edes penkistä ylös huutelevat. :D Epämielyttävä tilanne tietenkin se on ehdottomasti ja itseäni raivostuttaa se, ettei naisväen tajuta antaa kulkea rauhassa... välttämättä edes silloin, kun on miesväkeä paikalla sanomassa, että "kuulit kyllä mitä akka sanoi. Painu hiiteen." Sehän olit silloin sinä, joka olet syyllinen iskuyrityksen epäonnistumiselle ja saat torttaporttaa niskaasi. :oops:
Kurowashi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1341
Lauteille: Elokuu 2006

#89

Viesti Kurowashi »

Laulu keväälle kirjoitti: Itseäni kun harmittaa se, että monet uhoavat ja ovat muka käymässä päälle, mutta sitten ei ole miestä käyttää sitä väkivaltaa, jolla on uhkaillut... Täyttä esittämistä ja bluffia siis.
Eikös tätä voi miettiä niinkin päin että hyvä kun ei käynyt päälle vaikka uhkaili? Olisiko se hyvä juttu jos kävisikin päälle? Niin ja miksi?
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

#90

Viesti J. Suojanen »

Kurowashi kirjoitti:
Laulu keväälle kirjoitti: Itseäni kun harmittaa se, että monet uhoavat ja ovat muka käymässä päälle, mutta sitten ei ole miestä käyttää sitä väkivaltaa, jolla on uhkaillut... Täyttä esittämistä ja bluffia siis.
Eikös tätä voi miettiä niinkin päin että hyvä kun ei käynyt päälle vaikka uhkaili? Olisiko se hyvä juttu jos kävisikin päälle? Niin ja miksi?
Nyt sä ajattelet ihan nurinkurisesti. ;)
Mun mielestä ei uhota jos ei olla päälle käymässä. Se ei tarkoita sitä, että kaikki jotka nyt uhoavat pitäisi alkaa tappelijoiksi vaan sitä, että kaikki, jotka nyt uhoavat voisivat olla hiljaa, koska eivät ole kuitenkaan sanojaan lunastamaan.
Miksi uhkailla ja uhota ja provosoida ja peloitella? Pelko ja uhkailu lisää vain väkivallan määrää kuitenkin.

Mua kyllästyttää se, että porukka huutaa "nyt sä saat turpaas, mulla on puukko" ja sitten niillä ei ole mitään ajatustakaan käydä sun päälles... eikö vain voisi olla turpa kiinni alun alkaenkin? ;)
Se vain on sitä kun sanoilla ei pärjätä niin otetaan fyysinen uhka ja jos siihenkään ei ole miestä niin miksi bluffata? Jossakin voikin olla kilipäisyyttä tarpeeksi ja silloin se toinen on provosoinut aivan turhaan tappelun vaikka olemalla hiljaa olisi koko tappelu vältetty.

Edit: Itse olen ainakin niin starba noihin uhkailijoihin, että oon tavannut samantien vain sanoa "käykkö päälle?" ja jos ei käy niin lähtenyt pois. En vain yksinkertaisesti jaksa sitä, että joka jannu on maailman kovin ja pahin ja ihan just nyt jos en juokse karkuun niin saan kerätä leegojani lattialta. Se olisi melkeinpä yllättävä tilanne, että joku oikeasti kävisi päälle...
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 108 kurkkijaa