Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kovan jätkän esittäminen, bluffaaminen

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2036
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Kovan jätkän esittäminen, bluffaaminen

#121

Viesti katar »

Tää oli mun mielestä niin cool, siis tää toinen mimmi. Ilme ei värähdä yhtään, kun toinen ihan turhaan uhoaa pieksävänsä ja blaa blaa. Ja toinen mimmihän voitti. Pisteet siitä ja matsista muutenkin. :jepa:
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kilvenkantaja
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 46
Lauteille: Elokuu 2017
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: Defendo
Takalajit: Karate, potkunyrkkeily

Kovan jätkän esittäminen, bluffaaminen

#122

Viesti Kilvenkantaja »

Muutaman kerran kun mulle on kerrottu,että vois vetää mua turpaan, niin oon vaan todennut että tiedän sen. Oon jatkanut matkaa,eikä kukaan niistä haastajista ole lähtenyt perään. Annan vastustajalle hyvän mielen,että on kovempi jätkä kun mä ja säästyy molemmat nahistelulta.
Riviharrastaja
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 183
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Kovan jätkän esittäminen, bluffaaminen

#123

Viesti Riviharrastaja »

Kaksi muistoa 80-luvun puolivälistä.

Kerran tai pari tuli pussikaljapäissä marssittua ees taas Helsingin rautatieasemaa "steissiä" tarkoituksella liioitellusti "finnit kainalossa". Ottaen huomioon, että oon n. 1,65 m ja siihen aikaan n. 57 kg, niin pokkaa piti olla promillemäärän lisäksi... Kukaan ei kertakaan tullut haastamaan, olivat varmoja, että hommaan oli joku koira haudattuna. No tavallaan olikin; olin täysin varma, että juuri näin kävisi!

Toinen olikin potentiaalisesti vakavampi juttu, josta olen täälläkin vissiin eri yhteydessä kertonut. Noihin aikoihin oli vielä alueellista jengiytymistä. Ite asuin Eira-Punavuori-Ullanlinna- kolmiossa. Kerran olin Vuosaaressa kotibileissä, kuten me 80-luvun teinit tapasimme asian ilmaista. Edellisenä viikonloppuna oli Vuokissa kuulemma joukko mun kotikulmien kasvatteja pyörinyt Vuosaaressa vetäen muutamaa alkuasukasta pataan. Mä olin asiasta/huhusta autuaan tietämätön, mutta jotenkin oli tieto kiirinyt Vuokissa, ennen sosiaalista mediaa, kännyköitä yms, että siellä bileissä on "Eiralainen". Jossakin vaiheessa kämpän ovikello soi ja illan emäntä tuli sanomaan, että mua kysytään. Menin ovelle ja rappu aivan täynnä jengiä! Jotain siinä keskusteltiin kunnes rappuun alkoi tulla asukkaita meteliä ihmettelemään. Yhtäkkiä porukka nappas mut ja vieressä seisseen täysin ulkopuolisen jampan kantoon ja portaita alas. Joku kävi hakemassa vielä mun ulkovaatteet mukaan. Siinä kun neljä kaveria kanto mua portaita alas, ajattelin oikeasti, että tää oli nyt tässä... Eka tuli pelko, mutta jo alas päästyä se vaan hävis. Tuli fiilis, että pakotietä ei ole ja vaan hyväksyin et on kohdattava mitä tuleekin.

Jengi piiritti mut ulkona ja alko tuuppia ja muksia joka puolelta. Ympyrä oli iso, koska porukkaa oli paljon. Mua ei siinä vaihessa pelottanut yhtään. Olin ihan tyyni ja vähän oottelin. Pari sankaria tuli yksitellen siihen keskelle vähän haastamaan, mutta kun en osoittanut mitään pelon merkkejä, olivat ihan ymmällään. Lopulta homma kerta kaikkiaan kuivu kasaan muutamaa puolin ja toisin vaihdettu muksausta ja potkua lukuun ottamatta!

Myönnän suoraan, että kyse ei ollut mun kohdalla siitä, että olisin ollut vaan niin rohkea tai "kova". Varmaan tavallaan just päin vastoin, se alkusäikähdys meni jotenkin heti yli ja joku psykologinen defenssi iski päälle. Mutta muistan vieläkin, että olo oli oikeasti helvetin hyvä ja tyyni. Välillä jopa naurattikin pahin uhoaminen. OLin vaan jotenkin hyväksynyt ajatuksen, että pakotietä ei oo ja pataan tulee.

Se mun olemukseni selvästi hämmensi jengin totaalisesti. Eivät osanneet tulkita, mistä on kyse ja kukaan ei oikein uskaltanut tulla täydellä höyryllä päälle.

Kummassakin tapauksessa oli kyse siitä, että toiset alkoivat epäillä jonkin olevan heidän kannaltaan vinossa, täysin ilman substanssia.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kovan jätkän esittäminen, bluffaaminen

#124

Viesti Mika »

Kilvenkantaja, oikein. :-8

Riviharrastaja, johan on ollut erikoinen tuo toinen tilanne. :DD Olipa hyvä ettei siinä käynyt sen kummemmin, varsinkin kun olit ihan syytön.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kovan jätkän esittäminen, bluffaaminen

#125

Viesti Kari Aittomäki »

Mikä mahtaa olla tuollaisten sielunmaisema-kertomien funktio?
Jonkinlainen vapahtava debriiffaus?
Juu, monesti nooraaminen toimii.

Katarille erityskiitokset tuosta videosta, silkkaa kauneutta.
Tuo on sitä mitä minä kutsun pohjoisen kylmyydeksi. Kun ei reagoida muulla kuin ilmeettömyydellä mutta sillä tavoin että ei epäilystäkään etteikö valmiuksia ole.
Hyvä tarinakin musiikkistimuleineen, paha sai palkkansa. Oikeestaan kävi Joannaa jopa sääliksi kun eväät loppu ja vastustaja oli vaan niin paljon parempi ja sulavampi.
Koko matsihan ratkes ekan jabin jälkitilanteeseen kun Thug otti jabin ulos, liikku loistavasti oikealle ja upotti alapotkun.
Eli hyökkäs maineikkaan ja kovan vastustajan kovimman aseen läpi. Todella kova ja rohkea taktiikka.
Joannahan oli siis voittamaton ennen totamatsia ja todella tunnettu väkivaltaisuudestaan. Ja tuosta uhosta.
Thug Rosen liikkuminen oli kerrassaan kaunista, kuin huippukaratekalla.
Juuri tuollaista brittien kakehuiput otti kilpakauden ulkopuolella, se tsisaa-kondis haettiin vasta ennen kisoja.
Ne jätkät osas liikkua ja hakea sen paikan, todentotta. Ja ne tällit oli hirmuisia. Onneks ne kontrolloi, jopa vartaloon.


Niinkuin Thugkin, on se kumma miksi tota kauko-ottelulatinaa ei harrasteta enemmän vaan matsaajat könkkäröi kankein jaloin kovanaamaillen.
Onhan tuo shoottiinkin onnenomiaan.
Pankaa muuten merkille kuinka Rose ottaa liikkeellä Joannalta uskon pois, painuu hiukan kyyrympään ja lähtee hakemaan ratkaisua vastustajan parhaitten aseitten läpi.
Murtaa Tahdon. Joannassa ei ole enään yhtään uskoa jäljellä kun leka putoaa. Sic transit gloria mundi.
Kaunis tarina ja esilletuonti.

Topicciin palatakseni..
Aivan vastaavaa kyyrytaktiikkaa olen itse käyttänyt kovanaamailua kohdatessani, samalle kertoillen mitä uhoilija tekee väärin.
Sotahuuto eli varoitus, paino kantapäillä, jalat 90-asteessa, vatsa löysä, kädet alhaalla, leuka pystyssä, ohut läskiniska, arveton olemus, pehmeänhikiset kädet, pälyily..
Samalla painuen yhä ilkeämpään kamaeen ja lopuksi nostaen kolhiintuneet rystyset näkökenttään.
- Youre move, jefe.

Vielä tuosta Namajunaksen Rosesta.. onpas ihastuttava nuori nainen!
Kauniit piirteet on yksi juttu, tärkeämpänä tuo silkka tiukka kovuus. Kun osumaa on otettu mutta aina on noustu, ei ole sallittu katkeruuden tehdä taloa. Siinä on jotain syvän koskettavaa.
Hakematta tulee mieleen eräs potkulainen, se nuori nainen joka kirjotteli kotvasen ja vaikutti hyvin viehättävältä ihmiseltä.
Hän joka skabasi Selviytyjien ekakierroksella, tavattoman rakastettava henkilö.
Kunpa hänelle kuuluisi hyvää.. kun ne elämän valttikortit ei tiettävästi aina olleet olleet kuvakortteja.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Kovan jätkän esittäminen, bluffaaminen

#126

Viesti Lasse Candé »

Tuolla sielunmaisemakerronnallahan päästään käsiksi juurikin syviin vesiin, kun pohditaan habituksen ja sisäisten tapahtumien välistä yhteyttä. Motivaatio kirjoittaa on sinänsä sivuseikka, kun anti meille ketjun lukijoille on aiheen kontekstissa tuossa.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kovan jätkän esittäminen, bluffaaminen

#127

Viesti Kari Aittomäki »

Aivan.
Huomaan kirjoittaneeni siten että alentuva sävy on todennäköinen vaikutelma.
Olen pahoillani ja tajuan suunnilleen lopultakin, kuinka kuutamolla olen tavallisten mukavien tervepäisten ihmisten maailmasta ja hahmottamisista.

Tottakai se tuupituksi joutuminen on jänskä paikka.
Mulle vaan tilanne, joka ei eskaloidu, ei ole tilanne ensinkään. Vain sitä loputonta pa*kanjauhantaa ja ajatuskuonaa.
Kun kantti ei riitä.

Pahoittelen.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 46 kurkkijaa