Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Aloittelijoiden tukipulina

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Turretti
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 110
Lauteille: Lokakuu 2009
Paikkakunta: Oulu

Aloittelijoiden tukipulina

#106

Viesti Turretti »

Vielä pari päivää ultraäänikuvaukseen. Katsotaan jos sieltä nyt jotain löytyisi, sillä nämä tunnin- parin yöunet eivät oikein jaksa naurattaa kahden viikon jälkeen.
Härmäläinen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 33
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Aloittelijoiden tukipulina

#107

Viesti Härmäläinen »

Härmäläinen kirjoitti: :?

Ei murtumia, sano kiltti lekuritäti. Passitti silti käsikirurgille, kun halusi varmistaa nottei olisi nivelsiteet repeytynyt tjms. Hiukan lohduttaa....
Kolmisen viikkoa treenilepoa, puoli vuottakin voipi olla kipeä. Tästä on hyvä jatkaa....tätä matkaa :p

Tosin vahvalla teippauksella voisi yrittää treenata varemminkin...ainakin tekniikkaa.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Aloittelijoiden tukipulina

#108

Viesti AriJ »

....mutta kannattaako ottaa riski?

*muoks typo*
______________________
Härmäläinen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 33
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Aloittelijoiden tukipulina

#109

Viesti Härmäläinen »

Ôari kirjoitti: ....mutta kannattaako ottaa riski?

*muoks typo*
Ei, mutta leirikin lähestymässä (kuun lopussa) ja juuri oli hyvä motivaatio treenien suhteen, joten jokainen missattu treeni v*tuttaa tosi pahasti :?
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Aloittelijoiden tukipulina

#110

Viesti AriJ »

Kaipa leirille pääsee myös seuraamaan sivusta? Sekin on joskus mielestäni hyvää treeniä, keskittyy eri asioihin, näkee ehkä jotain mitä ei siellä seassa temmeltäessään havainnoisi...
______________________
Salma
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12
Lauteille: Lokakuu 2009

Aloittelijoiden tukipulina

#111

Viesti Salma »

Hei kaikille!

Olen aloittelemassa Hapkidoa ja innostusta löytyy vaikka kuinka mutta minua vaivaa ujous. Millä ihmeellä pääsisin eroon siitä ja olenko ainut jota "nolottaa" uutta asiaa opetellessa? Tiedän toki että kukaanhan mitään ei voi osata kuin opettelemalla, mutta esiintymiskammoisena minua hävettää jopa ohjaajan edessä kun yritän tehdä jotain. :oops:

Millä kummalla tämmöisestä pääsee eroon? Järki sanoo että pitäisi vaan heittäytyä mukaan niin opettelukin onnistuisi paremmin ilman "jäykkyyttä" ja aristelua mutta jostain syystä se tunne on järkeä vahvempi.. :?
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Aloittelijoiden tukipulina

#112

Viesti bodyguard »

Salma kirjoitti: Millä kummalla tämmöisestä pääsee eroon? Järki sanoo että pitäisi vaan heittäytyä mukaan niin opettelukin onnistuisi paremmin ilman "jäykkyyttä" ja aristelua mutta jostain syystä se tunne on järkeä vahvempi.. :?
Näin se on. Ei siitä eroon pääse kuin tekemällä. Helppoa se ei ole, sen tiedän. Ehkä jeesaisi jos saisit vaikka jonkun kaverin alottamaan sun kanssa?
Alkuun kun on päässyt niin sitten se menee oikeastaan ihan omalla painollaan :)

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Aloittelijoiden tukipulina

#113

Viesti Mika »

Salma, tämä voi olla inan kaukaa haettua, mutta luultavasti kyseisen Hapkido-seuran jäsenistä osa, ehkä pääopettajakin, on potkulaisia, joten jos osallistut eri keskusteluihin täällä niin, että osa heistäkin on niissä keskusteluissa mukana, ehkä sitä kautta tavallaan tutustut heihin ja lopulta kynnyksesi lähteä salille heidän kanssaan madaltuu? :)


:tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Salma
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12
Lauteille: Lokakuu 2009

Aloittelijoiden tukipulina

#114

Viesti Salma »

Olen siitä kummallinen tapaus että voin puhua ummet ja lammet ventovieraille, jopa isommalle porukalle, mutta jos tapaamisia on enemmän kuin yksi esiintymisestä ei tule mitään. Tai jos minun pitää fyysisesti näyttää/tehdä jotain iskee lukko päälle. Siispä Mika vaikka ideana hyvä mutta käytännössä ei auta minua paljoakaan. :(
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Aloittelijoiden tukipulina

#115

Viesti bodyguard »

Kamppailulajeissa on kuitenkin se että alkuun ei kyllä tarvitse näyttää porukan edessä mitään, eikä välttämättä myöhemminkään. Siellä sitä treenaa rivissä kuin muutkin eikä sitä nyt pahemmin toiset tuijottele kun keskittyvät omaan tekemiseensä. :)

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Salma
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12
Lauteille: Lokakuu 2009

Aloittelijoiden tukipulina

#116

Viesti Salma »

Mitenkäs nuo vyökokeet? Eikö niissäkään tarvitse tehdä muiden edessä yksin mitään? Nyt rupeaa kuulostamaan paremmalta.. :D
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Aloittelijoiden tukipulina

#117

Viesti bodyguard »

Salma kirjoitti: Mitenkäs nuo vyökokeet? Eikö niissäkään tarvitse tehdä muiden edessä yksin mitään? Nyt rupeaa kuulostamaan paremmalta.. :D
Vyökokeista en tiedä. Enkä nyt lupaa tietysti normitreeneistäkään kun en joka seuran treenejä tunne. Mutta ei ole ainakaan omalle kohdalle sattunut. Vyökokeita ei juurikaan takana ole että en osaa varmasti sanoa. Varmaankin vaihtelee.

Mutta kannattaa vaikka ihan ekaksi mennä sinne treenisalille vaikka katsomaan vierestä niitä treenejä että miltä se näyttää. Siten saanee parhaan kuvan :)

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Aloittelijoiden tukipulina

#118

Viesti Mika »

Salma kirjoitti: Mitenkäs nuo vyökokeet? Eikö niissäkään tarvitse tehdä muiden edessä yksin mitään? Nyt rupeaa kuulostamaan paremmalta.. :D
Näistä voi varmasti aina sopia. Esimerkiksi meillä Tang Langissa kaksi ensimmäistä vyötä voi suorittaa yksityisesti juuri tämän esiintymispelon takia. Toki siinäkin sitten tavallaan joutuu esiintymään, mutta ainakaan katselijoita ei ole kuin yksi, se oma opettaja. Ja jos ei tämäkään onnistu, sitten voidaan sopia jotakin muuta. Uskoisin että asiasta voi neuvotella useassakin seurassa.

Ja tosiaan, kuten BG sanoi, harvaa jaksaa kiinnostaa mitä muut tekevät siinä vieressä, kun sen omankin heilumisen kanssa on ihan tarpeeksi tekemistä. Opettajaa tai valmentajaa tietenkin kiinnostaa, mutta sehän onkin hänen tehtävänsä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
IIsakki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1624
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: E-Pohojanmaa

Aloittelijoiden tukipulina

#119

Viesti IIsakki »

Salma kirjoitti: ...., mutta jos tapaamisia on enemmän kuin yksi esiintymisestä ei tule mitään. Tai jos minun pitää fyysisesti näyttää/tehdä jotain iskee lukko päälle. Siispä Mika vaikka ideana hyvä mutta käytännössä ei auta minua paljoakaan. :(
Mutta eikös se ole hyvä kun Hapkidossa saa "iskettyä lukon päälle"? :smt003 Mutta olen kyllä Bg kanssa samoilla linjoilla: tekemällä oppii. ja keskity omaan tekemiseesi.
Potkuholisti
"The Art is in the Person, all we have to do is Bring it Out!"
"Kun harjoittelee ahkerasti, onni potkii useammin." -Mjölnir
"Mora. Kun sanat ei auta ja kädet ei riitä"
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 11122
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Aloittelijoiden tukipulina

#120

Viesti flammee »

Salma kirjoitti: Mitenkäs nuo vyökokeet? Eikö niissäkään tarvitse tehdä muiden edessä yksin mitään? Nyt rupeaa kuulostamaan paremmalta.. :D
Vyökokeet nyt jännittää kaikkia, mutta ei niitä niin paljoa ole että niiden takia kannattaisi olla aloittamatta lajia.. Viimeisin vyökoe oli mun 11. ja jostain syystä jännitin sitä ihan helvetisti. Eräs juttu joka itellä helpotti tekemistä oli sellainen ajatusmalli, että: "Minulla on täysi oikeus olla juuri niin huono kuin olen, kunhan vaan yritän kunnolla, sen enempää en voi asiaan vaikuttaa. Ja moni muukin tässä vaiheessa oleva on aika huono.." :D Kuulostaa vähän hassulta, mutta tuolla ajatusmallilla sitä vaan naureskelee itelle jos/kun homma menee totaalisen pieleen.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 38 kurkkijaa