Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Aloittelijoiden tukipulina

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Aloittelijoiden tukipulina

#406

Viesti Andy »

http://www.kaleva.fi/teemat/hyva-elama/ ... in/668159/" onclick="window.open(this.href);return false;
Huippu-urheilussa käytetty intervalliharjoittelu sopii uusien tutkimusten mukaan myös toipuvalle sydänpotilaalle. Sillä on enemmän sydäntä suojaava ja yleiskuntoa parantava vaikutus kuin maltillisella aerobisella liikunnalla. Tuloksia ei kuitenkaan vielä ehdoteta virallisiksi suosituksiksi.

Oulussa tehtyjä havaintoja esiteltiin Kuopiossa Puijo Symposiumissa, jossa on tämän viikon koolla 350 liikuntalääketieteen huippututkijaa ja asiantuntijaa.

- Tutkimuksemme on vasta alkuvaiheessa, joten kovan harjoittelun aloittaminen vaatii ohjausta. Potilaan aktivointi on aloitettava kuitenkin heti, sanoo fysiologian dosentti Arto Hautala Oulusta.

Hänen mukaansa kovatehoinen intervalliharjoittelu on silti todettu turvalliseksi sydänpotilaille. Siinä syke nostetaan lähes maksimaaliselle tasolle. Intervallijakso kestää neljä minuuttia ja palautustauko kolme. Näitä toistetaan neljä kertaa, ja lisäksi tärkeitä ovat alku- ja loppuverryttelyt.

Hyödyt näkyvät ajan oloon sekä sydämessä että koko kehossa.

- Verrattuna tasavauhtiseen menoon intervalliharjoittelussa valtimon toimintakyky paranee. Samalla paranee myös kestävyyskunto, Hautala kuvaa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Taijin harjoittaja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1724
Lauteille: Elokuu 2011

Aloittelijoiden tukipulina

#407

Viesti Taijin harjoittaja »

Andy kirjoitti: http://www.kaleva.fi/teemat/hyva-elama/ ... in/668159/" onclick="window.open(this.href);return false;
Huippu-urheilussa käytetty intervalliharjoittelu sopii uusien tutkimusten mukaan myös toipuvalle sydänpotilaalle. Sillä on enemmän sydäntä suojaava ja yleiskuntoa parantava vaikutus kuin maltillisella aerobisella liikunnalla.

Hyödyt näkyvät ajan oloon sekä sydämessä että koko kehossa.
Kiinnostavaa. Aina sitä oppii uutta. 8-)
markku1337
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Heinäkuu 2014

Aloittelijoiden tukipulina

#408

Viesti markku1337 »

Harrastaako suomessa thaiboxingia isot miehet ollenkaan? itellä painoa sellanen 120kg ja kiinnostais laji todella paljon...! kommentteja!
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Aloittelijoiden tukipulina

#409

Viesti Andy »

Harrastavat.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuntoilija
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 74
Lauteille: Marraskuu 2012
Paikkakunta: Helsinki

Aloittelijoiden tukipulina

#410

Viesti Kuntoilija »

markku1337 kirjoitti: Harrastaako suomessa thaiboxingia isot miehet ollenkaan? itellä painoa sellanen 120kg ja kiinnostais laji todella paljon...! kommentteja!
Siitä vaan aloitat! Olin itse samanpainoinen aloittaessani judotreenejä. Luulen, että se olisi ainakin erittäin hyvää kuntoharjoittelua.
ghostyass
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 23
Lauteille: Joulukuu 2013

Aloittelijoiden tukipulina

#411

Viesti ghostyass »

Mjölnir kirjoitti:
ghostyass kirjoitti: Mjölrin (<--menikö oikein?),
Ei
otin neuvostasi vaarin ja viskasin e-mailin paikallisen KM:n vetäjälle.
Hyvä, kysymällä selviää
Käytättekö te seurassanne pistareita ja hanskoja?
Joka treenissä
Onko sinulla harrastamisessa jotain erityistä, mikä pitää mielenkiinnon yllä lajia kohtaan? Se on kuitenkin tärkeää, niin odottaa seuraavia treenejä.
Joka kerta oivallat jotain uutta, joka kerta on kivaa vaikka ei aina mukavaa, joka kerta tulee hiki. Siinä oma filosofiani. Ja monen muunkin
Ciao!

Nyt se on päätetty ja aionkin ilmoittautua KM/Defendo-peruskurssille Kuopijoon, kunhan ole nähnyt lajiesityksen. Syyskuussa alkaa, joten onpahan jotain mitä odottaa syksyssäkin.

Vielä tuli rookielle lisäkysymyksiä:

Kuopion kamppailuseuran kv-kattojärjestö on Krav Maga Network. Pikaisella googletuksella näitä kattojärjestöjä on useampia. Käsittääkseni tuo Kuopion KM ei kuulu Suomen Krav maga-liittoon. Mistä tämä kertoo ja onko joku organisaatio parempi kuin toinen, jos asiaa tarkastelee nimenomaan kattojärjestön näkökulmasta. Koska sehän se eikös määritä pitkälti opetusohjelmat? Tämä siis koskee KM:aa. Onkohan Defendossa sama? Pahoittelen jos asiaa on puitu enemmän kuin tarpeeksi täällä.

Toinen kysymys. Miksi Krav Magaa ei saa harrastaa, jos on rikosrekisteri? Ja jotkut seurat puhuvat "hyvämaineisista henkilöistä", jotka saa tulla harrastamaan. Käsittääkseni tällaista vaatimusta ei ole esim. Jujutsussa tai vaikka thai-nyrkkeilyssä, ja epäilemättä rikollisissa käsissä em. lajit tekevät myös pahaa jälkeä. Varsinkin jujutsu pitkälle vietynä. Ei sillä että itsellä olisi hätää, lainkuuliainen kansalainen kun olen, mutta ihmettelen vaan.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Aloittelijoiden tukipulina

#412

Viesti L.K. »

Kuopion seura kuuluu Suomen Defendoliittoon.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Aloittelijoiden tukipulina

#413

Viesti Mjölnir »

Kuopiossa on päätetty olla käymättä Krav Maga Globalin tai International Krav Maga Federationin ohjaajien koulutuksissa, ja näin ollen on erottu Suomen Krav Maga Liitosta. En kuitenkaan usko, että se vaikuttaa negatiivisesti saamaasi itsepuolustuskoulutukseen.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Illu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 119
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Re: Aloittelijoiden tukipulina

#414

Viesti Illu »

Lyhyesti Kuopiossa harjoitellusta Krav Magasta: edutaa Krav Maga Networkia, jossa järjestelmä on pidetty yksinkertaisena, siihen kuuluu noin kuusikymmentä tekniikkaa tai harjoitetta. Uskomme, että vähemmällä määrällä tekniikoita pärjää ja pääpaino onkin "muutaman" hyvän tekniikan harjoittelussa. Tämä on näkyvin ero Networkin ja esim. KMG:n välillä. Networkissa on mukana mm. Suomen Krav Magaliiton entinen pääkouluttaja Jyrki Saario.

Krav Maga Network -järjestön alaiset seurat eivät kuulu Suomen Krav Magaliittoon, sillä SKML edustaa vain kansainvälisiä IKMF ja KMG -Krav Magaa edustavia seuroja. Krav Maga Network on myös kansainvälinen liitto, joskin pienempi kuin edellämainitut.

Kuopiossa on tarjolla tasokasta ohjausta niin Magasta kuin Defendosta, olen itse käynyt siellä harjoittelemassa satunnaisesti ja voin suositella.

Jos haluat kysyä lisää, niin laita ihmeessä yksityisviestiä esim. minulle tai kysy Krav Maga -ketjussa.

Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Aloittelijoiden tukipulina

#415

Viesti DeusVult »

ghostyass kirjoitti: Toinen kysymys. Miksi Krav Magaa ei saa harrastaa, jos on rikosrekisteri? Ja jotkut seurat puhuvat "hyvämaineisista henkilöistä", jotka saa tulla harrastamaan.
Markkinointi.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Aloittelijoiden tukipulina

#416

Viesti Mjölnir »

Juuri näin. Halutaan sillä korostaa, että meillä ei harjoittele rikolliset, koska lajeja on nimenomaan markkinoitu turvallisuusalan henkilöille
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
ghostyass
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 23
Lauteille: Joulukuu 2013

Aloittelijoiden tukipulina

#417

Viesti ghostyass »

Moi,

Noniin, Magaa on tullut harrastettua jo hyvä tovi ja lajissa on paljon hyvää mistä tykkään. Mutta sitten on asioita joista en pidä, kuten yleinen munille/silmiin isku ja haneen. Ehkä sitä vanhana judo-harrastajana etsii vielä enempi Dojo-etikettiin kuuluvia perinteitä kumarruksineen ja japanilaisine hokemoineen..

En tiedä jatkanko Magaa vielä, mutta tässä kun on tutkinut ja lueskellut lajeista, niin on alkanut kiinnostamaan kovasti Aikido! IP:n kannaltahan tuo laji ei ole mikään nopea tie, tai ainakin kuvittelisin näin, että kun mustan vyön saa, niin voi olla jo eväitä kohdata hyökkääjä in real life. Tietenkään tämäkään ei ole näin yksinkertaista, vaikka miten harjoittelisi niin sitä ei tiedä miten toimii kun tilanne iskee päälle, ennen kuin tilanne iskee päälle oikeasti.

Mutta lajista näyttäisi löytyvän paljon mitä etsin: kunnon kohotusta (eikös nuo japanilaiset budo-lajit perinteisesti kauttaaltaan ole omiaan kohottamaan kuntoa/ryhtiä/laskemaan kiloja?, rauhallisen näköistä tekemistä ja sitten sitä ns. henkistä puolta (tosin en tiedä miten tässä se näkyy käytännössä, ehkä harrastajat voivat valaista).

Onko Aikidon harrastajia mestoilla?
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Aloittelijoiden tukipulina

#418

Viesti MikaM »

Aikidoa on monenlaista, niinkuin useimpia (itämaisia) lajeja. Oman subjektiivisen näkemyksen mukaan useimpia aikidon tyylisuuntia ei kannata harrastaa, jos haluaa oppia itsepuolustusta. Teet tietenkin niinkuin itse haluat. Voithan sä esimerkiksi kumartaa, ennenkuin potkit hyökkääjää munille, sehän voi jopa hämätä joitain.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
ghostyass
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 23
Lauteille: Joulukuu 2013

Aloittelijoiden tukipulina

#419

Viesti ghostyass »

MikaM kirjoitti: Aikidoa on monenlaista, niinkuin useimpia (itämaisia) lajeja. Oman subjektiivisen näkemyksen mukaan useimpia aikidon tyylisuuntia ei kannata harrastaa, jos haluaa oppia itsepuolustusta. Teet tietenkin niinkuin itse haluat. Voithan sä esimerkiksi kumartaa, ennenkuin potkit hyökkääjää munille, sehän voi jopa hämätä joitain.
IP ei ole se ykkös-kriteeri lajille mulla tässä vaiheessa. Mielestäni olen jo sen verran oppinut elämän varrella, että puoleni pidän joten kuten.

Mutta edellisessä viestissä etsimiäni asioita oletan Aikidosta löytyvän. Nuo tyylisuunnat, onko Aikidolla sellaisia tosiaan? Mitä ne ovat? Veikkaisin että joku tietty suunta on ylivoimaisesti ykkönen ja uskon että sen pariin olen menossakin.. Aikijutsu on sitten oma juttunsa.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Aloittelijoiden tukipulina

#420

Viesti MikaM »

OK, luulin, että haluat jatkaa IP-näkökulmasta.
Netti-jutsu auttaa tuossa paremmin kuin minä. Tai sitten ihan soitat johonkin/joihinkin seuroihin.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 60 kurkkijaa