Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 116
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#511

Viesti Mika »

flammee kirjoitti: Mä jostakin lukasin pikasesti että kuitua tarvii lähinnä vain jos ruokavalio sisältää jotain tiettyä aineosaa, olikos se nyt tärkkelystä, esimerkiksi jos syö pelkkää lihaa (ne eskimot tais olla tällasia) niin kuidulla ei ole mitään merkitystä..
Vai niin. Pystyisitkö etsimään lähteitä tälle väitteelle?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#512

Viesti Ralle Ryökäle »

Kiitos kaikille ja toki lisääkin saa vinkkailla. Oli hyvä veto jättää ne pussi sörsselit suosiolla pois. Olen syönyt todella laadukkaasti pitkin viikkoa, liikkunut aika paljon päivittäin ja painoa on nyt lähtenyt viitisen kiloa. Hiilarit on olleet noin 20-30g päivässä. Sipulia olen paistellut, ja satuin saamaan lahjaksi muutaman kilon kanan sisäfilettä ja härän ulkofilettä, joten riistaan en ole vielä ehtinyt koskea, josko sitten tänään peuran ulkofileen vuoro. Ruoat olen maustanut chilipulverilla, jota mulla muutoinkin menee uskomattomia määriä. Suolaa olen käyttänyt kohtuudella. Välipaloina on ollut kananmunaa ja tonnikalaa.
Sodastreamilla tehtyä "vissyä" vedellyt useamman pullon per päivä. Ketoosi alkoi keskiviikkona sen kyllä huomaa suussa ja energiatilassa.
Nälkä ei juuri vaivaa. Ja ihan surutta olen tuossa samalla laittanut ipanoille perusruokia, ilman että suuremmin tekee edes mieli.
Vaimo aloitti samaan aikaan nutriletti pussikuurin. On ollut lievää katkeruutta ilmassa, kun herra johtaja vetelee veristä pihviä mielin määrin ja hän hörppäilee oudohkon oloista "pirtelöä" :lol:
No valintojen maailma.
Eilen retkahdin vetämään punaviiniä, mutta siinäpä ei hiilareita ole nimeksikään, joten viisaampien mukaan ketoosi jatkuu kun alkoholi on palanut, näin viisaammat karppi-infossa valistivat.
Ei eihän tässä hätäpäivää. Saa vetää mieliruokia juoda kohtuudella punkkua ja kossuvissyä.
Jatkelen tällä systeemillä nyt vielä viikon pari ja kattelen sitten miten jatkot.
Kovan treenin alkaessa, on pakko ruveta hiilareiden määrää vähän lisäämään.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11241
Lauteille: Kesäkuu 2008

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#513

Viesti Jorge »

Joo, olen nähnyt useamman kaverin laihduttavan karppaamalla ja laihduttaminen on ollut oikea sana, koska hoikistumisesta ei ole ollut kyse, kun lepattavista hihoista on pilkistäneet sitten sellaiset temmikädet, jotka ovat kertoneet omaa kieltään siitä, että liian pitkän hiilarinpuutteen takia ei sitten ole jaksettu treenatakaan kauheasti...

Sanomattakin selvää sitten on ollut se, ettei edes se laihuus ole ollut pysyvä olotila.
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 6238
Lauteille: Joulukuu 2010

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#514

Viesti Aihki »

Vaikka oma kroppa suhtautuu ketoosiin suhteellisen rauhallisesti niin olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että parempi syödä sen verran hitaita hiilareita, että ei juuri ja juuri ole siinä. Olo on kuitenkin mukavampi ja treenatakin voi vaikkei nyt ihan verenmaun tasolla. Ketoosi taitaa olla kuitenkin selviytymisolotila eikä normaali.
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 63
Viestit: 11122
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#515

Viesti flammee »

Mika kirjoitti:
flammee kirjoitti: Mä jostakin lukasin pikasesti että kuitua tarvii lähinnä vain jos ruokavalio sisältää jotain tiettyä aineosaa, olikos se nyt tärkkelystä, esimerkiksi jos syö pelkkää lihaa (ne eskimot tais olla tällasia) niin kuidulla ei ole mitään merkitystä..
Vai niin. Pystyisitkö etsimään lähteitä tälle väitteelle?
No en tietenkään pysty tai vaikka pystyisinkin, niin en vihti. Jos kirjoitan jotain muistinvaraista, niin pyrin ilmaisemaan sen tuolleen epävakuuttavalla tavalla, ettei jää kuvaa että minä pitäisin tätä varmana tietona tai että siihen kannattaisi uskoa. Eli jos kiinnostaa niin se on mahdollinen suuntaviitta josta lähtä hakemaan tietoa. brushteeth
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 116
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#516

Viesti Mika »

Jaha :D

Minä taas kuulin että valolla voi elää.



Voihan sitä tietenkin kaikenlaista kirjoitella vaikka lämpimikseen tällaisilla pakkasilla.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 63
Viestit: 11122
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#517

Viesti flammee »

No onko niillä eskimoilla ummetusta? Mitä, hä? :lol:
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 19103
Lauteille: Helmikuu 2005

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#518

Viesti Jussi Häkkinen »

Vaikka eskimoiden ruokavalio on perinteisesti huomattavan proteiini- ja rasvarikasta (n. 50-75% energiasta on tullut rasvasta), on siihen kuulunut aina myös kasviksia. Merilevät, marjat, juurekset, jäkälät, mukulat ja erilaiset syötävät ruohokasvit ovat - sekä tuoreina että säilöttynä - osa historiallista(kin) eskimoruokavaliota.

Ummetusta eskimot välttänevät myös sillä, ettei ruokaa syödä runsaasti - vain silloin, kun on nälkä.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#519

Viesti MtJ »

Harri Ylilammi kirjoitti:
MtJ kirjoitti: Itse tuossa joskus vedin hiilarit about 50g päivä ja muuten kalorit noin 550kcal/vrk.
No mikä vhh semmonen on missä hiilihydraattia on melkein 40% ruokavaliosta? :hampit:
8-) oikein hyvä vhh... Mutta ei sitä jaksa nykyään vaivautua, edes tämmöiseen.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 9

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#520

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Itsellä on pelkästään positiivisia kokemuksia ketodieetistä. Ensinäkin jostain syystä näläntunne jäi huomattavasti vähemmälle kuin tiukennetussa ”normi” dieetissä. Sitä en osaa sanoa johtuiko tämä jollain tapaa rasvasta tai siitä mielihyvästä kun tuli vedettyä runsaasti (kohtuu vähärasvaista) lihaa ja kalaa.

Toinen asia mikä oli huomioitavan arvoista oli että aineenvaihdunta pysyi, kokonaiskalorit huomioiden, kohtuu virkeänä. Vatsa toimi vaikka en pahemmin tankannut ylimääräisiä kuituja ja juustoa sekä maitotuotteita kuului päivittäin.

Ja kolmas ja se ilmeisin hyöty: paino tippui tehokkaasti.

8-)
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 9

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#521

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Ralle Ryökäle kirjoitti: Ruoat olen maustanut chilipulverilla, jota mulla muutoinkin menee uskomattomia määriä.
Näiden kulutus räjähtää itselläkin ketodietissä...rectumi huutaa hoosiannaa kun joka paikkaan menee jalopenoja, habaneroa tms...

:smt003
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 9

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#522

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Tulipa mieleen sellainen kysymys että edistääkö ketoosi ylipäätään traanivarastojen palamista? Tiedän kyllä että karppaaminen parantaa syövän, korjaa taseet ja edistää maailmanrauhaa.

Paino tuntuisi laskevan enemmän kuin mitä (kohtuu kova) kalorivajaus antaisi aihetta. Pahin alkurysähdyskin on takana päin.

Rasvat tällä hetkellä -100g,  hiilarit 20-40g,  ja valkuaiset 150-200g per päivä.
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 6238
Lauteille: Joulukuu 2010

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#523

Viesti Aihki »

luupää kirjoitti: Tulipa mieleen sellainen kysymys että edistääkö ketoosi ylipäätään traanivarastojen palamista?
Syy-seuraus on oikeastaan toisin päin eli hiilihydraattien puute ja tyhjentynyt maksa jostavat rasvan polttoon, josta seuraa ketoosi. Eli traania palaa, tosin olen jossain törmännyt sellaiseenkin väitteeseen, että joillain tällainen tilanne johtaa nopeaan lihasmassan purkamiseen rasvan polton sijaan/ohella, mutta en nyt löytänyt sille muuta tukea kuin muistikuva. Osittain kai tästä syystä suositellaan riittävää proteiinin syöntiä jos aikoo ketoneita kokeilla toisaalta tarvitaanhan niitä muutenkin lihasten ylläpitämiseen.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 9

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#524

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Kyllä kyllä, mutta polttaako ketoosi + vajaus de facto enemmän traanivarastoja kuin pelkästään sama vajaus?
;)
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 6238
Lauteille: Joulukuu 2010

Vähähiilihydraattiset ruokavaliot

#525

Viesti Aihki »

Siis ketoosi on tavallaan seurausta hiilarivajaudesta ja kertoo, että rasvanpoltto on alkanut kun ketoneja esiintyy. Siis ketoosi ei polta mitään vaan on seuraus polttamisesta.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 27 kurkkijaa