Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kiertäjäkalvosimen tulehdus

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Mika Väyrynen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 943
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kiertäjäkalvosimen tulehdus

#1

Viesti Mika Väyrynen »

Onkos kellään ollut kiertäjäkalvosimessa tulehdusta ? Miten olette hoitaneet: kotihoitoa vaiko suoraan osteopaatille, lekuriin, jonnekin muualle ? Vinkkejä hyvästä alan spesialistista - siltä varalta että vaiva alkaa pitkittyä?

Minulla alkoi viime viikolla, pikkuhiljaa paheten. Vasen hartia - puolitoista vuotta sitten oikealla puolella. Lääkäriin ei diagnoosin vuoksi kannata mennä - sen verran selvä tapaus tämä on. Ja eka resepti on kuitenkin: "katsotaan nyt, tulehduslääkettä, lepoa ja kylmäpussia..." :-( Pari viime yötä mennyt tuskaillessa, kun ei sopivaa nukkuma-asentoa ole löytynyt. Nyt vasta tajusin kylmäpussin edut, tulehduslääkettä menee. Oletteko venytelleet hartiaa vai antaneet sen olla levossa? Kauanko teillä on tulehduksen helpottaminen kestänyt ? Vinkkejä ihmeparanemiseen...??? Onko teillä muilla miekkamiehillä/naisilla ollut taipumusta tähän vaivaan ?

Treenihammasta kolottaa... mutta pitänee antaa tilanteen rauhoittua. HYI !!!

Mika Väyrynen
Haedong Kumdo
Slind
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 689
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä
Yhteystiedot:

Kiertäjäkalvosimen tulehdus

#2

Viesti Slind »

Minulla tulehtui toissa kesänä, yleinen vaiva lentopalloilijalla. Kävin lääkärillä joka totesi että lepo ei paranna sitä, mutta kuminauhajumppa tekee gutaa. Siispä sain kuurin Buranaa, katsoin täältä ohjeet jumppaan ja avot. Kivut ovat pysyneet poissa. Tein jumppaa aluksi joka päivä ja kun olkapää alkoi olla hiukan parempi, tein enää treenien jälkeen. Viime joulun jälkeen ei ole tarvinnut tehdä lainkaan. En tiedä luetaanko tämä ihmeparantumiseksi mutta olen itse ollut todella tyytyväinen.
The only difference between myself and a madman is that I am not mad.
Mika Väyrynen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 943
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kiertäjäkalvosimen tulehdus

#3

Viesti Mika Väyrynen »

Kiitos,

meinaatko että jopa ihan akuutissa/kovassa kipuvaiheessa kuminauhajumppaa vaan? Voi toimiakin, mutta mites sulla: ärsyyntyikö lihaksisto rasituksesta ? Piditkö yhtään lepoa alkuvaiheessa, vai suoraan jumppaamaan ? Ainakin mulla äkkinäiset liikkeet tekevät h...vetin pahaa, välillä jopa käden ojennus, esim yöllä:-( Tuo jumppahan on tietysti ihan softia ja rauhallista.

Mika V
Slind
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 689
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä
Yhteystiedot:

Kiertäjäkalvosimen tulehdus

#4

Viesti Slind »

Heti rupesin tekemään tuota jumppaa, ja tuntui jumpatessa pahalta. Ei samalla tavalla kuin esim. yöllä kipuun herätessä mutta hiukan samalla tavalla kuin venytellessä (siis ehjiä paikkoja). Kuitenkin huomasin jo muutaman kerran jälkeen kipujen vähentyneen, tiedä sitten oliko placebo-efektiä vai mitä mutta noin kuukaudessa-kahdessa kivut hävisivät kokonaan ja nyt olkapää on täysin normaali. Viime talvena molemmat olkapäät yrittivät kipeytyä uudestaan mutta ryhdyin jälleen tekemään jumppaa treenien jälkeen ja kivut hävisivät.
The only difference between myself and a madman is that I am not mad.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 38 kurkkijaa