Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Nuoren lihastreeni

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Nikke
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 110
Lauteille: Kesäkuu 2007

Nuoren lihastreeni

#1

Viesti Nikke »

Moi.

Murrosikäni ''rotetoituminen'' ei ole vieläkään alkanut vaikka ikää 15 vuotta.
Karvoitus, pituus ja alapään kehitys on alkanut, keho ei silti ''rotevoidu'' ja tarkoituksena olisi saada lihasta. Muuten kunto on hyvä, mutta lihastreeniä olen ajatellut, tosin jos kehoni ei ole vielä tarpeeksi kehittynyt, niin kannattaako se? Tuleeko tuloksia? Syän 3-5 kertaa päivässä, aika vaihtelevaa. Pituuskasvu aika paljon vauhdissa kai. Äänenmurros on tullut. Enemmänkin tunnen pientä vitutusta siitä että en ole varma, jos aloitankin lihastreenin sitten turhaan. Pääasiassa hau´is, rinta, vatsa, selkä ja ranne lihasta olisi kehittää. Tosin vatsalihakset tuntuu ihmeelliseltä, kun jännitän niin ne ovat kovat, tosin habaa ei silti ole?
Tuli toistettua aika paljon tuossa viestissä asioita, toivottavasti saatte silti selvää.

167cm
41kg

Isällä oli pienenä samaa luokkaa (Kuullema), nyt kroppa on aika roteva ja hyväkuntoinen.

E; Kertokaapa samalla, oliko Ninjoja olemassa? o.o :ninja:
http://budoka.jouluserver.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; Sinne siis
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Nuoren lihastreeni

#2

Viesti sivarinlötkö »

Miksi treenin aloittaminen olisi turhaa?
Kuvake
Nikke
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 110
Lauteille: Kesäkuu 2007

Nuoren lihastreeni

#3

Viesti Nikke »

Jos lihasta ei tulekkaan. Koska jostain luin että lihas alkaa kehittymään vasta tietyssä vaiheessa murrosikää.
Paremmin kuvaakin minua sana höyhen:(
http://budoka.jouluserver.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; Sinne siis
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Nuoren lihastreeni

#4

Viesti sivarinlötkö »

Koittamallahan se selviää. Voimaa ja kestävyyttä voi aina parantaa vaikkei massaa tulisikaan... Tuolla painolla uskoisin kyllä että ongelma on ennemminkin syömisissä...
Esa Koivu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 207
Lauteille: Heinäkuu 2008
Paikkakunta: Pori

Nuoren lihastreeni

#5

Viesti Esa Koivu »

Kehonrakennus on asia erikseen. Sä olet väärillä sivuilla. Tunnen yhden tyypin, joka harrasti catchiä
ja sille tuli joka puntin jälkeen 100-300gr lisää painoa. Voimasta älä kysy koska sitä treenattiin.
Kuvake
Nikke
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 110
Lauteille: Kesäkuu 2007

Nuoren lihastreeni

#6

Viesti Nikke »

Siis kehoa en varsinaisesti rakentamassa. Voimaa ja kestävyyttä vain. Ja siis minulla on noin 9 kiloa alipainoa, ja vaikka söisin kuinka paljon niin paino ei nouse. Itseasiassa alipainoa minulla ei ole ollenkaan, jos olisin vähintään 25 vuotias niin voisi alkaa puhumaan näistä ali/ylipaino jutuista, olen kuitenkin kasvavassa ja kehittyvässä vaiheessa, 25 vuotias tosin ei taida enää paljoa muuttua, eikös 30 vuotiaana ole lihakset kokonaan kehittyneet, aina tietenkin sillonkin saa lisää lihasta.
http://budoka.jouluserver.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; Sinne siis
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Nuoren lihastreeni

#7

Viesti sivarinlötkö »

Oletko laskenut päivittäisiä kaloreita?
Kuvake
Nikke
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 110
Lauteille: Kesäkuu 2007

Nuoren lihastreeni

#8

Viesti Nikke »

En ole. Enkä sitä ala tekemääs, kysymys nyt kuulukin: Jos vedän vaikka päivässä 200 vatsaa, nostelen puntteja, punnerran 100 päivässä: kehittyykö lihasta? Nostanko/kestänkö/lyönkö enemmän/kovempaa?
http://budoka.jouluserver.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; Sinne siis
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Nuoren lihastreeni

#9

Viesti sivarinlötkö »

Eiköhän siitä jotain hyötyä ole, mutta jos ei syö riittävästi niin ei se lihaskaan pahemmin kasva.
Vili Tarkiainen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 1475
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Riihimäki

Nuoren lihastreeni

#10

Viesti Vili Tarkiainen »

Morjesta iltaa! Jees, olen uusi foorumilla, mutta asioista silti tiedän jotakin. Aloitin itse puntinnoston 11-vuotiaana ja nyt olen 16-vuotias. Tuolloin painoin 55 kg ja olin pitkä 165 veikkaisin., kun olin laihduttanut siihen 80 kg:sta. Nyt painan 103 kg (eli mahaa on,ja dieetti menossa) ja pituutta 180 cm. Minulla on myös diabetes, että AD/HD. Tässä 95kg (ja 15 ikävuoden loppupuolella),tehtyjä tuloksia: Penkkipunnerrus 140,maastaveto 200, polvilta 2 x 240 kg. Kyykky 185 kg. Jalkaprässistä 470 kg. Lihasmassaa saa kun syö proteiinia,mitä ovat proteiinipitoiset ruoat? Tonnikala,raejuusto,Ehrmann maitorahka,kananmuna,jauheliha,lihat yleensäkin. Noita syömällä on lihasta tullut itselleni kuten myös lisäproteiineilla (kreatiini,massanlisääjät,beta-alaniini ja niin edespäin. Kaikki täysin laillisia, esimerkiksi Prismoista saatavia proteiinivalmisteita.,mutta kuten mahastani huomaa,on tullut herkuteltua liikarasvaisilla ruoilla. Vältä niitä. Nyttemmin olen itse siirtynyt punttipuolella kestävyystreeniin. Pitkät sarjat,painot; noin puolet maksimeista.

Älä hinkkaa kahdensadan toiston sarjoja vatsalihasliikkeitä,punnerra sataa punnerrusta päivässä. Niin tulee enemmän kestävyyttä. Vaihtele. Pitkät sarjat, keskiraskaat painot = kestävyyttä. Lyhyet sarjat, suuret painot = voimaa. Tee eri jaksoissa, voima- ja kestävyysjaksot. Harrasta aerobista liikuntaa, siitä saat myös kestävyyttä ja hapenottokyky paranee. Kun teet painonnostoliikkeitä tai aerobista, hengitä suun kautta sisään,ja nenän kautta ulos. Näin opit oikeaoppisen hengitystekniikan, josta on hyötyä. Älä keskity tiettyihin kehon osa-alueisiin. Treenaa, rintaa,selkää,jalkoja,käsiä,vatsaa,kyynärvarsia (ranteita) ja niin edespäin. Hyvää aerobista liikuntaa ovat; kävely,lenkkeily,hiihto,uinti,kamppailulajit,juokseminen ja näin edespäin. Vastaan mielelläni lisäkysymyksiin. Tässä minä, 95 kg painoisena: http://irc-galleria.net/user/3BEPb/blogs" onclick="window.open(this.href);return false; <- (selaa hiukka alaspäin) tuolloin oli jo kunnon vararengas joka ei ole muuttunut juurikaan mihkään. Nyt on lisänä jenkkakahvat. Kuten sanottu, painoa pudotan kokoajan (sadastakuudesta sataankolmeen parissa kuukaudessa), ja tupakoinninkin lopetin. Alkoholia en ole juurikaan käyttänyt n. 10 kuukauteen. ;)

Ps. Kyllä mullakin tuntuu pirun kovat palikat tuolla rasvakerroksen alla ;) Eipä mulla ole niin tarvetta edes saada niitä näkyvään, vähän makkaraa poies vaan. =)
Kuvake
Nikke
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 110
Lauteille: Kesäkuu 2007

Nuoren lihastreeni

#11

Viesti Nikke »

Pakko tunnustaa että AD/HD löytyy minultakin. Tosin erittäin lievä sellainen. Galleriaan en pääse koska jäähy (levitin ware linkkii :lol: )

Mutta, kiitos tästä.
http://budoka.jouluserver.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; Sinne siis
Vili Tarkiainen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 1475
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Riihimäki

Nuoren lihastreeni

#12

Viesti Vili Tarkiainen »

Noniin,"kohtalotoveri" on mulla lääkkeetkin, mutta en tykkää nappeja popsia. Tsekkaa linkki kun pystyt. Perusidea on: Vähä/hyvärasvaiset ruoat, proteiinia 1-2 grammaa per painokilo / päivä. Hiilihydraatteja, joita mun sietää vältellä, ja helvetin ankaraa treeniä. Niillä pärjää. Rekisteröidy Pakkotoisto.com foorumeille ja käy läpi tarkkaan aloittelijoiden osio. Varsinkin aiheet jotka on merkattu *Tärkeiksi.* Tiedoksi, itse olen kaikki ohjelmani suunnitellut, ja kuten tuloksista käy ilmi,hyvin ovat toimineet. Itsekuri vaan on ollu huonompaa laatua herkkujen suhteen mutta nyt asia on muuttunut. :)
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Nuoren lihastreeni

#13

Viesti sivarinlötkö »

Eipä juuri mitään lisättävää Vilin postaukseen.

Paitsi että nyt 25-vuotiaana harmittaa niin pirusti, ettei silloin 15-vuotiaana innostunut kunnolla punttaamaan kun olisi ollut ihan hyvätkin mahdollisuudet.
Vili Tarkiainen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 1475
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Riihimäki

Nuoren lihastreeni

#14

Viesti Vili Tarkiainen »

Sivarinlötkö, koskaan ei ole liian myöhäistä. Ruokavalio,elämäntavat ja treenitavat kuntoon. Tosin en tiedä, millaiset ne sinulla ovat,mutta kuitenkin. :) Treeniä,treeniä ja vielä kerran treeniä.
Vili Tarkiainen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 1475
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Riihimäki

Nuoren lihastreeni

#15

Viesti Vili Tarkiainen »

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/fo ... y.php?f=27" onclick="window.open(this.href);return false; Täältä se oikein kattavasti perusinfoa, punttihommista. Myös multa voi kysyä, autan mielelläni jos vain jotenkin voin. :)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 26 kurkkijaa