Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Nuoren lihastreeni

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit: 5850
Lauteille: Lokakuu 2009
Tykännyt: 320 kertaa
Tykätty: 175 kertaa

Nuoren lihastreeni

Viesti Ile »

Kiitos, hyvä kuvaus!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit: 91129
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yinjooga
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 630 kertaa
Tykätty: 252 kertaa

Nuoren lihastreeni

Viesti Mika »

Koska Crossfit on yleislaji, olisin ehkä sitä mieltä, että taitosuoritteita painonnostosta kannattaa kurkkia painonnostajilta. Se on toki eri asia, jos joku kokenut painonnostaja on siirtynyt Crossfitiin.

Tässä on olympiatason espanjalainen hidastetussa liikkeessä:

[video][/video]
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit: 3454
Lauteille: Maaliskuu 2009
Tykännyt: 32 kertaa
Tykätty: 14 kertaa

Nuoren lihastreeni

Viesti obmijoy »

kiitos tuo oli mainia kuvaus... siitä huomaa että reidet ei lyö tankoon vaan tanko nousee ylös suorana vetona
sivuperspekstiivistä samanmoinen ois hyvä kanssa...

NUORI tai vakka vanhakin suosi näitä: Korkeaveto tikkuun niin tempaus kuin rivevetonakin ja kun voimat loppuu tee viellä smitissä muutama 3 sarja sillä smitissä saat tehoja irti koska tasapainosta ei ole huolta.

Itse aloitan mave syväkyykky treenini smitissä
aloitaen maven vetäen tangon otsaan asti ja siitä sitten seuraavaksi sarja kyykkyä ja tankoon lisää rautaa 20kg ja jos kevyt kaveri vain 10kg... ja uusi 5 toiston sarja kunnes tanko nousee lopulta kuten mavessa kuuluu vain munienkohdille... tän jälkeen jaksaa viellä tehdä ehkä 1 tai kaksi syvääkyykkysarjaa ja lopuksi jää jäljelle enään mavet

Laitan tonne omaan päivyriin...
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit: 3454
Lauteille: Maaliskuu 2009
Tykännyt: 32 kertaa
Tykätty: 14 kertaa

Nuoren lihastreeni

Viesti obmijoy »

korkeat vedot ovat turvallisia ja niissä rakentuu räjähtävä hermotettu voima kokokehoon hypyt ja potkujen voimataso paranee...
tottakai täytyy treenata hyppyjä sekä potkuja mitsiin...
hypyt tietysti ei mitsiin :)

Mutta tulipa hyvää keskustelua harrastaja videoista. Noi harrastajat oli kuvaneet tekemistään ja näin varmasti näyttäneet sitä ja saanet tekniikansa paremiksi...?
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit: 6481
Lauteille: Maaliskuu 2005
Tykännyt: 1 kerran
Tykätty: 5 kertaa

Nuoren lihastreeni

Viesti MarkkuT »

obmijoy kirjoitti: Noi harrastajat oli kuvaneet tekemistään ja näin varmasti näyttäneet sitä ja saanet tekniikansa paremiksi...?
Joo, noin se varmaan on. Tai siis toivottavasti eivät olleet mitään Reebokin mallisuorituksia. :smt003
Ain't no one.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit: 3454
Lauteille: Maaliskuu 2009
Tykännyt: 32 kertaa
Tykätty: 14 kertaa

Nuoren lihastreeni

Viesti obmijoy »

liikuvuus edellä


erittäin hyvä video olkäpäiden liikuvuuden parantamiseen
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit: 3454
Lauteille: Maaliskuu 2009
Tykännyt: 32 kertaa
Tykätty: 14 kertaa

Nuoren lihastreeni

Viesti obmijoy »

Usein näkee harrastajien lantiolla lyövän tankoa ulospäin radaltaan, tässä sitä ei tehdä. Itse teen tempauksen ikään kuin tekisin korkean vedon josta yht`äkkiä tipahdan kyykkyyn. Siksi juuri valakyykky ja korkea veto ovat tärkeimmät treeniliikeet, koska niissä ei ole vaaraa loukata itseään kun tempausliikeen vauhdikas nivel kohta jää tekemättä.Silti kehoa saadaan rasitettua jopa enemmän kuin tempauksessa, koska korkeassa vedossa treenari voi käyttää 10% isompaa rautaa kuin tempauksessa ja valakyykyssä myös.

ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html

Seuraajat

Kuvake
Aleksi T
cdr
Kuvake
Christian
Hirabayashi
Jonttufantti
Kuvake
Leij0na
Lowclass
Kuvake
Nikke
Kuvake
Point
Vili Tarkiainen