Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Lihaskasvu

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Lihaskasvu

#1

Viesti Mika »

Aloitetaanpa tästä oma aihe uuden tutkimusartikkelin vauhdittamana.
Current gym dogma holds that to build muscle size you need to lift heavy weights. However, a new study conducted at McMaster University has shown that a similar degree of muscle building can be achieved by using lighter weights. The secret is to pump iron until you reach muscle fatigue.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
TommyV
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 362
Lauteille: Marraskuu 2009

Lihaskasvu

#2

Viesti TommyV »

Koittanu kumpaaki metodii, eikä oo toiminu :cry:
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Lihaskasvu

#3

Viesti Elina »

Kyllähän lihas reagoi harjoitteluun, jos harjoitus toteutetaan niin, että ärsyke on riittävän suuri, ja jos ruokavaliopuoli on kunnossa. Eikä niitä lihaksia puolessa vuodessa saa.

Sinällään ei mikään superihmeellinen tutkimustulos, koska kyllähän kehonrakennuspuolella on käsittääkseni jo kauan tehty pidempää sarjaa (15 toistoa). Ja toisaalta, esimerkiksi iso lihas ei automaattisesti tarkoita suurempaa voimantuottoa - riippuu kuitenkin siitä, miten lihasta on harjoitettu. Terveyspuolella ajateltuna lihasmassa on kuitenkin lihasmassaa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Lihaskasvu

#4

Viesti Mika »

Elina kirjoitti: Sinällään ei mikään superihmeellinen tutkimustulos, koska kyllähän kehonrakennuspuolella on käsittääkseni jo kauan tehty pidempää sarjaa (15 toistoa).
Niinpä. Siksi vähän ihmettelin tuota avausvirkettä, mutta kaipa se on sitten toimittajan oma käsitys asiasta, en tiedä.
Current gym dogma holds that to build muscle size you need to lift heavy weights.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Lihaskasvu

#5

Viesti Mjölnir »

Itse en tee suurilla painoilla lainkaan harjoittelua, ainoastaan kahvakuulaa ja Svedbergin sarjoja sekä kehonpainoharjoittelua, ja kyllä tuo lihasmassa on kasvanut.

Tosin, ei mulla ole mitään ammatillisesti sanottavaa tähän asiaan. Kunhan lätisen empiiriseltä tuntuvia kokemuksia.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Lihaskasvu

#6

Viesti Mika »

Mjölnir kirjoitti: Tosin, ei mulla ole mitään ammatillisesti sanottavaa tähän asiaan. Kunhan lätisen empiiriseltä tuntuvia kokemuksia.
Ammatillisesti voisin sanoa, että Mjölnir on kynäniska :smt003

Oikeastihan hän on melkoinen jässikkä (toim. huom.).
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Lihaskasvu

#7

Viesti Mjölnir »

Mika kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Tosin, ei mulla ole mitään ammatillisesti sanottavaa tähän asiaan. Kunhan lätisen empiiriseltä tuntuvia kokemuksia.
Ammatillisesti voisin sanoa, että Mjölnir on kynäniska :smt003

Oikeastihan hän on melkoinen jässikkä (toim. huom.).

Juu, mut on mulla mahan lisäksi myös lihaksia :smt003
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Lihaskasvu

#8

Viesti Mika »

Hei, jässikkä on mun sanakirjassa juuri sellainen vahva kaveri, ei mikään keskivartalonrakentaja :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Lihaskasvu

#9

Viesti Mika »

Lihaksia kannattaa rasittaa ja kasvattaa nuorena, koska kerran treenatut lihakset pystyy myöhemmin kasvattamaan uudelleen nopeammin vaikka lihakset olisivat välillä vähäisen käytön johdosta kutistuneet. Tämän ns. lihasmuistin mekanismi on nyt selvitetty Oslon yliopistossa hiirillä ja rotilla tehdyillä kokeilla.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Lihaskasvu

#10

Viesti tohtorismies »

Hardgainer to teh deth. Toisaalta lihas koon kasvattaminen ei ole koskaan ollut minulle missään yhteydessä tärkeää. Mutta nyt ajattelin huomenna aloittaa legendaarisen super squats ohjelman, jaa että miksi? Huvikseen. Eli raaka idea on tämä, Otetaan kyykky tai mave pää liikkeeksi ja sillä tehdään 1x20 toistoa. Paino on sellainen mikä olisi normaali kymmenen toiston maksimi. Mutta sillä tehdään kaksikymmentä toistoa. Ja jokaisen toiston välissä otetaan kolme syvää henkäystä että paikat rutskaa ja paukkaa. Muutama vuosi sitten tein itse tehdyllä levytangolla (eli rautanko jonka päissä on kaksi 200l tynnyriä) kolme viikkoa ja paino nousi 3kiloa puhtaana lihaksena 3vkossa ilman mitään lisäravinteita. Eli esim, 2x10 pystypunnerrus 1x20 kyykky, ja leuat tai mikä ketäkin huvittaa. Ja joka kerta romua tankoon lisää ja jos ei pysty kykene niin jatkaa samlla painolla niin pitkään että saa sen ennalta määrätyn toisto määrän. Sitten taas romua tankoon. Tuo ohjelma on sitten wanha "salaisuus" ja toimii kuin häkä. Ja saa sitä kestovoimaakin ja ihan myös maksimi voimaa mitä tarttee kampittelussa. Moni ihan oikea nostajakin on hilannut kymmenisen kiloa oikeaa lihasta ihan perus maidon juonnilla ja lisä proteiinilla moisella ylös vaikka onkin niin "vähän" moisessa ohjelmassa kuudessa viikossa. Mutta sitä romua pitää tangossa olla ja yrittää parhaansa.. Se oksentaminen/kävelykyvyttömyys kuuluu asiaan tuon kyykkysarjan jälkeen.

Edit. Tuohon mjölnirin kommenttiin sen verran että eihän ne bodaritkaan tee isoilla painoilla. Nehän vetkuttaa keskiraskailla painoilla että saisivat aikaiseksi sarkoplasmisen hypertrofian. Tietysti mjölnirillä mahtaa se lihas olla ihan sivutuotetta funktiolle..
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Lihaskasvu

#11

Viesti Clancy B. »

varmasti hyvä ohjelma mutta puhtaan lihasmassan kasvu kilo / viikko ei ole mahdollista. Nesteen määrä lihaksessa kasvaa toki ja paino sen myötä. Rasvaton lihasmassa jos kehittyy edes vuodessa tuon 3 kg on hyvä suoritus, riippuu kehon lähtötilanteesta mitä voi saavuttaa.

Eniten lihaksen poikkipinta-alaa kasvattaa harjoitteluärsytys jossa käytettävät painot 50-85% maximista, sarjoja / liike 3-6 ja toistomäärät sarjaa kohden 4-12. Pitkätköt palautukset 2-jopa 4 min. Ei palvele kamppailulajia oikein muutoin kun silloin kun tarkoitus nousta ylempään sarjaan jos painoluokka urheilu.

pystyn nostamaan painoni esim. 87 kg:sta 100 kg n. 4 kuukaudessa, lihasmassan osuus siitä noususta olisi 10% luokkaa.

ja tosiaan varmasti hyvä ohjelma mutta jotain rotia noihin lukuihin.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Lihaskasvu

#12

Viesti tohtorismies »

No sitä sakoplasmista hypertrofiiaahan se on. Eli lihas "turvotusta". Mutta kokeiles ihan piruttaasi kaksi-3x per vko vedät ton niin kerrohan fiiliksistä sitten. Mutta lihakset jokatapauksessa kasvaa ja vauhdilla vaikka millainen hardgainer olisi. En tiiä, kuukkeloi se super squats ja kattelet siitä. Sekä Jc hise. Ja sitä läskiähän mulle ei tuossa omassa kokeessa tullut yhtään. Ei tuo ohjelma paljoa vaadi... Ainakaan pperiaate tasolla.

Meinaatko Clancy että pitäisi treenata kuin bodari kuunaan eli pirusti sarjoja että voi kasvaa? Etteikö olisi ny tvaan nykyisten salihirmujen höpötystä...
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Lihaskasvu

#13

Viesti Clancy B. »

toi kuulostaa ihan rytkykyykyltä :smt003

FAQ JUU - palsta.

Tällä palstalla vastaamme mieltä askarruttaviin kysymyksiinne. Lähetä Otsikolla FAQ JUU kysymyksesi osoitteeseen teamhollola@hotmail.com

Miten suoritetaan rytkykyykky? - Oddis Slajos, Alabaari

rytkykyykky tehdään siten että tankoon laitetaan rekkaraudat ja vedetään siteitä kantapäästä kaulaan asti, jonka jälkeen suoritetaan vähintään kahdenkymmenen toiston sarja kyseisellä painolla hengittämättä.

tehon lisäämiseksi voidaan kyykky tehdä ns. kuolio-halvio metodilla, eli saatetaan lihas, tässä tapauksessa jalat hetkelliseen kuolioon kiristämällä ampumalangalla reisien valtasuonet tukkoon noin tunniksi, kunnes jalat muuttuvat mustiksi, jonka jälkeen lihas ajautuu välittömään halvio, eli halvausta muistuttavaan olotilaan. tämä aikaansaa sen että kehon adrenaliini varastot yhdessä valkuaisaine synteesin kanssa muodostavat maksimaalisen anabolihypoteesin,joka vapautetaan pafkantamalla voimakkaasti taaksepäin. amerikkalaisen tutkimuksen mukaan tällä systeemillä harjoittelijan painoharjoittelussa saama hyöty lisääntyy jopa 40 %.
Viimeksi muokannut Clancy B., elo 26, 2010, 12.48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Lihaskasvu

#14

Viesti Mika »

tohtorismies kirjoitti: Otetaan kyykky tai mave pää liikkeeksi ja sillä tehdään 1x20 toistoa. Paino on sellainen mikä olisi normaali kymmenen toiston maksimi. Mutta sillä tehdään kaksikymmentä toistoa.
En sitten tiedä, mikä on normaali kymmenen toiston maksimi, mutta tässä tapauksessa se on selvästi 20 toiston maksimi. Kai sitten jotkut harjoittelevat kymppejä 20:n vastuksilla. Itse en vaan ole niin usein näitä tavannut, mutta eihän se mitään kerro.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Lihaskasvu

#15

Viesti tohtorismies »

:badgrin: ;) brushteeth :smt003 :D :) Hollolan pojat tietää asiansa.... :smt003 Eiköhän se tuosta ole modattu treeni ole. brushteeth . Njoo, Mika Minäpä olen. Yleensä ne maksimiraudat ovat nostelijoilla "maksimeja". Eli kaukana siitä mihin kykenevät. Kampittelijat ja muut kovikset erikseen. Eli ottaa sen kympin sarjan "maksimin" harteille ja vetää väkisin välissä hengitellen sen 13-15 minkä sillä todennäköisesti saa kun ottaa to teh deth asenteen. Ainakin itselle se lisäsi aivan sairaasti voimmakestävyyttä. Nehegittelyt siellä välillä nääs laajentavat rinatakehää ja antavat aikaa myöskin "levähtää". Ainakain mulle toi treeni silloin kun joskus kokeilin oli kyllä niin extremeä että jessus. Ihan tuli ensimmäiset kohtaamiset kohtaamiset kahvakugelin kanssa mieleen. Semmosta v!ttumaista en luovuta arrgh hulk moodi meininkiä eikä mitn bodareitten 4x10 lihas väsymys ja pumppi. Ja kaikessa minimalistisuudessaaan erittäin koukuttava juttu. Ja nyt heitän mutulla että jokin sen äärimmäisen hapenhaukkomisen sekä lihasväsymyksen kanssa tekee sen kasvun sekä potkaisee testosteronin tuotantoa ylöspäin verrattuna moneen muuhuun. Siitä lihaskestävyydestä sen verran että se antaa enemmänkin sellaista äärirajoilla punkamiseen sitä kestävyyttä enemmän kuin esim keskipitkät sarjat matalalla teholla. Ja ei en sillä nyt tätä kirjoittanut että tohtorismies tietää kaikesta kaiken vaan aivan siksi koska ohjelma nyt vain on todettu todella toimivaksi suuri siihen lihasmassa sekä voimman kasvattamiseen kun tämän topikin nimi oli lihaskasvu, ihan vaan jos joku ei ole moisesta kuullut ja haluaa sitä massaa itselleen. KKun se toimi ainakin minulle sillä lyhyellä kokeilulla uskomattoman hyvin verrattuna mihinkään muuhun. Eilen oli kuumetta ja tänään ei joten lepo vaan vielä ja huomenna tu teh deth.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 26 kurkkijaa