Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hieronta

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuinka usein käyt hierojalla?

Kerran viikossa tai useammin
3
6%
Pari kertaa kuussa
8
15%
Kerran parissa kuukaudessa
9
17%
Muutaman kerran vuodessa
5
9%
Kerran pari vuodessa
1
2%
Harvemmin kuin kerran vuodessa
12
23%
En ole koskaan käynyt
15
28%
 
Ääniä yhteensä: 53

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Hieronta

#16

Viesti Mika »

MikaelF kirjoitti: Syyskuussa osallistuin kurssille jonka teemana oli Triggerpisteiden hoito neulottamalla. Osana sitä kurssia käytiin läpi varsin tuoretta materiaalia liittyen aiheeseen ja kyllä sen perusteella voi sanoa että kaikki ne kuona-aine teoriat kuuluvat urbaanilegendojen puolelle. Lähimmäs kuona-aineteoriaa pääse ajatus maitohapon kertymisestä eikä sekään nykyään saa tukea. Olen nyt ehkä pilkun piiip mutta se NaK pumppujuttu ei taas liity "kuona-aineisiin".
Minusta meidän jotka hoitavat potilaita pitäisi olla tarkempia sen suhteen mitä me kerromme heille - mieluummin olla hiljaa tai sanoa ettemme tiedä kun syöttää niitä vanhoja legendoja.
Olen samaa mieltä. Minusta olisikin hyvä, jos kukaan ei enää puhuisi mistään kuona-aineista ennen kuin tutkijat lyövät faktaa pöytään (ei muuten varmaan ihan heti tapahdu).
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Hieronta

#17

Viesti L.K. »

Sitä on joskus tullut mietityttä että kun näitä eri alan ammattilaisia tuossa kehonhuollon saralla on valtavasti erilaisia niin voisiko joku alan guru tehdä jonkun yksinkertaissen "taulukon" ohjeen kenen tykö kannattaa missäkin vaivassa hakeutua. Toki tiedän ettei asia ole aina niin yksiselitteinen mutta kuitenkin...

Eli millon on hyvä hakeutua naprapaatille, milloin urheiluhierojalle, milloni osteopaatille jne.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Lohikäärmepallo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 792
Lauteille: Syyskuu 2006

Hieronta

#18

Viesti Lohikäärmepallo »

cytoskeleton ei ole mikään mystinen asia, solujen sisällä lienee mekaanisia tukirakenteita, jotka osallistuvat aktiivisesti sen muodon ylläpitämiseen ja aineenvaihdunnan säätelyyn. Se ettei niitä ole piirretty kaavakuviin soluista kymmenen vuotta sitten, ei tarkoita muuta kuin sitä ettei niistä silloin vielä tiedetty mitään. Kannattaa tutustua myofasciaaliseen järjestelmään tarkemmin, se tuo ihan mielenkiintoisen näkökulman perinteiseen anatomianopetukseen.
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Re: Hieronta

#19

Viesti Vanhakankea »

Mika kirjoitti: Olen samaa mieltä. Minusta olisikin hyvä, jos kukaan ei enää puhuisi mistään kuona-aineista ennen kuin tutkijat lyövät faktaa pöytään (ei muuten varmaan ihan heti tapahdu).
Eikös tuo solujen aineenvaihdunta ole nykyisellään hyvinkin tarkkaan selvillä vai onko solututkimus sutinut paikoillaan 25 vuotta(aika jolloin noita biologiassa käytiin koulussa lävitse)?
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Hieronta

#20

Viesti Mika »

Noo, sanotaan vaikka niin, että ainahan sitä kaikkea uutta voidaan löytää. Kunhan nyt ikään kuin diplomaattisesti ilmaisin kantani.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
MikaelF
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 901
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Hieronta

#21

Viesti MikaelF »

Vanhakankea kirjoitti:
Mika kirjoitti: Olen samaa mieltä. Minusta olisikin hyvä, jos kukaan ei enää puhuisi mistään kuona-aineista ennen kuin tutkijat lyövät faktaa pöytään (ei muuten varmaan ihan heti tapahdu).
Eikös tuo solujen aineenvaihdunta ole nykyisellään hyvinkin tarkkaan selvillä vai onko solututkimus sutinut paikoillaan 25 vuotta(aika jolloin noita biologiassa käytiin koulussa lävitse)?
Jep näinhän se on ja pointti on se että sen valossa tiedetään että niihin (kipeisiin) lihaksiin ei kerry sen kummempia kuona-aine kasautumia, joita pitäisi/pystyisi esim hieronnalla poistamaan sieltä.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Hieronta

#22

Viesti Elina »

Jossakin ketjussa taisin muuten joskus mainita, että esimerkiksi maitohappo käytetään glukoosin uudisvalmistukseen aika pikaiseltaan. Nämä kuona-ainejutut menevät mun mielestäni vähän samaan syssyyn happo-emäsjuttujen kanssa - lähinnä niin, että molempia yleistetään selittämään jotakin tarvetta (hieronta, emäslisät...), mutta ei ymmärretä, että elimistöllä on mm. puskurijärjestelmiä vaikkapa juuri elimistön pH-tasapainon säätelyyn, ja että ongelmien aikaansaaminen ko. systeemeihin vaatii pitkällistä elimistörasitusta.

Lohikäärmepallo - sulla meni nyt mun sarkasmini ohitse :D
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Hieronta

#23

Viesti L.K. »

Kukaan ei ole vielä vastannut mitään tuohon kysymykseeni...vai onko liian vaikea:)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Hieronta

#24

Viesti Mika »

L.K. kirjoitti: Kukaan ei ole vielä vastannut mitään tuohon kysymykseeni...vai onko liian vaikea:)
Se vaatinee hieman aikaa joltakulta, joka osaa jonkinlaisella varmuudella siihen vastata. Ja ehkäpä oma ketju olisi parempi sitä tarkoitusta varten :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Re: Hieronta

#25

Viesti Vanhakankea »

L.K. kirjoitti: Kukaan ei ole vielä vastannut mitään tuohon kysymykseeni...vai onko liian vaikea:)
Kyllähän nyt jokaisen pitää itse tietää minkä alueen spesialistille menee. 8-)
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Hieronta

#26

Viesti Point »

Mika kirjoitti:
MikaelF kirjoitti: Olen nyt ehkä pilkun piiip mutta se NaK pumppujuttu ei taas liity "kuona-aineisiin".
Minusta meidän jotka hoitavat potilaita pitäisi olla tarkempia sen suhteen mitä me kerromme heille - mieluummin olla hiljaa tai sanoa ettemme tiedä kun syöttää niitä vanhoja legendoja.
Olen samaa mieltä. Minusta olisikin hyvä, jos kukaan ei enää puhuisi mistään kuona-aineista ennen kuin tutkijat lyövät faktaa pöytään (ei muuten varmaan ihan heti tapahdu).
"Kuona-aineet liikkeelle" kuulostaa kuitenkin paljon hienommalta, kun puhuminen "paukamista ja hereneistä". :)
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Re: Hieronta

#27

Viesti L.K. »

Vanhakankea kirjoitti:
L.K. kirjoitti: Kukaan ei ole vielä vastannut mitään tuohon kysymykseeni...vai onko liian vaikea:)
Kyllähän nyt jokaisen pitää itse tietää minkä alueen spesialistille menee. 8-)
Totta kai. Vähän kun turha treenata kun jokainen osaa kuitenkin, jäykät venyttelee, ei oikealta ennenkään ole autoja tullut etc. :smt003
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Hieronta

#28

Viesti Elina »

Mä olen vähän ajatellut asiaa niin, että enemmän manipulaatioita tekevät ammattilaiset (osteopaatit, naprapaatit, kiropraktikot) voivat auttaa akuutissa tilanteessa, mutta esim. fyssari on sitten se, joka auttaa ennaltaehkäisyssä.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Hieronta

#29

Viesti PDC »

http://www.sciencebasedmedicine.org/ind ... more-19243" onclick="window.open(this.href);return false;
MUOKKAUS: Linkin kommenteista

http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 164405.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Massage After Exercise Myth Busted

ScienceDaily (May 7, 2009) — A Queen’s University research team has blown open the myth that massage after exercise improves circulation to the muscle and assists in the removal of lactic acid and other waste products.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Hieronta

#30

Viesti Mika »

No joo, vähän raflaavastihan tuo on kirjoitettu, mutta tuoltahan se on vaikuttanut muutenkin. Hieronnan merkitys on toisaalla.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 47 kurkkijaa