Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Voimaliikkeet

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Voimaliikkeet

#391

Viesti MarkkuT »

Meinaa muuten kohta 34-vuotias tomumaja vaatia vähän sisäänajoa tuohon painonnostoon. Ihan aluksi lonkankoukistajat jumittelivat ja polvia kolotti. Nuo helpottivat aika pian. Sitten tykkäsi olkapää huonoa tempauksesta, todnäk. oli kiertäjäkalvosin joka ärtyi. Se lähti 3 päivän buranakuurilla. Nyt tulee kovemmista työnnöistä semmoista kasvukipujen tuntuista kolotusta käsiin.

Eteenpäin sano mummo lumessa...
:patsukki: :D
Ain't no one.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 77
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Voimaliikkeet

#392

Viesti PDC »

Jalkaprässi on uusi kyykky.

[youtube][/youtube]

Saatanalliset painot tossa, ja onneks selkä kestää tota penkistä irtoamista. Pakkiksella valmentaja kertoi, että tekee tota nähtävästi joka kerta.

Tässä siitä selän nousemisesta by coachi.

http://www.pakkotoisto.com/haastattelut ... ost4045730" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 3332
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Voimaliikkeet

#393

Viesti Eppu »

Pitkäjalkaisia maastavetäjiä? Tuntuu, etten saa liikettä tarpeeksi jaloille, vaan enempi tulee selälle. Liikkuvuus kyllä antaisi lähtöasennossa laskea hanuria alemmas, mutta tällöin pitkät reiteni työntävät polveni reilusti yli tangon. Kropan välityksiä kun en itse oikein pysty muuttelemaan.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
taikuri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 2719
Lauteille: Kesäkuu 2008
Paikkakunta: Mazatlan, Sinaloa, Mx

Voimaliikkeet

#394

Viesti taikuri »

Vaikka on jalkaprässissä kovat painot, niin silti ei samassa suhteessa vapaisiin painoihin. Ei silti, todella kovan työn teki. Jää monelta tekemättä.

Tässä näin eräs West Side Barbell salilla treenaava jässikkä.
Näin kiloissa (vähän pyöristettynä):

Kyykky = 533 kg. penkki = 440 kg. veto= 370 kg. Yhteistulos = 1343 kg.

[youtube][/youtube]

:respect:
When tyranny becomes law, rebellion becomes duty.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 67
Viestit: 11241
Lauteille: Kesäkuu 2008

Voimaliikkeet

#395

Viesti Jorge »

PDC kirjoitti: Jalkaprässi on uusi kyykky.
Teki mieleni kirjoittaa lyhyt ja ytimekäs kainuulais-turkulainen vastaus "Ei ole."

Mutta siis kehonrakennukseen ja harjoitteisiin, jotka täytyy kohdistaa erityisesti juurikin jaloille (tai tietyille kohtaa jaloista) tuo on hyvä laite. Kyykkyhän on siis koko kropan liike pl. käsivarret, joihin se ottaa melko vähän.
taikuri kirjoitti: Kyykky = 533 kg. penkki = 440 kg. veto= 370 kg. Yhteistulos = 1343 kg.
Tuo on varusteiden kanssa nostamisen trendi - vedon ennätys alempi kuin kyykyn ja penkin (!!!). Lähes poikkeuksetta (terveillä), raw-voimanoston kilpailijoilla järjestys on veto, kyykky ja penkki; joskin joillain saattaa tuo kyykky olla kovempi, mutta se lienee poikkeus.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 67
Viestit: 11241
Lauteille: Kesäkuu 2008

Voimaliikkeet

#396

Viesti Jorge »

Eppu kirjoitti: Pitkäjalkaisia maastavetäjiä? Tuntuu, etten saa liikettä tarpeeksi jaloille, vaan enempi tulee selälle. Liikkuvuus kyllä antaisi lähtöasennossa laskea hanuria alemmas, mutta tällöin pitkät reiteni työntävät polveni reilusti yli tangon. Kropan välityksiä kun en itse oikein pysty muuttelemaan.
Joo, välitykset ovat mitä ovat ja niillä mennään - lyhyet käsivarret ovat myös samanlainen haaste kuin pitkät jalat eli niin, että jos kädet ylettyvät alle reisien puolivälin - sen sijaan, että vain lantioon asti, veto on paljon helpompaa.

Hanurin laskeminen alas ei liiemmälti edistä asiaa ainakaan kapeassa asennossa vetäessä, koska tarkoitus ei suinkaan ole kyykätä niitä rautoja ylös. Jotku olympianostajat käyvät toki vetoakin tehdessä melko kyykyssä, mutta tsekkasin joltain videolta analyysia, jonka perusteella sekin näytti vain muista nostoista opitulta tavalta, koska se varsinainen veto alkoi tuolloin vasta perseen noustua paljon ylemmäksi.

Selällähän mavessa toki tehdäänkin paljon duunia ja toki se sitten autta tilannetta, jos selkä on välityksien johdosta jo lähdössä hieman pystymmässä. Mutta siis olympianoston alkuvaihe ei ole sama, kuin optimaalinen mave (joka on siis "takapainoisempi").
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Voimaliikkeet

#397

Viesti Polvi »

Eppu kirjoitti: Pitkäjalkaisia maastavetäjiä? Tuntuu, etten saa liikettä tarpeeksi jaloille, vaan enempi tulee selälle. Liikkuvuus kyllä antaisi lähtöasennossa laskea hanuria alemmas, mutta tällöin pitkät reiteni työntävät polveni reilusti yli tangon. Kropan välityksiä kun en itse oikein pysty muuttelemaan.
Hep.

Itse en saa mavesta jaloille "juuri mitään" rasitusta. Toki ne työtä tekee, mutta selällä toi veto tulee aika pitkälti. Toki tekniikassakin saattaa olla korjattavaa. En kuitenkaan ole pitänyt tuota minään erityisen suurena ongelmana. Jalat reenataan jalkapäivänä ja mave selkäpäivänä.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

Voimaliikkeet

#398

Viesti tonik »

Itse lukisin maastavedon myös enempi selkäliikkeeksi.
Taitaa muuten nykyään isoimmat raudat tulla sumotyylillä, kuten aiemmassa videossa. Ja sama kyykyssä, leveetä asentoa.
Eriasia sitten normipunttaajan näkökulmasta kumpi fiksumpaa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Voimaliikkeet

#399

Viesti Mjölnir »

Polvi kirjoitti:
Eppu kirjoitti: Pitkäjalkaisia maastavetäjiä? Tuntuu, etten saa liikettä tarpeeksi jaloille, vaan enempi tulee selälle. Liikkuvuus kyllä antaisi lähtöasennossa laskea hanuria alemmas, mutta tällöin pitkät reiteni työntävät polveni reilusti yli tangon. Kropan välityksiä kun en itse oikein pysty muuttelemaan.
Hep.

Itse en saa mavesta jaloille "juuri mitään" rasitusta. Toki ne työtä tekee, mutta selällä toi veto tulee aika pitkälti. Toki tekniikassakin saattaa olla korjattavaa. En kuitenkaan ole pitänyt tuota minään erityisen suurena ongelmana. Jalat reenataan jalkapäivänä ja mave selkäpäivänä.
Aika jännä! Mulla taas on kinkku ja takareidet kipeänä mave-treenin jälkeen. Selkä myös, mutta jalatkin.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Janne Oksanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1576
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Praha
Takalajit: paini, potkunyrkkeily, ju-jutsu, judo, bujinkan

Voimaliikkeet

#400

Viesti Janne Oksanen »

Mä muistan nähneeni jotain videota Rippetoen semmalta, missä se neuvoo tekemään vähemmän jaloilla ja enemmän selällä. Sen mielestä mave on selkäliike.

Perse niin alas kuin menee, siten alat kiskomaan. Pistä merkille asento, missä limput irtoaa lattiasta --> se pitäisi olla lähtöasento. Näin olen kuullut ohjeistettavan. Mä teen maven kanssa melkein pelkästään selällä, mutta en mä mitään isoja romuja nostakaan.
Learning budo is like playing snakes and ladders without the ladders.
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Voimaliikkeet

#401

Viesti Presenter »

[youtube][/youtube]

Tää on simppeli ja toimiva tapa maastavedon aloitusasennon hakemiseen.
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Voimaliikkeet

#402

Viesti Polvi »

Mjölnir kirjoitti:
Polvi kirjoitti:
Eppu kirjoitti: Pitkäjalkaisia maastavetäjiä? Tuntuu, etten saa liikettä tarpeeksi jaloille, vaan enempi tulee selälle. Liikkuvuus kyllä antaisi lähtöasennossa laskea hanuria alemmas, mutta tällöin pitkät reiteni työntävät polveni reilusti yli tangon. Kropan välityksiä kun en itse oikein pysty muuttelemaan.
Hep.

Itse en saa mavesta jaloille "juuri mitään" rasitusta. Toki ne työtä tekee, mutta selällä toi veto tulee aika pitkälti. Toki tekniikassakin saattaa olla korjattavaa. En kuitenkaan ole pitänyt tuota minään erityisen suurena ongelmana. Jalat reenataan jalkapäivänä ja mave selkäpäivänä.
Aika jännä! Mulla taas on kinkku ja takareidet kipeänä mave-treenin jälkeen. Selkä myös, mutta jalatkin.
No onhan meillä ihan erilaiset välityksetkin! :smt003

Pitäis joskus ottaa videota noista räpiköinneistä, niin vois vertailla tekniikoita. Sen mä voin kuitenkin sanoa, että mulla on lähtöasennossa perse huomattavasti alempana, kuin tuossa Presenterin videossa.

Mulla on noissa maasta lähtevissä nostoissa (mave, rive) tapana ottaa tangosta kiinni siten, että tanko on noin 30 cm säärien etupuolella. Siinä sitten haetaan selän kulma oikeaksi, katse peiliin jne. Nosto lähtee siitä, että rullaan tangon sääriin kiinni, tanko kimpoaa ehkä 2-3 cm säärestä irti, perse laskeutuu alas ja sitten vedetään niin pe*keleesti! :)

Näin sivuhuomiona voisi mainita, että Elixialle siirryttyäni (aiemmin duunipaikkojen ns sikasaleilla) olen pannut merkille, että jengi ei kyllä osaa/jaksa vetää pa*kan vertaa maasta. Adonisvartaloisia kavereita vääntää naama punaisena jotain satasta muutaman kerran.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Voimaliikkeet

#403

Viesti MarkkuT »

Mullakin ottaa maastaveto persukseen ja takareisiin. Sama homma kyykynkin kanssa. Taitavat nuo välitykset mulla olla aika paljon lähempänä Mjölniriä kuin Polvea.
Adonisvartaloisia kavereita vääntää naama punaisena jotain satasta muutaman kerran.
Tuommoisella siistimmällä perussalilla on tosiaan helppo treenata itsensä sinne kovimpien mavettajien ja kyykkääjien kastiin. Pudotus on sitten sitäkin kovempi, kun vaihtaa kunnon voimailusalille. Omat tulokset ovatkin yhtäkkiä ihan paperia. Nimim. Kokemuksen syvä rintaääni.
:smt003

Oma wannabee-painonnostajan ura jatkuu nyt ilman pahempia kolotuksia. Kisaamistakin tuli jo kokeiltua. Ei tullut uusia enkkoja, mutta saliennätykset päivittyivät kisaennätyksiksi. Aika leppoisa tunnelma noissa salikisoissa ja osallistujien ikähaitari laaja: 33-vuotiaana en tainnut yltää edes puoliväliin.
:)

Tuolla aiemmin tuli pohdittua niitä personal trainer -hommia. Halvempi vaihtoehto on voimailuseuraan liittyminen. Oikeastaan aika käsittämättömän halpaa touhua jopa näin kamppailijan näkökulmasta. Vuoden jäsenyys kustansi semmoisen yhden PT-tunnin verran ja ainakin näin alkuun on opastettu ihan kädestä pitäen. Tässä parin ensimmäisen kuukauden aikana on ollut vissiinkin yhdet treenit, joissa ei ole joka ikistä nostoa katsottu vierestä virheitä kommentoiden.
Ain't no one.
Kuvake
taikuri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 2719
Lauteille: Kesäkuu 2008
Paikkakunta: Mazatlan, Sinaloa, Mx

Voimaliikkeet

#404

Viesti taikuri »

Ehkä hieman asian vierestä... Tuolla valtionhotelleilla kiertää sitkeästi sanonta: "200 kg. maastavedossa on puliukkoraja". Eli lähes kuka tahansa puliukkokin vetää sen pienen harjoittelun jälkeen. On siinä myös totuuden siemen mukana, eli ei tule kiloja enää ihan niin nopeasti lisää mainitun "rajan" jälkeen. :lol:
When tyranny becomes law, rebellion becomes duty.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Voimaliikkeet

#405

Viesti MarkkuT »

Kiva kun tulee näitä rajoja, joita ei vielä täytä...

Pultsarirajaankin on vielä vähän matkaa. Eräältä nimeltä mainitsemattomalta potkulaiselta kuulin, että penkissä 100 kg on hu0raraja ja 150 kg homoraja.
Ain't no one.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ile ja 16 kurkkijaa