Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Voimaliikkeet

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Voimaliikkeet

#676

Viesti Mjölnir »

Termiitti kirjoitti: Jos reenien pääpaino on puhtaasti lajispesifissä voimailussa saattaa olla et näennäisesti samankaltaset (apu)liikkeet rikkoo sitä päälajin tekniikkaa. Mut jos taas tarkotus on tehä liikkeitä enempi kondistreeninä tai vaikka perusbodailuna niinkun ymmärsin Mjölnirin tekevän, homma pelaa noinkin. Tiivistäsin tän kaiken vaik näin: tavotteet määrittää keinot.
Jos sen verran saivarrellaan, niin "bodaus" ei ole tavoitteeni, vaan puhtaasti toiminnallinen voima, ei lihasmassan kasvattaminen :smt003
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 18977
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Voimaliikkeet

#677

Viesti Andy »

Älä yhtään yritä. Kyllä me tiedetään, että nimenomaan toi bodaus on se sun juttu. Kuvaa Mjölnirin käsitreenistä:

Kuva
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Voimaliikkeet

#678

Viesti tabitha »

:lol:

Minä lähinnä ihmettelen sitä miten Mjölnir voi treenata noin paljon. (Punttia, uppopalloa ja kamppailulajeja yhteensä.)
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Voimaliikkeet

#679

Viesti Mjölnir »

Siks, kun mä saan käyttää työaikaa treenaamiseen
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Re: Voimaliikkeet

#680

Viesti Elina »

No, oli syy mikä tahansa, niin pirun kova jätkä olet!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Termiitti
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 48
Viestit: 146
Lauteille: Tammikuu 2009

Voimaliikkeet

#681

Viesti Termiitti »

Mjölnir kirjoitti:
Termiitti kirjoitti: Jos reenien pääpaino on puhtaasti lajispesifissä voimailussa saattaa olla et näennäisesti samankaltaset (apu)liikkeet rikkoo sitä päälajin tekniikkaa. Mut jos taas tarkotus on tehä liikkeitä enempi kondistreeninä tai vaikka perusbodailuna niinkun ymmärsin Mjölnirin tekevän, homma pelaa noinkin. Tiivistäsin tän kaiken vaik näin: tavotteet määrittää keinot.
Jos sen verran saivarrellaan, niin "bodaus" ei ole tavoitteeni, vaan puhtaasti toiminnallinen voima, ei lihasmassan kasvattaminen :smt003
Juu kyl mä uskosin et ymmärsin mitä tarkotit :) Sattu vaan tuo sana "bodaus" liian lähelle tossa. Elä suutu, ota vaikka banaani :D

Pakko nyt vielä sanoo sekin, jotta ei se (perus)bodailukaan mikään peikko oo, kyl siit hyötyä on voimailussakin.
"Mies se on hävinnykki mies... Ja huono mies onki!"
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 59
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Voimaliikkeet

#682

Viesti obmijoy »

mä oon ite ajatelut että joka voimailu kerta täytys loppua body sarjoihin 8-12t joltain osa alueelta jollei treenarilla ole jo lihasmassa tapissa painoluokaansa nähden
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Voimaliikkeet

#683

Viesti Mjölnir »

Elina kirjoitti: No, oli syy mikä tahansa, niin pirun kova jätkä olet!
Awwwww... :)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Voimaliikkeet

#684

Viesti Mika »

Kuva
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Voimaliikkeet

#685

Viesti Mjölnir »

obmijoy kirjoitti: mä oon ite ajatelut että joka voimailu kerta täytys loppua body sarjoihin 8-12t joltain osa alueelta jollei treenarilla ole jo lihasmassa tapissa painoluokaansa nähden
Monesti olen kyllä juuri tällä tavalla tehnyt, eli lopettanut treenin esimerkiksi pienillä painoilla (rive + työntö 50-60kg, tai tempaus 40 kg) minimiajassa tehtävään kolmeenkymmeneen toistoon. Tai viimeksi jalkapäivänä tein loppujumppana 5 minuutissa niin monta kyykkyä kuin oma kehon paino tangossa pystyi.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Voimaliikkeet

#686

Viesti Mjölnir »

Termiitti kirjoitti: Tiivistäsin tän kaiken vaik näin: tavotteet määrittää keinot.
Tämähän on juurikin näin. Oman treenin kannalta fyysisien harjoittelun päämäärä on se, että pystyn pärjäämään töissä nuorempien vauhdissa.

Niitä suorituksia, joita varten harjoitellaan on esim:
Sen verran hyvä kestävyys ja voimakestävyys, että rasitusammunta menee hyvin
pitää kyetä kantamaan noin 30 - 40 kg varusteita päällä ja siirtymään jouhevasti polvelle, makuulle, tekemään spurtteja, kannattelemaan asetta.
Pitää pystyä evakuoimaan parisataa metriä noin 130 kg (varusteineen) painoinen henkilö
Pitää pystyä heittämään esineitä korkealle ja kauas tarvittaessa
Pitää pystyä kiipeämään aidan yli, kontin katolle, köyttä ylös, korkeisiin ajoneuvoihin jne.
Pitää pystyä tekemään ainakin yksi leuanveto 30-40 kg varusteiden lisäpainolla
Pitää pystyä hyppäämään esteiden yli, sekä pituus- että korkeussuuntaan, varusteet lisäpainona
Pitää pystyä kävelemään kilometrejä varustuksessa ilman, että suorituskyky laskee liikaa
Pitää pystyä tappelemaan täydessä varustuksessa
Pitää pystyä kantamaan raskaita esineitä oman painon ja varusteiden lisäksi
Pitää pystyä nostamaan 40 kg varustekassi autoon, lentokoneeseen, helikopteriin jne.

Osa näistä suorituksista on sellaisia, että nostoasennot eivät ole optimaalisia, jolloin myös ns. "väärin nostamista" pitää harjoitella.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 4042
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

Voimaliikkeet

#687

Viesti fatman »

Mjölnir kirjoitti: Osa näistä suorituksista on sellaisia, että nostoasennot eivät ole optimaalisia, jolloin myös ns. "väärin nostamista" pitää harjoitella.
Välillä töissä joutuu nostamaan huonosti tai väärin tai oikeammin hankalan mallista ja usein liukasta kappaletta.
Miten sinä harjoittelet "väärin nostamista"?

Ihan oikeasti mielenkiinnosta kyselen. Toki osaan jotain itsekin funtsailla, mutta olisi kiva kuulla tarkemmin.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 54
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Voimaliikkeet

#688

Viesti Mjölnir »

hankalan mallisia, joista on vaikea ottaa otetta. Tai sitten asennoista, joista on mahdoton nostaa 'oikein', esim nouset itse vaunun takaoven portaille ja kurotat yhdellä kädellä oman jalkatason alapuolella olevan välineen, jonka nostat vartalo kiertyneenä yhdellä kädellä oman pään korkeudelle. Treenaan esim kahvakuulalla näitä kierosta asennosta nostoja jalat suorana jne
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 4042
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

Voimaliikkeet

#689

Viesti fatman »

Näin huonoselkäisenä mietin miten tuollaisia uskaltaisi kuormittaa ja nyt jo pelkän miettimisen seurauksena pelkään, että selkään sattuu. :?
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 59
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Voimaliikkeet

#690

Viesti obmijoy »

Mjölnir kirjoitti:
Termiitti kirjoitti: Tiivistäsin tän kaiken vaik näin: tavotteet määrittää keinot.
Tämähän on juurikin näin. Oman treenin kannalta fyysisien harjoittelun päämäärä on se, että pystyn pärjäämään töissä nuorempien vauhdissa.

Niitä suorituksia, joita varten harjoitellaan on esim:
Sen verran hyvä kestävyys ja voimakestävyys, että rasitusammunta menee hyvin
pitää kyetä kantamaan noin 30 - 40 kg varusteita päällä ja siirtymään jouhevasti polvelle, makuulle, tekemään spurtteja, kannattelemaan asetta.
Pitää pystyä evakuoimaan parisataa metriä noin 130 kg (varusteineen) painoinen henkilö
Pitää pystyä heittämään esineitä korkealle ja kauas tarvittaessa
Pitää pystyä kiipeämään aidan yli, kontin katolle, köyttä ylös, korkeisiin ajoneuvoihin jne.
Pitää pystyä tekemään ainakin yksi leuanveto 30-40 kg varusteiden lisäpainolla
Pitää pystyä hyppäämään esteiden yli, sekä pituus- että korkeussuuntaan, varusteet lisäpainona
Pitää pystyä kävelemään kilometrejä varustuksessa ilman, että suorituskyky laskee liikaa
Pitää pystyä tappelemaan täydessä varustuksessa
Pitää pystyä kantamaan raskaita esineitä oman painon ja varusteiden lisäksi
Pitää pystyä nostamaan 40 kg varustekassi autoon, lentokoneeseen, helikopteriin jne.

Osa näistä suorituksista on sellaisia, että nostoasennot eivät ole optimaalisia, jolloin myös ns. "väärin nostamista" pitää harjoitella.
TÄMÄ viesti on aika tärkeä peruslöysälle nuorelle joka haaveilee sotilaan urasta,
fyysisestä sotilaan urasta
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 75 kurkkijaa