Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Voimaliikkeet

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 67
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Voimaliikkeet

#196

Viesti Jorge »

En ole kyllä kuullut juuri kenenkään hyötyvän korosta mavessa; kapeassa tai keskikapeassa kyykkyasennossa kylläkin.

Monet mavettavat sukkasillaan tai paljain jaloinkin.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Voimaliikkeet

#197

Viesti MarkkuT »

Rippetoen jutut eivät varmaan Jorgelle kelpaa :D, mutta tuossa kuitenkin:

http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a

Piti kaivaa kuukkelin välimuistista tuo juttu.

Tuo alaselän luonnollisen kaaren helpompi löytyminen kuulostaa itselle houkuttelevalta. En tiedä, onko mulla jäykät takareidet vai mitä, kun maven ala-asennossa saa joskus oikein hakemalla hakea, että saa alaselän sellaiseen asentoon, että uskaltaa vetää. Tämäkin on kyllä ihan treenaamalla (selkälihaksia vahvistamalla kai?) helpottunut. Pitänee kokeilla kuitenkin. Jos ei toimi, niin vedän sukkasillaan.

Muistelisin jostain muualtakin lukeneeni aiheesta, mutta sekin saattoi olla SS-kultin sivuja. Itsellänihän meinasi tuossa maailma romahtaa, kun eräs aika korkean tason painonnostaja kritisoi SS-foorumilla Ripin opettavan rinnallevedon hypyn ajoituksen väärin. Pahinta oli, että omien kokeilujen perusteella em. kritisoija oli oikeassa.
:smt003
Ain't no one.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 67
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Voimaliikkeet

#198

Viesti Jorge »

En sinänsä ammu sanansaattajaa, koska saattavathan ne kengät toisille sopiakin.

Tuossa lajissa niillä kropan mittasuhteilla on melkoinen merkitys optimin asennon hakemisessa.
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

Voimaliikkeet

#199

Viesti fatman »

Kehtaatko MarkkuT kertoa Do Win -sklobojesi mallin. Itsekin olen hieman pohdiskellut painonnostokenkien hankkimista. Nuo Do Winit ovat vissiin halvimmasta päästä.

Taisi olla Painonnostoliiton sivuilla kun plarasin jotain kyssärivastausta, jossa kerrottiin jossain Do Winin kengässä olevan 4 cm kanta, kun taas Adidaksen ja Polakkien painonnostokengissä korko olisi ollut vain 3 cm. Painonnostajat pitivät tuota matalampaa kantaa parempana.

Maveen suositellaan kannatonta tasapohjaista jalkinetta. Legendaarisin mavekenkä on varmaan Conversen Chuck Taylor, se varreton versio. Paljon näkee kyllä painitossuja, voimistelutossuja ja sukkia käytettävän mavejalkineina. Eräs kaveri kyllä kehui painonnostokenkienkin toimivan mavessa.


Itselläni on ollut jo viitisen vuotta Asicsen jokin sisäpelikenkä. Nyt alkaa vuori rispaantumaan niin, että uutta jalkinetta pitäisi harkita.


Mavessa selkä pysyy lähtöasennossa suorana, kun laskee peffan vain niin alas kun se selkä pysyy suorana. :) Ei siis yritetä tavoitella kyykyn ala-asentoa, joka on aika yleinen virhe/luulo. Tangon ollessa oikealla paikalla hieman irti sääristä lasketaan hanuri niin alas kuin se tulee, niin että selkä pysyy suorana (tai että alaselän luonnollinen kaari säilyy). Siitä lähtee vetämään hän.

Yllä oleva sepustus ei ole meikäläisen keksimää, vaan luin sen jostain. Kirjoittajana oli joku ihan tunnettu voimailuheebo, jonka nimen tämän ketjun kirjoittajat kyllä tunnistaisivat. Envaanmuista. :?
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Voimaliikkeet

#200

Viesti MarkkuT »

Painonnostoliiton jutuissa mainittu Do Win 4cm korolla lienee niitä vanhoja malleja. Tässä minun mallissa korko on ~2cm luokkaa.

Eli tuolta se malli J1038B, jonka hinta 89€:
http://www.sportmixer.fi/index.php?page ... &Itemid=56

Sellon Haloselta löysin omani. Hintalappu näytti 99€, mutta nyt on joku ale meneillään ja siitä sai 20 pinnaa pois. Sieltä löytyi sitä vanhaakin mallia ja ero kannan korkeudessa on huomattava.

Alan varmaan kuulostaa rikkinäiseltä levyltä, mutta tuo maven aloitusasennon hakuohje kuulostaa em. Rippetoen tavalta opettaa sitä. Eli ensin tanko jalkaterien keskikohdan yläpuolelle. Useimmilla tuo tarkoittaa, että tanko on pari-kolme senttiä irti säärestä. Siitä sitten lasketaan hanuria alas kunnes sääret koskettavat tankoa ja sitä alemmas ei takamusta lasketa.

Ei mulla kyllä varsinaisesti mitään syytä ole mavessa mitään muuttaa. Etenee tasaisesti, eikä mitään kipuja tms. tule. Itse asiassa päin vastoin. Mulla oli parin vuoden ajan abaut keskellä selkää piste, johon sattui kun taivutin taakse vasemmalle. Aluksi kipu hävisi aina pariksi päiväksi maastavedon jälkeen ja lopulta on pysynyt kokonaan poissa. Lemppariliike.
:)
Ain't no one.
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

Voimaliikkeet

#201

Viesti fatman »

Kiitoksia! Saatanpa joutua minäkin hankkimaan Do Winit.


Juu, saattaa olla Rippetoen ohje jota olen lueskellut.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Kuvake
Janne Oksanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1576
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Praha
Takalajit: paini, potkunyrkkeily, ju-jutsu, judo, bujinkan

Voimaliikkeet

#202

Viesti Janne Oksanen »

Minä tilasin Painonnostoliiton verkkokaupasta sellaiset puolalaiset painonnostokengät. Ei kyllä tulisi enää mieleenkään kyykätä ilman niitä. Mavessa käytän jumppatossuja.
Learning budo is like playing snakes and ladders without the ladders.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Voimaliikkeet

#203

Viesti MarkkuT »

Janne Oksanen kirjoitti: Minä tilasin Painonnostoliiton verkkokaupasta sellaiset puolalaiset painonnostokengät.
Ei tainnut olla kokoja, kun viimeksi tarkistin. Muutenkaan en oikein uskalla kenkiä tilailla, kun jalka on sekä leveä, että korkea. Tuo Do Win sopii leveämpäänkin jalkaan, ihan vinkkinä jos joku vaikka netistä sellaisia tilailee. Polakkikenkäkin on ilmeisesti aika leveän mallinen?
Ain't no one.
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

Voimaliikkeet

#204

Viesti fatman »

Olisin varmaan puolalaiset jo tilannut, jos sopivaa kokoa olisi ollut. Puolalaisissa ilmeisesti onnistuu aika hyvin jos tilaa "tavallisen" kokoiset.

Soittelin muuten painonnostoliittoon ja neuvoivat Addun nostokengissä tilaamaan samankokoiset kuin jotkin toiset Adidaksen urheilukengät. Ilmeisesti aika samalla lestillä tehty. Meikäläinen 42 jalalla olisi joutunut tilaamaan 43 1/3 kokoiset.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Voimaliikkeet

#205

Viesti tohtorismies »

Tennispallon repiminen, siinä on voimma liike. Rummutin sitä jo toisaalla ja odottelin armottomasti päänsilityksiä tai skeptisiä kommentteja siitä että miten tämä liittyy mihinkään ja miten se repiminen ei vaadi oikeasti juuri mitään, mutta kantsii kokeilla.

Vaatii kestävyyttä sisua ja voimaa.

[youtube][/youtube]

Tämä on muuten miehekästä ja voimaa lisäävää touhua myös, joskus kauan sitten rullailin 8mm harjaterästä noin. Ei joku 8mm todellakaan raskasta ole mutta pirulliseksi sekin jo muuttuu kun pitemmän salon rullaa. Onko muilla kokemuksia moisesta?
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Voimaliikkeet

#206

Viesti MarkkuT »

Tuolla aika hyvänoloinen yhteenveto aiheeseen liittyvistä käsitteistä:

http://madcow.hostzi.com/Topics/Training_Primer.htm

Muutenkin informatiiviset sivut.
Ain't no one.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Voimaliikkeet

#207

Viesti MarkkuT »

No joo, mukavampihan se oli sukasillaan vetää kuin painonnostokengissä. Lämmittelysarjat vedin kengät jalassa ja olin huomaavinani, että olis ottanut etureisiin enemmän kantakoron kanssa. Tiedä häntä.
Ain't no one.
kivi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1053
Lauteille: Huhtikuu 2011
Paikkakunta: nurmijärvi

Voimaliikkeet

#208

Viesti kivi »

tohtorismies kirjoitti: Rummutin sitä jo toisaalla ja odottelin armottomasti päänsilityksiä tai skeptisiä kommentteja siitä että miten tämä liittyy mihinkään ja miten se repiminen ei vaadi oikeasti juuri mitään, mutta kantsii kokeilla.
Mä pistin peukkua siihen toiseenkin ketjuun :D . Piti itsekkin kokeilla ja täytyy myöntää että tuntui aika mahdottomalta.
Kaikki kirjoitukseni ovat omia mielipiteitä, eikä niille löydy välttämättä mitään tieteellistä näyttöä ellei toisin mainita. Ne eivät siis edusta kenenkään tai minkään muun osapuolen kantaa, eivätkä tiettyinä kellonaikoina välttämättä edusta allekirjoittaneenkaan kantaa.
-Minä ihan ite
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 77
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Voimaliikkeet

#209

Viesti PDC »

Itse lueskelin enimmäkseen näiltä sivuilta löytyvää juttua treenauksesta

T-Nation

Tietyin varauksin. Joskus hyvää, joskus ei.

EliteFTS

Vuosikymmenien kokemusta ja hauskoja läppiäkin.

Joe DeFranco

Voimaa ja nopeutta? This is the place.
marcus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Voimaliikkeet

#210

Viesti marcus »

PDC kirjoitti: Joe DeFranco

Voimaa ja nopeutta? This is the place.
Nopeella vilkaisulla tää vaikuttaa todella hyvältä. Luin jostain kirjoista DeFrancon juttuja, todella mielenkiintoista asiaa.

Kiitos vinkistä.
"Through violence, you may 'solve' one problem, but you sow the seeds for another."
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 66 kurkkijaa