Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ravitsemuksesta

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Berger
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 82
Lauteille: Heinäkuu 2005

#91

Viesti Berger »

Rasvassa paistettu pihvi (siis joku jauhoissa pyöritetty leike thai melkein mikä vaan possun perse) on aaaika kaukana terveellisestä, oli siinä proteiinia tai ei. Sitä kautta melkein voisi puolustella sen 9 pistettä viinerin 7 sijaan (mutta ei kuitenkaan, we r talkin bout viineris here, folks).

Jos nyt kerrotaan kokemuksia Painonvartijoista niin mun ylipainen täti laihtui sillä. Se sopiikin IMO todella hyvin juuri keski-ikäisille sohvaperunoilla jotka ei pysty muuttamaan elämäntapojaan tai sruokailutottumuksiaan.

Meille muille atleeteille onkin sitten parempia säätöjä olemassa..
Kuvake
Keiju
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 2054
Lauteille: Tammikuu 2005

#92

Viesti Keiju »

YJT kirjoitti: Leike on leivitetty pihvi, joka paistetaan rasvassa. Liha itsessään ei taida olla kovinkaan "kallista", vaan se paistorasvan kyllästämä leivitys?
Olkoon vain, mutta ravintoarvoltaan varmasti viineriä parempi. Painonvartijoissa myös kuulin, että liika proteiini rasittaa munuaisia. (Nyt tässä tarvittais erään oululaisen herran kommentteja :D ) Suosittelevat, että kolmasosa lautasesta olisi lihaa, kanaa, kalaa. Noilla munuaishöpinöillä laihduttaja aivopeseytyy, että auta armias, jos syötkin yli kolmasosalautasen lihaa yms. niin johan munuaiset sanoo poks. Lihan, kalan jne. suhteen ei ainakaan minun aikanani erityisesti kehoitettu näiden suosimiseen vaan proteiinit suositeltiin ottamaan maitotuotteista.
Eivät he kyllä lihaskuntoharjoitteluakaan suosittele vaan aerobista liikuntaa.

No ohjelma toimii joidenkin kohdalla, en sitä kiellä, jos haluavat olla naimisissa vartijoiden kanssa (mielummin minä poliisin valitsisin :smt073). Mutta esim. eräällä kun laski kokonaiskolesterolin määrä, niin samalla laski myös hyvän kolesterolin osuus sellaiseksi, että lääkärin piti puuttua peliin. Hyvää rasvaakin sisältävät tuotteet eivät ole suositeltavia, koska sisältävät kaloreita.
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#93

Viesti mronkain »

Andy kirjoitti: Ongelma on se, että liikunnalla voi ansaita aivan hävyttömän vähän pisteitä, jos on oikeasti urheilullinen. Urheilusuorituksista tuleva maksimikompensaatio tuli muistaakseni jostain puolen tunnin reippaasta kävelystä tms.
Ei sentään ihan noin helposti. Esim. 90 min kamppailulajitreenistä tulee maksimiliikuntapisteet. Eli jos treenaat kaksi kertaa viikossa normaalit puolentoista tunnin treenit, toinen kerta menee jo "ilmaiseksi" vaikka et sitten muuten liikkuisi ollenkaan.

En minäkään varsinaisesti suosittelisi Painonvartijoita, vaikka itse pudotin siellä 10 kiloa. Varsinainen idea hommassa on niinkin ihmeellinen juttu kuin porkkana (kuvaannollisesti). Uskomatonta mutta totta, ihmiset joille liikkuminen ja syömisen kontrollointi on niin vaikeaa, että ovat sinne päätyneet, sellainen pieni porkkana kuin että joku ulkopuolinen punnitsee viikottain, onnistuneesta pudotuksesta saa aplodeja, kivan tähtitarran kolmesta kilosta ja muovisia avaimia, lukkoja, tähtiä yms. killuttimia sekä kunniajäsenyyden, saa samaiset henkilö yrittämään kovemmin ja aika usein myös onnistumaan. Ainakaan minulla ei tuntunut toimivan kotioloissa minkään sorttinen palkitsemin, kiitos, kunnia, kiristys tai kusetus, paino putosi vain pari-kolme kiloa ja tuli sitten takaisin. Mutta Painonvartijoissa paino putosi ensin aika tasaista tahtia kuutisen kiloa ja loput runsaat neljä kiloa tuskalla. Sitten hyytyi ja aikani sinniteltyäni jäin pois, ja nyt onkin taas paino noussut. En aio mennä takaisin, kymppi viikossa on mielestäni liikaa siihen nähden mitä sillä saa, sehän on jumangeggulis yli 500 euroa vuodessa! Tulee siinä läskille hintaa...

- Marko
Kuvake
Keiju
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 2054
Lauteille: Tammikuu 2005

#94

Viesti Keiju »

mronkain kirjoitti: pieni porkkana kuin että joku ulkopuolinen punnitsee viikottain, onnistuneesta pudotuksesta saa aplodeja, kivan tähtitarran kolmesta kilosta ja muovisia avaimia, lukkoja, tähtiä yms. killuttimia sekä kunniajäsenyyden, saa samaiset henkilö yrittämään kovemmin ja aika usein myös onnistumaan. Ainakaan minulla ei tuntunut toimivan kotioloissa minkään sorttinen palkitsemin, kiitos, kunnia, kiristys tai kusetus
:lol: :lol: :lol:
Tosiaan, oli kiva saada aina jotain ja varsinkin liimailla tarroja. No parempi motivaattori siellä käymiselle ole ex, joka tyrmäsi koko systeemin olevan hanurista. Sanoi, että hän voi puoleen hintaan antaa minulle paremmat ohjeet. No ne ohjeet olis ollu, että "syö muutama viikko kynsiäsi". :lol: Kai häntä eniten ärsytti ne kaalisoppien hämmentelyni.
Ryhmässä sitten oli kivaa "haukkua" porukalla puolisoja, jotka eivät ole hengessä mukana. :D Itseasiassa en noudattanut pilkun tarkasti ohjelmaa koskaan, suurimmaksi osaksi ylitin syömiset reippaasti koko ajan, silti paino putosi, joskus tuli lisääkin, mutta jatkoin, ettei tule enempää lisää.
Lopetin minäkin kerran siellä siten, että aloitin uudestaan. Se siinä systeemissä eniten ottaa kupoliin, kun ihmiset aivan syyttä suotta pitävät itseään ö-luokan kansalaisena, jos eivät onnistu "edes" painonvartijoissa.
Ei siellä elämänlaadun kannalta onnistutakaan. SE on jatkuvaa miettimistä, minne voin mennä kylään ja mitä syödä missäkin, jatkuvaa suunnittelua, jos haluaa tarkkana olla.
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#95

Viesti Elina »

Hyvää rasvaakin sisältävät tuotteet eivät ole suositeltavia, koska sisältävät kaloreita.
Tuo on kyllä huono juttu ja kovin ongelmallista.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#96

Viesti sivarinlötkö »

Rasvaa pitää silti saada muutaman kymmentä grammaa päivässä.
Kuvake
Keiju
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 2054
Lauteille: Tammikuu 2005

#97

Viesti Keiju »

Kyllähän niitä rasvoja (öljyä ja rasiamargariinia) suositellaan käytettäväksi vähintään 2 pisteen verran (1tl öljyä 1 piste), mutta kuka niitä olemattomia pisteitään öljyyn haluaa yli kahta tuhlata? Kasviksien kohdalla mainitaan, että avokado, siemenet ja pähkinät sisältävät paljon energiaa, mitään hyvää ei niistä kerrota.
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#98

Viesti Elina »

Tästä muuten tuli mieleen jännä juttu, kun söin tuossa muutama vuosi sitten supervähärasvaisesti, niin koko ajan teki mieli sipsejä ja kaikkea rasvaista - ja aina kun söi jotain rasvaisempaa, niin meni vatsa ihan sekaisin... :lol: Vieläkin käy vähän samaa, vaikka käytän nyt sen kummemmin mitään mittailematta Keijua ( :shock: :lol: ) ja rypsi- sekä oliiviöljyjä...
Berger
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 82
Lauteille: Heinäkuu 2005

#99

Viesti Berger »

Sama juttu mulla..Onneks tajus ettei siinä ole järkeä/ei ole hirveen terveellistä olla syömättä lainkaan rasvaa..Nykyään laittaa hyvillä mielin litratolkulla oliiviöljyä salaattiin, ja hyvin oon voinu..Ja pysyn edelleen poissa huonoista rasvoista, nenäkkäille tiedoksi :)
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#100

Viesti Jussi Häkkinen »

No, odotettavissa kuitenkin on meikäläisen kohdalla lihomista. Nykyisin kun päiväruoka on oman kokkauksen sijaan Sodexhon ja Amican perusruokaa (jossa riisi, peruna, pasta tai muut hiilarihelvetit ovat kärkipäässä ja rasvaakaan ei olla säästelty) eikä paikallinen ruisleipä ole syömäkelpoista, ei taida oikein olla vaihtoehtoja (ainakaan nykybudjetilla). Lihaa tulee. Nyt kun vielä selviäisi aikataulu vähän niin saa todeta varmaan jossain välissä, että treeneille ei jää oikein aikaa. Shit-to.

No, onhan niitä muitakin...tämä ja tämäkin.

Ehkä sit joskus liposuktio ja tummy tuck.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#101

Viesti sivarinlötkö »

Todellakin. Tämä laitosruoka on suurin yksittäinen häiriötekijä ruokavalionvalvonnassa.
Kuvake
Keiju
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 2054
Lauteille: Tammikuu 2005

#102

Viesti Keiju »

Painonvartijoiden aikaan se nälän tunne oli minulla jatkuva, vaikka määriä ylitinki. Odotin aina vain seuraavaa hetkeä, jolloin saan syödä. Aterioiden välisiä taukoja piti sitten yrittää hillitä niillä "ilmaisilla" sokerittomilla karkeilla, kasviksilla, vedellä, kahvilla....aivan kauheeta.

Jussi, osta proteiinijauhetta. Itse teen siitä aina kaakaon, ei maistu jauhe miltään. Ai nii, mut sulla se maito.....no pakota itsesi juomaan se veden kanssa alas. :D

Edit: tai mehun kanssa

toinen edit: Ja ainahan voi ryhtyä tupakoimaan...
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#103

Viesti sivarinlötkö »

Jussi, osta proteiinijauhetta. Itse teen siitä aina kaakaon, ei maistu jauhe miltään. Ai nii, mut sulla se maito.....no pakota itsesi juomaan se veden kanssa alas. :D
Jauheita saa ihan valmiiksi maustettunakin, jos on niin nössö ettei veden kanssa mene. Miehiähän tässä ollaan.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#104

Viesti Jussi Häkkinen »

Keiju kirjoitti: Jussi, osta proteiinijauhetta. Itse teen siitä aina kaakaon, ei maistu jauhe miltään. Ai nii, mut sulla se maito.....no pakota itsesi juomaan se veden kanssa alas. :D
Enpä taida alkaa jauheilla testoilemaan. Ilman lisäravinnekikkailua on selvittävä, en kuitenkaan ole kilpaurheilija (enkä käyttänyt niitä edes kilpaurheiluaikanani). Jätettäköön nuo eväkset muille.

En minä sitä lihasta niin hitosti mihinkään tartte, joten senkin hävikki on ihan vain plussapuolella minulle.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Keiju
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 2054
Lauteille: Tammikuu 2005

#105

Viesti Keiju »

Jauheet ei lihaksia kasvata, kyllä sen eteen on muutakin tehtävä. Jauheet on hyödyllisiä laihduttajillekin, vaikka ei liikkuis yhtään. Siis, jos ravinto on muuten hiilarivoittoista ja proteiiniköyhää. Siihen nälän hillitsemiseen hyvä vaihtoehto on jauheet, mielestäni.

Mutta sama se minulle, miten ihmiset haluavat itseään kiduttaa.
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 35 kurkkijaa