Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ravitsemuksesta

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#121

Viesti Mika »

sivarinlötkö kirjoitti: "En minä tuollaista tarvitse, enkä tarvinnut ennenkään, eikä tarvitse kuin ehkä kilpaurheilijat" -tyylinen asenne lisäravinteisiin, jotka nyt vain yksinkertaisesti ovat avuksi ihan joka laihduttajalle/urheilijalle, ja on vain omaa tyhmyyttä jättää edes kokeilematta.
Okei, ymmärsin. Mutta "omaa tyhmyyttä"? Millä perusteella näin sanot? Eihän tämä ole totta, jos nyt edelleen Jussista puhumme. Hän ei vain välitä tästä asiasta, kyse ei siis ole tyhmyydestä. Piste.
No itse en ole ihan samaa mieltä, mutta esimerkiksi perunan ja leipien proteiineja voidaan pitää "huonoina", vähemmän tehokkaampina lihaskasvun kannalta.
Okei, joo tää on ihan totta.
Minulle hampaiden säilyttäminen elämässä ei ole mikään korkea prioriteetti. Silti pesen hampaitani, koska se on melko vaivatonta puuhaa. Voisin tietysti todeta, että humpuukia koko hampaidenpesu, en minä sellaista tarvitse, enkä ole ennenkään tarvinnut, eikä tarvinnut isäni tai isoisänikään, ja silloin kyseessä olisi tyypillinen suomalainen asenneongelma.
Tähän asenteeseen olen törmännyt Yhdysvalloissakin. En pidä sitä suomalaisten etuoikeutena. Enkä edelleenkään näe Jussin ajattelevan näin. Hän ei vain välitä.

On tyhmää olla tyhmä. On eri asia jos tietoisesti ei pidä jotakin asiaa tärkeänä. Jussi on iso kaveri, joka ei harrasta voimailua. Itse ymmärrän hänen näkemyksensä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#122

Viesti Jussi Häkkinen »

sivarinlötkö kirjoitti: Tyypillistä suomalaista asenneongelmaa.

Et voi väittää etteikö olisi parempi pienentää rasvaprosenttia kuin vain pudottaa koko elopainoa. Helpoiten tämä onnistuu pitämällä proteiinit riittävän korkealla ja harrastamalla oikeanlaista liikuntaa.
Tässä(kin) on oikeastaan aika vahva "älä opeta isääs naimaan" -status. Jauhamasi asiat ovat selkeästi tiedossa ja toki olleet aikoinaan - kun minullakin oli itsekuri- ja kuntokouhotuskausi - mukana ajattelussani. On vain tullut vähän vuosia ja esim. lihasten suurin etu (naaraan houkuttaminen) on täyttynyt jo.

Puheesi rasvaprosentti/elopaino -hässäkästä on tällä hetkellä merkityksetön. Minulle siis on aivan sama, mistä paino putoaa - lihas ei ole minulle niin hirvittävän tärkeä, että tarvitsisin sitä ehdottomasti. En ole kilpaurheilija enkä aivan välittömästi aio sellaiseksi, eikä lihasvoima ole oman treenini kannalta äärettömän tärkeää. Eli treeni ei mitään lukkopainia ole. En ole enää urheilija enkä lue itseäni sellaiseksi, en myöskään pidä karatea urheilulajina enkä "urheilumaista" harjoittelua välttämättä tarpeellisenakaan.

Itse asiassa, jos nappaisin itseni painoon joka todella kiehtoisi, joutuisin pudottamaan molemmista - pelkkä rasvapudotus ei riittäisi (ts. puhutaan n. 78 kilon painosta). Tähän en kuitenkaan nykyisin edes yritä päästä.

Näinpä riittää, että vähennän nivelrasitusta polvistani. Saattaisinpa haluta myös keventää reisistäni lihasta muutaman ympärysmittasentin (kiitos näistä nuoruusvuosien aktiiviurheilulle), jotta voisin ostaa vaikkapa ihan perusfarkut joskus.


Tiedän vallan hyvin proteiinijauheiden ja muiden lisäravinteiden mahdolliset edut. Minä en kuitenkaan välitä/halua käyttää niitä, vaikka se ehkä olisi edullistakin jossain suhteessa.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#123

Viesti sivarinlötkö »

Jussi Häkkinen kirjoitti: On vain tullut vähän vuosia ja esim. lihasten suurin etu (naaraan houkuttaminen) on täyttynyt jo.
Itse näkisin lihasten suurimpana etuna voiman, joka auttaa ihan arkielämässäkin.
Jussi Häkkinen kirjoitti: Puheesi rasvaprosentti/elopaino -hässäkästä on tällä hetkellä merkityksetön.
On täällä forumilla muitakin lukijoita (toivottavasti). Terveempäähän se on, mitä pienempi rasvaprosentti, ellei nyt ihan kilpaurheilijarasvoihin (5-10) mennä.

Hifistelyä, myönnetäköön, enkä kuvitellutkaan mitenkään kääntäväni päätäsi.

Minua kismittää tietämättömien ihmisten suuri asenteellisuus. Nyt jauhojen käyttämisen aloittaneena olen kuullut kaikenlaista kommenttia tyyliin; "Mitä sä noita vedät? Kasvaa se patti ilmankin.", "Eikös sun pitäis LAIHDUTTAA, eikä saada LISÄravinteita?" ja "Hormooni pelle!"
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#124

Viesti Ronin »

En ole itse vaivautunut lisäravinteita käyttämään sitten lukion, mutta nyt kysyisin, että mitä mieltä olette proteiineista:
isolaattia vai konsentraattia?
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
Keiju
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 2054
Lauteille: Tammikuu 2005

#125

Viesti Keiju »

Jussi Häkkinen kirjoitti: lihasten suurin etu (naaraan houkuttaminen) on täyttynyt jo.
Jahas, ja naaras myös pysyy, kun lihaksista eroon pääset? Toivottavasti ainakin ja siinähän se testautuu, onko välillänne muutakin kuin lihasta. Mutta, uskon kyllä, että sitä lihasta voi olla jopa haitaksi asti. Siltikään on turha väittää, että lihasten olemassa ololla ja niiden kunnolla ei ole merkitystä, kunhan paino on alhainen. Vanhuksilla suora yhteys laitostumiseen on nimenomaan lihasvoiman heikkoudella ja lihasten puutteella yleensä. No et Jussi nyt varmaan muuta väitäkään ja sinun tapasi on sinun tavoitteellesi oikea...kai?
Tuo on kyllä ihan järjetöntä mielestäni, että tietyssä painossa olen onnellinen, koostuu se paino mistä vain. Jussi, jos mahtuisit niihin farkkuihin ja olosi olisi hyvä, mutta paino pysyisi nykyisellään tai jopa nousisi, niin olisko sillä väliä?
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

sokrates
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 654
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#126

Viesti sokrates »

Jussilla on pahoja asenneongelmia ja lötkö olemus, jotka korjaantuvat - ei psykoanalyysilla - vaan hiihtämällä ja protskulla. :badgrin:
Biitistä sekaisin
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#127

Viesti tabitha »

Jussin ruokavaliosuunnittelua toisaalta saattaa aika tavalla rajoittaa se, että olisi helpompi listata ruoka-aineet joille hän ei ole allerginen, kuin ne, joille hän on... :?
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#128

Viesti MarkkuT »

Jussi Häkkinen kirjoitti: lihasten suurin etu (naaraan houkuttaminen) on täyttynyt jo.
Hm... Eikö tuo vaadi jatkuvaa ponnistelua? Se, että saa kerran houkutettua ei riitä, alfa-uroksen asema on pystyttävä pitämään. Tosin tässä tarkoituksessa esim. mittava omaisuus toimii huomattavasti tehokkaammin.

:)
Ain't no one.
Kuvake
Keiju
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 2054
Lauteille: Tammikuu 2005

#129

Viesti Keiju »

mawashi kirjoitti: Tosin tässä tarkoituksessa esim. mittava omaisuus toimii huomattavasti tehokkaammin.

:)
Julkisuus toimii vieläkin tehokkaammin. Tuskin se Simo Frangenkaan lihaksillaan naisia iskee, eikä taida hirmuisen ökyrikaskaan olla. :)
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#130

Viesti Jussi Häkkinen »

Keiju kirjoitti: Jahas, ja naaras myös pysyy, kun lihaksista eroon pääset?
Kyllä. Ja on muutakin kuin lihasta. Suo anteeksi kevyt vitsini lihasten käytöstä naaraksen houkuttelussa.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#131

Viesti mronkain »

Ronin kirjoitti: En ole itse vaivautunut lisäravinteita käyttämään sitten lukion
Joo, kaikkihan niitä on lukiossa käyttäny... Sen verran rankkaa ettei muuten selviä... :badgrin:

- Marko
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#132

Viesti Ronin »

mronkain kirjoitti: Joo, kaikkihan niitä on lukiossa käyttäny... Sen verran rankkaa ettei muuten selviä... :badgrin:

- Marko
Hah, joo. :D No ei, silloin oli parin vuoden punttikausi jolloin tuli treenattua salilla enempi. Silloin koitin lähinnä satsata hieman hintavampaan, mutta laadukkaamman oloiseen isolaattiproteiiniin (esim. Nitro-Tech). Tiedä sitten miten käytännössä eroaa konsentraatista. On sitä hehkutettu kuitenki alan lehdissä.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#133

Viesti Vlad Tepes »

Voin harkita lisäravinteiden käyttöä sitten kun niitä tarvitsen. Kun päivieni ratoksi ja Jumalan kunniaksi vain treenaan niin minulle on ihan sama olenko niin hyvässä kunnossa kuin optimaalisesti voisin. Tulosta kun tulee niin kaikki on hyvin. Ei ole minulla kiire minnekään.

Sitä paitsi en luota täysin noihin jauheisiin. Pitäisi tutustua aiheeseen eli ottaa selvää mahdollisista terveysvaikutuksista.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#134

Viesti Elina »

Vlad Tepes:
Sitä paitsi en luota täysin noihin jauheisiin. Pitäisi tutustua aiheeseen eli ottaa selvää mahdollisista terveysvaikutuksista.
???

Nimistä: käsittääkseni nimien kyseessä ollessa nimi taivutetaan kuten nimen omistaja haluaa. :)
kieloppivirhe
Voihan se ollakin. Mutta mikä on kieloppi (kun en voi kiistää kieloppivirhettä, kun en tiedä minkä kiistäisin...)? :lol:
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#135

Viesti Vlad Tepes »

Elina kirjoitti: Vlad Tepes:
Sitä paitsi en luota täysin noihin jauheisiin. Pitäisi tutustua aiheeseen eli ottaa selvää mahdollisista terveysvaikutuksista.
???
Olen katsos niin luomu että epäilyttää kaikki mitä äiti ei syöttänyt lapsena.

Jostain kuulin aikoinaan että ainakin joissakin proteiinivalmisteissa olisi mahdollisia haitallisia terveysvaikutuksia. Perusteltiin jollain kemiallisella syyllä jota en oikein vaivautunut opiskelemaan. Voi olla että on väitteenä täysin perätön mutta epäilevä kun luonteeltani olen niin joutuisin ennen käyttöön ottoa tutustumaan asiaan tarkemmin.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 40 kurkkijaa