Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Painonnosto

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 64
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Painonnosto

#256

Viesti Mika »

Mjölnir kirjoitti: Ilmoittauduin muuten seuraavaan painonnostoliiton ohjaajakoulutukseen.
Miltäs on koulutus vaikuttanut? :lift:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Painonnosto

#257

Viesti Mjölnir »

Mika kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Ilmoittauduin muuten seuraavaan painonnostoliiton ohjaajakoulutukseen.
Miltäs on koulutus vaikuttanut? :lift:
Asiallista! Jenni Puputti (maajoukkuenostaja) ja Saija Määttä (koulutuspäällikkö) ovat koko ajan vahtaamassa. Tulee rajusti tekniikkaopetusta. Eilen oli kyykyt, tänään työntö ja tempaus, huomenna treenataan meidän suunnittelemat ohjelmat.

Edit:
Kun tästä opittua sulatellaan pari viikkoa, niin veikkaan, että painonnostoennätykset laitetaan uusiksi
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Painonnosto

#258

Viesti Ile »

Mjölnir kirjoitti: Kun tästä opittua sulatellaan pari viikkoa, niin veikkaan, että painonnostoennätykset laitetaan uusiksi
Ns. normaali-ihmisen kohdallahan tuo tulkittaisiin niin, että kyse olisi lähinnä omista henkilökohtaisista ennätyksistä...
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Painonnosto

#259

Viesti Mjölnir »

Ile kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Kun tästä opittua sulatellaan pari viikkoa, niin veikkaan, että painonnostoennätykset laitetaan uusiksi
Ns. normaali-ihmisen kohdallahan tuo tulkittaisiin niin, että kyse olisi lähinnä omista henkilökohtaisista ennätyksistä...
:)

Edit: valitettavasti täytyy myöntää, että näillä kilometreillä ja vuosilla on pakko puhua enää henkilökohtaisista ennätyksistä, lähes lajissa kuin lajissa...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Re: Painonnosto

#260

Viesti MarkkuT »

MarkkuT kirjoitti: Ei se kaukana ollut, että Anni olisi vienyt mestaruuden Annalta. Revanssi on tarjolla EM-kisoissa
No perkule Annihan sitten vei Annan päänahan tempauksessa 88-85.
Ain't no one.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Painonnosto

#261

Viesti Mjölnir »

Naisten valtikka vaihtui, Anni Vuohijoki oli paras suomalainen nainen, sijoitus 8. 88+106, harmittavasti viimeinen SM-yritys työnnössä jäi nousematta suorille käsille.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Painonnosto

#262

Viesti MarkkuT »

Oli kyllä kova temppu Annilta. Harvoin suomalaisia näkee arvokisojen A-ryhmissä ja nyt oli kaksi:

[youtube][/youtube]

Vielä on suomalaisia kisoissa jäljellä, Meri Ilmarinen saattaisi ehkä nappionnistumisella 8 joukkoon yltääkin. Marianne Saarhelon sarjavalinta on aika mielenkiintoinen. Alunperin piti osallistua -69 kg sarjaan, mutta hyppäsivätkin yhden painoluokan yli ja vaihtoivat naisten superraskaaseen eli +75 -kiloisiin. Marianne on -75:eenkin selvästi alipainoinen, joten aika kova n. viikon bulkki tulee. :D Taktikoinnin syynä on varmaankin superin huonompi taso. Suomi tarvitsee hyviä sijoituksia, jotta paikka olympialaisiin irtoaisi.
Ain't no one.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Painonnosto

#263

Viesti MarkkuT »

Samasta kisasta venäläisnostajan (aivan päivänselvän) punnerruksen vuoksi hylätty tempaus:

https://youtu.be/YXaF3AapilI?t=2141

Se yksi tuomari, joka ei nähnyt nostossa mitään vikaa oli, ylläri pylläri, venäläinen *. :lol:

* Ainakin, jos uskomme Suomen Eurosportin selostajaa.
Ain't no one.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Painonnosto

#264

Viesti Mjölnir »

Tarkoittaako tuo punnerrus sitä, että kädet eivät ojennu suoraksi kerralla?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Painonnosto

#265

Viesti MarkkuT »

Mjölnir kirjoitti: Tarkoittaako tuo punnerrus sitä, että kädet eivät ojennu suoraksi kerralla?
Periaatteessa joo. Tarkemmin sanottuna kädet eivät saa siitä vastaanottoasennosta enää enempää suoristua. Kaikilla kädet eivät ojennu suoriksi ja siitä pitäisi ilmoittaa tuomareille. Tämä Kingue Matam on hyvä esimerkki:

[youtube][/youtube]

Yleensä hän ennen nostoa osoittaakin tuomareille kyynärpäitään merkiksi siitä, että ne eivät ojennu suoraksi. Tässä ei ja ehkä sen vuoksi tuossa nostossa yksi tuomari antoikin punaista. No kyllä siinä taisi vasen käsi pikkuisen pumpata, että saattoi punainen johtua siitäkin.

Ylöstyönnössä pätee sama sääntö.
Ain't no one.
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Re: Painonnosto

#266

Viesti Eppu »

Mitäs tuossa säännössä mahtaa olla taustalla? Äkkiseltään tuntuisi vaikeammalta ja tehottomammalta tavalta nostaa.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Painonnosto

#267

Viesti MarkkuT »

Kahdenlaista perustelua olen kuullut. Ensimmäinen on nostajien turvallisuus. Toissapäivänä tuon Kingue Matamin niskaan tipahti reilu 130 kg tanko. Ehkä sellaista tapahtuu useammin nostajille, jotka eivät saa kyynärpäitä lukittua. Toinen syy olisi historiallinen: Ennen kun mukana oli punnerrus, niin tämä sääntö sitten erotti muut nostot punnerruksesta.

Tiedä häntä. Itse en tuosta säännöstä tykkää, koska se tuo tulkinnanvaraisuutta tuomarointiin. Ei kukaan tarkoituksella punnertamalla nosta, kun ei siitä tosiaan mitään hyötyä saa.
Ain't no one.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Painonnosto

#268

Viesti MarkkuT »

Edellinen siis III-luokan tuomarikortin omistajan, joskin yksiäkään kilpailuja tuomaroimattoman sellaisen, syvällä rintaäänellä.
:D
Ain't no one.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Painonnosto

#269

Viesti MarkkuT »

Milko Tokolahan sen Olympiapaikan sitten tosiaan sai. Naiset jäivät yhden sijoituksen päähän:



Pekingin 2008 ja Lontoon 2012 olympialaisten dopingnäytteiden uudelleenanalysoinnin tulokset ovat tulleet ja saa nähdä aukeaako Suomen naisille vielä paikka.

Lontoo 2012:
AUKHADOV, Apti (RUS) – Dehydrochlormethyltestosterone, Drostanolone (S1.1 Anabolic agents)
KOSTOVA, Boyanka (AZE) – Dehydrochlormethyltestosterone, Stanozolol (S1.1 Anabolic agents)
PODOBEDOVA, Svetlana (KAZ) – Stanozolol (S1.1 Anabolic agents)
SAZANAVETS, Dzina (BLR) – Drostanolone, Stanozolol (S1.1 Anabolic agents)
SHKERMANKOVA, Maryna (BLR) – Dehydrochlormethyltestosterone, Stanozolol (S1.1 Anabolic agents)
KALINA, Yuliya (UKR) – Dehydrochlormethyltestosterone (S1.1 Anabolic agents)
ZHARNASEK, Yauheni (BLR) – Dehydrochlormethytestosterone, Stanozolol, Oxandrolone (S1.1 Anabolic agents)
MANEZA, Maiya (KAZ) – Stanozolol (S1.1 Anabolic agents)
ILYIN, Ilya (KAZ) – Dehydrochlormethyltestosterone, Stanozolol (S1.1 Anabolic agents)
CHINSHANLO, Zulfiya (KAZ) – Oxandrolone, Stanozolol (S1.1 Anabolic agents)
Peking 2008:
KHURSHUDYAN, Hripsime (ARM) – Stanozolol (S1.1 Anabolic agents)
DUDOGLO, Alexandru (MDA) – Stanozolol (S1.1 Anabolic agents)
EVSTYUKHINA, Nadezda (RUS) – dehydrochlormethyltestosterone metabolites (S1.1 Anabolic agents)
TAYLAN, Nurcan (TUR) – Stanozolol (S1.1 Anabolic agents)
SHAINOVA, Marina (RUS) – Dehydrochlormethyltestosterone metabolites and stanozolol metabolites (S1.1 Anabolic agents)
ZAIROV, Intigam (AZE) – Dehydrochlormethyltestosterone (S1.1 Anabolic agents) – Remains suspended due to previous IWF sanction until 21.12.2023
ILYIN, Ilya (KAZ) – Stanozolol (S1.1 Anabolic agents) – Remains provisionally suspended
Iljan lento loppui. Nämä testit oli kohdennettu niihin urheilijoihin, jotka tulevat kisaamaan Riossa ja tarkoitus on sitten ottaa toinen testikierros, kun selviää ketkä kaikki nousevat palkintopallille/pallilla käryjen vuoksi. Jos oikein laskin niin tuossa menee yhteensä 10 painoluokassa mitalit uusjakoon. Eiköhän sieltä toisellakin kierroksella käryjä tule, joten melko koomiseksi menee tuo mitalien jakaminen näin 8 vuotta kisojen jälkeen.
:)
Ain't no one.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 64
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Painonnosto

#270

Viesti Mika »

Aikamoista... :smt003

Mutta Tokola on kyllä kova! :respect:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 46 kurkkijaa