Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Puolustusvoimien kuntotestit

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Puolustusvoimien kuntotestit

#61

Viesti Point »

Alioppilas kirjoitti:
Point kirjoitti:
Polvi kirjoitti: Itse asiassa viime aikoina olen pannut merkille, että nuoret (16-25v) naiset ovat alkaneet tekemään salilla entistä enemmän punttireeniä. Ja vielä niitä "miesten juttuja", kuten kyykkyä, mavea, penkkiä, jne.

Ehkäpä koska: crossfit, fitness-mallit --> jääkiekkoilija poikaystävä...

Ei sinäänsä. Urheilullinen ulkonäkö on ihan mukava kauneustrendi.
Niin kauan kunnes joku keksii, että se on median ja markkinoinnin luoma konstruktio, joka tekee naisen epävarmaksi luonnollisesta vartalostaan, esittelee epärealistista kauneusihannetta ja on vielä epäterveellistä, koska liikunnassa hajoaa paikat...

Mutta nautitaan tästä siihen asti kunnes "Mä oon oppinut hyväksymään itseni tälläisenä"-trendi leviää myös median ja markkinoinnin pariin. Ja tarkoitan astetta kovempana kuin mitään Dove-mainokset.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puolustusvoimien kuntotestit

#62

Viesti tabitha »

Point kirjoitti:
Polvi kirjoitti: Itse asiassa viime aikoina olen pannut merkille, että nuoret (16-25v) naiset ovat alkaneet tekemään salilla entistä enemmän punttireeniä. Ja vielä niitä "miesten juttuja", kuten kyykkyä, mavea, penkkiä, jne.

Ehkäpä koska: crossfit, fitness-mallit --> jääkiekkoilija poikaystävä...

Ei sinäänsä. Urheilullinen ulkonäkö on ihan mukava kauneustrendi.
Ei sitten tullut mieleen ollenkaan että ehkäpä nämä ihmiset tekevät kyykkyä, mavea ja penkkiä koska ne ovat terveydelle ja kunnolle helkkarin hyödyllisiä? :roll:
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Puolustusvoimien kuntotestit

#63

Viesti Point »

tabitha kirjoitti:
Point kirjoitti:
Polvi kirjoitti: Itse asiassa viime aikoina olen pannut merkille, että nuoret (16-25v) naiset ovat alkaneet tekemään salilla entistä enemmän punttireeniä. Ja vielä niitä "miesten juttuja", kuten kyykkyä, mavea, penkkiä, jne.

Ehkäpä koska: crossfit, fitness-mallit --> jääkiekkoilija poikaystävä...

Ei sinäänsä. Urheilullinen ulkonäkö on ihan mukava kauneustrendi.
Ei sitten tullut mieleen ollenkaan että ehkäpä nämä ihmiset tekevät kyykkyä, mavea ja penkkiä koska ne ovat terveydelle ja kunnolle helkkarin hyödyllisiä? :roll:

Höpsis! Miehiä varten ne sen tekevät. Vai oletko meikkaavatko naiset itseään varten? brushteeth

(niin tottakai tehdänkseen muut naiset kateellisiksi)..
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Puolustusvoimien kuntotestit

#64

Viesti tabitha »

No mut meikkaamisella ei olekaan muita funktioita kuin ulkonäkö. Treenillä sen sijaan on. Mut joo oli niin tai näin se että naiset treenaa noita liikkeitä on hyvä asia. Voi olla että se on joku fitness tai ulkonäkö trendi, kun ihmiset on havahtuneet siihen että kyykky muokkaa p*rsettäkin paremmin kuin nollavastuksilla kuntopyöräily ja stepperit ja juoksumatot.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Puolustusvoimien kuntotestit

#65

Viesti Point »

tabitha kirjoitti: No mut meikkaamisella ei olekaan muita funktioita kuin ulkonäkö. Treenillä sen sijaan on. Mut joo oli niin tai näin se että naiset treenaa noita liikkeitä on hyvä asia. Voi olla että se on joku fitness tai ulkonäkö trendi, kun ihmiset on havahtuneet siihen että kyykky muokkaa p*rsettäkin paremmin kuin nollavastuksilla kuntopyöräily ja stepperit ja juoksumatot.

Juu.. Kunhan yritin olla ärsyttävä :)

Mutta vaikka ulkonäkö/yms trendit ajavat joukot tekemään milloin mitäkin, niin yksilöt usein tekevät sitä koska kokevat saavansa siitä jotain iloa/hyötyä itselleen...

Mutta en ole varma kuvittelenko vai onko nyt pakarat suurempaa muotia kuin rinnat? Siis kun puhutaan naisen ulkonäöstä?

Mutta nyt ollaan jo turvallisesti off-topicissa.

Anteeksi
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Re: Puolustusvoimien kuntotestit

#66

Viesti L.K. »

tabitha kirjoitti:
Point kirjoitti:
Polvi kirjoitti: Itse asiassa viime aikoina olen pannut merkille, että nuoret (16-25v) naiset ovat alkaneet tekemään salilla entistä enemmän punttireeniä. Ja vielä niitä "miesten juttuja", kuten kyykkyä, mavea, penkkiä, jne.

Ehkäpä koska: crossfit, fitness-mallit --> jääkiekkoilija poikaystävä...

Ei sinäänsä. Urheilullinen ulkonäkö on ihan mukava kauneustrendi.
Ei sitten tullut mieleen ollenkaan että ehkäpä nämä ihmiset tekevät kyykkyä, mavea ja penkkiä koska ne ovat terveydelle ja kunnolle helkkarin hyödyllisiä? :roll:
Kyllä valitettavasti uskoisin kuitekin, että juuri CF:n/vast. suosio on vaikuttanut tähän enempi kuin joku yleinen knowhow siitä, että ne on parempia kuin ne hilavitkuttimet tms.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Puolustusvoimien kuntotestit

#67

Viesti obmijoy »

ennen todella vahvat ja miehiä parempikuntoiset naiset olivat tyyliin itasaksalainen gynter viiksineen

nykyjään on näitä maailmankuuluja cf naisia jotka on niin kuumia että jo ajatus saa kivekset höyrystyyn
naisetkin ovat tajuneet sen että voimailu ei tee hirviöksi vaan ne liialisesti käytetyt mieshormoonit ja muut lääkeet

nää kaunistukset näyttävät sinätuubi videoilaan tekevän äijälikeitä ja silti ovat kauniita
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 5297
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Voimaliikkeet

#68

Viesti MikaM »

Tästä oli jossain juttua, että armeijan koulutukset ovat menneet liikaa juoksupainotteiseksi samalla kun yhteiskunta on kehittynyt siihen suuntaan, että työtkään eivät ole enää (voittopuolisesti) fyysisiä. Saatikka kotiaskareet. Summa summarum, meillä on sotilasaineisto, joka kyllä juoksee kympin tuntiin, mutta ei jaksa kantaa reppuansa ja aseenkin vain tyhjänä.

Ylipotkija: Tämä ja muutama seuraava viesti siirrettiin Voimaliikkeet-aiheesta.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Voimaliikkeet

#69

Viesti sivarinlötkö »

MikaM kirjoitti: Tästä oli jossain juttua, että armeijan koulutukset ovat menneet liikaa juoksupainotteiseksi samalla kun yhteiskunta on kehittynyt siihen suuntaan, että työtkään eivät ole enää (voittopuolisesti) fyysisiä. Saatikka kotiaskareet. Summa summarum, meillä on sotilasaineisto, joka kyllä juoksee kympin tuntiin, mutta ei jaksa kantaa reppuansa ja aseenkin vain tyhjänä.
Kyllä tässä varmaan kohta joku tulee kertomaan miten kantoi koko 12 kuukautta 24 telamiinaa ylämäkeen joka päivä 8 tuntia samalla kun skappari v1ttuili että muijas nussii sivareita kun olet gines...
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Voimaliikkeet

#70

Viesti Mjölnir »

MikaM kirjoitti: Tästä oli jossain juttua, että armeijan koulutukset ovat menneet liikaa juoksupainotteiseksi samalla kun yhteiskunta on kehittynyt siihen suuntaan, että työtkään eivät ole enää (voittopuolisesti) fyysisiä. Saatikka kotiaskareet. Summa summarum, meillä on sotilasaineisto, joka kyllä juoksee kympin tuntiin, mutta ei jaksa kantaa reppuansa ja aseenkin vain tyhjänä.
No, joo. Meidän kuntotestit tehdään vain kehonpainolla.

Minun mielestäni se ei vastaa tarpeeseen.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Voimaliikkeet

#71

Viesti sivarinlötkö »

Mjölnir kirjoitti:
MikaM kirjoitti: Tästä oli jossain juttua, että armeijan koulutukset ovat menneet liikaa juoksupainotteiseksi samalla kun yhteiskunta on kehittynyt siihen suuntaan, että työtkään eivät ole enää (voittopuolisesti) fyysisiä. Saatikka kotiaskareet. Summa summarum, meillä on sotilasaineisto, joka kyllä juoksee kympin tuntiin, mutta ei jaksa kantaa reppuansa ja aseenkin vain tyhjänä.
No, joo. Meidän kuntotestit tehdään vain kehonpainolla.

Minun mielestäni se ei vastaa tarpeeseen.
Menee ohi aiheen mutta menkööt, miten on muissa maissa? Kuinka skrodeja mahtaa pensasneuvostoliittolainen olla? Jos nyt ajatellaan vaikka vuoden verran koulutettuja ei-erikoisjoukkoja.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Voimaliikkeet

#72

Viesti Mjölnir »

sivarinlötkö kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
MikaM kirjoitti: Tästä oli jossain juttua, että armeijan koulutukset ovat menneet liikaa juoksupainotteiseksi samalla kun yhteiskunta on kehittynyt siihen suuntaan, että työtkään eivät ole enää (voittopuolisesti) fyysisiä. Saatikka kotiaskareet. Summa summarum, meillä on sotilasaineisto, joka kyllä juoksee kympin tuntiin, mutta ei jaksa kantaa reppuansa ja aseenkin vain tyhjänä.
No, joo. Meidän kuntotestit tehdään vain kehonpainolla.

Minun mielestäni se ei vastaa tarpeeseen.
Menee ohi aiheen mutta menkööt, miten on muissa maissa? Kuinka skrodeja mahtaa pensasneuvostoliittolainen olla? Jos nyt ajatellaan vaikka vuoden verran koulutettuja ei-erikoisjoukkoja.

Esimerkiksi Tanskassa on erikseen kestävyystestit, kehonpainolla tehtävät lihaskuntotestit ja sen lisäksi lisäpainoilla tehtävät testit. Esim maastanosto, lankutus hiekkasäkki selän päällä jne
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Puolustusvoimien kuntotestit

#73

Viesti Mjölnir »

Tässä on yksi testi, jota itse pidän aika hyvänä:

Operator Ugly
maksimitoistot 85 kg penkkipunnerruksessa
maksimitoistot 85 kg etukyykyssä
maksimimäärä 100 kg maastanostoja minuutissa
4 kierrosta 60 sek viivajuoksua (25 m), 60 sek lepo
maksimitoistot leuanvetoja
10 minuutin hiekkasäkkiylösnousut 38 kg hiekkasäkillä
4,8 km juoksu suojaliivi tai 10 kg painoliivi päällä, alle 30 min

Mutta,
tämäkin testi mittaa tiettyjä ominaisuuksia, esimerkiksi ei välttämättä paras mahdollinen vaikkapa kaukopartiomiehelle tai helikopterilentäjälle tms.

eli nykyiset testit ovat vahva kompromissi siitä, että mitä AINAKIN jokaisen sotilaan pitäisi pystyä tekemään koulutushaarasta riippumatta

Tuo Operator Ugly mittaa enemmän ominaisuuksia, joita tarvitaan esim kaupunkijääkärillä, sotilaspoliisilla, poliisin ERTI-/VATI-toiminnassa yms.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Rawson
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 680
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Voimaliikkeet

#74

Viesti Rawson »

Mjölnir kirjoitti: No, joo. Meidän kuntotestit tehdään vain kehonpainolla.

Minun mielestäni se ei vastaa tarpeeseen.
Mikä olisi sitten sopiva määrä voimaa? Itse en kokenut intissä voimaa tarvitsevani. Treenasin punttia aktiivisesti ennen varusmiespalvelusta ja kyllä ne voimatasot romahtivat palveluksen aikana pitkäkestoisen marssimisen ja aliravitsemuksen myötä.
Purple belt papa power
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Puolustusvoimien kuntotestit

#75

Viesti MarkkuT »

Rippetoehan saarnaa kuinka kyykky on se ultimaattinen liike levytangon kanssa, mutta jätti kuitenkin kyykyn ja penkin omasta kuntotestihahmotelmastaan pois. Syy oli käytännön testitilanne, jota jouduttaa huomattavasti, kun ei tarvita varmistajia, telineitä ja telineiden säätämistä yms. ylimääräistä häsläämistä.
Ain't no one.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 29 kurkkijaa