Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Akupunktio

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93839
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Akupunktio

#61

Viesti Mika »

dirac kirjoitti: Tässä selvitys ilman ketunhäntiä: Se liittyi siihen, että olen havainnut keskustelun rajatieteisiin ja muihin uskonnollisiin uskomuksiin uskovien kanssa paikallaan junnaamiseksi (kuten kävi tällekin keskustelulle) ja pelkäksi argumentaatiovirheiden osoitteluksi, joita vasta puoli "yllättäen" kieltäytyy näkemästä. Tämä siis silloin, kun he tunkeutuvat tieteen hoodeille, muutoin minulla ei ole mitään heitä vastaan. Mutta ajattelin, että akupunktio on kuitenkin hieman tukevammalla pohjalla (osoittaisen tieteellisen näytön vuoksi) kuin monet muut vaihtoehtohoidot, joten ehkä keskustelusta muotoutuu ihan älyllinen. Olin väärässä.
Oikeastaan vastaat itse itsellesi. Jo tuollainen asenne vastapuolista, argumentaatiovirheistä ja älyllisyydestä on varsin omiaan luomaan kaikkea muuta kuin rakentavaa ja hedelmällistä keskustelua. Tämä silti annettakoon sinulle anteeksi, sillä olet ollut potkulainen vasta vajaan kuukauden. Kyllä se tasapaino siitä vielä löytyy. :-)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
dirac
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 26
Lauteille: Helmikuu 2015

Akupunktio

#62

Viesti dirac »

Mika kirjoitti: Oikeastaan vastaat itse itsellesi. Jo tuollainen asenne vastapuolista, argumentaatiovirheistä ja älyllisyydestä on varsin omiaan luomaan kaikkea muuta kuin rakentavaa ja hedelmällistä keskustelua. Tämä silti annettakoon sinulle anteeksi, sillä olet ollut potkulainen vasta vajaan kuukauden. Kyllä se tasapaino siitä vielä löytyy. :-)
Ymmärrän kantasi, mutta näytä minulle keskustelu jossa uskonnollisiin uskomuksiin uskova olisi asettanut väitteensä falsifioinnille. Koska hän ei sitä tee, on keskustelu hedelmätöntä.

(Edit. Tämähän on se syy minkä aiheuttaa ilmasto- ja genetiikan tutkijoille melkoisen v-kertoimen ja saa heidät olemaan osallistumatta keskusteluun, mikä tietenkin tulkitaan salailuksi.)
Viimeksi muokannut dirac, maalis 23, 2015, 22.43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
dirac
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 26
Lauteille: Helmikuu 2015

Akupunktio

#63

Viesti dirac »

Lisäksi kannattaa lukea keskustelu läpi ja soveltaa siihen argumentaatioanalyysiä, vasta sen jälkeen kyseenalaistaa kantani, jonka äsken teit perusteetta.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93839
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Akupunktio

#64

Viesti Mika »

Nyt et ymmärtänyt. Lainaan vanhaa sanontaa.

"You catch more flies with honey than you do with vinegar."

Ihmisten kanssa keskusteleminen vaatii joskus myös sosiaalista älykkyyttä. Sitä tämä ketju olisi kaivannut vähän enemmän. Ei tämä mikään väitöstilaisuus ole.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6230
Lauteille: Joulukuu 2010

Akupunktio

#65

Viesti Aihki »

Joo, en minä tässä kauheasti sodi. Akupunktio on kuitenkin ilmeisesti sikäli hankala aihe, että siitä taitaa olla jonkinlaista tieteellistä näyttöä ja sitten taasen ei. Sen lisäksi on melkoinen empiirinen aineisto toimimisesta ( ja sitten taasen ei). Jos kuitenkin + näyttöä on niin vaikka syynä olisi plasebo jos vahinkoa ei aiheuteta niin miksi ei. Voihan sitä vaikka sitten pitää tapana laukaista vaikutus. Tämä on kyllä mielestäni ihan perusteltu ajatuksen kulku.

Toisaalta tiedetään klinisissä kokeissa joskus havaitun plasebon olleen vaikutukseltaan kokeiltavaa lääkettä tehokkaampi. Jos vielä tämän jälkeen lääke hyväksytään niin kyllä tiedettä on rahan himossa venytetty. Tosin olen kyllä ymmärtänyt, että asia ei sittenkään ole näin yksinkertainen jos lääke kuitenkin on selkeästi tehokkaampi kuin ei mitään.
dirac
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 26
Lauteille: Helmikuu 2015

Akupunktio

#66

Viesti dirac »

@Mika, aika sosiaalisesti älykästä argumentaatiota sinulta. :cry:

Kyse on uskonnollisten uskomuksien perimmäisestä luonteesta (yksilö ei valitse eikä hylkää niitä rationaaliselta pohjalta), joka ei muutu vaikka keskusteluun toisi havaintoihin ja loogiikkaan pohjautuvien argumenttien lisäksi sosiaalista älykkyyttä. Suosittelen lukemaan Pascal Boyerin kirjan Ja ihminen loi jumalat.
Viimeksi muokannut dirac, maalis 23, 2015, 23.07. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
dirac
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 26
Lauteille: Helmikuu 2015

Akupunktio

#67

Viesti dirac »

Aihki kirjoitti: Toisaalta tiedetään klinisissä kokeissa joskus havaitun plasebon olleen vaikutukseltaan kokeiltavaa lääkettä tehokkaampi.
Muistaakseni (tarkistamatta) lievissä masennustapauksissa näin oli, mutta liikunta oli kaikkein tehokkain. Muistini mukaan mukana ei ollut terapiaa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93839
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Akupunktio

#68

Viesti Mika »

Ilmeisesti osoitit tuon edellisen viestisi minulle, dirac, vaikka Aihki kirjoitti tuohon väliin. Myöskin tapasi muokata viestejäsi sen jälkeen, kun niiden jälkeen on kirjoitettu viestejä, sekoittaa keskustelua.

Minä nyt vain kerron sinulle, uudelle potkulaiselle, mikä täällä on pelin henki. Potku, vaikka onkin monessa, monessa mielessä hyvin erilainen kuin vaikka Facebook tai Twitter, on osa sitä paljon puhuttua somea. Ihmiset kirjoittelevat täällä vapaa-aikanaan eivätkä työasioissaan. Siksi on tärkeää kunnioittaa muita ja kirjoittaa sen mukaisesti. Sinä julistat. Se on tympeää, eikä herätä positiivista vastakaikua. Sen tiedostaminen edellyttää sitä sosiaalista älykkyyttä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
dirac
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 26
Lauteille: Helmikuu 2015

Akupunktio

#69

Viesti dirac »

Mika kirjoitti: Sinä julistat. Se on tympeää, eikä herätä positiivista vastakaikua. Sen tiedostaminen edellyttää sitä sosiaalista älykkyyttä.
Siitä kuka julistaa voi olla eri mieltä, sillä esität perusteettomia väitteitä asioista joihin et ole mitä ilmeisemmin perehtynyt. Yrität saattaa minua huonoon valoon asiaan liittymillä seikoilla, mikä menee koulukiusaamisen tasolle.

Mutta jos mennään nyt ihan siihen miksi palasin tähän keskusteluketjuun. Halusin siis korjata Aihkille sen, että ymmärsin väärin domingo-sanansa, selvitin asiallisesti hänelle myös mitä loppuvirkkeelläni tarkoitin, minkä olisi voinut tehdä näin jälkikäteen yksityisviestillä, kun sen avaaminen vei keskustelun väärille raiteille ja soti tarkoitustani vastaan. Sekä pyysin häneltä anteeksi häneen kohdistamiani sanoja ja epäkohteliaasta vihjailua (jota Mika harrastaa nyt minua kohtaan).
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93839
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Akupunktio

#70

Viesti Mika »

Minä en vihjaile. Sanon ihan suoraan, että keskustelet hyökkäävästi, mikä ei ole tervetullutta varsinkaan tuoreelta potkulaiselta. Jos koet sen kiusaamiseksi, siinä on sitten jo padallinen ironiaa. Tietenkään en voi tietää taustojasi.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akupunktio

#71

Viesti Totte »

Ylipotkija: Minäkään en vihjaile kun sanon, että voitte jättää tuon metan tähän.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Akupunktio

#72

Viesti Jasse »

Itse olen ollut neuloiettavana kolme kertaa. Ekan kerran vapaaehtoisena opiskellessani hierontakoulussa. Pisetlijänä oli meidän ope joka oli käyny jonkun "länsimaisen akupunktio kurssin". Polvi oli rikki ja sain sinne, mutta eipä siihen piikit auttanu. En kyllä olettanutkaan että auttais. Mutta, kun sanoin että vähän jännittää tää opraatio niin sain piikin kekelle päälakea ja se tuntui rauhoittavan. Tuli jotenkin tylsämielinen olo.

Tokalla kerralla menin hieroja-naprapaatille joka tykkäsi neulottaa. Itse olisin kaivannut noidan-nuoleen hierontaa mutta kaveri päätti piikittää oikein huolella ja lisäksi tökki mua jollain laaserpyssyllä. Ei vaivat lähteny.

Kolmas kerta oli kun menin tutustumaan yhteen neulottajaan jota oltiin kehuttu todella paljon. Hän kertoi neulottomaisesta kaiken näköistä ja iski piikkejä sinne sun tänne, myös keskelle päätä, ja taas menin aika muumiksi.

Kun kysyin että uskooko han etätyrmäuksiin ki-voimalla niin sanoi että uskoo kyllä että kiitä voi venyttää kehon ulkopuolelle...
Sain mukaan kasan neuloja. Tökin niitä itseeni ja kevereihinkin pikku jurrissa :D

Uskon uskomiseen ja plasebo on kaverini, mutta akupunktio ei oikein nappaa.
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Akupunktio

#73

Viesti airakti »

Kävinpä pari kertaa pistettävänä kun tenniskyynärpää vaivasi oikeen urakalla, ekalla kerralla vaiva parani noin 80%sesti ja toisen kerran jälkeen kyynärpää on uutta vastaava, kerroin poppamiehelle samalla että mulla on ollut pari kuukautta ihottumaa sormissa, olen rasvaillut niitä ihotautilääkärin määräämillä rasvoilla ilman tuloksia, pistettiin pari piikkiä sitäkin vaivaa varten, ja katso ihottuma on hävinnyt :-)

Tuolla aikaisemmin muistaakseni on ollut keskustelua että ei ole näyttöä akupunktion toimivuudesta, sellainen pieni pulju kuin WHO on tutkinut asiaa ja aika moneen vaivaa on todettu auttavan.

http://www.akupunktiokeskus.fi/whon-aku ... kimus.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja sitten vielä WHO rappari, se on englanniksi niin se on helpompi uskoa todeksi :-)

http://apps.who.int/medicinedocs/pdf/s4926e/s4926e.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
TimppaA
G12
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 150
Lauteille: Syyskuu 2007

Akupunktio

#74

Viesti G12 »

:smt003
-----------
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93839
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Akupunktio

#75

Viesti Mika »

Tässä on yksi näkemys aiheesta.
– Lumevaikutushan on vaikutus. Usein ajatellaan, että lume on jotakin huijausta, mutta ei se ole. Olen itsekin antanut akupunktuuria, vaikka en usko meridiaaneihin tai muutenkaan siihen, että se olisi kovin tehokasta. Mutta ajattelen sen niin, että kun ihmiselimistö pystyy sairastuttamaan itsensä, niin yhtä hyvin se pystyy tervehdyttämään itsensä. Neulan pistot tiettyihin herkkiin pisteisiin saattavat olla jollekin se potku, joka panee paranemisprosessin liikkeelle.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 32 kurkkijaa