Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Penkkitulos

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Paljonko nostat penkistä?

<10kg
0
Ei ääniä
10kg
0
Ei ääniä
20kg
0
Ei ääniä
30kg
0
Ei ääniä
40kg
2
3%
50kg
4
5%
60kg
2
3%
70kg
6
8%
80kg
8
10%
90kg
6
8%
100kg
16
20%
110kg
17
22%
130kg
10
13%
150kg
3
4%
170kg
3
4%
200kg
1
1%
250kg
0
Ei ääniä
300kg
0
Ei ääniä
>300kg
1
1%
 
Ääniä yhteensä: 79

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Penkkitulos

#61

Viesti Mjölnir »

MikaM kirjoitti: Mihin tanko pysähtyy?
Tanko ei pysähdy, vaan nosto kaatuu pään päälle. Eli tekniikka mättää.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 11232
Lauteille: Kesäkuu 2008

Penkkitulos

#62

Viesti Jorge »

Mjölnir kirjoitti: nosto kaatuu pään päälle. Eli tekniikka mättää.
Hyvä homma.

Eli voimatasot riittää 20 kg parempaan nostoon.

Tanko vedetään eteen, niin, että käsivarret ja kroppa on 90 asteen kulmassa, kyynärpäät sisässä ja lavat yhdessä.

Tanko lasketaan rinnalle hieman nännien allle ja SUORAAN ylös, ikään kuin puskien omaa kropppaa tangosta pitäen penkin läpi.

Se on siinä.
fuusetsu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 539
Lauteille: Maaliskuu 2005

Penkkitulos

#63

Viesti fuusetsu »

En ollut tehnyt penkkiä varmaan viiteentoista vuoteen ennen viime lauantaita. Nostin 11 × 50 kg, joka on käyttämälläni Wathenin 1RM-kaavalla 69 kg. Oma paino on 66 kg joten laskennallinen 1RM on n. 105 % omasta painostani.

Tuon mukaan tulos on suurin piirtein "novicen" ja "intermediaten" välillä:
http://www.exrx.net/Testing/WeightLifti ... dards.html" onclick="window.open(this.href);return false;
exrx.net kirjoitti: Novice

An individual who has trained regularly for up to several months.

Intermediate

An individual who has trained regularly for up to a couple years.
Salilla olen käynyt yli vuoden tauon jälkeen heinäkuun alusta saakka. Vinopenkki käsipainoilla on ollut tähän asti ohjelmassa, mutta nyt rintojen pääliikkeeksi vaihtui normaali penkkipunnerrus. Vähän oli heilumista havaittavissa, mutta painot oli kohdallaan ekoihin sarjoihin. Ensi kerralla vähän isommat painot ja lyhyemmät sarjat.

Mjölnir kirjoitti: En ole vieläkään onnistunut yli 110 kg nostamaan, mutta satasen toistomaksimi on 5 kpl. 90 kg:lla tein eilen helposti 9 toistoa.
5 × 100 kg 1RM = 117 kg
9 × 90 kg 1RM = 118 kg

Noiden perusteella ykköstä kannattaa kokeilla ensin 115 kg:lla.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Penkkitulos

#64

Viesti Mjölnir »

Juu, sellainen olisi realistinen tavoite
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Penkkitulos

#65

Viesti MikaM »

Jorge kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: nosto kaatuu pään päälle. Eli tekniikka mättää.
Hyvä homma.

Eli voimatasot riittää 20 kg parempaan nostoon.

Tanko vedetään eteen, niin, että käsivarret ja kroppa on 90 asteen kulmassa, kyynärpäät sisässä ja lavat yhdessä.

Tanko lasketaan rinnalle hieman nännien allle ja SUORAAN ylös, ikään kuin puskien omaa kropppaa tangosta pitäen penkin läpi.

Se on siinä.
Jepp, ja se tuntuu melkeinpä, että tankoa työnnetään jalkoihin päin. Ja omakin kokemus on, että 10-20 kiloa enemmän lähtee.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Penkkitulos

#66

Viesti Mjölnir »

MikaM kirjoitti:
Jorge kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: nosto kaatuu pään päälle. Eli tekniikka mättää.
Hyvä homma.

Eli voimatasot riittää 20 kg parempaan nostoon.

Tanko vedetään eteen, niin, että käsivarret ja kroppa on 90 asteen kulmassa, kyynärpäät sisässä ja lavat yhdessä.

Tanko lasketaan rinnalle hieman nännien allle ja SUORAAN ylös, ikään kuin puskien omaa kropppaa tangosta pitäen penkin läpi.

Se on siinä.
Jepp, ja se tuntuu melkeinpä, että tankoa työnnetään jalkoihin päin. Ja omakin kokemus on, että 10-20 kiloa enemmän lähtee.
Thänks, toi mielikuva aukesi ainakin itselle! Lähden kokeilemaan
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Rahanpesijä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2402
Lauteille: Toukokuu 2010

Penkkitulos

#67

Viesti Rahanpesijä »

Mjölnirin kanssa aika tasoissa noissa sarjoissa ja 115 kg nousi ku viimeks kokeilin. En ole uskaltanu 120 kg kokeilla aikoihin kun kehitys on junnannut paikallaan ja epäilen, että saattaa jäädä rinnalle.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Penkkitulos

#68

Viesti MarkkuT »

Mä ilmeisesti liioittelin tuota jalkoihin päin puskemista ja kyynärpäiden sisään tuomista, kun on alkanut kulkea paremmin antamalla kyynärpäiden aavistuksen levitä ja tuomalla tankoa vähän kohti telineitä noston aikana (Freddi opetti jollain videolla noin ja päätin kokeilla). Pena on nyt myös alkanut tuntua tissilihaksissa, mitä ei aikaisemmin tapahtunut juuri ollenkaan.
Ain't no one.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Penkkitulos

#69

Viesti MikaM »

Ite pidän kyynärpäitä (tai ainakin siltä tuntuu) noin 45 asteen kulmassa. Jos leventää, niin hajoaa olkapäät. Oma tyyli on myös joskus viimesessä nostossa tuoda tankoa kohti telineitä. Saattaapa puokin vähän nousta, jos on oikein tiukkaa. Pyrin kuitenkin olla tekemättä noin.
Penkki ei tunnu tisseissä? Kenen tissejä koitit?? :)
Onko alastuonti riittävän hidas ja kontrolloitu? Pysäytätkö tangon rinnalle? Juuri ennenkuin tanko koskettaa rintaa, itse vielä vien lavat yhteen, niin että rinta tavallaan tulee tankoon. Sarjan jälkeen rinnat on punaset, eli ainakin niissä veri kiertää..... Omalla salilla kun voi reenata ilman paitaa ja ärjyä peilikuvalleen....
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Penkkitulos

#70

Viesti MarkkuT »

En ole astelevyn kanssa mitannut, mutta tuskinpa mulla käsivarret leviävät yli 45 asteen. Yksi salin voimanostaja minulta tuon totesi, että kyynärpäät eivät pysy tangon alla, vaan ovat vähän jalkojen puolella tankoa, siihen on tuo pieni levittäminen auttanut.

Teen joskus pysäytykselläkin, mutta useimmiten en, kun ei ole tarkoitus penkissä kisata. En kuitenkaan pompauta rinnalta. Tuo "rinta tavallaan tulee tankoon" vastaan tuleminen on kanssa aika uusi oivallus ja on auttanut paljon.
Ain't no one.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Penkkitulos

#71

Viesti MikaM »

Veikkaanpa, että Mjölnirillä on ehkä kanssa kyynärpäät tangosta katsottuna jalkojen puolella, jolloin nosto kaatuu telineisiin päin, sen sijaan, että sitä vietäisiin sinne. 5€. Jonkun täytyis nyt vaan todeta tilanne.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Penkkitulos

#72

Viesti Mjölnir »

MikaM kirjoitti: Veikkaanpa, että Mjölnirillä on ehkä kanssa kyynärpäät tangosta katsottuna jalkojen puolella, jolloin nosto kaatuu telineisiin päin, sen sijaan, että sitä vietäisiin sinne. 5€. Jonkun täytyis nyt vaan todeta tilanne.
Hyvä pointti! Näin muuten saattaa tapahtua.

En tänään uskaltanut kokeilla ykköstä, kun olin yksin salilla, mutta jalkoihin päin nostaminen ajatuksen auttoi. Pitää vielä tarkastaa ne kyynärpäät.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Penkkitulos

#73

Viesti JariMarjamaa »

Jäänyt ilmeisesti päivittämättä.
Viime maksimivoimakauden päätös.
Epävirallinen pakkalaite ennätys (3*) 106kg.

Virallinen edelleen se 88kg.
fuusetsu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 539
Lauteille: Maaliskuu 2005

Penkkitulos

#74

Viesti fuusetsu »

Sehän on sanomattakin selvää, että penatuloksessa ei absoluuttisen kovuuden mittarina ole mitään väliä suhteellisella tuloksella, mutta minua ne kuitenkin kiinnostaisivat enemmän kuin pelkät kilot. Kun yläasteella harvakseltaan punnertelin kavereiden penkeillä, niin oman painon nostaminen oli perusvaatimus tai ainakin tavoite. En muista pystyinkö silloin siihen.

penkkitulos / omapaino = suhteellinen penkkitulos

Omani on siis: 69 kg / 66 kg = 1,05 = 105 %


http://www.elitefts.com/education/how-t ... ress-grip/" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko tuossa 1,5-kertaa hartianluiden levyisessä otteessa järkeä, vai mikä olisi hyvä peruspenaote. Pitäisi standardoida oma ote, jotta nostot olisivat jotenkin vertailukelpoisia. Olkapäiden hyvinvoinnillekin on otteella ilmeisesti merkitystä?


Ketjun aloittaja ei ilmeisesti ole vielä sanonut julki omaa tulostaan? @Andy?
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 18919
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Penkkitulos

#75

Viesti Andy »

En tiedä kun en ole kai kymmeneen vuoteen koettanut penkkipunnerrusta. Sanotaan että 80kg uskaltaisin luvata nostavani mutta isommista raudoista en olisi yhtään varma.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 41 kurkkijaa