Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kehon optimaalinen paino

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kehon optimaalinen paino

#46

Viesti Jorge »

Vaikka aiemmin mainitsin salibandyn laihojen poikien lajina, ei tässäkään joukkueessa näytä olevan ainoatakaan alle 70- kiloista

http://www.scclassic.com/fi/miehet_liiga/joukkue/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Rawson
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 680
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Kehon optimaalinen paino

#47

Viesti Rawson »

Jorge kirjoitti: Vaikka aiemmin mainitsin salibandyn laihojen poikien lajina, ei tässäkään joukkueessa näytä olevan ainoatakaan alle 70- kiloista

http://www.scclassic.com/fi/miehet_liiga/joukkue/" onclick="window.open(this.href);return false;
Isoja heittoja tuollakin miesten kesken. Saman pituisilla 10 kg painoero ja ainakaan yläkroppakuvasta ei ilmene mistä noin iso ero voisi johtua.
Purple belt papa power
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kehon optimaalinen paino

#48

Viesti Jorge »

Missasin näköjään faktan, että olihan siellä yksi 68 kg kaveri; pituutta 173 cm
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11127
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Kehon optimaalinen paino

#49

Viesti flammee »

Rawson kirjoitti: Tuon olympiaurheilijoiden listan mukaan raamikkaammasta päästä ovat vesipalloilijat. Esim. USA:n joukkuetta kun katsoo niin keskimäärin mitat ovat luokkaa 190 cm/90 kg. Laji ei varsinaisesti ole kamppailulaji, mutta sisältää paljon piilokamppailua. Esim. yhdeltä joukkueen pelaajalta näyttäisi puuttuvan etuhampaat. Ja koska painoluokkia ei ole, vinttikoiranpersekropasta ei saa mitään etua ja rasvatkin voi olla järkevässä haarukassa.

Taitaa rasvalla olla lajissa sellainen funktio että se kelluttaa, jolloin pysyy pinnalla vähemmällä vaivalla. Rasvaton ja lihaksikas heppu painuu pohjaan kuin kivi. Ite olen siinä rajoilla, jos puhaltaa keuhkot tyhjiksi niin painun pohjaan, kun keuhkot täynnä pysyn pinnalla.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kehon optimaalinen paino

#50

Viesti Mjölnir »

Uintilajeissa vähän korkeammasta rasvaprosentista on tosiaan hyötyä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

Kehon optimaalinen paino

#51

Viesti Huppu »

Mjölnir kirjoitti: Uintilajeissa vähän korkeammasta rasvaprosentista on tosiaan hyötyä
Senkö takia se Sievinenkin otti sen bulkin? :peukku:
Oss!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kehon optimaalinen paino

#52

Viesti Mjölnir »

Ennen bulkkikauttakin maailman huipulla olleet tai ovat uimarit ovat yleensä rasvakkaampia kuin monen muun lajin vastaavalla tasolla olevat urheilijat
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Rawson
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 680
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Kehon optimaalinen paino

#53

Viesti Rawson »

Mjölnir kirjoitti: Ennen bulkkikauttakin maailman huipulla olleet tai ovat uimarit ovat yleensä rasvakkaampia kuin monen muun lajin vastaavalla tasolla olevat urheilijat
Onkohan tuo kehon reaktio vettä vastaan? Uimareilla kulutus on kyllä melkoinen suurten harjoitusmäärien takia. Itse tuntuu etten saa millään rasvoja kovin alas. Lapsena ja nuorena kun harrastin kilpauintia oli uimahallien vedenlämpö vielä 24 astetta. Se aiheutti varsin usein esimerkiksi suonenvetoja.
Purple belt papa power
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 5297
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Kehon optimaalinen paino

#54

Viesti MikaM »

Kun tämä näyttää lähteneen omasta viestistä, niin vastailenpa ittekki. Oon omasta miälestäni keskikokonen ja siis 180/181 pitkä ja nykypaino 82-84 välillä. Oon ollu joskus 62,5kg (vai onko se 63,5) sarjaan laitettuna myäs, vaan se oli 80-lukua se. Väitän edelleenkin, että numeroiden valossa on hyvät lähtökohdat ollakseen "urheilullinen".
Muistakaapa nytten, että myäskin korostin lainausmerkkejä ja epätieteellisyyttä! Ja käytän sanaa lähtökohdat. On totellakin merkitystä, mihin lajiin aikoo ja se muakkaa sitte sitä kroppaa, lienee selvää? Leuanverosta puhuttiin alunperin. Moon ny melko lailla vahvempi numeroiden valossa, ku 20 vuatta sitte, jopa lisäpainoleuanveross. Mietin vaan, että josko tämä toimis sitte muillaki, että jos 180 senttiseen varteen lyärään lisää massaa ja siitä eres iso osa oliski lihasta, josko lisäpainoleuanveross pärjääski paremmi? Noin niinku laskien sen kehon painon ja lisäpainon yhteen, vai mitä Mika? ;)
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kehon optimaalinen paino

#55

Viesti Mika »

Pakotit sitten minut kirjoittamaan tähän ketjuun. :D En osaa vastata kysymykseesi suorilta käsin, mutta aika loogiseltahan tuo kuulostaisi.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20850
Lauteille: Joulukuu 2007

Kehon optimaalinen paino

#56

Viesti Lasse Candé »

Nyt 184 cm ja jotain ehkä 78 kg.
Juuri ennen inttiä kenties parhaassa kunnossa ikinä sama pituus mutta painoa about 72 kg, joka sitten nousikin intin loppuun mennessä 82 kg:aan, ilman että kuntotestaustulokset putosivat merkittävästi. Voi siis varmaan jollain tapaa ajatella myös että kunto oli parempi intin päätteeksi.

Tuolloin ei tullut 10 kg lihasta vuodessa. Kyse ei ollut siitä vaan jostain muusta. Edes silloin en ollut varsinaisesti lihava. (...ollenkaan, siis ei muuta kuin sormilla nipistettävä rasvakerros.)

Ilmeisesti siellä klonkun ja sen että alkaa vähänkin näkymään välillä on vielä kasvuvaraa. Osaako joku sanoa mihin vaikkapa rasvaa voi kertyä näkymättömämmin? Ja onko tämä hyvä asia?




Oma fiilikseni (ja vien näillä sanoilla osaltani uuden otsikon aiheeseen) olisi että ihannepaino olisi minulle (184 cm) jotain 72 kg - 74 kg. En ymmärrä mistä olisi silloin puuttunut kun olin kevyimmillään ja osin vahvempi kuin nyt. Ellei sitten ollut jotain kroonista nestehukkaa. (Treenasin hieman liikaa tuolloin.)
Toki jos sitten haluaisi lisää voimaa ja joutuisi tämän mukana hyväksymään suuremman lihasmassan, niin ei kai siinä. Samaa mieltä Andyn kanssa tosin siitä että tuo jäisi melko rajalliseksi ja jos vaikkapa paino nousisi 90 kg:aan (mitä ei pidetä normaalisti vielä minään tämän pituiselle) niin kyllä siinä herkästi olisi yli 10 kg ylimääräistä melkeinpä joka tapauksessa.

Itse tahdon olla kevyt jotta polvet ja muut vastaavat paikat eivät kuormitu turhaan ja jotta liikkuminen on vapaampaa. Uskon että tällainen voisi olla terveydelle hyvä toive.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 73 kurkkijaa