Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

Oura-sormus

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Onko sinulla Oura?

On
4
25%
Oli aiemmin
0
Ei ääniä
Harkitsen hankkimista
3
19%
Ei
9
56%

Ääniä yhteensä: 16

Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yinjooga
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 846 kertaa
Tykätty: 353 kertaa

Oura-sormus

Viesti Mika »

Se on sitten toista päivää lentsu (kävin eilen testissä, ei ole Covid), mikä on aika harvinaista minulle, enkä ole ollut lentsussa sinä aikana, kun minulla on ollut Oura. Heti eilen herättyäni Oura ehdotti lepopäivää. Se tiesi. 👍
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Mika viestistä:
Ile
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: CF
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW
Tykännyt: 24 kertaa
Tykätty: 89 kertaa

Oura-sormus

Viesti Eppu »

Itse en ole vielä tähän ikään mennessä sairastanut sellaista tautia, ettenkö olisi ilman mittareita tiennyt olevani kipeänä ;)

Mutta totisemmin: Kyllähän näillä bioträkkeröinti/-hakkerointilaitteilla saa parhaimmillaan omaa subjektiivista mieltä oikaistua. Tästä tuli ihan tuore havainto, kun tässä päiväkoti-ikäisten kanssa samassa talossa asuvana on sen kuustoista tautia syksyyn kiertänyt tavalla tai toisella jollakin tai kaikilla perheenjäsenillä, ja lopulta sain itsekin aika ärhäkän ja kuumeisen vatsataudin. Ei tosiaan tarvinnut kellosta katsoa, kun yöllä alkoi vilunväreet ja myöhemmin oksentaminen (Olen aina ollut nopea sairastumaan, mutta myös sairastamaan. Hyvän virkamiehen elkeitä jo lapsesta, perjantaina koulun jälkeen petikuntoon ja maanantaina taas rivissä).

Mittarista oli kuitenkin toipuessa tuki. Garminin kellot antavat keräämänsä datan perusteella "Body batteryn" arvon välillä nollasta sataan. Sairaspäivinä patteri oli aika minimeissä, eikä latautunut lainkaan, vaikka peiton alla suurimman osan ajasta vietinkin. Sitten kun tulivat oireettomat päivät, ja olisi ajankäytöllisestikin ollut mahdollisuus iskeä oma treeni, osasin hyvissä ajoin katsoa sen päivän dataa - edelleen stressipalkit todella kovia suhteessa suoritettuihin aktiviteetteihin, ja body battery todella alhainen. Skippasin oman treenin ja painuin kotiin ja hyvän iltapalan myötä pitkille yöunille. Seuraavana aamuna olin mitatun datan valossa jo latautunutkin. Kyseinen treeni viivästyi vuorokaudella, ja millä seurauksilla? Treeni oli varmasti onnistuneempi, kuin latautumattomana, enkä häirinnyt väärin ajoitetulla kuormituksella sairastumisesta palautumisen viimeisiä hetkiä.

Mittarit on hyviä renkejä!
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Eppu viestistä:
Ile
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Valmentaja Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yinjooga
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 846 kertaa
Tykätty: 353 kertaa

Oura-sormus

Viesti Mika »

Minä tiesin jo maanantaina iltapäivällä, että nyt on kintaalla. Töihin menin ja kaikki tuntini kunnialla ohjasin, mutta loppuillasta kotona peli alkoi olla selvä.

Ouraa mainostetaan mm. niin, että sen sanotaan ennakoivan näitä infektioita. Tässä tapauksessa Oura ilmoitti seuraavana aamuna, että nyt ei ole kaikki OK ja kannattaa levätä - mutta minä en pidäkään Ouraa sormessani kuin öisin. Sunnuntain ja maanantain välisen yön nukuin hyvin ja heräsin virkeänä, joten en olisi odottanutkaan Ouran kehottavan lepäämään sinä aamuna. Näitäkin anekdootteja toki kuulee.

Potkulaisista ainakin @Sisulla on Oura. Olisikin mukava kuulla, miten hänellä Oura on osannut ilmoittaa sairastumisista.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Hemmukka
reiteenpotkija
Lauteille: Heinäkuu 2019
Sivulajit: Nyrkkeily, rbsd, muay thai
Takalajit: Taekwondo, shootfighting
Tykännyt: 40 kertaa
Tykätty: 42 kertaa

Oura-sormus

Viesti Hemmukka »

Mitä olette mieltä että Oura muuttunut maksulliseksi?
Itse olisin melko varmasti ostanut, kk maksu laittoi miettimään vielä.
Tällä hetkellä itsellä käytössä Garmin venu 2, erinomainen muuten mutta hihna liian lyhyt.
Isompaa ei valmistajalta saa, Polarilta ehkä saisi miesten koon hihnan.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Lauteille: Helmikuu 2005
Tykännyt: 181 kertaa
Tykätty: 303 kertaa

Oura-sormus

Viesti Jussi Häkkinen »

Teemaan sopivampi versio... Kuva
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Jussi Häkkinen viestistä:
IleJorgerasvavalasMika
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."

Seuraajat

Hemmukka
Jopo
Kuvake
lumbago