Nyt voit liittyä etupotkijaksi näppärästi ja nopeasti PayPalin kautta tästä linkistä. Tukemalla Potkua pidät sivustoa pystyssä. :)

Kuva

Keskivartalon lihaskunto-ohjelma

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4025
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#16

Viesti fatman » huhti 27, 2006, 09.35

Jussi Häkkinen kirjoitti: Setti on niin kova, että tuon nykäistyään on muu treeni kompromississa viikon.

Hyvä settihän tuo on, mutta aivan liian rankka ja ennen kaikkea aikaavievä.
Vastaan omasta puolestani, mutta luulen monen tekevän/ajattelevan samoin kuin minä.
Uskallan luvata etten tule tuota settiä koskaan tekemään ihan kokonaisena. Poimin sieltä liikkeitä, suoritustapoja, ideoita osv. Normaalikuntoinen perustreenaaja saattaa tuon kokonaisenakin vetää vaikka kerran viikossa läpi ilman, että hojoilu siitä kärsii.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa


krugans
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 51
Lauteille: Maaliskuu 2006
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#17

Viesti krugans » huhti 27, 2006, 11.46

Tietenkin alussa perustekniikka näyttelee hyvinkin suurta osaa harjoittelussa sillä luodaan pohja kilpaurheiluun. Mutta kuitenkin jossakin vaiheessa painotus siirtyy puhtaaseen ottelutekniikan kehittämiseen. Ja eihän se perinteinen taekwondo sieltä mihkään katoa se vain muutuu vastaamaan tämän päivän tarpeita ottelussa menestymiseen. Kun se perustekniikan ylimääräinen harjoituttaminen ei vain anna riittävästi eväitä siihen. On vain
myönnettävä se että lajin perinteistä ja juurista ei löydy avaimia menestymiseen (WTF) kilpataekwondossa. Ja mitä tulee vielä tuohon keskivartalon treenaamiseen tarkoitin sitä että potkimalla voidaan lihaksistoa kehitää vain tiettyyn pisteeseen asti. Mutta tekniikan parantuessa mukaan tulee nopeutta, voimaa, ja räjähtävyyttä silloin keskivartalo tarvitsee ei pelkästään kehittäviä vaan myös ylläpitäviä harjoitteita jotta se pystyisi samalla suojaamaan selkärankaa ja sen osia vammoilta sekä tuomaan voimaa/hallintaa tekniikoiden suorittamiseen ottelussa.HUH taas lisää räpellystä koittakaa saaha selvää :D

Kuvake
Cuculcan
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1100
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#18

Viesti Cuculcan » huhti 27, 2006, 15.11

Kiitoksia tuosta kuvasta. thumb up
)) << >> ((

Ville Rantanen
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 410
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Ylöjärvi
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#19

Viesti Ville Rantanen » huhti 27, 2006, 17.55

Kokeilin tuota tänään ja monet noista harjoitteista vaikuttivat ihan hyviltä ja osaa on tullut aiemmin tehtyäkin. Itse en ole noin montaa samantyylistä harjoitetta tehnyt, mutta tehokkaampaahan se toki on. Olen vaan laiska.

Mutta 13-15. Siis ei helvata. Kuinka lihava pitäisi olla, että voi tuolla tavalla maata kyljellään ja pysyä vielä sen kyljen varassa, kun nostaa ylä- ja alavartaloa :D Itsehän olen mallia hoikka.

taifuuni
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1078
Lauteille: Heinäkuu 2005
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Re: Keskivartalon lihaskunto-ohjelma

#20

Viesti taifuuni » huhti 27, 2006, 21.06

Questao kirjoitti: "Iloisia" voimisteluhetkiä! ;)

-Questão
Tuli kokeiltua sitten tuotakin tosin vain varovasti 15 toistoa per liike, voimapyöräilin tuohon päälle vielä, ja nyrkittelin säkkiä rentoutus mielessä. Jos se on tehokas niin viimeistään ylihuomenna sen tuntee kehossa.
Kuten Elina mainitsikin Pilates on samantyylistä, joskin se tuntuu paremmalta aiheuttamansa poltteen vuoksi.
Muutaman viikon tuota lupaan kokeilla nousevin toistoin.
Kiitos vinkistä.

Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 8112
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#21

Viesti Tohtori Krabola » huhti 28, 2006, 17.08

Questao :respect:
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö

Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6470
Lauteille: Maaliskuu 2005
Tykännyt: 11 kertaa
Tykätty: 26 kertaa

#22

Viesti MarkkuT » huhti 28, 2006, 17.41

Tein 10 toistoilla läpi. Aloitin 15:llä, mutta jossain puolen välin tienoilla oli pakko pudottaa 10:een... :D

Hyvä reeni, täytyy ottaa tavaksi. Kiitos!
Ain't no one.

dop
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 363
Lauteille: Maaliskuu 2005
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#23

Viesti dop » huhti 28, 2006, 21.37

15 ekaa liikettä 15 toistoa. Keinunnat sai naureskelemaan lattialle.. Ei sovi laihoille. Muutenkin aikamoista räveltämistä. Mutta hyvin tuntui.

Joku guru voisi vielä listata hyvät venytykset.

Kuvake
Simpanssi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2298
Lauteille: Joulukuu 2004
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#24

Viesti Simpanssi » huhti 30, 2006, 11.55

Tein tuon ohjelman läpi eilen illalla. Erittän hyvä oli. Ei ollut muuten mitenkään mahdottoman rankkakaan. Kannattaa kokeilla. Väänsin tosin noin 10-25kpl per liike riippuen miten se onnistui. Osa meni hieman pipariksi huonon tekniikan takia. Ne sivukeinunnan ovat kyllä melkein mahdottomia.. :lol:

Pitää tehdä tänään uudestaan.

Kuvake
Simpanssi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2298
Lauteille: Joulukuu 2004
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#25

Viesti Simpanssi » huhti 30, 2006, 12.47

dop kirjoitti: 15 ekaa liikettä 15 toistoa. Keinunnat sai naureskelemaan lattialle.. Ei sovi laihoille. Muutenkin aikamoista räveltämistä. Mutta hyvin tuntui.

Joku guru voisi vielä listata hyvät venytykset.
En ole guru, mutta tässä olisi muutama hyvä venytys.

A.A.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1166
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#26

Viesti A.A. » huhti 30, 2006, 14.01

Simpanssi kirjoitti: Ne sivukeinunnan ovat kyllä melkein mahdottomia.. :lol:
Mjoo, helppoa se on 10-15 vuotiailla koivunvesan mallisilla voimistelijatytöillä, joiden noita kisahallilla näkee tekevän. Vartalo köyristettynä sivuttaissuunnassa kuin vääntynyt naula ja siinä ne sitten keikkuu. Itse kun tekee niin lonkka- ja kylkiluut vain kolisee.

voipa
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 993
Lauteille: Huhtikuu 2005
Tykännyt: 0
Tykätty: 5 kertaa

#27

Viesti voipa » touko 1, 2006, 22.00

Simpanssi kirjoitti: Tein tuon ohjelman läpi eilen illalla. Erittän hyvä oli. Ei ollut muuten mitenkään mahdottoman rankkakaan. Kannattaa kokeilla. Väänsin tosin noin 10-25kpl per liike riippuen miten se onnistui. Osa meni hieman pipariksi huonon tekniikan takia. Ne sivukeinunnan ovat kyllä melkein mahdottomia.. :lol:
Samaa mieltä, vedin satsin läpi tunnin potkutreenien jälkeen 10 toistolla per liike, palautuksena 10s mikä meni seuraavan liikkeen lunttaukseen paperista. Ei mennyt keskivartalo jumiin eikä muutenkaan tunnu missään parinkaan päivän jälkeen. Täytyy lisätä toistoja seuraavaksi 15:een ja sitten 20:een.

Kuvake
Mosa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1264
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Stormi
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#28

Viesti Mosa » touko 2, 2006, 23.01

Tuli testattua tuo keskivartalon treeniohjelma, 15 toistolla. Läpi meni, ja ihan tehokkaalta tuntui. Odotan kauhulla huomisaamua... Mutta uskoisin, että mikäli tuota jatkaa pidempään, niin varmasti on vaikutuksia.
Olli Leimu
Kepistä päähän vuodesta 1998

Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 8112
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#29

Viesti Tohtori Krabola » touko 3, 2006, 12.42

Tein eilen illalla sarjan läpi kymmenellä toistolla, tuli mukava olo. Ilmeisesti liian löysää, ens kerralla lisää toistoja niin johan se hymy hyytyy. Täytyy kokeilla tämän kuukauden niin katellaan sitten mikä on fiilis.
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö

Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6470
Lauteille: Maaliskuu 2005
Tykännyt: 11 kertaa
Tykätty: 26 kertaa

#30

Viesti MarkkuT » touko 3, 2006, 13.39

Siitä kylkikeinutuksesta: Itselläni helpotti huomattavasti kun huomasin, että sillä tikku-ukolla on toinen käsi maassa. Ekoja kertoja kun tein niin mulkaisin vaan nopeasti ja luulin, että käsien pitää olla ojennettuina kuten nostoissakin. Silloin tasapainon pitäminen on ainakin meikäläisen lihaksilla aika mahdotonta.

Olen nyt tehnyt päivittäin 10 toistolla. Varmaan voisi kasvattaa toistojen määrää ja ruveta tekemään ohjelman 2-3 kertaa viikossa. Tekee kyllä höpöä, kun noita syvempiä lihaksia ei ole aiemmin oikein tullut reenattua.
Ain't no one.


Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 kurkkijaa