Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Svedbergin sarjat

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
terssi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2909
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#31

Viesti terssi »

Eppu kirjoitti: No esimerkiksi hauiskääntö rystyset itseään päin pitäen (vastaote?) on kyllä forkkujen treenauksen kannalta tehokas liike, hauiksissa ei tunnu melkein yhtikäs.
No en mä kyllä nää forkkujenkaan erikseen pumppailusta suurempia hyötyjä. Miksi kamppailijan pitäisi treenata niin pientä lihasryhmää erikseen? Eikös toi ole melkein sama kuin tekisi rannekääntöjä? Perinteisesti on kuitenkin ohjeistettu suosimaan niitä moninivelliikkeitä. Lisäksi voin kuvitella miltä tuntuu esim. pukupainiminen useita kertoja viikossa, kun tällä treenillä rääkätään säännöllisesti forkut ja hauikset jumiin.
I'm like the man who singlehandedly built the rocket and went to the moon. What was his name? Apollo Creed?

http://www.facebook.com/tjjkproteam
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 929
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

#32

Viesti Eizei »

Tänään tuli kokeiltua ensimmäisen kerran tuota sarjaa 15kg tangolla, kun KonDe sai suostuteltua. Hapottava setti kyllä, puristuslihakset kovilla. :) Ihan sellainen olo, että tuli jotain tehtyäkin, kun veti tuon alle ensin ämpärillisen sparria ja muutaman kovemman erän pistareita ja padeja.
Mä voin ainakin ihan rehellisesti myöntää, että teen svedbergin sarjoja ihan vaan sen takia että iso-H: näköisolento esitteli ne Fighterissa. Myös kahvakuulilla treenaan siksi kun se on trendikästä.

Tuo yllä kirjoitamanihan ei poista sitä faktaa, että sekä svedbergin sarjat ja kahvakuulatreeni ovat mahdottoman hyviä treenimuotoja.
Näinpä. Minua taas syvästi ihmetyttää se, miksi tämän svedbergin suosiota ihmetellään. Kohta ei saa kusellakaan käydä, kun se ei kuulu lajinomaiseen harjoitteluun. :lol:

Kaikki eivät viilaa pilkkua ja treenaa über tavoitteellisesti. Sehän on vaan positiivista että jengi treenaa ja kokeilee juttuja.
Antti Junikka
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#33

Viesti Mika »

Janne ja AJ, :thumbsup:



:samaamielta:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#34

Viesti bodyguard »

Eizei kirjoitti: Kaikki eivät viilaa pilkkua ja treenaa über tavoitteellisesti. Sehän on vaan positiivista että jengi treenaa ja kokeilee juttuja.
Samaa mieltä. Jos ei ole kysymys huippu-urheilijasta niin mielestäni on vain positiivista että kokeillaan kaikennäköistä, vaikkei se optimaalisinta olisikaan.
Pitäisköhän mennä kirjottaan jokaiseen Defendo- ketjuun että "Kaikki teki treenaatte defendoa vaan ku siitä oli juttua fighterissa" :lol:
Minä muuten olin iskenyt silmäni kahvakuuliin ennen kuin olin Fighteria kertaakaan lukenut :oops:

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#35

Viesti JanneM »

bodyguard kirjoitti: Minä muuten olin iskenyt silmäni kahvakuuliin ennen kuin olin Fighteria kertaakaan lukenut :oops:
Ei kai se sattunu?
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#36

Viesti Mika »

JanneM kirjoitti:
bodyguard kirjoitti:Minä muuten olin iskenyt silmäni kahvakuuliin ennen kuin olin Fighteria kertaakaan lukenut :oops:
Ei kai se sattunu?
No, eiköhän se tainnut sattua - pahastikin, näkeehän sen näistä jutuista. :badgrin:



:p
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#37

Viesti bodyguard »

Mika kirjoitti:
JanneM kirjoitti:
bodyguard kirjoitti:Minä muuten olin iskenyt silmäni kahvakuuliin ennen kuin olin Fighteria kertaakaan lukenut :oops:
Ei kai se sattunu?
No, eiköhän se tainnut sattua - pahastikin, näkeehän sen näistä jutuista. :badgrin:
:smt044 eikun :angryfire:

Mä sentäs vaan kirjotan näitä juttuja, te joudutte lukemaan :badgrin:

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18952
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#38

Viesti Andy »

No en nyt ihan tätäkään hakenut. On ihan totta, että olen hurahtanut suunnitelmalliseen treenaamiseen ja saarnaan sen ilosanomaa. Tietenkin on hyvä, jos jengi treenaa edes jollain lailla järjellisiä hommia ohjeiden mukaan. Ettei mennä siihen tyyliin, kuin minä tein kuultuani, että tavoittelemaani intin koulutuslinjaan piti saada vedettyä tietty määrä leukoja. Aloin treenaamaan tätä siten, että toin kotiini ison kiven, jolla tein hauiskääntöjä. Toistoja oli luokkaa viisikymmentä. :shock: (En päässyt haluamaani paikkaan, mutta se johtui muista syistä kuin huonosta leuanvetotuloksesta.)

Mutta kun voisi saada helposti vielä enemmän. Kun vähän miettisi, että mitä se laji vaatii ja fiksaisi treeniä sen mukaan. Ettei tehtäisi niin, että: "Se pitää tehdä just näin, kun Fighterissa sanottiin niin." Kun aikansa viilailee, niin löytyy ehkä ne itselle sopivimmat jutut ja vielä ymmärrys siitä, miten kannattaa treenata ja voi ehkä joskus opettaa muitakin. :idea:
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#39

Viesti JanneM »

Mun ajatuksena on tällä hetkellä noissa se, että oon ensinnäkin haksahtanut funktionaaliseen treeniin ja sitä kautta kattelen noita trendijuttuja.

Jos treenaisin jtoain tavoitetta silmällä pitäen (ja varsinkin jos olis aikaa ja paikat kunnossa että vois treenata täysvaltaisesti) niin varmasti tekisin jonkun amamttilaisen kanssa* itselleni treeniohjelman ja pelaisin sen mukaan.

*Uskon, että voisin tehdä itsekkin varsin hyvän ohjelman tiselleni, mutta ulkopuolisen näkemys on mielestäni niin arvokas, että haluaisin sen näkemyksen omaan ohjelmaani mukaan... vAikka se näkemys olisikin sitten 1:1 omani kanssa.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 929
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

#40

Viesti Eizei »

Mutta kun voisi saada helposti vielä enemmän. Kun vähän miettisi, että mitä se laji vaatii ja fiksaisi treeniä sen mukaan. Ettei tehtäisi niin, että: "Se pitää tehdä just näin, kun Fighterissa sanottiin niin." Kun aikansa viilailee, niin löytyy ehkä ne itselle sopivimmat jutut ja vielä ymmärrys siitä, miten kannattaa treenata ja voi ehkä joskus opettaa muitakin.
Point taken. Homma on mustavalkoista jos sitä katsoo mustavalkoisesti. Tuohon tosiaan mahtuu niin pirusti erilaisia säätäjiä "fighterviilaajien" ja esim. kilpaurheilijoiden välimaastoon...

Lähden JanneMaiseen henkilökohtaiseen avautumiseen mukaan: Itse olen niitä miehiä, jotka luottaa lajitreenin voimaan täysin. Ketut noita painoja tartte jos vaan treenaa kovaa sitä itteään ja treenisalillakin onnistuvaa yleislihaskuntoa. Mutta tosiaan, koska omat tavoitteet rajoittuvat hyvin pitkälti tuohon fiilispohjaiseen kehitykseen, ei ole mielestäni mistään pois vähän kokeilla erilaisia kuntomuotoja, kuten korfpalloa, parittelua, tai sitten sitä svedbergiä. Tiedä vaikka jäis noista jotain käteenkin... ;)
Antti Junikka
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#41

Viesti JanneM »

Mun kelkkaan kyllä oheistreeni kuten hiihto ja voimailu kuuluu oleellisesti. Jos siis treenataan tavoitteellisesti. Sen lisäksi on muutenkin kiva treenailla muitakin juttuja. vaikka sitä parittelua sitten... (mutta en Eizei sun kanssa)
Toki jos itse pääsisin tällä htekellä treenaamaan kononaisvaltaisesti, niin pääpaino olisi vahvasti lajitreenillä... (siihen ehkä yks tai kaks hiihtolenkkiä ja yks tai kaks voimatreeniä päälle) Näin jos päästäisiin n.8-10 treenin viikkoon, niin se olisi muito bom.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#42

Viesti Samppa »

Eizei kirjoitti: parittelua, tai sitten sitä svedbergiä. Tiedä vaikka jäis noista jotain käteenkin... ;)
Varo, että ei jää se parittelu pelkkään käteen...
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 929
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

#43

Viesti Eizei »

Sen lisäksi on muutenkin kiva treenailla muitakin juttuja. vaikka sitä parittelua sitten... (mutta en Eizei sun kanssa)
Joo kannattaa valita treenikaveri huolella. :lol: Tai sitten treenata itsekseen:
Varo, että ei jää se parittelu pelkkään käteen...
Näin. :D
Antti Junikka
voipa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1040
Lauteille: Huhtikuu 2005

#44

Viesti voipa »

kenttiensankari kirjoitti: Ostakaa se fighteri. Ei tuota oikein osaa sanoin kuvailla, kun ei sitä meinaa tajuta edes kuvan kanssa. Vähän kuin hauiskääntö mutta kädet käy kait suorana edessä. Joustetaan alaspäin, sitten nostetaan tankoa tuohon rinnan korkeudelle(kädet suorana) ja sitten vedetään tanko rinnalle, ja taas lasketaan alas.
Köyrimisessä tanko on vastaotteessa ja tehdään sellaista syklistä liikettä, jossa samaan aikaan joustetaan vähän jaloilla ja pyöräytetään tankoa alakautta eteen, ylös ja vartaloon ympyränmuotoisella radalla. Kuulemma painijat paljon käyttävät. Köyrintä kuvaa hyvin sitä tekemistä, sen verran hassunnäköinen liike on mutta mukavasti se kyllä hapottaa käsiä.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Svedbergin sarjat

#45

Viesti obmijoy »

:smt003 En viitti pilata tätä ketjua brushteeth
joten ks tuo:http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph ... 80#p570856

siitä löytyy sovellusta
ja
pohjafakta:http://www.joensuunvoimailukerho.com/up ... elu 06.pps
nuoren painijan voimaharjoittelu
neuvoo lisäämään/soveltamaan
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 19 kurkkijaa