Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Svedbergin sarjat

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3343
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

#16

Viesti Eppu »

Jaha, herätellääänss...
Kuinka moni pokuilija treenailee svedbergin sarjoja vakituisesti tai yrittää treenata vakituisesti tai suunnittelee edelleen treenaavan vakituisesti?
(Luen kyllä treenipäiväkirjoja, mutta jos tässä painotettaisiin tuon yhden treenimuodon saloja.)

Huomattavaa kehitystä? Kokemuksia? Huomion arvoista?

Kuten meikäläisen päivyristä voi huomata, harjoituskerrat eivät ole olleet mitään valtavia, en ole pariin viikkoon tainnut tehdä kertaakaan. Mutta silti tuon aktiivisemman vaiheen aikana yläkropan voimataso ja fiilis parani huomion arvoisesti (jos varsinaista kehitystä voi tapahtua, mutta ainakin se siltä tuntui) Olen vain sen verran laiska, että olisi tarkoitus taas pikimmiten jatkaa vakituista vääntämistä.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#17

Viesti JanneM »

Mä oon nyt tehnynnä kahdesti
Sikana ainakin hapottaa forkkuja mulla. Tykkään kyllä. Tuntuu hyvältä. Aion jatkaa.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3343
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

#18

Viesti Eppu »

Pientä lisäystä aiheeseen vielä:
Ihan kuriositeettina olisi mukava tietää kuinka suurilla painoilla porukka tahkoaa (jos tahkoaa).
Itse treenailen minimeillä, eli 15kg 8)
No nyt jo hävettää...
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#19

Viesti JanneM »

Pelkällä tangolla, eli 20kg... :oops:
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#20

Viesti fatman »

Silloin kun vielä tein, tein pelkällä tangolla 20 kg. Köyrimisessä/heitoissa tanko meinaa kyllä ihan väikisin tippua käsistä.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Kuvake
Roitto
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 307
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Turku

#21

Viesti Roitto »

Mäki teen 20 kilolla, ja puolivälissä on sellane olo että kädet irtoaa.
Kalle Roitto

Herra hankkii rumalle rouvalleen kauniin irtopään
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18956
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#22

Viesti Andy »

Minun jakeluuni ei mene se, että nyt "kaikki" ovat yhtäkkiä ruvenneet tekemään näitä Svedbergin sarjoja, kun niistä oli juttua Fighterissa. Ja ihan lajista riippumatta. Ainakin kuvittelisin, että esim. lukkopainissa ja taekwondossa on hiukkasen erilaiset vaatimukset fyysisille ominaisuuksille ja kannattaisi siksi myös tehdä erilaisia kuntopiirejä.

Myös voimakestävyyden treenaus kisakaudella tuntuu oudolta ainakin lyöntipotkulajeissa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Roitto
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 307
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Turku

#23

Viesti Roitto »

Andy kirjoitti: Minun jakeluuni ei mene se, että nyt "kaikki" ovat yhtäkkiä ruvenneet tekemään näitä Svedbergin sarjoja, kun niistä oli juttua Fighterissa. Ja ihan lajista riippumatta. Ainakin kuvittelisin, että esim. lukkopainissa ja taekwondossa on hiukkasen erilaiset vaatimukset fyysisille ominaisuuksille ja kannattaisi siksi myös tehdä erilaisia kuntopiirejä.

Myös voimakestävyyden treenaus kisakaudella tuntuu oudolta ainakin lyöntipotkulajeissa.
Mulla toi on yksi osa sitä treeniä mitä teen vapaa-ajalla. Tolla treenaan ylä-vartaloa, koska totesin sen hyväksi sarjaksi. Keskivartalon ja jaalt treenaan erikseen, ja teen lajinomaisia harjotteita.
Kalle Roitto

Herra hankkii rumalle rouvalleen kauniin irtopään
Kuvake
terssi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2909
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#24

Viesti terssi »

Mua ihmetyttää tuo hauiksen painottaminen tässä treenissä. Kuudesta liikkeestä kaksi on hauiskääntöjä, kuulostaa mun mielestä aika erikoiselta kamppailua ajatellen. Mitään yläselän liikettä ei näyttäisi olevan, tosin en kyllä hahmota tuota köyrimistä.
I'm like the man who singlehandedly built the rocket and went to the moon. What was his name? Apollo Creed?

http://www.facebook.com/tjjkproteam
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3343
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

#25

Viesti Eppu »

terssi kirjoitti: Mua ihmetyttää tuo hauiksen painottaminen tässä treenissä. Kuudesta liikkeestä kaksi on hauiskääntöjä, kuulostaa mun mielestä aika erikoiselta kamppailua ajatellen.
No esimerkiksi hauiskääntö rystyset itseään päin pitäen (vastaote?) on kyllä forkkujen treenauksen kannalta tehokas liike, hauiksissa ei tunnu melkein yhtikäs.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18956
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#26

Viesti Andy »

Mihin niitä haboja ja forkkuja tarvitaan taekwondossa :?:

Kun minusta on alkanut tuntua, että ihmiset treenaavat noita Svedbergin sarjoja pikemmin siksi, että ne esiteltiin Fighterissa, kuin siksi että ne olisivat erityisen sopivia omassa lajissa kehittymisen kannalta.

Rikuhan se taisi Fighterin foorumilla heittää läppää uudesta venäläisestä tukinnostotreenauksesta, jolla voisi tehdä rahaa, jos sitä esittelisi lehdessä.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3343
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

#27

Viesti Eppu »

Andy kirjoitti: Mihin niitä haboja ja forkkuja tarvitaan taekwondossa :?:
Suosittelisin tutustumaan lajiin. Ja sikäli mikäli jos taekwondon harrastaja treenaa yläkroppaa, tarkoittaako se sitä, ettei voisi treenata jalkojakin? Mielestäni (oman kokemukseni perusteella) ei.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18956
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#28

Viesti Andy »

Valitettavasti - tai onneksi, jos seuramme menestystä ajattelee - Oulussa ei asu pätevää WTF-taekwondovalmentajaa, joten tutustuminen on hankalaa. Mutta ehkä sinä voisit lajin harrastajana kertoa minulle, miksi treenaat habaa ja forkkua? Hauiksen vielä ymmärrän, jos treenaat poomsekisoihin, mutta sitä forkkua en.

Oletinkin sinun treenaavan myös jalkoja, mutta se ei liity tähän.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3343
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

#29

Viesti Eppu »

Andy kirjoitti: Mutta ehkä sinä voisit lajin harrastajana kertoa minulle, miksi treenaat habaa ja forkkua? Hauiksen vielä ymmärrän, jos treenaat poomsekisoihin, mutta sitä forkkua en.
Niin poomsekisat. Kukki-taekwondo sisältää toki ottelu- ja poomsekilpailun, mutta myös paljon muuta. Itse olen esimerkiksi hyvin usein IP-treenissä huomannut rannevoimien ja forkkujen vaikutuksen. Samoin ihan perustekniikassa käsien loppujännitys on ainakin allekirjoittaneella saanut tehoa svedukan treenailun myötä.

Kokemukseni on tosin tältä lihaskuntotreenailun puolelta aika hatara, mutta sanotaan sitten vaikka, että forkut ja haba on ulkonäköä eikä lajia varten :lol:
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#30

Viesti JanneM »

Mä voin ainakin ihan rehellisesti myöntää, että teen svedbergin sarjoja ihan vaan sen takia että iso-H: näköisolento esitteli ne Fighterissa. Myös kahvakuulilla treenaan siksi kun se on trendikästä.

Tuo yllä kirjoitamanihan ei poista sitä faktaa, että sekä svedbergin sarjat ja kahvakuulatreeni ovat mahdottoman hyviä treenimuotoja. VArsinkin nyt kun en voi treenata lajia enkä juuri jalkoja. Mutta tuksin olisin niitä löytänyt ellei niitä olisi mediassa esitelty.

Ihminen on laumaeläin. Joku tekee edellä ja me muut matkimme.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 28 kurkkijaa