Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sykemittari

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Sykemittari

Polar
41
63%
Suunto
10
15%
Reebok
1
2%
Timex
0
Ei ääniä
Omron
1
2%
Nike
1
2%
Sigma
2
3%
Cardiosport
1
2%
Forerunner
0
Ei ääniä
Muu, mikä?
8
12%
 
Ääniä yhteensä: 65

Kuvake
vanu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 493
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Kuopio

#46

Viesti vanu »

Sykemittari on ollut hankinta- ( ja lahjatoive-) listalla jo pitkään, mutta jäänyt shoppailematta lähinnä kelpovekottimien kohtalaisen hinnan takia. Viime viikolla KuntoPlus -lehti lähestyi postitse ja tarjosi minulle edullista ja monipuolista sykemittaria (taisi mukana tulla pari lehteäkin), eli pistin tilauksen postiin. Pulse Sonic siis tulossa, faktat: http://www.kuntoplus.fi/polopoly.jsp?d=1447&a=13189.
Treenipäiväkirja päivitystauolla
ju-jussi
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 52
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#47

Viesti ju-jussi »

vanu kirjoitti: Sykemittari on ollut hankinta- ( ja lahjatoive-) listalla jo pitkään, mutta jäänyt shoppailematta lähinnä kelpovekottimien kohtalaisen hinnan takia. Viime viikolla KuntoPlus -lehti lähestyi postitse ja tarjosi minulle edullista ja monipuolista sykemittaria (taisi mukana tulla pari lehteäkin), eli pistin tilauksen postiin. Pulse Sonic siis tulossa, faktat: http://www.kuntoplus.fi/polopoly.jsp?d=1447&a=13189.
Joo ihan hyvä,että otit tuon linkin tuohon.Nimittäin käyttöohje vihkonen oli mun mielestä vähä sekava ja en jaksanu siihen keskittyä:D..Mulla meni viikko,että opin käyttämään tuota,ku on nii paljo ominaisuuksia..
Mutta tuo on kyllä todella kätevä,kun sen oppii.
Kuvake
Hukka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 490
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#48

Viesti Hukka »

vanu kirjoitti: Sykemittari on ollut hankinta- ( ja lahjatoive-) listalla jo pitkään, mutta jäänyt shoppailematta lähinnä kelpovekottimien kohtalaisen hinnan takia. Viime viikolla KuntoPlus -lehti lähestyi postitse ja tarjosi minulle edullista ja monipuolista sykemittaria (taisi mukana tulla pari lehteäkin), eli pistin tilauksen postiin. Pulse Sonic siis tulossa, faktat: http://www.kuntoplus.fi/polopoly.jsp?d=1447&a=13189.
Kiitos kun mainitsit, sen verran hyvältä tarjoukselta näytti että päätin tilata.
Verneri

"From head to heel as tough as steel, as nimble as a cat,
With every trick of twist and kick, a master of savate."

-Julot The Apache, Robert W. Service
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#49

Viesti Mika »

Mjölnir kirjoitti: EDIT: mitenhän mä pystyisin kontrolloimaan tätä kykyäni vääristää aikaa ja palata menneisyyteen... Taas mun vastaus tuli jo ennen kysymystä :?:
"Kun Mjölnir puhuu, aika pysähtyy nöyrästi kuuntelemaan."

- wanha koskilainen sanonta
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Olppaemi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1182
Lauteille: Joulukuu 2005

#50

Viesti Olppaemi »

Tänään tuli postista Suunnon T3:nen.

Toista tuntia oon koittanut saada hihnaa paikalleen. Prkeleen jousitapit. :x
“The soldier, above all other people, prays for peace, for he must suffer and bear the deepest wounds and scars of war.”
UFCfighter
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 206
Lauteille: Marraskuu 2007

#51

Viesti UFCfighter »

Nike on tämä toinen mittarini ja se on mahtava.
Giga
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 457
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Kempele/Oulu

#52

Viesti Giga »

Mun sykemittari on joku Lidlin 15€ maksanut. Siinä jopa lasketaan se oma indeksi tjsp. Laskee kalorinkulutuksen, palaneen rasvan määrän (en sit tiiä miten tarkasti) kertoo jonku prosentuaalisesti tehon, (esim 59% max, ei mitää havaintoa mitä lie tarkoittaa :D) maksimisykkeen, kuinka kauan vietti sykerajojen sisällä sekä ylä- ja alapuolella, tallentaa 20 viimeisimmän harjoituksen tiedot ja on jopa hyvä kello. Mutta ruma ku romuauto.
Voi asettaa etukäteen kuinka kauan aikoo treenata ja erikseen vielä lämmittelyajan, tavoitteen kalorinkulutukselle ja sen voi vielä laittaa hälyttämään kun sykerajat ylittyy/alittuu.

Vähäse ottaa häiriötä muista mittareista, mutta yllättävän vähän
People who didn't need people needed people around to know that they were the kind
of people who didn't need people.
Jopo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2241
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Pori

#53

Viesti Jopo »

No niin Giga. Etkai oikeasti luota johonkin 15 € maksaneeseen mittariin. Voi olla, että se näyttää oikein, tai sitten ei. On olemassa syy miksi polarit ja suunnot maksavat enemmän kuin tuon 15 €, ja se on brandin tuoman hinnankorotuksen lisäksi myös laatu. Itse olen lähinnä sitä mieltä, että jos mittariin ei raaski sijoittaa on se melkein sama jättää ostamatta. Jotenkin tulee mieleen alennuskorista ostetut halvimmat mahdolliset juoksukengät tai Andyn upouusi ja todella luotettava rasvaprosentin mittaaja. Meikähän on ihan selvä snobi :D

Itelläni käytössä Polarin S625. Ihan jees sykemittari. Toimintoja vaan on liikaa, on nopeudenmittausta (jota en käytä), korkeuden mittausta (jota en myöskään käytä) sekä erinäinen määrä turhaa rojua jolle en ole keksinyt käyttötarkoitusta. Sain kellon pari vuotta sitten joululahjaksi vanhemmilta, jotka olivat ostaneet astetta paremman mittarin kuin olisi ollut tarvis.
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
Jopo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2241
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Pori

#54

Viesti Jopo »

JammeM kirjoitti: Onko sinulla karate treeneissä sykemittari?
Miten olet saanut sykemittarin ja kaketreenin sopimaan yhteen? Onko rintaremmistä h aittaa treenatessa? Oletko käyttänyt mittaria missään kontaktiharjoituksessa?
Tämä siis löytyi Lilla K:n päivyristä.

Käytin itse yhteen väliin potkis reeneissä sykemittaria. Vanhan mallin polarin vyö soveltuu käsittääkseni ihan kohtuu hyvin pystynujuamiseen. Matossa jopa tuo saattaa tuottaa ongelmia. Uusimalli (siis tämä jossa lähetin on irroitettavissa) on hiukkasen hankala. Itselläni kävi suht usein niin, että sparratessa joku sankari löi rintaan ja vyö aukesi.
Kello osa tuottaa hiukkasen päänvaivaa. Kädessähän sitä ei voi pitää. itse kiinnitin kellon housujen kiristyn nauhaan ja pistin killumaan housujen alle. Tässä nyt on pieni riski, että ohisektorille osuessa potku rikkoo kellon. Laskeskelin kuitenkin, että kellon takana on huomattavasti arvokkaampaa esineistöä jotka ovat yhtälailla vaarassa särkyä ko. potkusta. Joten jos kelo olisi särknyt se tuskin olisi ollut suurin murheeni.
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
Kuvake
Olppaemi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1182
Lauteille: Joulukuu 2005

#55

Viesti Olppaemi »

Olppaemi kirjoitti: Tänään tuli postista Suunnon T3:nen.

Toista tuntia oon koittanut saada hihnaa paikalleen. Prkeleen jousitapit. :x
Kolme tuntia meni eilen hihnan kasailuun vaan huomatakseni, että siitä tuli turhan kireä. Ennen nukkumaanmenoa se ei enää sitten pysynytkään kiinni. Tänään sain parissa tunnissa selvitettyä ongelman, mutta nyt joutuu taas painimaan saman vian kanssa kuin eilen, eli hihnan kasauksessa. Jos vaikka ens viikolla pääsis jo käyttämään laitetta. :)
Giga kirjoitti: kertoo jonku prosentuaalisesti tehon, (esim 59% max, ei mitää havaintoa mitä lie tarkoittaa :D)
Syke prosentteina maksimisykkeestä.

Luetellut ominaisuudet on aika perusjuttuja sykemittareissa, mutta silti vaikuttaa aika pätevältä tuohon hintaan. Merkkilaitteet taitaa näyttää pelkän sykkeen muutaman kympin hintaluokassa.

Kyllä sen käytössä huomaa jos laite on susi. Ainakin jos on kokeillut kalliimpaakin sykemittaria. Joillekin riittää esim. se pelkän sykkeen näkeminen, enkä usko että siihen välttämättä mitään Polaria tai Suuntoa tarvitsee. Ja jos epäilee ettei syke näy oikein, niin sehän on helppo testata.
“The soldier, above all other people, prays for peace, for he must suffer and bear the deepest wounds and scars of war.”
Jopo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2241
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Pori

#56

Viesti Jopo »

Olppaemi kirjoitti: Ja jos epäilee ettei syke näy oikein, niin sehän on helppo testata.
Hieman vaikea jos syke alkaa heittämään esim sykerajojen yläpäässä. Minulle teki vanha polarini tätä juuri ennen kuin sanoi sopimuksen irti. On jokseenkin vaikea kesken kovan lenkin arpoa, jotta mikähän tuo syke mahtaisi olla.
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
Kuvake
Olppaemi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1182
Lauteille: Joulukuu 2005

#57

Viesti Olppaemi »

Jopo kirjoitti:
Olppaemi kirjoitti: Ja jos epäilee ettei syke näy oikein, niin sehän on helppo testata.
Hieman vaikea jos syke alkaa heittämään esim sykerajojen yläpäässä. Minulle teki vanha polarini tätä juuri ennen kuin sanoi sopimuksen irti.
Mistä sitten huomasit väärät lukemat? Minkälaisia sykkeitä se näytti?

Ei kai sykkeen mittaaminen nyt niin vaikea juttu ole etteikö sitä parinkympin hintainen laite voisi luotettavasti tehdä. :smt102
Sitäpaitsi aina on mukavampi ostaa halpaa ja huonoa kuin kallista ja huonoa. Jälkimmäisestä on vähän liikaa kokemuksia. :D

Mulla ei tosin ole mitään kokemusta halpismittareista, mutta tuossa ainakin jotain juttua aihetta sivuten:
Suomi24 foorumilta
Sepon kotisivujen forumilta

Kolmen vuoden takuu kuulostaa aika hyvältä...
“The soldier, above all other people, prays for peace, for he must suffer and bear the deepest wounds and scars of war.”
Jopo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2241
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Pori

#58

Viesti Jopo »

Olppaemi kirjoitti:
Jopo kirjoitti:
Olppaemi kirjoitti: Ja jos epäilee ettei syke näy oikein, niin sehän on helppo testata.
Hieman vaikea jos syke alkaa heittämään esim sykerajojen yläpäässä. Minulle teki vanha polarini tätä juuri ennen kuin sanoi sopimuksen irti.
Mistä sitten huomasit väärät lukemat? Minkälaisia sykkeitä se näytti?
Alkoi epäilyttään jälkitrkastelussa nuo lukemat. Lainasin sitten kaverin mittaria, jolla juoksin saman lenkin samaan aikaan. Useammin kuin kerran. Lukemat olivat selkeästi erit, joten tulin tulokseen, että mittari on sökö. Käytin hetken aikaa mittaria vielä palauttavilla, mutta sitten se sanoi sopimuksen lopullisesti irti, ja alkoi näyttämään palauttavan keskisykkeeksi 196.
” Liiasta nestetankkauksesta seuraa ainoastaan se, että paska lentää keihästä kauemmaksi.”
Rädyn ohje kaikille urheilijoille
ju-jussi
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 52
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#59

Viesti ju-jussi »

Kyllähän ne on kehunut muka luotettaviksi nuita litkun 20e mittareita.En tiedä mitä ne tekee sitten,ku ne on ollut,vaikka vuoden käytössä.
Eilen testasin omalla leposykettä näyttä 50-53 ajattelin,että ei voi pitää paikkaansa.Rupesin sitten mittailemaan perinteisellä sormi/kello systeemillä sain 54.Kyllä se kutakuinki pitää paikkaansa.
Mietin itekki sitä painihommaa,ku mullaki pitäs kontrolloida sykettä,mutta ei se mittari siinä kyllä tule onnistumaan.
Pitää vaan yksinkertaisesti opetella tuntemaan oma syke ensin jossai muussa anaeirobisessa suorituksessa,joka vois vastata painin maksimi suoritusta jossai vaihees.esim(pyörällä ylämäkeen,tai juosten)..Ehkä sen vois sitten oppia tuntemaan painissa perstuntumalta,että milloin se vois olla lähellä 200.Sitten voi käyttää sitä vanhaa hyvää sormella 10s ja kertoo tuloksen kuudella.
Giga
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 457
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Kempele/Oulu

#60

Viesti Giga »

Jopo kirjoitti: No niin Giga. Etkai oikeasti luota johonkin 15 € maksaneeseen mittariin. Voi olla, että se näyttää oikein, tai sitten ei.
Ihan realistisia lukemia tuo näyttää, mitä nyt välillä maksimisyke muka 230, mutta se on selitettävissä muiden sykemittareiden läheisyydellä.
Mä en periaatesyistä maksa satoja euroja sykemittarista, ku tuollakin pärjään. En tarvi mitään huipputarkkoja lukemia, kunhan näyttää edes sinne päin.
People who didn't need people needed people around to know that they were the kind
of people who didn't need people.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 56 kurkkijaa