Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kävelytyyli ja nilkkojen asento.

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#1

Viesti joksanen »

Suvi kirjoitti: toisilla tosiaan on sellaiset nilkat ettei niitä vaan noin vaan hommata kuntoon. Esim. itse olen saanut niitä ihan capoeiralla tosi paljon vahvistettua, mutta edelleenkään ei ole mitään toivoa esim. jostain säännöllisestä lenkkeilystä. Ne on vaan niin väärässä asennossa
Lisää offtopikia. Men ymmärrä miten nykyajan tytöt saa itselleen sellaiset sisäänpäin kääntyneet polvet ja nilkat että Neitsyt Mariakin olisi ollut kateellinen. Eestä päin kun tuollaisen kävelyä katsoo niin nilkan työskentely on eräänlaista itsensä yli sivuttaissuunnassa muljahtelua. Ellottavaa. Vaan näkyy noita ihan keski-ikäisillä naisillakin, mutta ei yhtään siinä määrin kuin alle 25v naisenaluilla.


Edit: Siirretty täältä. - Q.
Kuvake
Suvi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 729
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Auckland, NZ

#2

Viesti Suvi »

joksanen kirjoitti: Lisää offtopikia. Men ymmärrä miten nykyajan tytöt saa itselleen sellaiset sisäänpäin kääntyneet polvet ja nilkat että Neitsyt Mariakin olisi ollut kateellinen.
Emmäkään tiedä, mutta en usko että tässä on nyt ihan tosta kyse kun äiteeltä ja siskolta löytyy sama ongelma (lisäksi muutkin nivelet on iloisen löysät ja nuljuvat).
The Road goes ever on and on
Down from the door where it began.
-J. R. R. Tolkien-
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#3

Viesti Verr »

joksanen kirjoitti:
Suvi kirjoitti:toisilla tosiaan on sellaiset nilkat ettei niitä vaan noin vaan hommata kuntoon. Esim. itse olen saanut niitä ihan capoeiralla tosi paljon vahvistettua, mutta edelleenkään ei ole mitään toivoa esim. jostain säännöllisestä lenkkeilystä. Ne on vaan niin väärässä asennossa
Lisää offtopikia. Men ymmärrä miten nykyajan tytöt saa itselleen sellaiset sisäänpäin kääntyneet polvet ja nilkat että Neitsyt Mariakin olisi ollut kateellinen. Eestä päin kun tuollaisen kävelyä katsoo niin nilkan työskentely on eräänlaista itsensä yli sivuttaissuunnassa muljahtelua. Ellottavaa. Vaan näkyy noita ihan keski-ikäisillä naisillakin, mutta ei yhtään siinä määrin kuin alle 25v naisenaluilla.
Eikös tuolla kävelytyylillä ole ulospäin kääntyneet polvet?

Omat polvilumpiot osoittavat lähes 45 astetta sisäänpäin.
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#4

Viesti joksanen »

Verr kirjoitti: Eikös tuolla kävelytyylillä ole ulospäin kääntyneet polvet?
Ei, polvet kun usein osoittaa sinne mihin varpaatkin. Ja sitten noiden kävely on vielä sellaista vaappumista kun jalkoja pitää heiluttaa kaaressa että pääsee oman tukijalkansa polven ohi. Hrrrh.

Sori sotkemisesta..
Kuvake
bob
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1145
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Nummela

#5

Viesti bob »

Mun mielestä tällä on jotakin tekemistä lantion leveyden ja lonkkien asennon kanssa. Eli ne reidet osoittaa sinne sisäänpäin ja tätä sitten polvien kohdalla korjataa. Ja polvet tosiaan hinkkaa yhteen.
Olikohan nyt kyse tästä asiasta...
Kimura No Mae Ni Kimura Nashi. Kimura No Ato Ni Kimura Nashi.

"Yeah, it's my life. But at least it's half over." - Al Bundy
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#6

Viesti joksanen »

Dunno. Meikäläinen aloittelee oikein näitä laatuketjuja.
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#7

Viesti Verr »

Mulla kyllä polvet sitten jotenkin kummat. Oli äidilläkin näemmä samanlaiset. Hyvin näillä vedetään.
Harva minua kestää ja minä harvaa.
kamppaaja
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 960
Lauteille: Helmikuu 2005

#8

Viesti kamppaaja »

joksanen kirjoitti: Lisää offtopikia. Men ymmärrä miten nykyajan tytöt saa itselleen sellaiset sisäänpäin kääntyneet polvet ja nilkat että Neitsyt Mariakin olisi ollut kateellinen. Eestä päin kun tuollaisen kävelyä katsoo niin nilkan työskentely on eräänlaista itsensä yli sivuttaissuunnassa muljahtelua. Ellottavaa. Vaan näkyy noita ihan keski-ikäisillä naisillakin, mutta ei yhtään siinä määrin kuin alle 25v naisenaluilla.
En oikein hahmota mitä tarkoitat, mutta voisiko syy olla nykyiset nuorten kenkämallit? Ei vaan tule mieleen mistä muustakaan tuollainen voisi johtua.
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#9

Viesti Alioppilas »

kamppaaja kirjoitti:
joksanen kirjoitti: Lisää offtopikia. Men ymmärrä miten nykyajan tytöt saa itselleen sellaiset sisäänpäin kääntyneet polvet ja nilkat että Neitsyt Mariakin olisi ollut kateellinen. Eestä päin kun tuollaisen kävelyä katsoo niin nilkan työskentely on eräänlaista itsensä yli sivuttaissuunnassa muljahtelua. Ellottavaa. Vaan näkyy noita ihan keski-ikäisillä naisillakin, mutta ei yhtään siinä määrin kuin alle 25v naisenaluilla.
En oikein hahmota mitä tarkoitat, mutta voisiko syy olla nykyiset nuorten kenkämallit? Ei vaan tule mieleen mistä muustakaan tuollainen voisi johtua.
Tai sitten tällaiseen seksikkääseen kävelytyyliin pyrkiminen.

" onclick="window.open(this.href);return false;

VAROITUS: Linkki sisältää kauniita naisia vähissä vaatteissa.
Jutoka
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1843
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#10

Viesti Jutoka »

Lihastasapainossa ongelmia. Paha asia siinä on se, että kyseiset epätasapainot aiheuttavat muita ongelmia jalkoihin, ja uskoisin että tätä kautta selkään.

Itselläni ongelma on nimenomaan päinvastainen. Jalkateräni taipuu ulospäin, ja tämä aiheuttaa virheasennon polviini. Olen koittanut kuntouttaa itseäni viime keväisestä pahemmasta loukkaantumisesta nimenomaan noita linjauksia parantamalla. Jalkaterän kun pitäisi olla kävelessä suorassa, eikä traktorityylillä kuten useimmilla miehillä...
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#11

Viesti Verr »

Jutoka kirjoitti: Lihastasapainossa ongelmia. Paha asia siinä on se, että kyseiset epätasapainot aiheuttavat muita ongelmia jalkoihin, ja uskoisin että tätä kautta selkään.

Itselläni ongelma on nimenomaan päinvastainen. Jalkateräni taipuu ulospäin, ja tämä aiheuttaa virheasennon polviini. Olen koittanut kuntouttaa itseäni viime keväisestä pahemmasta loukkaantumisesta nimenomaan noita linjauksia parantamalla. Jalkaterän kun pitäisi olla kävelessä suorassa, eikä traktorityylillä kuten useimmilla miehillä...
Astut siis kantapään ulkosyrjä edellä?
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Kuvake
Suvi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 729
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Auckland, NZ

#12

Viesti Suvi »

Ja tällä ketjulla ei sit edelleenkään ole mitään tekemistä mun nilkkojen kanssa koska niiden tilanne johtuu 2 x nivelsidevammasta ja murtumasta :roll:.

(paitsi jos nyt tarkoitatte sitä nivelten yleistä löysyyttä mikä ehkä on noihin nivelsidevammoihin aikoinaan johtanut, mutta tuskin).
The Road goes ever on and on
Down from the door where it began.
-J. R. R. Tolkien-
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#13

Viesti AriJ »

joksanen kirjoitti: Men ymmärrä miten nykyajan tytöt saa itselleen sellaiset sisäänpäin kääntyneet polvet ja nilkat että Neitsyt Mariakin olisi ollut kateellinen.
Tätä näkyy Japanissa ainakin Suomea enemmän. Johtuuko sitten runsaammasta polvi-istunnasta (joka on sielläkin vähenemässä kuulemma kovasti). Lonkan jutuistahan tuon on varmaan lähdettävä, jonka jälkeen kääntyy se polvi (ei siis Polvi) ja sitten nilkka... kuten sekin eräs laulurallatus kertoo :)
______________________
Jutoka
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1843
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#14

Viesti Jutoka »

Verr kirjoitti: Astut siis kantapään ulkosyrjä edellä?
Jep. Parannusta on kyllä tullut, mutta työtä riittää.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#15

Viesti joksanen »

Yamazu kirjoitti: Tätä näkyy Japanissa ainakin Suomea enemmän. Johtuuko sitten runsaammasta polvi-istunnasta (joka on sielläkin vähenemässä kuulemma kovasti).
Mistä se täällä sitten johtuu, kun ei täällä paljoa polvistella. Ja miksi näitä alkaa olla nykynuorissa yhä enenevissä määrin. Onko suomalainen nainen geneettisesti lonkkavikainen?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 58 kurkkijaa