Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva

Girya

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
fighter79
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 49
Lauteille: Maaliskuu 2005
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Girya

#1

Viesti fighter79 » maalis 2, 2005, 14.34

onko kellään kokemusta girya-harjoittelusta? hyvät ja huonot puolet? mitä liikkeitä ja millasia sarjoja kannattais tehä että se kehittäisi kamppailussa vaadittavia ominaisuuksia?

MODE (mronkain): poistettu turhia tageja.
"the greatest sin you can make is to hit softly. if you can avoid hitting dont hit, but newer hit softly"


Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 2115
Lauteille: Tammikuu 2005
Tykännyt: 1 kerran
Tykätty: 0

#2

Viesti Miklu » maalis 2, 2005, 15.31

Girya, tuo venäläinen helvetinkone, on kerrassaan pirullinen laite. Sille kaveriksi Pavel Tsatsoulinen The Russian Kettlebell Challenge niin jo on hyvä startti.
Vaarallinen vekotinhan tuo on. Sillä särkee helposti paikkoja ja paikkoja. Mutta vastapainoksi saa tehtyä koko kehoa kehittäviä harjoutuksia. Voiman ja kunnonlisäksi vaatii kovasti koordinaatiota noilla kuugelbergeillä treenaaminen.
Bruce Lee elää!

Sephis
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 34
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Turku
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Girya

#3

Viesti Sephis » maalis 2, 2005, 21.04

Itse asiassa juuri toissa päivänä sain 17 kilon giryan. Tilasin sen kaverini kanssa harjoittelu.netistä. Sen mukana sai ilmaiseksi tälläisen oppaan: GIRYA Nopeutta, voimaa & kestävyyttä. Olen lukenut, ettei kannata ihan omin päin alkaa kuulia riuhtomaan, vaan kannattaa hankkia jostain ohjeita, joten siinä mielessä tuo opas on hyvä. Sen verran pitää tässä välissä antaa risuja ko. paikkaan, että toimitusaika oli suhteellisen pitkä (yli kaksi viikkoa).

En vielä oikein suuremmin viitsi kommentoida ko. kuulien käyttöä, mutta lisään tähän sitten, kun löytyy enemmän kokemusta. Olen vasta kuitenkin tehnyt vain muutamaa liikettä.

Kungfumiäs on tainnutkin tänne jo kirjoittaa noiden kuulien käytöstä. Itse asiassa hänen kirjoituksistaan (kamppailu.netin puolella) minä sain innostusta kokeilla niitä.

Kuvake
fighter79
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 49
Lauteille: Maaliskuu 2005
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#4

Viesti fighter79 » maalis 4, 2005, 12.13

ja miten giryalla treenaaminen eroaa tavallisesta punttitreenistä?
"the greatest sin you can make is to hit softly. if you can avoid hitting dont hit, but newer hit softly"

Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 10704
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Kalajoki
Tykännyt: 66 kertaa
Tykätty: 57 kertaa

#5

Viesti flammee » maalis 4, 2005, 12.31

fighter79 kirjoitti: ja miten giryalla treenaaminen eroaa tavallisesta punttitreenistä?
Punttitreenissä ei normaalisti heilutella ja vaihdella puntteja kädestä toiseen, paino-osan sijainti kädensijaan nähden tekee giryassa vaikutuksen ranteeseen. Pelkkää teoriatietoa, en ole enkä tule koskemaan noihin pallukoihin.. Giryatyyppistä treeniä voi kyllä kokeilla normaaleilla käsipainoillakin.

Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 2115
Lauteille: Tammikuu 2005
Tykännyt: 1 kerran
Tykätty: 0

#6

Viesti Miklu » maalis 4, 2005, 13.29

Netistä löytyy paljon juttua giryasta. Se on muuten eräänlainen muoti-ilmiö, ainakin jossain määrin. Eipä voi kyllä moittiakkaan.

Kahvakuula itessään on wanha keksintö. Se on nimittäin halppispaino. Aikoinaan oli helpompi tehdä tollainen paino. Kahva muuten lisää vipuvartta ja siten kahvakuula "tuntuu raskaammalta" kuin vastaavan painoinen perinteinen käsipaino. Tästä seuraa myös, että kiikerästä olemuksesta johtuen useampi lihas joutuu osallistumaan painon liikutteluun. Tavoitteena onkin mahdollisimman kokonaisvaltaisesti kehoa kiusaavat liikkeet vs. yhden lihasryhmän treenaaminen.
Bruce Lee elää!

Kuvake
KungFuMiäs
ylipotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5253
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa
Tykännyt: 0
Tykätty: 7 kertaa

#7

Viesti KungFuMiäs » maalis 11, 2005, 17.35

Minä olen treenaillut 16 kilon kettlebelleillä nyt joku 3 kk. Lukkopainiin on tullut huomattavasti enemmän poweria.

Kamppailijan tärkeimmät kettlebell liikkeet on ehdottomasti sidepress tai bent press, jos nämä ei vielä onnistu niin treenataan ekaksi military pressiä ja windmillejä, toinen liike on swing/snatch pull ja sen kaikki variaatiot. Itse treenaan tällä hetkellä pääosin 'clean' liikettä joka kehittää todella hyvin räjähtävää voimaa jos sen tekee ilman vauhtia, eli riuhtastaan kettlebelli paikalta liikkeseen. Liikkeet löytyy pavelin kirjasta ja täältä: http://www.bodybuilding.com/fun/kettlebells.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bajiwasa.info" onclick="window.open(this.href);return false;
Baji Vaasa myös Facebookissa.

Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 2115
Lauteille: Tammikuu 2005
Tykännyt: 1 kerran
Tykätty: 0

#8

Viesti Miklu » syys 8, 2005, 00.16

Moderaattori: Viestit liitetty Fighter-Magazine arvostelu -ketjusta.

mronkain kirjoitti: Giryat/kahvakuulat/kettlebellit ovat trendikäs aihe, josta on saatu lehteen parikin juttua, vielä kun niitä saisi helpommin hankittua... Suomessa on ilmeisesti vain yksi liike josta niitä saa ja sielläkin vain 40 kg:n kuulia? Näin ainakin Fighter Magazinesta saatujen tietojen perusteella.
Mainostus varmasti auttanut kun ovat taas kuulat loppu. Noita harjoittelunetin guugeleita on pidetty parhaina kahvan muotoilun osalta verrattuna esim. noihin voimaharjoittelu.netin halvempiin venäläisiin.
Sitten on vielä Wrangen vastaavat kuulat.
Bruce Lee elää!

Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 8608
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#9

Viesti mronkain » syys 8, 2005, 14.58

Kiitoksia! Kellään tietoa miten valita oikean painoiset (yleisharjoitteluun)? Tarvitseeko noita olla kaksi, vain pärjääkö yhdellä?
Testasin jotain 40-kiloista ja eihän sitä meinannut saada maasta irti, eli varmaan joku alle 20-kiloinen, mutta onko liian kevyt jos on esim. 12-kiloinen? Löytyykö opasta valintaan?

Ei silti, menee aika kauan ennen kuin on varaa yhtään minkään painoisiin...

- Marko

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 88935
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yin-jooga
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 620 kertaa
Tykätty: 217 kertaa
Viesti:

#10

Viesti Mika » syys 8, 2005, 15.50

Käsipainot ajavat pitkälti saman asian. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 2115
Lauteille: Tammikuu 2005
Tykännyt: 1 kerran
Tykätty: 0

#11

Viesti Miklu » syys 8, 2005, 23.31

mronkain kirjoitti: Kellään tietoa miten valita oikean painoiset (yleisharjoitteluun)? Tarvitseeko noita olla kaksi, vain pärjääkö yhdellä?
Nöyränä hanki yksi 16-17 kilonen ja aloittele sillä. Jos rauta jo tottelee sua niin sitte voi harkita 24:sta. Tai hankkii sen 24 kilosen, kiroaa hetken ja tilaa sitten pykälää pienemmän ;)
Mika kirjoitti: Käsipainot ajavat pitkälti saman asian. :)
Niinpä. Sama kait se millä sitä harjoittelee. Toiset menetelmät vain ovat tehokkaampia kuin toiset/joku metodi toimii toiselle jne.
Eli siis ei ;) Voi niillä kokeilla noita liikkeitä, joita Pavel demoaa vaikkapa Russian kettlebell challenge kirjassaan.
Girya/kahvakuula/kettlebell -harjoittelulle tyypilliset liikkeet vaativat kahvan ja hankalasti hallittavan painon. Siinä kait se taika just onkin. Kahvan päässä oleva massa vaatii enemmän kontrollia kiikeryytensä vuoksi tavallisiin käsipainoihin verrattuna ja siten "aktivoi" useampia lihaksia osallistumaan kuntoilutapahtumaan.
IMHO näkisin että koko kaffelikuulatreeniin kuuluu myös tietty treenifilosofia kuten "never train to failure", jyrkkä njet lihasryhmä-per-treenikerta -ajattelulle, purista perzheellä normaalisti etc. Pavelin opuksista lisää.
Bruce Lee elää!

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 88935
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yin-jooga
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 620 kertaa
Tykätty: 217 kertaa
Viesti:

#12

Viesti Mika » syys 8, 2005, 23.56

Miklu, joo, tärkeätä on muistaa miksi harjoittelee. Sitten pitää funtsia miten harjoittelee. Ja vasta sitten pohtia niitä välineitä. Tässä on se mun huomio, ymmärrät varmaan...;)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 10704
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Kalajoki
Tykännyt: 66 kertaa
Tykätty: 57 kertaa

#13

Viesti flammee » syys 9, 2005, 02.02

Mika kirjoitti: Käsipainot ajavat pitkälti saman asian. :)
Tais Pavelkin jossain mainita että noita kettlebell heilutteluita kantsii kokeilla ensin käsipainoilla ennen kuin tuhlaa rahojaan kalliisiin kuuliin.

Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 2115
Lauteille: Tammikuu 2005
Tykännyt: 1 kerran
Tykätty: 0

#14

Viesti Miklu » syys 9, 2005, 09.32

Mika kirjoitti: Miklu, joo, tärkeätä on muistaa miksi harjoittelee. Sitten pitää funtsia miten harjoittelee. Ja vasta sitten pohtia niitä välineitä. Tässä on se mun huomio, ymmärrät varmaan...;)
Jep jep, siksi totesin että sama millä harjoittelee. Ajattelin kun tää on martiaaliz artsi foorum -> hence jutut jotka vievät polulla etiä päin rokkaa :puhuu: ;)
Bruce Lee elää!

Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 8608
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

#15

Viesti mronkain » syys 9, 2005, 11.12

Tämän ketjun voisi varmaan kahta ekaa viestiä lukuun ottamatta siirtää Mahanpururadalle esim?

- Marko


Moderaattori: Siirretty.


Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 kurkkijaa