Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva

Girya

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Ylipotkija: valvoja

Vastaa
Kuvake
Paha Kani
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 748
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Lieto
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Girya

#451

Viesti Paha Kani » joulu 3, 2010, 07.18

L.K. kirjoitti: Jos viestistäni sai sen käsityksen että pitäs hifistellä tms niin pahoittelen,sitä en tarkoittanut.
Eijei, en mä sitä tarkoittanut, kerroin vain omasta näkemyksestäni asiasta.

Mutta ei hifistelyssä varmaankaan mitään pahaa olisi, kyllähän optimaalinen tapa treenata on tietysti aina optimaalinen. Mun tapani ei varmasti ole. Mutta näin tavallisena työssäkäyvänä pulliaisena mulla ei ole osaamista, aikaa eikä motivaatiota hioa treeniä ihan viimeiseen piirtoon asti. Mun kuulajumppani ovat sellaisia maksimissaan 20 min pätkiä siellä täällä pitkin viikkoa kun tilaisuus tarjoutuu, ja silloin on kiva vain ottaa murkula arkusta ja heilutella menemään miettimättä juttua sen enempää. Tulosta tulee jos tulee, ja tuntuu sitä tulevan ihan kotitarpeiksi, vaikkei sillä kuuhun nyt mennäkään.

Ja tuon LK:n listasta olen myös ihan samaa mieltä.
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]


tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä
Tykännyt: 0
Tykätty: 7 kertaa

Girya

#452

Viesti tmm » joulu 3, 2010, 09.54

Itse teen otan monesti vaikka 100 tempausta ja otan aikaa. Seuraavalla kerralla pyrin olemaan aina nopeampi. Eilen taasen aika parani kun meni pihalle heiluttelemaan.

Myös Manmaker on hyvä treeni, joka on ainakin tällaiselle kynäniskalle melkoinen savotta 24kg kuulalla. Viimeksi siihen meni melko tasan se 10 minuuttia.

Muuten työn alla on bottom-up press 20kg kuulalla. Välillä onnistuu ja välillä ei.
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.

Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 12811
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Girya

#453

Viesti L.K. » joulu 5, 2010, 20.48

Manmaker on aika kova. Mut eikös tossa ole ideakin tehdä se 10min?Vai teetkö jotain toistomäärää hakien?

Ainakin jossain ohjelmassa oli 2x10min, 3min tauolla.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.

Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Girya

#454

Viesti kollegiassessori » joulu 5, 2010, 21.16

Mulla on tossa kompuutterin vieressä syyttävällä katseella tuijottava 32 kilon kuula, mutta se on kuitenki narukäsiini vielä hieman hankala. Mikä on siis fiksuin tapa siirtyä painavampaan kuulaan?
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."

Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1558
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Espoo
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu
Tykännyt: 12 kertaa
Tykätty: 1 kerran

Girya

#455

Viesti Presenter » joulu 5, 2010, 23.47

Treenata kevyemmillä? :D

Kuusikko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 834
Lauteille: Lokakuu 2007
Tykännyt: 0
Tykätty: 1 kerran

Girya

#456

Viesti Kuusikko » joulu 6, 2010, 10.50

kollegiassessori kirjoitti: Mulla on tossa kompuutterin vieressä syyttävällä katseella tuijottava 32 kilon kuula, mutta se on kuitenki narukäsiini vielä hieman hankala. Mikä on siis fiksuin tapa siirtyä painavampaan kuulaan?
Otat tällä viikolla vaikka 5 ykköstä, ens viikolla 5 kakkosta, kahden viikon päästä 5 kolmosta tai mikä nyt se hyvän tekniikan särkymisen toistoraja haluamassasi tekniikassa on? Kolmen viikon päästä vaihdat taas kevyempiin kuuliin hetkeksi. 2 puudelin kuula alkaa olla sellainen harvojen herkku. En ainakaan itse halua treenata sillä, bulldogilla tai monsterilla kuin satunnaisesti ettei käy vahinkoja...

Tietty jos voisilmä on kohdillaan ja lepoa ja ruokaa riittää niin asia on silloin toinen.
Feo, Fuerte y Formal

tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 3494
Lauteille: Kesäkuu 2008
Tykännyt: 14 kertaa
Tykätty: 12 kertaa

Girya

#457

Viesti tohtorismies » joulu 6, 2010, 19.09

tmm kirjoitti: Itse teen otan monesti vaikka 100 tempausta ja otan aikaa. Seuraavalla kerralla pyrin olemaan aina nopeampi. Eilen taasen aika parani kun meni pihalle heiluttelemaan.

Myös Manmaker on hyvä treeni, joka on ainakin tällaiselle kynäniskalle melkoinen savotta 24kg kuulalla. Viimeksi siihen meni melko tasan se 10 minuuttia.

Muuten työn alla on bottom-up press 20kg kuulalla. Välillä onnistuu ja välillä ei.

Manmaker?

50 tempausta per handu? Ja mahdollisimman nopeasti?
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus

tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä
Tykännyt: 0
Tykätty: 7 kertaa

Girya

#458

Viesti tmm » joulu 7, 2010, 09.40

L.K. kirjoitti: Manmaker on aika kova. Mut eikös tossa ole ideakin tehdä se 10min?Vai teetkö jotain toistomäärää hakien?

Ainakin jossain ohjelmassa oli 2x10min, 3min tauolla.
Manmaker, jonka bongasin dragondoor.comista on seuraavanlainen:

- Thruster 10 toistoa / puoli
- OALC 10 toistoa / puoli
- Tuulimylly 10 / puoli
- Overhead squat 10 / puoli
- Tempaus 10 /puoli

Ja tämä setti mahdollisimman nopeasti. Toistoja tulee yhteensä sata. Versioita on varmaan erilaisia. Itseasiassa melko tarkkaan 10 toistoa per minuutti tahdilla tuo on mennyt.
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.

tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä
Tykännyt: 0
Tykätty: 7 kertaa

Girya

#459

Viesti tmm » joulu 7, 2010, 09.41

tohtorismies kirjoitti:
tmm kirjoitti: Itse teen otan monesti vaikka 100 tempausta ja otan aikaa. Seuraavalla kerralla pyrin olemaan aina nopeampi. Eilen taasen aika parani kun meni pihalle heiluttelemaan.

Myös Manmaker on hyvä treeni, joka on ainakin tällaiselle kynäniskalle melkoinen savotta 24kg kuulalla. Viimeksi siihen meni melko tasan se 10 minuuttia.

Muuten työn alla on bottom-up press 20kg kuulalla. Välillä onnistuu ja välillä ei.

Manmaker?

50 tempausta per handu? Ja mahdollisimman nopeasti?
Joo, 50 per käsi. Se on semmonen säpäkkä riipaisu.
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.

tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä
Tykännyt: 0
Tykätty: 7 kertaa

Girya

#460

Viesti tmm » joulu 7, 2010, 09.46

kollegiassessori kirjoitti: Mulla on tossa kompuutterin vieressä syyttävällä katseella tuijottava 32 kilon kuula, mutta se on kuitenki narukäsiini vielä hieman hankala. Mikä on siis fiksuin tapa siirtyä painavampaan kuulaan?
Kuten Presenter sanoi: Treenaa kevyemmillä. Esimerkiksi itse treenasin työnnössä aluksi 20 kiloisella tekniikan kohtuulliseksi, sitten vedin pitempiä sarjoja. Sen jälkeen kahdella 20kg pallerolla ja samalla siirryin tekemään 24 kiloisella. Pikkuhiljaa voimien kasvaessa ja tekniikan parantuessa otin aina välillä 32 kiloisellakin. Nyt menee 40 kiloisella ainakin kolmoset. Pitäisi käydä uimahllin salilla testaamassa siellä oleva 48 kilon möykky :)
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.

Kuusikko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 834
Lauteille: Lokakuu 2007
Tykännyt: 0
Tykätty: 1 kerran

Girya

#461

Viesti Kuusikko » joulu 8, 2010, 09.29

tmm kirjoitti:
kollegiassessori kirjoitti: Mulla on tossa kompuutterin vieressä syyttävällä katseella tuijottava 32 kilon kuula, mutta se on kuitenki narukäsiini vielä hieman hankala. Mikä on siis fiksuin tapa siirtyä painavampaan kuulaan?
Kuten Presenter sanoi: Treenaa kevyemmillä. Esimerkiksi itse treenasin työnnössä aluksi 20 kiloisella tekniikan kohtuulliseksi, sitten vedin pitempiä sarjoja. Sen jälkeen kahdella 20kg pallerolla ja samalla siirryin tekemään 24 kiloisella. Pikkuhiljaa voimien kasvaessa ja tekniikan parantuessa otin aina välillä 32 kiloisellakin. Nyt menee 40 kiloisella ainakin kolmoset. Pitäisi käydä uimahllin salilla testaamassa siellä oleva 48 kilon möykky :)
Lämmittele ja ota palauttavia harjoituksia kevyemmillä kuulilla. Hermotus on tehtävä sillä raskaammalla. Vai onko joku valmistautunut satasen sileään juoksemalla tunnin lenkkejä? ;)

Edit. Seal Man Maker, onhan noita erilaisia.
Feo, Fuerte y Formal

tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä
Tykännyt: 0
Tykätty: 7 kertaa

Girya

#462

Viesti tmm » joulu 8, 2010, 12.04

Kuusikko kirjoitti:
tmm kirjoitti:
kollegiassessori kirjoitti: Mulla on tossa kompuutterin vieressä syyttävällä katseella tuijottava 32 kilon kuula, mutta se on kuitenki narukäsiini vielä hieman hankala. Mikä on siis fiksuin tapa siirtyä painavampaan kuulaan?
Kuten Presenter sanoi: Treenaa kevyemmillä. Esimerkiksi itse treenasin työnnössä aluksi 20 kiloisella tekniikan kohtuulliseksi, sitten vedin pitempiä sarjoja. Sen jälkeen kahdella 20kg pallerolla ja samalla siirryin tekemään 24 kiloisella. Pikkuhiljaa voimien kasvaessa ja tekniikan parantuessa otin aina välillä 32 kiloisellakin. Nyt menee 40 kiloisella ainakin kolmoset. Pitäisi käydä uimahllin salilla testaamassa siellä oleva 48 kilon möykky :)
Lämmittele ja ota palauttavia harjoituksia kevyemmillä kuulilla. Hermotus on tehtävä sillä raskaammalla. Vai onko joku valmistautunut satasen sileään juoksemalla tunnin lenkkejä? ;)

Edit. Seal Man Maker, onhan noita erilaisia.
Sitä hermotusta voi tehdä vasta kun se raskaampi kuula nousee edes jonkin verran. Yksi esimerkki voisi olla tällainen, jos vaikkapa 32kg kuulan tempaaminen tavoitteena:

- Pitempiä sarjoja 16-20kg kuulilla.
- 24kg kuulalla lyhempiä sarjoja, vaikka pyramideja 1-2-3-4-5-4-3-2-1 tms.
- 32kg kuulalla tempauksen eri osia kehittäviä liikkeitä, jos itse tempaus ei vielä luonnaa. Tällaisia ovat esimerkiksi etuheilautus, rinnalleveti ja korkeaveto.
- Ja kannattaa opetella pysäyttämään kuula sinne yläasentoon kunnolla ja pitämään siellä.

My two cents...
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.

Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 12811
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Girya

#463

Viesti L.K. » joulu 8, 2010, 12.18

tmm kirjoitti:
L.K. kirjoitti: Manmaker on aika kova. Mut eikös tossa ole ideakin tehdä se 10min?Vai teetkö jotain toistomäärää hakien?

Ainakin jossain ohjelmassa oli 2x10min, 3min tauolla.
Manmaker, jonka bongasin dragondoor.comista on seuraavanlainen:

- Thruster 10 toistoa / puoli
- OALC 10 toistoa / puoli
- Tuulimylly 10 / puoli
- Overhead squat 10 / puoli
- Tempaus 10 /puoli

Ja tämä setti mahdollisimman nopeasti. Toistoja tulee yhteensä sata. Versioita on varmaan erilaisia. Itseasiassa melko tarkkaan 10 toistoa per minuutti tahdilla tuo on mennyt.
Tuo siis yhdellä kuulalla?24kg?
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.

Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 12811
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Girya

#464

Viesti L.K. » joulu 8, 2010, 12.20

Tämä Spartan Gearin sivuilta bongattu harjote on kanssa aika tiukan olonen,pitää koeponnistaa joku päivä:)

600-TOISTON POSSUHARJOITE


- Tee joka toinen liike kahdella kahvakuulalla
- Kuulien paino 12-20 kg

- Tee joka toinen liike kehon painolla

- Toistot 100 kpl / liike (yhteensä 600 toistoa)

- Pidä taukoja niin vähän kuin voit, lepää tarvittaessä.
- Syklitä liikkeet esim. 10 - 20 toiston sarjoihin

- Tavoiteaika 35-40min
- Jos teet setin alle 30 min olet hyvässä kunnossa

1) Kahvakuulilla hiihto 100 kpl
2) Hindupunnerrus 100 kpl
3) Kahvakuulilla rinnalleveto 100 kpl
4) Hindukyykky 100 kpl
5) Kahvakuulilla askelkyykky 100 kpl
6) Burpee 100 kpl
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.

Kuvake
Paha Kani
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 748
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Lieto
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Girya

#465

Viesti Paha Kani » joulu 8, 2010, 12.32

Mä olen käsittänyt man makerilla tätä:
http://kbforum.dragondoor.com/kettlebells-strength-conditioning-forum/111395-enter-kettlebell-details-12-minute-man-maker-newbie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]


Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 kurkkijaa