Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Girya

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

Girya

#436

Viesti Miklu »

Onko näin? Valurautaisen höttökuulan kyllä ymmärrän menevän rikki mutta "lujateräksisen" myös?
En kyllä aio kokeilla :D
Bruce Lee elää!
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Girya

#437

Viesti L.K. »

Siis lujateräs kestää kyllä heitellä vaikka asftaltille. Mutta markettikuula ei varmast.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 11130
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Girya

#438

Viesti flammee »

Mun mielestä se kättä säästävä suoritus on paljon helpompi tehdä kun kattelee peilistä sitä suoritustaan, ikkunan heijastuskin toki käy..
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Girya

#439

Viesti Mjölnir »

[youtube][/youtube]

Antti Nurmi ja Martin Rooney
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

Girya

#440

Viesti kollegiassessori »

Kummassakaan videossa ei pahemmin tarvitse ihmetellä kumpi se suomalainen on.. :lol:
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Girya

#441

Viesti tohtorismies »

Hyviä harjoitteita, pitää kokeilla.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6442
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Girya

#442

Viesti AlexMachine »

Pitkän pähkäilyn jälkeen liityin sitten tähän joukkoon, eli ostin kuulan.
Tein tuossa kokeiluna seuraavat sarjat:
Two arm swing *20
One arm military press *20/käsi
One arm over row *20/käsi
Under leg press *20
Hauiskääntö *20/käsi.

Pitää varmaan jalostaa vielä valikoimaa tukemaan kamppailulajeja paremmin, ehkä sellainen 4-6 eri liikkeen paketti jonka luultavasti pystyy vetämään alle puolen tunnin. (vinkkeja saa antaa), mutta nyt kysymys kuuluu:
Olisiko parempi tehdä yllä olevan tyyppinen sarja ja aina palautus välissä vai
esim 4*5/ liike ja palautus ja seuraavaan liikkeeseen, 4*5 jne.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Girya

#443

Viesti L.K. »

Itse suosittelisin sisällyttämään harjoitteluun ainakin seuraavia liikkeitä:

-Heilautus (täähän sul onkin)
-Rinnalleveto
-Vauhtipunnerrus tai työntö (molemmat parempia koko vartaloa kuormittamaan kuin military press)
-Tempaus (yhdellä tai kahdella kädellä)
-TGU

Lisäks esim. mylly pään ympäri, russian twist, sots-kyykyt sekä sots-punnerrus on hyviä. Tuulimylly hyvä keskikehon liike.

Oma mielipide on se, että keskimäärin joka treenissä 2-3 noista perusliikkeistä ja sit 1-2 muuta liikettä enempi mausteena
ja pitämään yllä mielenkiintoa.

Haetko voimaa,voimakestävyyttä vai mitä?
Meinaan tuota kun kyselet sarjoista ja niiden pituuksista? Niin ja oliks sulla minkä kokonen kuula?

Kamppailulajia tukisi minusta nimenomaan voimakestävyys,intervallit jne. ehkä paremmin keskimäärin kuin voimatreenit.
Tai ainakin minusta kuula ei ehkä ole puhtaaseen voimatreeniin sen kummempi värkki kuin levytanko, ehkä jopa huonompi?
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6442
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Girya

#444

Viesti AlexMachine »

L.K. kirjoitti: Haetko voimaa,voimakestävyyttä vai mitä?
Meinaan tuota kun kyselet sarjoista ja niiden pituuksista? Niin ja oliks sulla minkä kokonen kuula?

Kamppailulajia tukisi minusta nimenomaan voimakestävyys,intervallit jne. ehkä paremmin keskimäärin kuin voimatreenit.
Tai ainakin minusta kuula ei ehkä ole puhtaaseen voimatreeniin sen kummempi värkki kuin levytanko, ehkä jopa huonompi?
Voimakestävyyttä enemmän, ja kropan kiinteyttämiseen myöskin.
Lajeinahan on nyrkkeily ja escrima joten maksimivoimalla ei ole niin suurta merkitystä kuin kestävyydellä (Muilla voiman lajeilla kylläkin).
Kuula on 12 kiloinen.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Girya

#445

Viesti L.K. »

Ok. Sitten eritoten suosittelisin pidempiä sarjoja ja ehkä intervallejakin.

20 toiston sarja 12kg kuulalla ei ole mun mielestä tohon mikään paras vaihtoehto.Tai siis tietty voihan se olla jos se 12kg on riittävän painava,mutta silti näkisin että mieluummin pidempiä sarjoja, esim. aikaa vastaan.
Tai sit välillä raakasti vaikka 100 toistoa jne.

Muutenin kandee aika ennakkoluulottomasti kokeilla erilaisia ohjelmia ja vetoja, jotta tulee tutuksi värkin kanssa ja siitä miten jaksaa tehdä kutakin liikettä. johonkinhan toi 12kg esim. voi olla liian kevyt ja toiseen ehkä liian raskas,jos ainakin tehdään
sama toistomäärä tai aika.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Paha Kani
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 748
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Lieto

Girya

#446

Viesti Paha Kani »

Tämä nyt on vaan mun mielipiteeni, mutta kun mulla ei muita ole, niin kerron sen.
Mä tykkään tehdä kuulalla niin yksinkertaisesti kuin mahdollista. Esim. timeriin X minuuttia ja sinä aikana niin monta liikettä Y kuin ehtii, pitäen taukoja kun taukoja täytyy pitää. Kuuliakin mulla on vain yhden painoisia, niin siitäkään ei tule turhaa hifistelyä. Kaikkein monimutkaisimmat treenikuviot on pyramideja, ja niissäkin tuppaa menemään laskut sekaisin.
Kun tähän vielä lisää sen, että osaan kolme eri liikettä (vasemman ja oikean käden heilautus on eri liike), niin en ole ihan mielenkiintoisinta mahdollista treeniseuraa, mutta mulla on ollut kivaa ja sehän sen ratkaisee.
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Girya

#447

Viesti tohtorismies »

Paha Kani kirjoitti: Tämä nyt on vaan mun mielipiteeni, mutta kun mulla ei muita ole, niin kerron sen.
Mä tykkään tehdä kuulalla niin yksinkertaisesti kuin mahdollista. Esim. timeriin X minuuttia ja sinä aikana niin monta liikettä Y kuin ehtii, pitäen taukoja kun taukoja täytyy pitää. Kuuliakin mulla on vain yhden painoisia, niin siitäkään ei tule turhaa hifistelyä. Kaikkein monimutkaisimmat treenikuviot on pyramideja, ja niissäkin tuppaa menemään laskut sekaisin.
Kun tähän vielä lisää sen, että osaan kolme eri liikettä (vasemman ja oikean käden heilautus on eri liike), niin en ole ihan mielenkiintoisinta mahdollista treeniseuraa, mutta mulla on ollut kivaa ja sehän sen ratkaisee.
Ja tulostakin on arvatenkin tullut?

Joo se tahtoo olla pertti perusharrastajalla niinkuin mulla että ei näe metsää puilta.

Peruskaura se on mikä kehittää.. Vähempi parempi.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Girya

#448

Viesti bodyguard »

Paha Kani kirjoitti: Tämä nyt on vaan mun mielipiteeni, mutta kun mulla ei muita ole, niin kerron sen.
Mä tykkään tehdä kuulalla niin yksinkertaisesti kuin mahdollista. Esim. timeriin X minuuttia ja sinä aikana niin monta liikettä Y kuin ehtii, pitäen taukoja kun taukoja täytyy pitää. Kuuliakin mulla on vain yhden painoisia, niin siitäkään ei tule turhaa hifistelyä. Kaikkein monimutkaisimmat treenikuviot on pyramideja, ja niissäkin tuppaa menemään laskut sekaisin.
Kun tähän vielä lisää sen, että osaan kolme eri liikettä (vasemman ja oikean käden heilautus on eri liike), niin en ole ihan mielenkiintoisinta mahdollista treeniseuraa, mutta mulla on ollut kivaa ja sehän sen ratkaisee.
Itellä vähän sama aina kun sattuu terveenä olemaan. Teen juuri joko aikaa vastaan tai sitten noita tikapuita tai pyramideja tai mitä onkaan. Ne liikkeet mitä kuulalla pääsääntöisesti teen on juuri laskettavissa yhden käden sormilla. Ei musta oo hifistelijäksi ja luulen ettei tällä mun harrastamiseni tasolla millään hifistelyllä oo sellainen merkitystä.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Girya

#449

Viesti L.K. »

Kylkyl,näinhän se menee.

Jos viestistäni sai sen käsityksen että pitäs hifistellä tms niin pahoittelen,sitä en tarkoittanut.

Ja nimenomaan,aikaa vastaan on minustakin melkein parasta tehdä. Tai sit jotain hyvin isoja toistomääriä,jotka
nekin on silloin hyvin poikkeavia ns. perinteisestä treenauksesta.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuusikko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 834
Lauteille: Lokakuu 2007

Girya

#450

Viesti Kuusikko »

L.K. kirjoitti: Itse suosittelisin sisällyttämään harjoitteluun ainakin seuraavia liikkeitä:

-Heilautus (täähän sul onkin)
-Rinnalleveto
-Vauhtipunnerrus tai työntö (molemmat parempia koko vartaloa kuormittamaan kuin military press)
-Tempaus (yhdellä tai kahdella kädellä)
-TGU

Lisäks esim. mylly pään ympäri, russian twist, sots-kyykyt sekä sots-punnerrus on hyviä. Tuulimylly hyvä keskikehon liike.

Oma mielipide on se, että keskimäärin joka treenissä 2-3 noista perusliikkeistä ja sit 1-2 muuta liikettä enempi mausteena
ja pitämään yllä mielenkiintoa.

Haetko voimaa,voimakestävyyttä vai mitä?
Meinaan tuota kun kyselet sarjoista ja niiden pituuksista? Niin ja oliks sulla minkä kokonen kuula?

Kamppailulajia tukisi minusta nimenomaan voimakestävyys,intervallit jne. ehkä paremmin keskimäärin kuin voimatreenit.
Tai ainakin minusta kuula ei ehkä ole puhtaaseen voimatreeniin sen kummempi värkki kuin levytanko, ehkä jopa huonompi?
Tässä on kaikki pähkinänkuoressa. Lisäksi kun muistaa, ettei harjoittelussa ole muuta pysyvää kuin jatkuva muutos ja että harjoittelun täytyy olla sillä tavoin nousujohteista, että pari kertaa kuussa saa piiskata itseään kuin vierasta sikaa...
Aina ei treenata veren maku suussa, mutta kehitys tapahtuu mukavuusalueen ulkopuolella...
Feo, Fuerte y Formal
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 62 kurkkijaa