Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Girya

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#31

Viesti bodyguard »

YJT: täältä löytyy aika paljon arvosteluja girya opuksista:
http://forum.harjoittelu.com/t98-Kirja-" onclick="window.open(this.href);return false; ... luja..html
KungFuMiäs kirjoitti: kamppailijalle Steve Cotterin kettlebell materiaali on hyvää. Ja pitäähän minun tukea toista xingyi harjoittelijaa :)
Cotterin manuskoja on suositeltu, itse en ole niitä lukenut. Cotterhan saapuu ensi vuonna Tampereelle, jolloin ajattelin itse mennä katsastamaan meiningin 8)

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 40
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

#32

Viesti YJT »

No niinpä näkyykin olevan. Kiitoksia jälleen.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

Re: Kirjasuosituksia?

#33

Viesti Miklu »

YJT kirjoitti: .
Pavelin kirjat nyt tulevat ensimmäisenä mieleen, mutta käsittääkseni Pavel hallitsee markkinoinnin, ja jotta saisi kunnon kuvan asioista, olisi hankittava useampia julkaisuja. Nyt olisi haussa nimenomaan sellainen teos, joka riittäisi yksinään.
Sellasita kirjaa ei olekkaan mikä kaiken kattaisi :p mutta kuten aikaisemmin kirjoitin The Russian Kettlebell Challenge kirjaa suosittelisin. Siinä on ohjelmaesimerkkejä (joita löytää kyllä sitten lisää netistä vaikkapa Pavelin sivuilta). Kirjallehan voi hankkia kaveriksi myös elävää kuvaa helpottamaan liikkeiden opiskelua.
Bruce Lee elää!
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 40
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

#34

Viesti YJT »

fatman kirjoitti: Jotenkin hölmösti toteutettu. Miksi levyt ovat pystyssä? Itse olisin pistänyt levyt vaakatasoon. Muuten ideana kenties toimivakin.
Vähän niinkuin tällä tavalla?
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#35

Viesti fatman »

Jepulis, paljon fiksumpi toteutus!
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
taifuuni
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1078
Lauteille: Heinäkuu 2005

#36

Viesti taifuuni »

Tätäkin harjoittelumuotoa voisin suositella omasta puolestani ainakin,
yhdellä 24 kiloisella hoidan koko voimaharjoittelun ja se tuppaa olemaan vielä nousujohteista vaikka ei ole tarkoituskaan.
Hienolla ilmalla voi mennä kuulan kanssa ulos treenaamaan joka on kyllä huippua.
Harjoittelua on helppo muovata omiin tarpeisiinsa ainakin jos on voimaharjoittelusta muutenkin kokemusta, lajinomaista harjoittelua on täten helppo soveltaa.
Mahtava ja helppo harjoittelumuoto kun vain opettelee perusteet kunnolla,
ainakin kokeneemmalle voimaharjoittelijalle mukavaa vaihtelua.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#37

Viesti sivarinlötkö »

Reenisalilta löytyy melkeen kaikenkokoista kuulaa 8 ja 32 kilon väliltä. Oli ihan hauskan tuntusta, lämmittelin pienemmillä ja tein kolmekakkosella vähän etuheilautusta. Montakohan toistoa pitäis mennä että olis kova?
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 40
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

#38

Viesti YJT »

Olen suunnitellut hankkivani lisää kuulia, mutta olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia erilaisista kuulista.

Wrangen kuulia ei kai oikein kukaan suosittele (ja itseänikin kaduttaa, että on noita tullut hankittua), tosin kumitettu pohja on plussaa kun treenaa sisällä.
Harjoittelu.netistä saa kuulia, ja UFS:n ja voimaharjoittelu.netin kuulat näyttävät olevan samanlaisia. Voimatoimi myy myös vähän eri mallisia kuulia, ja Vuoripexissä on jälleen vähän eri mallisia tuotteita.

Onko porukoilla kokemuksia eri mallisista kuulista; mistä kannattaa hankkia? Hinnoissa ei kauheita eroja tunnu olevan.

Harjoittelu.netin keskustelupalstalla on neuvoja kuulan valintaan, joskin hieman yllättäen siellä tunnutaan suosivan harjoittelu.netin kuulia...
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

#39

Viesti Miklu »

Ei valitettavasti ole kokemusta muista kulista. Toisaalta noista mainituista harjoittelunetin kuulista ei ole pahakaan sanottavaa. Niissä on paksu kahva ja se kahva mahdollistaa helposti kahden käden käytön.
Bruce Lee elää!
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#40

Viesti mronkain »

Jos joku on pohtinut girya-kurssille osallistumista, mutta jahkaillut korkean hinnan kanssa, niin tiedoksi että ainakin Elixialla on myös girya-treeniä, ryhmäliikuntatunti nimeltä Functional Training. En tiedä sen tarkemmin sisällöstä tai laadusta.

Toki tuokin maksaa, kun on jäsenyyteen perustuva, mutta jos on muutenkin harkinnut liittymistä, niin tuosta tiedosta voi olla iloa jos giryat kiinnostavat.

- Marko
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#41

Viesti bodyguard »

YJT kirjoitti: Olen suunnitellut hankkivani lisää kuulia, mutta olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia erilaisista kuulista.

Wrangen kuulia ei kai oikein kukaan suosittele (ja itseänikin kaduttaa, että on noita tullut hankittua), tosin kumitettu pohja on plussaa kun treenaa sisällä.
Harjoittelu.netistä saa kuulia, ja UFS:n ja voimaharjoittelu.netin kuulat näyttävät olevan samanlaisia. Voimatoimi myy myös vähän eri mallisia kuulia, ja Vuoripexissä on jälleen vähän eri mallisia tuotteita.

Onko porukoilla kokemuksia eri mallisista kuulista; mistä kannattaa hankkia? Hinnoissa ei kauheita eroja tunnu olevan.

Harjoittelu.netin keskustelupalstalla on neuvoja kuulan valintaan, joskin hieman yllättäen siellä tunnutaan suosivan harjoittelu.netin kuulia...
Riippuu vähän minkälaisia treenejä teet. Perusliikkeisiin tuo Vuoripexin kuula on hyvä, mutta kaikenlaisiin high-tech liikkeisiin tuo kulmikas kahvainen on parempi. Itse en niin hirveästi tuosta kulmikaskahvaisesta perusta, olen tykännyt tuosta Vuoripexin kuulasta. Harjoittelu.netiin on myös jossain vaiheessa tulossa myyntiin pyöreäkahvainen versio aiheesta.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
kimi
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 44
Lauteille: Huhtikuu 2006

#42

Viesti kimi »

Sain juuri kahvakuulan postista, hankin sen voimaharjoittelu.net:in kaupasta. Painoa 24 kiloa ja kulmikas kahva. Harjoittelu.netissä taitaa olla samoja kuulia ja sieltä taitaa ohjene saada kaupan päälle.

En osaa sanoa onko pyöreä kahva parempi, mutta luulisin ettei wrangen karhennetty kahva ole hyvä, koska joissakin liikkeissa kahvaa joutuu kädessä pyöräyttämään.

Ainakin ensituntuma kun pihalla kävin hieman kokeilemassa (takapihalla 18C varjossa 8) Itsellä kun tuota painoa on ihan tarpeeksi asti niin tuo kuula ei ainakaan tuntunut liian raskaalta. Etuheilautusta kokeilin yhdellä ja kahdellä kädellä pari sarjaa ja aika helpolta tuntui. Tosin tavoitteena on tehdä minuutin aikasarjoja.
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

#43

Viesti Kuhmu »

Minulla on noita Vuoripexin venäläisiä ja Napparin kuulia. Kummillakin harjoittelu sujuu kelvollisesti. Aloitin kuulien noston noin 4 vuotta sitten noilla venäläisillä ja olin niihin tyytyväinen. Niitä löytyy 16,24 ja 32 kiloset tuplina. Napparin kuulia on 8,42,5 tuplina ja pari 4-kiloista vuoripexiltä. Sokerina pohjalla on 60- kioinen Napparilta. Wrangen 24 en pitänyt, sillä siinä oli liian ohut kahva.
Voin suositella niin Vuoripexin, kuin Napparinkin kuulia. Jos hankit, niin pyri kokeilemaan jossain, jotta itse tiedät, mikä sinulle on hyväksi.
Nykyään youtubesta löytyy paljon materiaalia esim. kettlebell hakusanalla. Tutustuin Pavelin kirjaan kun olin jo kerennyt harjoitella kuulilla, joten en kelpuuttanut sitä, sillä se sisälsi loppujen lopuksi vähän asiaa. Cotterin Esyclopedia of kettlebells on hyvä ja jos kuula ihmisiä löytyy enemmänkin, niin kannattaa ostaa kimppaan.
”You must enjoy this”.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#44

Viesti bodyguard »

Itsellänikin on noita Vuoripexin ja harjoittelu.netin kuulia. Molemmat on varsin passeleita tarkoitukseen. Melkein voisin kanssa sanoa että Wrangen kuulaa ei kannata ostaa. Tässä olisi tarkoitus hankkia painavampaa kalustoa kuhan saa jostain rahaa :?

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Afro
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 29
Lauteille: Helmikuu 2007

#45

Viesti Afro »

Olen itse pikkuhiljaa tutustunut 16kg kuulaan ja nyt mietityttää ostaako toinen 16 vai 24 kilonen. Tietysti kyse on siitä, mitä haluaa treenata jne. mutta millasiin ratkaisuihin täällä ollaan päädytty?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 38 kurkkijaa