Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Suihkussa käyntien määrä

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Suihkussa käyntien määrä

Useammin kuin kahdesti päivässä
2
2%
Kahdesti päivässä
24
22%
Kerran päivässä
54
49%
Joka toinen päivä
25
23%
Pari kertaa viikossa
5
5%
Kerran viikossa
0
Ei ääniä
Harvemmin
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 110

kaik
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1904
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Suihkussa käyntien määrä

#1

Viesti kaik »

Täällä on kyselty treenien ajankohtaa ja kuinka nopeasti menee suihkuun treenien jälkeen. Kuitenkin on jäänyt selvittämättä kuinka monesti käy normaalisti suihkussa. Itse käyn yleensä kerran päivässä ja välillä tuntuu että sitähän käy lähes turhankin usein, mutta sitten joskus kuulee ihmisistä jotka käyvät aamuin illoin suihkussa. Mitä sanoo potkun gallup?
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#2

Viesti Vlad Tepes »

Liian usein. Aamulla ihan fressiytymisen takia, aina töistä/koulusta tullessa, usein ennen nukkumaan menoa, aina treenien jälkeen, ilottelun jälkeen...

Esimerkkipäivä: Aamusuihku, koulun jälkeen pikasuihku, treenien jälkeen suihku, tyttöystävän jälleennäkemisen jälkeen suihku... yöllä saattaa tulla taas hiki, joten aamulla taas suihkuun...

Hirveä kierre, mutta minä toisaalta en koskaan ole siellä huvikseni vaan peseydyn ja tulen pois.

Minimi on oikeastaan se 2 x päivässä.
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

#3

Viesti Jarppa »

Huh, ite jaksan hätäseen käydä kerran päivässä, ja joskus se kertakin jää pois, jos ei oo tehnyt mitään missä tulee hiki. Toisaalta yleensä ilottelun jäljiltä tulee kyllä käytyä toisenkin kerran päivässä suihkussa. Keskimäärin kerran päivässä siis.
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#4

Viesti Verr »

Jos tukka on vähänkin pidempi niin joka päivä. Jos siili on kuosissa niin joka toinen päivä, paitsi aina urheilun/likaisen työn jälkeen. Yleensä en käy harjoituspaikalla suihkussa, koska vaihtovaatteita ei jaksa rahdata. En käy myöskään heti treenien jälkeen kotona, vaan yleensä vasta ennen nukkumaan menoa.
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#5

Viesti Mika »

Riippuu ihan kuinka monta kertaa päivässä tulee harjoiteltua. Vaikka olisikin harjoitukseton päivä, suihkussa on ihan pakko käydä. Harjoitusten jälkeen on kutakuinkin pakko päästä suihkuun heti eli pelipaikoilla.

"Siisti pitää olla." :bade:


Ymmärrän silti että suihkuttelu ei aina innosta, jos on kovin kuiva iho.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#6

Viesti Vlad Tepes »

Jarppa kirjoitti: ja joskus se kertakin jää pois, jos ei oo tehnyt mitään missä tulee hiki.
Minulle tulee aina hiki, kun laitan vaatteet päälle ja liikun viisi minuuttia. Kesällä on helpompi, kun voi olla vähemmillä vaatteilla ja se hiki haihtuu helpommin pois. Olen yleensä ilman paitaa, jos vain ympäristö antaa.

Tässä on vielä sellainen outous, että minä hikoilen sitä enemmän mitä enemmän treenaan, eli se ei vähene kunnon kohenemisen myötä vaan lisääntyy.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#7

Viesti Mika »

Vlad Tepes kirjoitti: Tässä on vielä sellainen outous, että minä hikoilen sitä enemmän mitä enemmän treenaan, eli se ei vähene kunnon kohenemisen myötä vaan lisääntyy.
Mikä onkin normaalia (tietyissä rajoissa tietenkin), koska se on merkki parantuneesta lämmönsäätelystä, mikä on liikunnan yksi positiivisia sivutuotteita (kuten verenpaineen tasaaminen jne.).
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Joni Samanen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 698
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Raisio

#8

Viesti Joni Samanen »

Vlad Tepes kirjoitti: Liian usein. Aamulla ihan fressiytymisen takia, aina töistä/koulusta tullessa, usein ennen nukkumaan menoa, aina treenien jälkeen, ilottelun jälkeen...

Esimerkkipäivä: Aamusuihku, koulun jälkeen pikasuihku, treenien jälkeen suihku, tyttöystävän jälleennäkemisen jälkeen suihku... yöllä saattaa tulla taas hiki, joten aamulla taas suihkuun...

Hirveä kierre, mutta minä toisaalta en koskaan ole siellä huvikseni vaan peseydyn ja tulen pois.

Minimi on oikeastaan se 2 x päivässä.
Hoh, suoraan mun elämästä.

Paitsi että yleensä aamusuihku kestää hiukka pidempään, kun siellä sitä vasta herää. (joskus)
-Joni Samanen-
Kuvake
inka1985
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1048
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#9

Viesti inka1985 »

Kerran päivässä suihkuun vaikkei mitään olisi tehnytkään; harvoin treenaan kahta kertaa päivässä, mutta jos sellainen päivä tulee niin tietty hikoilun päälle suihkuun. Mulla on ollut akneen taipuvainen iho joten rintakehän alueen ja ja yläselän pesen miedolla suihkusaippualla aamuin illoin.

Mullakin on hikoilu lisääntynyt vuosi vuodelta vaikka kunto on parantunut. Viimeisen kuukauden aikana on lajitreeneissä ruvennut pukkaamaan samanlaista hikeä kuin aerobisessa vaikkei meillä ole mun mielestä treenikuvio hirveästi muuttunut.
Little Miss can't be wrong
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#10

Viesti Tohtori Krabola »

Mun iho kuivuu niin nopeesti, että päivittäinen suihkuttelu on liikaa. Vastasin joka toinen päivä.
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

#11

Viesti tmm »

Aamuisin aina. Treenien jälkeen. Nykyisellä treenitahdilla siis päivittäin pari kertaa suihkuttelen. Harvemmin se siihen yhteen kertaan jää...

Vastakkaisen sukupuolen kanssa suihkuttelu saakin tosiaan ihan uusia ulottuvuuksia... ;)
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#12

Viesti Polvi »

Keskimäärin 1-2x päivässä. Reenien jälkeen tulee luonnollisesti käytyä, samoin muiden hikoilua aiheuttavien suoritusten jälkeen. Joskus tulee käytyä kolmekin kertaa päivässä.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#13

Viesti Paappa »

inka1985 kirjoitti: Mullakin on hikoilu lisääntynyt vuosi vuodelta vaikka kunto on parantunut. Viimeisen kuukauden aikana on lajitreeneissä ruvennut pukkaamaan samanlaista hikeä kuin aerobisessa vaikkei meillä ole mun mielestä treenikuvio hirveästi muuttunut.
Sittenhän minä olen loistavassa kunnossa, kun hikoilen kuin sika kevyessäkin liikunnassa. Lattiat saa pyyhkiä minun jäljiltäni.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#14

Viesti heian »

Jos ei tule tehtyä mitään hikistä hommaa, niin joka toinen päivä (iho kuivuu liikaa). Treenien jälkeen tietty tulee käytyä aina suihkussa.
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#15

Viesti porky »

Paappa kirjoitti: Sittenhän minä olen loistavassa kunnossa, kun hikoilen kuin sika kevyessäkin liikunnassa. Lattiat saa pyyhkiä minun jäljiltäni.
:ot:

Siat ei muuten hikoile.
Saija Tarvainen
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 72 kurkkijaa