Keskustelua kamppailulajien oheisharjoittelusta, harjoitteluun vaikuttavista terveysongelmista sekä liikuntaravitsemuksesta

Leuanveto myötä- ja vastaotteella

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Rawson
munillepotkija
Lauteille: Kesäkuu 2006
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Viesti Rawson »

Termiitti kirjoitti: Treenaileeko porukka leukoja ja jos niin miten? Mitä tavotteita?
Kalenterissa ei juuri nyt ole tilaa kunnon voimaohjelmalle, joten käyn silloin tällöin kahvitunnilla ottamassa 2x10 toistoa. Päätavoitteena saada voimaa niskapainiin ja määrätavoitteena päästä edes siihen 14 toistoon, joka oli intissä kiitettävän raja. 16 meni just vastaotteella kun kävin kokeilemassa.
Purple belt papa power
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Lauteille: Elokuu 2011
Tykännyt: 259 kertaa
Tykätty: 40 kertaa

Viesti Daddy »

Ile kirjoitti: Aihki varmaan tarkoitti, että vartaloon nähden olkavarsi painetaan alas siinä vaiheessa kun ollaan menossa ylöspäin ja viemässä leukaa tankoa kohti. Eli alkuasennossa roikuttaessa kädet ovat suorana ylöspäin ja siitä sitten olkavarsi/kyynärpäät vedetään "alas" vartalon viereen. Toki objektiivisesti katsoen olkavarsi nousee ylösmenovaiheessa. Enivei, molempiin suuntiin mentäessä keskeiset työskentelevät lihasryhmät ovat samat.
Tämä Aihkin pointti sinun tarkennuksellasi selvensi ja paljon! Liike siis lähtee sillä, että selkäfileillä vedetään olkapäät alas. Taikka pitää kokeilla, nyt ei pysty vähään aikaan kun tuli pipi tuohon oikeaan olkapäähän (todnäk kiertäjäkalvosin ottanut osumaa).
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija

Viesti Daddy »

Termiitti kirjoitti: Treenaileeko porukka leukoja ja jos niin miten? Mitä tavotteita?
Poliisikoulun kuntokokeessa pitäisi saada min 5 leuanvetoa myötäotteella. Ja tuntuu olevan hyvää reeniä selkälihaksille, mulla kun yläselän kanssa on ollut ropleemaa.
-Tuntematon
fuusetsu
etupotkija
Lauteille: Maaliskuu 2005

Viesti fuusetsu »

MikaM kirjoitti: Toisena päivänä omana settinään 3x5, 3x4, 3x3, 3x2, 3x1.
Mitä tällainen sarja tarkoittaa?

Itselläni on (tai on sitten kun taas ehkä kesän jälkeen kerkeän) tarkoitus vaihtaa ylätalja osittain ja ehkä lopulta kokonaan leuanvetoon. Parantelin koko kropan voimatasoja keväällä kolmisen kuukautta ja parin testin perusteella leuanvedossa kymmenessä toistossa pari viimeistä tuntuu rankalta. Maksimia en ole viitsinyt kokeilla, koska se olisi sekottanut muun ohjelman. Tavoitteena - sitten kun pääsee takaisin salille - on ainakin aikaisemman tason saavuttaminen, eli vähintään 20 leukaa. Toisena tavoitteena olisi varmaan tehdä nämä 20 erittäin puhtaalla tekniikalla ;) Yhdellä kädellä leuan vetämistä en pidä vielä tavoitteena, vaikka sekin on joskus onnistunut.

Tavoitteet minulla on salilla perusvoimassa, joten joudun varmaan jossain vaiheessa hommaamaan jonkinlaisen painovyön. Muuten en pääse ylätaljasta eroon.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Lauteille: Marraskuu 2009
Etulaji: Jumppa
Tykännyt: 17 kertaa
Tykätty: 41 kertaa

Viesti MikaM »

Miten tämän nyt selvemmin sanoisi? Ensin teet kolme kertaa viisi toistoa/leukaa, erittäin lyhillä levoilla, tyyliin 10 s. Sitten kolme kertaa neljä leukaa. Jne. Jos ykkösten jälkeen tuntui liian kevyeltä koko setti, niin seuraavalla kerralla aloitat kolme kertaa kuudella leualla. Leuanveto tapa on vapaa, eli itse esim vaihtelen myöta- ja vastaotetta, välillä teen sivuttain jne. Ihan kivaa!
Time and tide won't wait, you know
Kuvake
Boti
polveenpotkija
Lauteille: Maaliskuu 2007

Viesti Boti »

Kuva

:?
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first Tiger Uppercut the universe" - Carl Sagat
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2008
Tykännyt: 38 kertaa
Tykätty: 32 kertaa

Viesti Jorge »

=D>

On se tärkeää käyttää lisäpainoja, kun samaan aikaan avustaa kuminahoilla

#BEASTMODE #AAARRRRRGGGHHH
Kuvake
flammee
etupotkija
Lauteille: Tammikuu 2005
Tykännyt: 9 kertaa
Tykätty: 20 kertaa

Viesti flammee »

Ehkä siinä on se että saadaan vastus "tasaisemmaksi" koko matkalta... Eli kun normaalisti leuanvedossa on ala-asennossa raskain kohta, niin siinä kumi auttaa eniten, mutta melko lyhyen matkan jälkeen apu vähenee reilusti, niin yläosa tuleekin sitten jo melkolailla normaalin vastuksen mukaan.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Tykännyt: 63 kertaa
Tykätty: 164 kertaa

Viesti Mjölnir »

Olen nyt ehkä vuoden ajan treenannut leuanvetoja säännöllisesti, 5-10 toiston sarjoja, ja viime viikolla tein ensimmäistä kertaa pitkään aikaan 15 toistoa myötäotteella, sekä eilen 22 toistoa neutraalilla otteella. Olen käyttänyt harjoittelussa sekaisin myötä- ja vastaotetta, ristiotetta, pitkiin sarjoihin apuja vastuskuminauhasta jne.
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Mjölnir viestistä:
obmijoy
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija

Viesti Daddy »

Mika kirjoitti: Jos mietit tekeväsi ylätaljaa ns. oikein, näkenet yhteyden.

Kuva
Ah-ha-ha-haa! Nyt vasta tajusin tosta kuvasta, että leuanvedot myötäotteella kannattaa tehdä leveällä otteella. Itte olen pyristellyt melko kapealla otteella. Onneksi tuli luettua tätä ketjua uudestaan.

Niin se poliisikoulun pääsykokeen myötäote-leuanveto on tämmöinen:
" onclick="window.open(this.href);return false; (kohdasta 0.17 eteenpäin).
Eli leveällä otteella siis.

Koklasin, niin tosiaankin onnistuuu paremmin leveämmällä otteella.
-Tuntematon
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Lauteille: Syyskuu 2005

Viesti Samppa »

Viime keväänä tuli pari kuukautta kiskottua salilla käynnin lomassa, kun polvivamma oli pakottanut sivuun jo vuodeks lähes kaikesta treenailusta ja sain viimein motivoitua itteni tekee ees jotain.

Tossa jotain kokeilua. Lisäpainoilla tuntu itellä kehittyvän toistomääräkin kohtuu nopeasti.

[video][/video]
Kuvake
Puni
etupotkija
Lauteille: Kesäkuu 2010
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WTF Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Tykännyt: 36 kertaa
Tykätty: 8 kertaa

Viesti Puni »

Video ei saatavilla
Video on joko poistettu Facebookista tai videon yksityisyysasetus estää näyttämisen.
Kamppailutaiteiden maaritelmä: Energian tuottaminen ja ohjaaminen kohti päämäärää, jossa vallitsee täydellinen harmonia ja väkivallattomuus.
Risto Hentunen

(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Lauteille: Syyskuu 2005

Viesti Samppa »

Puni kirjoitti: Video ei saatavilla
Video on joko poistettu Facebookista tai videon yksityisyysasetus estää näyttämisen.
Prkl... Joko nyt.
Kuvake
Ile
etupotkija
Lauteille: Lokakuu 2009
Tykännyt: 126 kertaa
Tykätty: 104 kertaa

Viesti Ile »

Mjölnir kirjoitti: Olen nyt ehkä vuoden ajan treenannut leuanvetoja säännöllisesti, 5-10 toiston sarjoja, ja viime viikolla tein ensimmäistä kertaa pitkään aikaan 15 toistoa myötäotteella, sekä eilen 22 toistoa neutraalilla otteella. Olen käyttänyt harjoittelussa sekaisin myötä- ja vastaotetta, ristiotetta, pitkiin sarjoihin apuja vastuskuminauhasta jne.
Kovaa settiä! Varsinkin ikätasoon nähden! :)

Mikä about on toistomäärä/harjoituskertojen määrä tms. viikkotasolla?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2005
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Tykännyt: 63 kertaa
Tykätty: 164 kertaa

Viesti Mjölnir »

Ile kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Olen nyt ehkä vuoden ajan treenannut leuanvetoja säännöllisesti, 5-10 toiston sarjoja, ja viime viikolla tein ensimmäistä kertaa pitkään aikaan 15 toistoa myötäotteella, sekä eilen 22 toistoa neutraalilla otteella. Olen käyttänyt harjoittelussa sekaisin myötä- ja vastaotetta, ristiotetta, pitkiin sarjoihin apuja vastuskuminauhasta jne.
Kovaa settiä! Varsinkin ikätasoon nähden! :)

Mikä about on toistomäärä/harjoituskertojen määrä tms. viikkotasolla?
No, tällä hetkellä normaalitreeniviikko sisältää neljä tai viisi kuntosaliharjoitusta, joista 3-4 on voimaharjoituksia ja yksi cross training / kahvakuula tms "kuntopiiri". Lähes joka kerta teen alkulämmittelyksi 2 x 10 leuanvetoa, ja yhteen voimaharjoitukseen kuuluu lopuksi 5 x 10 leuanvetoa. Eli noin 150 leukaa / viikko perustasolla, ja jos kuntopiirissä on vielä samoja, niin sitten siihen päälle.

Tuntuu vähän siltä, että maastaveto on kehittänyt myös sivussa leuanvetoa, kun selkä on vahvistunut ja otevoima kasvanut.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi

Seuraajat

erno8412
Kuvake
Ile
Jani Rantalainen
Kuvake
Jussi Häkkinen
kojiro