Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potku.net Kolesteroli ranking

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Akuma
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1030
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Potku.net Kolesteroli ranking

#1

Viesti Akuma »

Kävinpä yleisen urheiluhengen vuoksi mittauttamassa omani: 3,3.

Oletteko itse käyneet? Mitäpä mittari väpäji?
Matti Vanhanen

"We do not become 'masters of form'; instead, we hopefully train long and hard enough that the form 'masters' us."
-Ellis Amdur
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#2

Viesti MarkkuT »

Mikäs se suositus olikaan? Muistan, että mulla oli just kymmenyksen alle.
Ain't no one.
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

#3

Viesti Tyttö »

Mä en muista, että mikä se viime mittauksessa tarkalleen ottaen oli, mutta kuitenkin himpun verran suositusten yli :(...
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
vanu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 493
Lauteille: Maaliskuu 2007
Paikkakunta: Kuopio

#4

Viesti vanu »

"Mikä on suositeltu kolesteroliarvo?

Kokonaiskolesteroli alle 5,0 mmol/l
LDL-kolesteroli alle 3,0 mmol/l
HDL-kolesteroli yli 1,0 mmol/l

Sepelvaltimotautia, diabetesta tai muuta verisuonisairautta sairastavan suositusarvot ovat kokonaiskolesteroli alle 4,5 ja LDL-kolesteroli alle 2,5.
Lähde: Dyslipidemioiden Käypä Hoito -suositus 2004"


Mulla on koko ajan keikkunut kokonaiskolesteroli lähempänä kuutta, vaikka elintavat kunnossa eikä altistavia tekijöitä. Koska tuon "hyvän" eli HDL:n osuus on kuitenkin yli 3, on asialle lähinnä vain kohauteltu olkia. Mielenkiinnosta kyllä itse seuraan tilannetta aina kun mahdollisuus mittaukseen tarjoutuu.
Treenipäiväkirja päivitystauolla
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#5

Viesti L.K. »

Itsellä kokonaiskolesteroli oli alle viiden,mutta hyvä kolesteroli vain vähän päälle yksi.... :?
Kokeilen ihan piruuttani ensin vaihtamalla Floran Beceliin..
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

#6

Viesti Tyttö »

K.Maga kirjoitti: Itsellä kokonaiskolesteroli oli alle viiden,mutta hyvä kolesteroli vain vähän päälle yksi.... :?
Kokeilen ihan piruuttani ensin vaihtamalla Floran Beceliin..
Mä tein niin, että nyt yritän käyttää Beceliä, kun ennen en laittanut leivän päälle ollenkaan rasvaa. Ja kolesterolin pitäisi laskea. Mun mielestä jotenkin nurinkurista :?.

Ja asennoituminen on ollut vaikeeta - kun ei ole 15 vuoteen rasvaa leivän päälle laittanut, niin nyt pitäisi opetella :yuckie:...
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Akuma
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1030
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#7

Viesti Akuma »

Ketsupin moderoitu käyttö on kyllä yksi terveyden peruskiviä. Siinä on suhteessa yhtä paljon suolaa kuin limsassa sokeria.
Matti Vanhanen

"We do not become 'masters of form'; instead, we hopefully train long and hard enough that the form 'masters' us."
-Ellis Amdur
MariaL
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1450
Lauteille: Heinäkuu 2012

#8

Viesti MariaL »

Ei mitään käsitystä.

Joskus edellisessä työpaikassa se mitattiin ja tais olla vähän kohollaan. Muistan missä se paperi oli ennen kuin muutettiin, mutta en tiedä enää. Varmaan heitetty pois.

Mitä tästä opimme, mitään ei kannata ikinä heittää pois. Sitä voi joskus tarvita :)
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

#9

Viesti Tyttö »

masha kirjoitti: Ei mitään käsitystä.

Joskus edellisessä työpaikassa se mitattiin ja tais olla vähän kohollaan.
Mulla mitattiin juuri ennen kesälomia tässä työpaikassa. Katsos kun on tarpeeksi pitkään yhdessä työpaikassa, niin tulee automaattinen kutsu terveystarkastukseen. Tarkastetaan, että onko enää näin monen vuoden jälkeen työntekijäksi vai heivataanko pois :badgrin:...
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
MariaL
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1450
Lauteille: Heinäkuu 2012

#10

Viesti MariaL »

Tyttö kirjoitti:
masha kirjoitti:Ei mitään käsitystä.

Joskus edellisessä työpaikassa se mitattiin ja tais olla vähän kohollaan.
Mulla mitattiin juuri ennen kesälomia tässä työpaikassa. Katsos kun on tarpeeksi pitkään yhdessä työpaikassa, niin tulee automaattinen kutsu terveystarkastukseen. Tarkastetaan, että onko enää näin monen vuoden jälkeen työntekijäksi vai heivataanko pois :badgrin:...
No keväällä mullakin on se tarkastus. Jos vielä sillon oon täällä :roll:
Kuvake
Olppaemi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1182
Lauteille: Joulukuu 2005

#11

Viesti Olppaemi »

Miten kolesteroliarvonsa saa selville?

Akuma kirjoitti: Ketsupin moderoitu käyttö on kyllä yksi terveyden peruskiviä. Siinä on suhteessa yhtä paljon suolaa kuin limsassa sokeria.
Finelin mukaan ketsupissa on n. 2,5% suolaa. Sinapissa taas 2,9%.

Onko limsoissa noin vähän sokeria?
“The soldier, above all other people, prays for peace, for he must suffer and bear the deepest wounds and scars of war.”
Kuvake
Poika
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2446
Lauteille: Kesäkuu 2007

#12

Viesti Poika »

Taisi viime mittauksessa olla 5,1 tai 5,2. Onneksi niinpäin, että hyvä kolesteroli oli se joka tuota kokonaisarvoa nosti.
Nice asses - make the world a better place.
Kuvake
mikjum
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1016
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Turku

#13

Viesti mikjum »

Ei oo mitään käsitystä moisesta. Missäs tuon saisi mitattua?
Kyl ihminen aina peruseläimel pärjää.
Kuvake
Olppaemi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1182
Lauteille: Joulukuu 2005

#14

Viesti Olppaemi »

Olppaemi kirjoitti:
Akuma kirjoitti:Ketsupin moderoitu käyttö on kyllä yksi terveyden peruskiviä. Siinä on suhteessa yhtä paljon suolaa kuin limsassa sokeria.
Finelin mukaan ketsupissa on n. 2,5% suolaa. Sinapissa taas 2,9%.

Onko limsoissa noin vähän sokeria?
Selvitinkin asian itse... :sherlock:

Coca-Colassa on puljun nettisivujen mukaan 11% sokeria. En joko ymmärtänyt "suhteessa" -kohtaa tai sitten alkuperäinen väite ei ole totta.



:ot:
Ei saasta mitä propagandaa tuolla cokiksen sivuilla. :rant:

Sinänsä ihan tosiväitteitä, mutta melko harhaanjohtavassa muodossa. Puhdistetun sokerin haitoista ei yllättäen puhuta mitään.


Tekstistä irroteltuja lainauksia:
"Sokeri antaa energiaa"

"Sokeri antaa polttoainetta aivoille, hermostolle ja lihaksille. Tehokkaana energianlähteenä se parantaa nopeasti keskittymis- ja suorituskykyä."

"Pikatankkaus virvoitusjuomilla

Juomissa oleva sokeri imeytyy nopeasti suolen seinämään, mistä se siirtyy verenkiertoon ja on heti käytettävissä energiana. Siksi virvoitusjuomien avulla voi tasapainottaa elimistön neste- ja energiavaraston nopeasti, mikä selittää osittain virvoitusjuomien suosion urheilijoiden ja fyysisesti aktiivisten henkilöiden keskuudessa."

"Elimistö ei erota lisättyä sokeria tai luonnostaan monissa elintarvikeissa olevaa hedelmäsokeria toisistaan, vaan hyödyntää näitä samalla tavoin."

"Sokeri on hyvänmakuinen ja silti muihin energiaa antaviin ravintoaineisiin verrattuna suhteellisen vähäkalorinen ravintoaine."

"Sokerin ydinasiat

* Luonnollista polttoainetta aivoille, hermostolle ja lihaksille.
* Juomien sokeri imeytyy nopeasti ja on heti elimistön käytössä.
* Sokeri on muihin ravintoaineisiin verrattuna vähäkalorinen energianlähde.
* Juomien sokeri poistuu suusta nopeammin kuin kiinteiden elintarvikkeiden sokeri."
Kyseisestä juomasta löytyy myös hampaita syövyttävää sitruunahappoa. Olen myös kuullut, että coca-colaan on lisätty kofeiinia pelkästään addiktoivan vaikutuksen takia. Makuun kofeiini ei juuri vaikuta.

Cola-Olli kertoi juoneensa juhannusattona 12-litraa tiedätte kyllä mitä. Sehän tekee 1,32 kg sokeria. Sairasta...
“The soldier, above all other people, prays for peace, for he must suffer and bear the deepest wounds and scars of war.”
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#15

Viesti Elina »

Kokonaiskolesteroli viimeksi mitattuna 6,2, jos oikein muistan. HDL 2,8. Triglyt alhaalla, jotain 0,6. Kokonaiskolesteroli on siis koholla, mutta HDL:n määrä on niin suuri, triglyt matalalla, eikä mittän riskitekijöitä ole, niin mitäs tuosta.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 78 kurkkijaa