Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jasse

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 682
Viestit: 3418
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#346

Viesti Jasse »

Ke: Uintia: 400m vapaata, 400m tautapotkuja, 400m lättäreillä ja 300m sukeltelua. +kylmäallas ja sauna. Anton veti sparripainotteiset vaparitreenit.
To: 45min airobista cross-trainerillä. Tuomas veti lukkopainitreenit. Hyvää sparria.
Pe: Illalla intervallijuoksu: 4*4min töitä, 2min palautus. 17,17,16,16km/h. Kunto nousee viikko viikolta.
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 682
Viestit: 3418
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#347

Viesti Jasse »

La: jiujitsua marekin kanssa. Puoli tuntia tekniikkaa ja puolikas painia. Hyvin meni. Kunto on kehittynyt huimasti.
Su: lepo ja ulkoilua..
Ma: voimaharjoitus:
RV: 3*70kg, 3*80kg, 3*85kg (tiukka)
Kyykky: 3*100kg, 3*120kg, 3*140kg
Leuat: 8*10kg(*3)
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 682
Viestit: 3418
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#348

Viesti Jasse »

Eilen oltiin taas "Jujin" kanssa treenaamassa IPtä. Minun piti tehdä airobinen-harjoitus joten tehtiin tekniikkaa reippaassa tahdissa tunnin ajan niin että toine hyökkää yksittäisillä iskuilla ja ottelilla ja toinen reagoi jollain "Helion" tai omalla tekniikalla. Kävimme myös "gracie-jiujitsu" kirjaa eteenpäin. Tälläkerta oli vuorossa jiujitsun iskut ;) Eli koukku leukaan, karatekolkkaus kallonpohjaan, kyynerpää naamaan ja sivupotku (sokutogeri). Lopuksi toinen hyökkäsi kumipuukolla 5min ja toinen yritti selvitä tilanteesta.

Illalla reippaat vaparitreenit: lämpö, etäisyyden rikkominen, nekkaus, pystypaini, mattomylly.
Yöllä iski paha flunssa...
Mars
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1048
Lauteille: Helmikuu 2007

Jasse

#349

Viesti Mars »

Jasse kirjoitti: sivupotku (sokutogeri)
Eikös tuo Brasilialaisen Jujutsun sivupotku ole nimeltään Pisao. Taitaa olla Capoeirasta lainattu.
Jasse kirjoitti: Lopuksi toinen hyökkäsi kumipuukolla 5min ja toinen yritti selvitä tilanteesta.
Selvisikö? 5 minuuttia puukkohyökkäystä on silkkaa murhaa. 8-)
“Fatigue makes cowards of us all.”
jujigatame
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 453
Lauteille: Joulukuu 2009

Jasse

#350

Viesti jujigatame »

Mä kuolin ainakin sata kertaa :D Se on käsittämättömän vaikeaa. Tästä lähtien jos edes kuulen jossain sanan "Mora" niin juoksen heti karkuun!

Positiivisia juttuja: Suorassa pistossa pääsin pari kertaa oikein ajoitetulla sivuttaisliikkeellä ja lyöntikättä ohjaavalla blokilla mukavasti alta pois. Hauskin tilanne oli kun yllätin Jassen kovassa väännössä pyörähtämällä kainalon alta polisiotteeseen. Wtf!?
Tätä ennen olin blokannut sillä "wiplash" vaimikäseoli blokilla lyönnin.
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 682
Viestit: 3418
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#351

Viesti Jasse »

Pisaohan se sivupotku on wn tiedä keneltä lainattu liika tai nimi. Sokutogeri oli siinä vaan että useampi lukija tajuaisi mistä on kyse.
Wiplash VMSO on ilmeisesti tätänykyä suomeksi pumppulyönti. Itse käytin enemmän forkku-blokkia jost ajatkoin käsihalaukseen ja lukkoon joskus pääsin venäläis-otteeseen. Jos pääsin ranteeseen kiinni niin hedari tuntui luontevalta atemilta ja siitä sitten "käden katkaisu". Monet Helion-tekniikoista toimivat kyllä itselleni kunhan vaan pikkasen oikoo ja improvisoin ;) Usein kyllä tuntui parhaalta ankkuroitua ensiksi siihen kaverin puukkoköteen niinkuin Mjölnir minulle kerran opetti.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jasse

#352

Viesti Mjölnir »

Jasse kirjoitti: Usein kyllä tuntui parhaalta ankkuroitua ensiksi siihen kaverin puukkoköteen niinkuin Mjölnir minulle kerran opetti.
Jepsistä. Jos vaan saa kädestä kiinni, niin just kaikki stompit jalkapöytään, potkut sääreen, pääpuskut, polvet superyllätyssektorille, on parhaita. Niillä temmataan aloite itselle ja laitetaan vastapuoli reagoimaan.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 682
Viestit: 3418
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#353

Viesti Jasse »

Liike jota kutsun "käden katkaisuksi" paremman nimen puuttuessa on osoittautunut harjoituksissa erityisen tehokkaaksi. Liikkeen opetti eräs poliisi/vapaaottelija/jenkkifutari kerran meidän IP-treeneissä. Liike menee näin: Veitsiuhka/isku edestä vatsaan. Tartutaan puukkokäden ranteeseen monemmin käsin ja painetaan vastaan ja alas. Seuraavaksi pyörähdetään käden ulkopuolelta samansuuntaisesti hyökkääjän kanssa lukiten hyökkääjän kyynerpää omaa hauista vasten. (Perinteisessä jujutsussa näkee usein samna liikkeen niin että hyökkääjä jää puolutajan selän taakse ja käsi katkaistaan olkapäätä vasten. Tämä tekniikka on myös Helion kirjassa.) Pyörähdyksestä saa kovan voiman lukkoon joten uskon että kyynerpää voisi hyvinkin murtua liikettä tehtäessä. Asennosta on myös hyvä painaa vastustaja naamaedellä maahan käsi hyvässä kontrollissa. Onko tuttu kenellekkään? Mjölnir?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jasse

#354

Viesti Mjölnir »

Eli lähtö kuten shihonage?

http://www.google.fi/search?source=ig&h ... &oq=shihon" onclick="window.open(this.href);return false;

Näyttääkö loppu tältä?


Kuva
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 682
Viestit: 3418
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#355

Viesti Jasse »

Tämä juuri on se perinteinen tyyli mutta itselläni on vaikeuksi ehtiä kyyerpään alle ennen kuin kaveri koukistaa käden. "meidän" versiossa ollaan enemmän kylki kyljen vastustajan kyynerpää on puolustajn hauista vasten ja ote/veitsi lähempänä rintaa.
Mitenkäs tuo kuvan tekniikka. Näetkö käyttöä?
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 682
Viestit: 3418
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#356

Viesti Jasse »

Noissa aikido-videoissa tehdään "ylimääräinen" pyörähdys. Toisaalta aika näppärä...
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jasse

#357

Viesti Mjölnir »

Jasse kirjoitti: Mitenkäs tuo kuvan tekniikka. Näetkö käyttöä?
Kyllä.Siitä pääsee tosiaankin hyvin vääntämään esim seinää päin henkilön, tai sitten maahan. Otteen vaihto suoraan käden hallintaan (ikkyo) on myös helppoa. Ja siitä maahanvienti esim kainalolukolla.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jasse

#358

Viesti Mjölnir »

eli tässä kuvassa suorittajan vasen hauis olisi vastapuolen oikean käden kyynärpäällä? Ymmärrän kyllä tekniikan, ja se on mielestäni ihan hyvä. Mutta tosiaan, olisin ensin pehmittänyt vastustajaa jollain potkulla, ja sitten sinne sivuun. Tämä tosiaan on helppo ja luonnollinen jatko sille, että tehdään whiplash -tyyppinen torjunta kahdella kädellä ranteeseen, ja sitten pehmitys ja vastustajan käden ohjaus puolustautujasta oikealle.

Defendossa on samankaltainen, eli tehdään whiplash ranteeseen, annetaan polvea, tarkastetaan, onko puukko vielä kädessä, irroitusta varten voidaan tuoda tähän asentoon, mutta pienenä erona on se, että toinen käsi tulee alakoukkaukseen vastustajan kyynärvarren kohdalle ja kyynärlukko tehdään omaa rintaa vasten, samalla sisään voimakkaasti hengittäen.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 682
Viestit: 3418
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#359

Viesti Jasse »

Tuo defendon tekniikka kuulostaa hyvin samalta kuin miten itse tekniikan teen. Demotaan kun tavataan. Mitenkäs tuon puukkokäden saanti tuon olkapään päälle ala kuva? Miten onnistuu? Itse teen wipslashin ja yritä puikata käden alle ja vetää kättä suoraksi kun hyökkääjä työntää puukkoa vatsaa kohden. Monesti vaan "hyökkääjä" vetää käden koukkuun ennen kuin pääsen olkapäällä käden alle.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jasse

#360

Viesti Mjölnir »

Sun pitää vaikuttaa hyökkääjääjn siten, että se on keskittymässä johonkin muuhun (kipuun) kuin siihen käden taakse vetämiseen. Kokeillaan kun tavataan
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 25 kurkkijaa