Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jasse

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 670
Viestit: 3385
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#961

Viesti Jasse »

Laitan tänne ajatuksen jota olen yrittänyt muotoilla mielessäni. Liittyy Catch-paini vs jiu-jitsu/judo/BJJ vertailun ja vastakkainasetteluun.

"Paini on atletiikkaa - fyysisen sekä henkisen voiman kehittämistä ja demonstrointia. Tekniikkat ja taktiikat ovat kisaamisen luonnollinen sivuotuote, mutta huijausta.

Jiu-jitsu on tekniikkaa ja stategiaa - tiedon ja taidon hyödyntämistä taistelussa. Voima on kisaamisen luonnollinen sivutuote, mutta huijausta."

"Painija on ylpeä voimistaan, jiu-jitsuka heikkoudestaan."

Mielstäni BJJ ja judo ovat painilajeja siinä missä kreko tai vapaakin, ja kaikki nämä lajit kehittävät harrastajansa henkistä ja fiisistä voimaa sekä kestävyyttä mutta myös tekniikkaa, taktiikkaa ja älyä. Olen silti huomannut että BJJ-kulttuurissa on vieläkin mukana "voiman halveksuntaa" kun taas (näin olen käsittänyt) painissa voimaa ihannoidaan. Toisin sanoen "Sä olet niin vahva" on BJJ salilla negatiivinen, painisalilla positiivinen kommentti.
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 670
Viestit: 3385
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#962

Viesti Jasse »

Kirjotin pitkästä aikaa blogia ja ensimmäistä kertaa vähän kantaa ottavampaa tekstiä. Aiheena (Samurain) hyveet ja väkivallattomuus.

Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 670
Viestit: 3385
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#963

Viesti Jasse »

Alla mahtava video jossa Renzo Gracie tarinoi ja kertoo elämän viisauksia. En osaa päättää kumpi on mun idoli Renzo vai Rickson... Renzo on jotenkin aidompi nauraa ja hymyilee aina - jopa itkiessään kuten videolla näkyy - matsaa millon ja missä siltä tuntuu. Rickson on jotenkin mystisempi - puhuu zenistä, meditaatiosta ja bushidosta. No, tänään Renzo on mun idoli. :)

[video][/video]
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 670
Viestit: 3385
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#964

Viesti Jasse »

Hesarilta hyvä artikkeli ja lyhyt video turkkilaisesta öljypainista:

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1440134725106" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 670
Viestit: 3385
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#965

Viesti Jasse »

Morjensta ja hyvää Uutta vuotta!
Itselläni oli viime vuosi oli vaivojen, vastoinkäymisten ja ahdistuksen vuosi, mutta uskon että tästä vuodesta tulee parempi. :)

Olen jo pitkään - silloin tällöin - miettinyt (naisten) itsepuolustukurssin kehittämistä ja ohjaamista. Mutta tällä hetkellä - erinäisistä ja moninaisista syistä johtuen - olen päässyt niin pitkälle että alittanut asioita arepille ja tutstunut aiheeseen enemmän. Katsoo nyt toteutuuko kurssi vai ei.

Tähän liittyen olen paneutunut Kaivosen "Puolustaudu" materiaaliin. Ja pakko oli tulla tänne sanomaan että TODELLA MAHTAVAA kamaa jos itsepuolustus kiinnostaa. Se tieteellisyys ja laaja-alaisuus jolla tosimaailaman uhkia ja tilanteita lähestytään on vaikuttavaa.

Jos ei muuta niin materiaaliin tutustuminen ( ne vihkot on todellakin hyvä lukea ennen DVDtä) laittaa miettimään omaa (ja muidenkin) harjoittelua, ja ainakin omalla kohdallani sitä että haluaisinko oikeasti harjoitella itsepuolustusta kokonaisvaltaisesti vaiko enkö. Vasinkin skenaarioharjoitteet ja pahiksen rooliin eläytyminen vaikuttaisi itselleni vaikealta ja todella epämiellyttävältä (Ositain siksi että esiintyminen/näytteleminen tunuu vaikealta).

Oma päälajinihan on BJJ. Olen halunnut mieltää sen ositain itsepuolustuslajiksi, mutta enemmän se taitaa olla tappelulaji, ja ennenkaikkea urheilulaji. Ainakin aijon miettiä uudestaan millaisia harjoitteita teetätän oppilailleni ( kun käyn Gaijinilla Espanjassa) edistääkseni heidän IP-valmiuksiaan. Saattaa olla että jätän IP-ajatukset päivittäisestä treenaamisestani ja ajattelustani kokonaan pois mutta pyrkisin käymään silloin tällöin hyvin IP-opettajien kanssa tehotreeneissä. Rojola minulle on kerran senshidoa ( johon Kaivosen jutut paljon perustuu) demonnut ja olin silloinkin vaikutunut - monestakin asiasta.

Nyt töihin. Moido. :)

PS: Jos "puolustaudu DVDt ja vihot alko kiinnostaa niin FBstä löytyy "Puolustaudu-DVD" tms. sivu.
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 670
Viestit: 3385
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#966

Viesti Jasse »

Hyvää Uutta Vuotta! Onkin vuosi vierähtänyt viimeisestä postauksesta...

Olen vihdoin saanut omat nettisivut. Nyt harjoittelen niiden käyttöä ja sisällöntuottoa. Virallinen julkistaminen tapahtuu kuukauden päästä, mutta ajattelin antaa potkulaisille mahdollisuuden tutusta sivuihin ensimmäisenä. Voitte kommentoida ja antaa kehitysehdotuksia.

Ajatukseni on julkaista joka viikko video jiu-jitsun tai painin historiasta ja IP- tai painitekniikkavideo. Lisäksi julkaisen artikkeleita ja haastateluja sekä kevyempiä ninjailu- ja fiilistelyvideoita sekä aforismeja.

Blogi-etusivun lisäksi löytyy about/bio-sivu jossa kerron hieman itsestäni ja blogista sekä palvelut sivu josta löytyy yhteystiedot jos seminaari, luento, yksityisopetus tai vaikka polttarit kiinnostaa.

Ulkoasu on jotakuinkin kohdallaan mutta logo ja kuvat vaativat vielä nettivelholtani hieman viilausta ja minun pitäisi kirjoitaa enemmän sisältöä "about"- ja "palvelut"-sivuille.

Kysymys ATK-ihmisille. Mistäköhän johtuu että yksi jpg-kuva ei toimunut vaan oli "rikki" kun yritin sitä lisätä Aittomäen haastatteluun mutta toinen kuva toimi?

http://jassejunkkari.fi/
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Jasse

#967

Viesti Aihki »

Jpg ei ole ihan yksi ja ainoa formaatti vaan siitä löytyy variaatioita. Selviä kun katselee kuvaa ohjelmalla, joka näyttää muutakin kuin vain kuvan, itse olen käyttänyt Irfanview ja Xnview. Sieltä sitten täytyy hieman kaivella, eivät ole mitään Photoshoppeja, mutta aika paljon niillä saa kuvaa tarvittaessa muokattua teknillisesti.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Jasse

#968

Viesti Mika »

Tuota IrfanView:tä olen minäkin joskus käyttänyt. Toivottavasti syy siihen kuvaongelmaan selviää.

Mutta onpa hienoa että olet saanut sivusi pystyyn! Kun ne ovat valmiit, lisää vaikka allekirjoitukseesi linkki niihin. Potkussa majailee useampi hakukonebotti 24/7, joten saat sivusi nopeasti indeksoitua. Toki sitä edesauttaa se, mitä ahkerammin osallistut keskusteluihin. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 670
Viestit: 3385
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#969

Viesti Jasse »

Kiitos vinkeistä. Pitää tutustua.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Jasse

#970

Viesti Totte »

Yleistä uskottavuutta ajatelleen, saat varmaan itsellesi jonkun "info@jassejunkkari.fi"-tyyppisen sähköpostiosoitteen. Yahoon käyttäminen näyttää aina vähän huvittavalta/epäilyttävältä/amatöörimäiseltä.

Lisäksi kun sanotaan, että on intohimoinen kamppailija, haluaisin jonkinlaisen CV:n. Mitä lajeja olet harrastanut, mitä matseja on tullu käytyä, semmat, perustanut oman koulun(!) jne. Koska toimintasi luonne on suht akateeminen verrattuna kaiken maailman "erikoisjoukko maailman tappavin mies"-virityksiin, tukisi tuollainen selkeä ja faktapohjainen ansioluettelo tilanteen hahmottamista. Listaan tietenkin kaikki mahdollsiet kamppailuun liittyvät artikkelit jotka olet mahdollisesti kirjoittanut lehtiin jne. Voi jopa laittaa ne lehtiartikkelit missä sinua on käsitelty (siis pelkästään, ei vain mainittu).

Vaikea sanoa näkemättä lopputulosta mitä kaikkea kannattaa sisältää ja millä tavalla. Tekemällä selviää.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Jasse

#971

Viesti Totte »

Ja käytettävyyttä koskeva tärkeä juttu:

Jos klikkaa alussa tuota "About" tai "Palvelut" linkkiä, niin niistä ei enää pääse ollenkaan asiasivuille suoraan, vaan pitää tajuta klikata logoa ylhäällä ja sen jälkeen klikata vielä nuolta alas (tai scrollata). Jos vahingossa klikkaa alkuun tuota "About", voi vahingossa luulla kaiken sisällön olevan noilla kahdella sivuilla ja todeta, ettei täällä olekaan mitään. Ehdottomasti siis myös linkki tuolle "Sisältösivulle" (kutsu vaikka Etusivuksi tai jotain).

Ja itse suosisin muutenkin perinteisempää aloitusnäkymää, eli tuota kuvaa olisi näkyvissä vain vähän, missä sun naama olisi sitten tietenkin näkyvissä. Tämä on tietenkin vain henkilökohtainen mieltymys.

Kuva
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 670
Viestit: 3385
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#972

Viesti Jasse »

Kiitos Totte. Juu, kirjoitan kyllä kattavammat paketit about ja palvelut sivulle ennen virallista julkistamista. Ja voisn tosiaan lisätä "blogi" sinne yläpalkkiin josta pääsisi tuohon blogi/etusivulle. Tuo e-mail vinkki oli myös hyvä.

Ajatuksenani on julakista kaikki FS ja Fighter lehtiin kirjoittamani artikkelit. Historiaartikkelit tulevat siinä järjestyksessä että ne tukevat toisiaan. Historia vlogissa esittelen viikoittain JJ ja painikirjallisuutta kronologisessa järjestyksessä 1800-luvun lopulta meidän päiviimme asti. Tekniikkavideoissa pyrin käsittelemään tekniikkaa joka löytyy viikon kirjasta. Lisäksi tulee haastatteluja ja yleistä ninjailua ja fiilistelyä yms.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Jasse

#973

Viesti Totte »

Kuulostaa hyvältä paketilta. Keskivertokäyttäjän aika jonka ajan ne jaksaa etsiä jotain on varmaan jonkun max 10 sekuntia. Jos ei löydy niin siirtyvät eteenpäin. Siksi tuo yliselkeä esittämistapa on tärkeä. Oikeasti asiasta kiinnostuneet ovet tietenkin asia erikseen, mutta niilläkin on kylmiltään etsimisessä se hirveän nettisivumäärän ongelma, jolloin yksittäisen sivun voi hylätä aika kevein perustein.

Sun sivujen ehdoton vahvuus on se, että sulla on jo paljon relevanttia materiaalia. Harva jaksaa sivua jossa on yksi artikkeli, yksi video ja vuonna 2014 päivätty "lisää tulossa pian!" tiedote. Kannattaa siis siirtää merkittävä osa materiaalista sivuille ennen "julkaisua".
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 670
Viestit: 3385
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#974

Viesti Jasse »

Totta turiset. Mun blogspot blogille kävi vähän noin kun koen sen päivittämisen välillä vaikeaksi. Eli päivityksiä tuli todella epätasaisesti. Olen tytyväinen niihin artikkelihin joita esim FSään olen kirjoittanut, mutta niiden kirjoitaminen vie minulta päiviä. Uskon että videoita on kevyempi tuottaa.

Mikä on teidän mielestä sopiva pituus blogivideolle? Itsen olen ajatellut 5-10 min sepityksiä johon yritän lisätä kirjojen kuvia sopiviin kohtiin "puheen päälle".
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 670
Viestit: 3385
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#975

Viesti Jasse »

Olen myös ajatellut avata itselleni/blogilleni FB-sivut jossa ilmoitan julkaisusistani. Ajattelin myös markkinoida sivuani jollain arpajaistempauksella tyyliin kaikkien tykänneiden ja jakaneiden kesken arvotaan suomen vanhin painimanuaali.

Saattaa olla että perustan myös avoimen harjoitusryhmän jossa harjoitellaan käytännössä 1905-1960 luvun JJ/lähitaistelumanuaalien tekniikoita.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 7 kurkkijaa