Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jasse

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 672
Viestit: 3387
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#976

Viesti Jasse »

Nyt on "blogi" lisätty palkiin ja kunnollinen salasana :) Kirjoitin myös about ja palvelut sivujen sisällön. Potku Awards kunniamaininnat tietysti lisäämässä arvoa ja auktoriteettiä :D
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Jasse

#977

Viesti Totte »

Jasse kirjoitti:Totta turiset. Mun blogspot blogille kävi vähän noin kun koen sen päivittämisen välillä vaikeaksi. Eli päivityksiä tuli todella epätasaisesti. Olen tytyväinen niihin artikkelihin joita esim FSään olen kirjoittanut, mutta niiden kirjoitaminen vie minulta päiviä. Uskon että videoita on kevyempi tuottaa.

Mikä on teidän mielestä sopiva pituus blogivideolle? Itsen olen ajatellut 5-10 min sepityksiä johon yritän lisätä kirjojen kuvia sopiviin kohtiin "puheen päälle".
Oma maallikkomielipiteeni on, että laita tarpeeksi tavaraa heti alkuun. Tällöin se antaa lupaavan vaikutelman ja yleisilmeen. Pidä kuitenkin jotain jemmassa, joten jos tulee kuiva/kiireinen kausi, voit kuitenkin tuottaa päivityksiä pienellä vaivalla.

Andy on muistaakseni sanonut, että videoita jaksaa katsoa maksimissaan se pari minuuttia. Asiapitoisissa videoissa voi pituutta kuitenkin olla enemmän. Oikein tai ei, niin katsojien pitkä huomio pitää kuitenkin "ansaita". Pidä siis (taas maallikkomielipide) ekat videot lyhyinä ja ytimekkäinä, josta ilmenee jotain hyvin mielenkiintoista, mutta jättää jotain seuraavaksi kerraksi. Vältä pitkiä alkujaarituksia ja tee selväksi mistä tulet puhumaan ja puhu siitä. Kun olet saanut vakiintuneet kuulija(/katsoja)kunnan niin voit ottaa enemmän erivapauksia.

Mulla on jäänyt moni video katsomatta sen takia, että se on a) liian pitkä b) alkusepustukset liian pitkiä c) kun olen yrittänyt kelata niiden yli niin ne liukuvat jossain vaiheesa itse asiaan, mutta rönsyilevät, joten ei voi olla varma onko mennyt jotain tärkeää ohi. Sitten pitää kelata taaksepäin aikä lopuksi tiedä mistä tää herra nyt oikein meinaa puhua kun ei tekstissäkään sanota ja homma jää sitten siihen.

Eli pidä hyvä struktuuri. Jos erityyppisille videoille pystyy tekemään erilaiset ympäristöt, auttaa tämä katsojaa hahmottamaan hommaa. Voiko jokaisen videon intro olla kahvipöydän ääressä, kirjoista kertovat osuudet "kirjastossa", tekniikasta kertovat osuudet salilla jne jne. No nyt rupeaa menemään vähän korkealentoiseksi, mutta sulla on aivan varmasti laatutavaraa mitä esittää, joten käytä ihmeessä aikaa myös esitystapaan. Jos valitset videon, niin älä rajoita itseäsi vaan istumaan vaalean seinän edessä puhumassa. Tämä menee jo melkein "minidokkareiden" puolelle ja vaatii enemmän panostusta, mutta laatu on aina laatua. Tuo FFG.video oli mielestäni hyvä kun näytettiin välillä tekemistä vaikka puhe jatkui. Vaikuttaa yllättävän paljon.

Tämä kaikki kirjoitettuna ihan puhtaasti käyttäjänä. Mitään media-alan kokemusta mulla ei varsinaisesti ole.

PS. Tuo "Blogi"-linkki vie etukuvalle, ei blogiin.
PPS. Tuo Hokuto-video taitaa olla mun kuvaama ;)
PPPS. Miten siistii ois saada noi matsit sun selostamana "tässä ajattelin tätä" ja "tässä hain tätä tekniikka" *video hyppää salille missä demoat sen* jne jne. Vaatii taas tietenkin rutkasti enemmän aikaa ja vaivaa.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 672
Viestit: 3387
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#978

Viesti Jasse »

Kiitos Totte. Erittäin hyviä vinkkejä. Ja kiitos videosta ;)
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 672
Viestit: 3387
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#979

Viesti Jasse »

Totte ( ja muutkin). Onko rakenne nyt parempi? Pyysin hakkeriani laittamaan aloitussivun. Entäpä Etusivun, about ja palvelut sivujen teksti?

http://jassejunkkari.fi/
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 93764
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Jasse

#980

Viesti Mika »

Minusta tuo on parempi.

Hyvää keskustelua olette Totten kanssa käyneet. :peukku:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Jasse

#981

Viesti magamies »

Hieno Blogi, Aittomäen haastattelu hyvä, taisi olla hieman pitempi versio siitä joka oli Fightsport lehdessä. Hyviä matseja myös Jassella mm. Hokutoryu ottelu oli vauhdikas ja mättöä.
Magamies
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 672
Viestit: 3387
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#982

Viesti Jasse »

Kiitos kiitos :) Joo, Fight Sportissa joku aina pätki ja muotoili mun tekstejä enemmän kun olis mun puolesta tarvinnut... No, nyt tulee blogiin kaikki artikkelit just semmosina kun ne oon kirjoittanut :D
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Jasse

#983

Viesti Totte »

On se huomattavasti parempi. Vieläkin mua hämää kun painaa sitä "Etusivu"-linkkiä, niin päästään kuvaan. Etusivulla on kuitenkin myös tekstiä, mutta sitä pääsee lukemaan vasta kun tajuaa scrollata tai painaa tuota alaspäin nuolta. Mielestäni linkki "Etusivu" saisi viedä suoraan sinne missä on teksti. Etusivun rakenne on myös erilainen kuin muut sivut (tuo banneri näyttää eri kohdan kuvasta ja on korkeampi). Jos kaikki linkit ovat vierekkäin, pitäisi niiden toiminta olla yhtenäinen.

Kuvaan pääsee halutessaan painamalla tuota logoa (mikä on aika vakiintunut käytäntö, että logo=alkuun). Koska tuo iso kuva toimii kuitenkin vain "alkuposterina", en tiedä miksi jollain olisi palavaa tarvetta päästä sinne takaisin, eikä se siksi mielestäni tarvitse mitään muuta linkkiö. Aloituskuvana toimii kyllä!

Ja sähköposti on nyt hyvä :peukku:
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 672
Viestit: 3387
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#984

Viesti Jasse »

Kiitos. Katsotaan mitä hakkerini osaa sanoa asiasta. Minulla ainakin on palava tarve katsella tuota kansikuvaa! :D Olin silloin niin nuori ja uljas..
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Jasse

#985

Viesti Totte »

Jasse kirjoitti:Minulla ainakin on palava tarve katsella tuota kansikuvaa! :D Olin silloin niin nuori ja uljas..
Voi olla, että on täällä muillakin, mutta menee tietenkin kaikilla vahvasti "ei kehtaa myöntää"-kategoriaan brushteeth
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 672
Viestit: 3387
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#986

Viesti Jasse »

No niin! Nyt on sivut virallisesti avattu. Maanantaisin tulee Suomen kamppailuhistoriaa avaavia kirjaesittelyjä ja joka päivä yritän jotain videota tai kirjotusta tuottaa. painotus on kamppailuhistoriassa ja minun omissa ninjailuissani.

Tuossa blogisivu: http://jassejunkkari.fi/blogi/
Tuossa bogia tukeva BF-taiteilijaprofiili: https://www.facebook.com/jassejunkkari. ... page_panel
Käykää rohkesti tykkäämässä ja seuraamassa jälkimmäistä. Sieltä löytyy kanssa juttua mun ja Tuomas Simolan välisesä biiffistä :D
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 672
Viestit: 3387
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#987

Viesti Jasse »

Jasse kirjoitti: kesä 24, 2008, 02.04 Morjens! Ajattelin kirjoittaa päiväkirjaa tänne potkuunkin, kun ei sitä kukaan lue fighterin sivuilla... Toivottavasti täällä luetaan ja kommentoidaan ;) .

Eli aloitan itseni esittelyllä:

Nimeni on Jasse Markus Junkkari. Syntynyt tammikuun kahdestoista vuonna 1984. Olen urheilullinen, huumorintajuinen ja pidän eläimistä..

Eiku, aloitin kamppailutaidot kuusivuotiaana Shukokai karatella josta suoritin vihrean vyön parissa vuodessa. Tämän jälkeen kokeilin nopeasti aikidoa, painia ja taekwondoa. Sitten jumiuduin jonkin aikaa taidoon, sillä olin aina tykännyt volteista. Seuraavaksi pidin parisenvuotta luovaa taukoa budoilusta, harjoitellen katutanssia ja akrobatiaa Helsingin tanssiopistolla. Testasin eskrimaa, jatkoin tanssimista. Yläasteen alussa breikkasin ja lopussa ninjailin. Taijutsu treenin katkaisi vaihto-oppilavuosi Amerikan erämaassa jossa treenasin paikallisella Mc Dojolla ties mitä, karatea, kungfua, grapplingia, airobick kikkaria...

Olin jo ennen USAan lähtöä kiinnostunut vapaaottelusta ja heti palattuani otin yhteyden Jan Tillekseen joka veti shootfightin treenejä Combatilla.
Treenasin shoottia ja potkista muutaman kerran viikossa. Vuoden 2003 alussa alon treenata taistelusukeltajien testejä varten Sammy Hämäläisen opastuksella. Pääsin sukeltajiin, mutta silloisen terveydentilani takia jouduin jättämään firman heti kättelyssä. Yli puolen vuoden jokapäiväinen kuntojumppa, uinteineen ja lenkkeineen teki tehtävänsä ja loi mahtavan peruskunnon jonka päälle aloin rakentamaan vapaaotteluosaamistani Tuomas Murdochin henkilökohtaisessa valmennuksessa. Treenasin pari vuotta todella kovaa, n.10-14 treeniä viikossa. Harjoitteluun kuului vapari, potkis ja BJJ treenien lisäksi punttia, lenkkiä, kuntopiirejä ja mäkijuoksua. Pari viimeistä vuotta olen treenaillut oman fiiliksen mukaan, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Tuoreimpiin vaparikisoihin minut on ruoskinut kuntoon BJJ valmentajani Sammy.

Vapaaotteluita on kertynyt tusinan verran. Potkis-otteluita on ehkä kuusi, josta lajista on suomenmestaruus vuodelta 2007. Painilajeissa matseja on varmasti päälle sata.

Tämän hetken pidemmän aikavälin tavoitteena on suorittaa sekä potkunyrkkeilyn että brasilialaisen jujutsun mustavyö kolmenkympin hujakoilla. Tavoitteen saavuttamiseksi on kummassakin lajissa harjoiteltava ja kisatava ahkerasti. Vapaaottelemaan menen kun on fiilistä... se on nimittäin raskasta puuhaa "ammatti" tasolla. Etenkin henkisesti.

Lyhyen aikavälin tavoitteena on vuoden sisällä venyä spagaattiin (kiirettä pitää!) ja selvittää "kahjoit ninjat" apinaratani joka sijaitsee lähimetsässä. Rata sisältää 29 leuanvetoa ja n.60 otteen vaihtoa (selitän tuonnempana).

Aloitin muutama viikko sitten parkourin ja kyokushinkai karaten. Jälkimmäinen saattaa tuoda mielenkiintoisia uusia haasteita ja tavoitteita..

So this is me!
Yllä päivyrini aloitusviesti vuodelta 2008. Ikää oli tuolloin vaivaiset 24 vuotta. Olin edellisenä vuonna voittanut potkunyrkkeilyn Suomenmestaruuden päätoimisen vapaaottelun ohella, mutta kovin treenimotivaatio ja usko todellisesta ammattilaisuudesta oli alkanut laskea. BJJssä taisi tuolloin olla purppura ja potkiksessa sininen (kuten on vieläkin). Parkkouria jaksoin treenata parit treenit ja Kiukkaria ehkä vuoden päivät. Tuon jälkeen kävin urheiluhieromakoulun Espanian Fuengirolassa, jonne sitten Marekin kanssa perustettiin Gaijin BJJ-sali suunnille vuonna 2013. Seiltä palasin kun päätin hakeutua palomieheksi. Pelastusopiston kävin 2017-2018. BJJn mustan vyön minulle myönsi Demian Maia vuonna 2016.

Nyt on ikää 39 vuotta. Viime vuodet olen paininut syvän ja kokonaisvaltaisen uupumuksen kanssa. Vaikka vieläkin pitää olla varovainen ettei kuormita itseään liikaa niin pahin on toistaiseksi takanapäin ja tavoitteellinen treenaaminen on taas mahdollista.

Koska aikoinani asetin tähtäimeeni potkisen mustan vyön ja koska sen vyökoejärjestelmä/vaatimukset ovat vaativat, mutta selkeät ja harjoiteltavissa, niin asetin pari vuotta sitten uudestaan tavoitteeksi potkunyrkkeilyn mustan vyön suorittamisen. Olen harjoitellut ja/tai ohjannut treenijä 1-2 kertaa viikossa GBllä sekä käynyt pistetuomari- ja VOK-1&2 koulutukset. Olen myös venytellyt säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta jalkoihin pitäisi saada vielä huomattavasti lisää notkeus-voimaa jotta kaikkien ruskeanvyön kokeen potkujen suorittaminen olisi olisi fyysisesti mahdollista oikealla tekniikalla. Uupumus toi lisää painoa ja huononsi kuntoa. Rusken vyön kokeessa pitää jaksaa sparrata 15*2min ja mustan vyön kokeessa 30*2min, mutta uskon että maltillisella mutta säännöllisellä peruskuntotreenillä saan painon tippumaan ja kunnon kohoamaan niin että tuohon pystyn. Isompi haaste on iskijäykät lonkkani ja vyökokeissa vaapittavat potkutekniikat. Olen venytellyt 7 vuotiaasta säännölisen epäsäännöllisesti mutta lisää liikelaajuutta ei tunnu tulevan. Vyökokeissa pitää pystyä tekemään hallitusti kaikki potkut (polvi, etu, kierto, sivu, taka, kirves, kääntö ja koukku) pään korkeuteen. Ruskeassa lu'ulla ja mustassa hypyllä. En ole yhtään varma miten saisin lisää notkeusvoimaa, mutta aijon lisätä venyttelyä sekä ottaa mukaan voimaharjoittelun ääriasennoissa. Suhtauduksi tähän mustan vyön haasteeseen - joka tulee luultavasti kestämään seuraavat 3 vuotta - ennen kaikkea fysioterapeuttisena projektiina, jonka aikana pyrin kehittämään - en pelkästään potkunyrkkeilytekniikaa ja sparrisilmää - vaan myös jokapäiväsistä ryhtiän ja liikettäni.
Aikomukseni on alkaa kuvata harjoitteluani ja ladata videot youtubeen kiinnostuneiden katseltavaksi.

Unelmat taistelu-sukeltaja koulutuksesta kaatuivat terveysongelmiin parikymppisenä, mutta tällä hetkellä tavoitteena on pelastuslaitoksen pelastussukeltajakurssi. Toivottavasti saan itseni vielä siihen kuntoon että pääsen kurssille ja sen läpäisen, ja että se täytäisi aukon joka jäi taistelusukeltajakurssin keskeyttämisestä.

Lisäksi kirjoitan kirjaa työnimellä "Taistelutemppuja - Jujutsun matka maaikmalta Suomeen" aina kun aikaa, energiaa ja inspiraatiota on. Viimeiseen puoleen vuoteen ei ole ollut vaan olen keskittynyt palomien työhön.

Kehittymisen tueksi alan kirjaamaan tänne tehtyjä treenejä ja muita näihin tavoitteisiin kuuluvia tapahtumia ja tietoja:

Polvi on kipeä/tulehtunut ja lääkäri määräsi parin viikon levän ja tulehduskipulääke kuurin.

Sunnuntaina 2h Katori Shinto ryu treenit 2h.

Maanantaina ohjasin GBllä 1,5h potkistrenit teemana alapotkut. Kuten aina minun treeneissä niin alkuun paikkojen pyörittely 5min, lajinomainen pyörittely 5min, 30min kaikki lyönnit ja potkut läpi 30min. Sitten opetin Ernesto Hoostin alapotku-komboja ja lopuksi sparria johon en itse ottanut osaa.

Tänään tiistaina uimahallissa kuuma sauna + kylmäallas * 2. 75 metriä rintauintia ja vähän vesihierontaa terapia-altaassa. Paino 99.5kg (Tavoitepaino ensi vuodelle n 85kg)
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 672
Viestit: 3387
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#988

Viesti Jasse »

Kuten yllä mainitsin niin potkunyrkkeilyn mustan vyön projektiini sisältyy tavoite - ei pelkästään potkunyrkkeilijänä kehittymisessä - vaan laajemmin oman kehon ja liikkeen parantaminen. Olin ottelijana ennen kaikkea kovapäinen ja kuntoinen tappelija, mutta en panostanut paljoakaan tekniikkaan ja taktiikkaan. Nykyään minua kiehtoo suuresti myös taktiset, mutta ennen kaikkea tekniset hienoudet, voimantuotto, kineettiset kejut yms.

Olen ollut pienestä pitäen huomatavan jäykkä/kankea ja sekä arkipäiväistä että lajinomaista asentoani ja liikettäni haittaa notkoseläisyys. Oman ymmärrykseni ja tuntumani mukaan tämä johtuu kireistä lonkankoukistajista sekä huonosti aktivopituvista pakara ja vatsalihaksista. Uskon että jos pystyn korjaamaan notkoselkäisyyden niin kaikki liikkumiseni paranee. Notkoselkäisyyden pystyn toivottavasti korjaamaan, mutta pitkäselkäisyydelle ja lyhytraajaisuudelle en voi mitään.

Tänään olen katsellut aiheeseen liittyviä videoita ja päättänyt ostaa psoas/lonkankoukistajia avaavan palikan:

https://fyndiq.fi/tuote/psoas-muscle-re ... b2326451e/

Mainio analyysi yhden kaikkien aikojen parhaan vappaottelija/potkunyrkkeilijän liikkumisesta. Minun ei kannata ottaa mallia pitkärajaisesta, notkeasta vasta-iskijästä. Olen jäykkä, hidas diiseljyrä.



Otin muutama vuosi sitten juoksutunteja ja tajusin todella kuinka jäykät lonkankoukistajat itselläni on. Tämä vaikuttaa kaikkiin potkynyrkkeilyn iskuihin ja jopa asentoon. Aijon venyttelyn ja voimaharjoittelun lisäksi alkaa harjoitella oikeaoppista kävelyä ja juoksua.





PS: Vedän rahaa vastaan yksityistunteja ja seminaareja BJJssä, Catch-painissa, vapaaottelussa, potkiksessa ja itsepuolustuksessa. Jos kiinnostaa niin käykää kattoo hinnat ja muut lisätiedot allekirjoittaneen nettisivuilta: https://www.jassejunkkari.fi/
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5371
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Jasse

#989

Viesti KungFuMiäs »

Mielenkiintoisia juttuja nämä askeleen toiminnat ym. teen niiden parissa melkein päivittäin töitä. Sinulle suosittelisin todella lämpimästä Chong Xien ideoita, hän toimii mm. Zhang Weilin tiimissä. Ne menevät hieman syvemmälle tuohon jalkojen ja kehon voimantuottoon, ei oikein sellaista mitä voisin käyttää työssäni sellaisenaan kovin usein (omassa treenissäni kyllä), mutta sinulle varmasti hyödyllistä tähän aiheeseen liittyen

(Hieman on Chong mennyt jenkkimarkkinoinnin puolelle, mutta asia on rautaista)
https://www.youtube.com/@HyperarchFasciaTraining
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 672
Viestit: 3387
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#990

Viesti Jasse »

Kiitos KFM! Voitko linkittää pari videota joka avaisi mistä kaverissa ja metofissa on kysymys? Kuuntelin juuri Weilin todistuspuheen mutta siitä en ymmärtänyt muuta kuin että jalkoihin keskittyvästä mutta kokonaisvaltaisesta faskia-systeemistä on kysymys. Joka ilmeisesti pohjaa jotenkin perinteisiin kiinalaisiin kamppailulajeihin.

Kävin pari viikkoa sitten orttipedillä polvikivun takia. Kun kysyin voinko venytellä niin hän puti pitkän ja turhautuneen puheen siiyä kuinka jänteet, nivelsiteet ja lihaskslvot rivät veny. Meinasin möksähtää. Mutta kun lääkäri jatkoi ha sanoi ettei lihas voimistu ilman anabolisia steroideja niin tajusin että lauotaan turhan jyrkkiä totuuksia.

Perinteinen venyttely ei tosiaan ole liikelaajuuksiani juurikaan lisännyt. Enemmänkin öljynnyt saranoita. Kesällä minulle tehtiin enemmän voimanponnistuksiin perustuva liikkuvuusohjelma, mytta en ole vieläkään saanut aloitettua harjoittelua sillä ohjelmalla.

Tänään töissä ja välipäivä treenistä.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 8 kurkkijaa