Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jasse

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 674
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#646

Viesti Jasse »

Huh! Löytyi todella hyvä MMA-kolumnisivu:



Luin kakki Tomin "History of jiujitsu" kirjoitukset. Todella, todella hyvää settiä. Kirjoituksista käy hyvin ilmi kuka Gracie ja mikä kärhämä on vaikuttanut mitenkin jiujitsun kehitykseen. Good shit! Lukekaa!!
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 674
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#647

Viesti Jasse »

Lenkillä tuli viimeviikolla käytyä varmaan kolmesti. Mukana tietysti pieni kuntopiiri aina. Tanssittua on myös tullut. Äsken kävin uimassa. 25min vaparia, 200m lautarintaa, 200m lauta vaparia, 200m rintaa, 200m selkää, 200m vaparia päädyistä sukeltaen, 15min venyttelyt.

Nyt pitää tosiaan tsempata koulun kanssa joten koneella kun olen niin pyrin pysymään pois potkusta ja keskittymään ammattitutkinnon suorittamiseen.

Hasta luego!
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 674
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#648

Viesti Jasse »

Moi!

Kouluhommia vaan... Apuja tarvittais. Elikkä olen nyt kyhäämässä tuota projektiasiakas-portfoliota. Sivuja pitäisi saada 25.. "Asiakas" oli siis tämä nuori judoka Miguel, mutta johtuen silsoista,minun loukkaantumisesta ja Migun kisoista niin hierontakertoja tuli vain muutama. Elikkä siitä ei paljon sivuja revitä. Työ tulee siis käsittelemään lähinnä judoa, sen treenausta ja siinä sattuvia loukkaantumisia.

Kuningas idea on se että kopioin kakki judotreeniäni koskevat kirjoitukset täältä portfolioon ja sirottelen "info-pläjäyksiä" sopiviin väleihin. Tyyliin: judon historia, kisasäännöt, tyypiliset vammat, lajianalyysi, judopuku, vyöarvot, termistöä.

Eli. Otan mielelläni vastaa vinkkejä hyvistä sivuista joista löydän esim. termistön suomennokset, lajianalyysin, tietoa tyypillisistä vammoista, huippujen harjoitusohjelia, lajikuvauksia jne. Aikaa työn tekemiseen on vain viikko ja samalla pitää tehdä muitakin projekteja joten työn tekemisestä ei tule niin opettava kokemus kun olisin toivonut. Mutta yritetään parasta.

Kiitos avusta!
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 674
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#649

Viesti Jasse »

Holaaa!
Elämä hymyilee :) Olen kymmenen päivän komennuksella suomalaisten sprintterien leirillä Benadormissa. Asun kivassa villassa urheilijoiden kanssa. Seuraan treenejä, syön hyvin, otan aurinkoa ja välillä hieron.
Koulustressi on kutakuinkin takanapäin. Vaikein käytännön näyttö "hierojan työmenetelmät" on suoritettu hyväksytysti, ja kummatkin kirjalliset työt lähetetyy (ja toinen hyväksytty). Enää odotan toisen portfolion hyväksymistä ja kesäkuun puolivälin "hieronta hoitotapahtumana" käytännön näyttökoetta.

Fielä viikko sitten en todellakaan tiennyt mitä teen kun palaan Suomeen. Ei oo kämppää, ei duunii, eikä todellakaan rahaa! Mutta nyt on tullu pari mielenkiintosta työtarjousta ja lähitulevaisuus näyttää hyvältä. Ja on mulla kaikenäkösiä pläänejä tuolla takaraivossa..

Buenas noches!
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 674
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#650

Viesti Jasse »

Leirillä pyyhkii hyvin, joka päivä oon jotain jumpannu. Tiistaina kentänlaidalla tällanen setti: (5 leukaa + 10 kärrynpyörää)*10

Leuoissa vaihtelin otteita/tekniikkaa ja kärrynpörät tein pienellä punnerruksella.
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 674
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#651

Viesti Jasse »

Leiri loppu ja takas Fugessa. Vikaa kuukautta viedään. Tänään koulussa esiteltiin TENS-, ultra-aalto- ja akupunktio-hoitoa. itse sain neuloja lähinnä polven kipuun. Muutama polvitaipeeseen, yhdet käsiin ja jalkoihin ja yhden (rauhoittavan) keskelle päätä. Ei mitään erikoista valaistumista tapahtunut mutta nuppinappi saattoi ihan oikeasti rauhoittaa. tuli sellainen läysä ja sanaton olo.

Nyt pitäs mennä lenkille ja tekee muutama leuka.
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 674
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#652

Viesti Jasse »

Ai niin! olen tällä lueskellut Nitoben "Bushidon" suomennosta. Enganninkielinenhän julkaistiin 1899 ja suomennos tuli 1942. Hieno teos! Tässä jiujitsun määritelmä kirjasta:

"Jiujutsu voidaan lyhyesti määritellä anatomisen tiedon soveltamiseksi hyökkäykseen tai puolustukseen. Se eroaa painimisesta siinä, ettei se luota lihasten voimaan, muista hyökkäystavoista siinä, ettei se käytä aseita. Jiujutsu-taituri puritaa tai lyö vihollistaan sellaiseen kohtaan, että tämä lamautuu ja käy kyvyttömäksi vastarintaan. Tarkoituksena ei ole tappaa, vaan saattaa vastustaja sillä hetkellä toimintakyvyttömäksi." (Bushido 1899)
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 674
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#653

Viesti Jasse »

Viikoittain tsekkailen josko Rickson Graciesta on ilmestynyt uutta videomatskua ja taas on vähän vuotanut:

Rickson vetää yksityistuntia:

[youtube][/youtube]

Hyvässä kunnossa +50v Rickson. Pallon kanssa kikkailu näytti hyvältä. Bjj piireissä ihan yleistä tollanen pallotemppuilu. Itsekkin tullut harrastettua GBllä. Mutta voisi ehkä kehitellä jotain treeniä siitä.. Oppilas näyttäisi olevan lihaksikas mutta BJJssä amtööri. Rickson näyttää jotain BJJn perusteitä. Mountsiltauksessa (aivan loussa) käyttää hienosti kättään sekä käden että jalan lukitsemiseen.

Rickson lukottaa seminaarilaisia. Tukkamallista päätellen videoitu ennen vuotta 94. Vastukset osaavat painia ja bjjstäkin tuntuisi oleva haisua pikkasen..

[youtube][/youtube]

Rickson painii faijansa kanssa mietiskelevään sävyyn:

[youtube][/youtube]

Tämä on hämärä Ricksoniin jotenkin liittyvä video. Jätkä avautuu ja vihjailee jhostain myysterri oppilaasta ja tekniikasta ja siitä että Rickson on hänelle jotain velkaa, jne. Tullut pari päivää sitten tubeen:

[youtube][/youtube]
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 674
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#654

Viesti Jasse »

Aarteita, aarteita!

Näiltä sivuilta löytyy käännökset Ricksonin tuoreista haastatteluista, ilmeisesti uuden kirjan tiimoilta mutta puhetta vaikka mistä mielenkiintoisesta. Ricksonin mietteitä siis. En ole ehtinyt kun lukea pari riviä..

http://www.sherdog.net/forums/f12/ricks ... d-1671497/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://learnaboutjiu-jitsu.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 674
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#655

Viesti Jasse »

Olin eilen ja toissa päivänä lenkillä rantakadulla: 4km rannan päähä, kokovartalo venyttely, 4km takaisin ja kuntopiiri puolapuilla. ke: 5 leukaa, 10 punnerrusta, 10 vatsaa (kertaa 5). to; 10leukaa, 10 vatsaa, 10 dippiä (ketaa 5)

Löyty tällanen. "Työmies" lehden (1904) kirjoitus/mainos Hanckokin jiujitsu kirjasta. Siis tuosta legendaarisesta dshiudshitsu kirjasta.

http://fi.wikisource.org/wiki/Japanilai ... n_kasvatus" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 674
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#656

Viesti Jasse »

Moi! Tänään ei kummenpia. Äsken oltiin frendien kanssa puistossa ja yritettiin kävellä nuoralla... Yksi jätkä osaakin. Ja hyvin. En minä.

Neljän viikon päästä ollaan Suomessa. On ollut todella hyvä kokemus tämä reissu, paljon uusia tuttavuuksia, positiivista energiaa, ja tietysti vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Liikaakin. polvi vieläki hajalla.. Ei pysty ainakaan vielä painii polviltaan.

Kämppää ei oo, rahasta puhumattakaan, mutta duunipaikan sain. Eikä parempaa vois toivoakkaan! Alotan siis hierojan hommat GB-gymilä heinkuun alussa. Eli treeniä ja duunia. Tervetuloa hoitoon! http://www.gbgym.com/kuntosali/fysio/" onclick="window.open(this.href);return false;

joku olutmiitti ois kiva. Silleen et mulle tarjotaan ilta ;)
Kuvake
Nico
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 831
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Jasse

#657

Viesti Nico »

Jasse kirjoitti: joku olutmiitti ois kiva. Silleen et mulle tarjotaan ilta ;)
Oli puhetta jos kesä & heinäkuun vaihteen aikaan pidettäis olutmiitti. tai sitten on mu mielikuvituksen tuotetta :smt003
Life is like a penis: simple, relaxed and hanging freely. It's women who make it hard.
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 674
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#658

Viesti Jasse »

Nico kirjoitti:
Jasse kirjoitti: joku olutmiitti ois kiva. Silleen et mulle tarjotaan ilta ;)
Oli puhetta jos kesä & heinäkuun vaihteen aikaan pidettäis olutmiitti. tai sitten on mu mielikuvituksen tuotetta :smt003
No sehän ois hyvä. Pitää laittaa lavalle kyselyä.

Äsken oltiin rannalla temppuilemassa rekeillä ja hauhamassa shaissea. Itse vetelin matalalla rekillä muscleuppeja pompulla, eli tangosta kiinni, sitten pomppu, leuka ja pippi niin että päästään suorille käsille ja tanko kosketta lantiota. Sitten kanssa pitkästä aikaa tein takeperinvoltteja maalle (veteen tullee tehtyä useinkin). Pikkasen oli rimakauhua, mutta pikku "osss" rarjaidun saattelemana hyppäsin puulaverilta (n. 40cm korkea) takaperinvoltin hiekalle. Toistin tempun sellaset kymmenen kertaa.

voltit ja puolivoltit on kyllä mahtavia liikkeitä joita pitäs tehdä päivittäin. Kehittää ja ylläpitää räjähtävyyttä, liikkuvuutta ja elastisuutta.

Nyt vesimeloonia poskeen.

EDIT: pomppusta meinasi tuli tyhmä hymiö. asia korjattu ,pomppu,
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 674
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#659

Viesti Jasse »

Jasse kirjoitti:
Nico kirjoitti:
Jasse kirjoitti: joku olutmiitti ois kiva. Silleen et mulle tarjotaan ilta ;)
Oli puhetta jos kesä & heinäkuun vaihteen aikaan pidettäis olutmiitti. tai sitten on mu mielikuvituksen tuotetta :smt003
No sehän ois hyvä. Pitää laittaa lavalle kyselyä.

Äsken oltiin rannalla temppuilemassa rekeillä ja hauhamassa shaissea. Itse vetelin matalalla rekillä muscleuppeja pompulla, eli tangosta kiinni,pomppu, leuka ja pippi niin että päästään suorille käsille ja tanko kosketta lantiota. Sitten kanssa pitkästä aikaa tein takeperinvoltteja maalle (veteen tullee tehtyä useinkin). Pikkasen oli rimakauhua, mutta pikku "osss" rarjaidun saattelemana hyppäsin puulaverilta (n. 40cm korkea) takaperinvoltin hiekalle. Toistin tempun sellaset kymmenen kertaa.

voltit ja puolivoltit on kyllä mahtavia liikkeitä joita pitäs tehdä päivittäin. Kehittää ja ylläpitää räjähtävyyttä, liikkuvuutta ja elastisuutta.

Nyt vesimeloonia poskeen.

EDIT: pomppusta meinasi tuli tyhmä hymiö. asia korjattu ,pomppu,
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 674
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Jasse

#660

Viesti Jasse »

Aloitin tuonne saunan ketjun kamppailutyylien ja eilaisten hoitomuotojen symbioosista. Minulla kun on joitain noita 1900-luvun jiujitsu/judo kirjoja/artikkeleita niin ainakin niissä usein mainitaan kuatsu tai kappo, eli eräänlainen elvytys/ensiapumenetelmä. Eipä taida enää olla monessakaan jujutsu-tyylissä osana opetusta. Mielestäni kamppailijan tulisi ensiaputaidot hansata, mielummin hyvin. Siinä on itsellekkin projektia, vaikkakin olihan meillä täällä koululla parin päivän EA-kurssi.

Tällanen jujutsu-koulu tuli vastaan kun googletin kuatsu:

Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 55 kurkkijaa