Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Totte

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Totte

#1

Viesti Totte »

Terve kaikille!

Nyt kun syksy on aluillaan ja minulle aukeaa mahdollisuus vähän aktiivisempaan treenaamiseen niin ajattelin perustaa päiväkirjan. Tämä tulee todennäköisesti palvelemaan eniten minua, mutta jos joku muu saa höpinöistäni jotain irti niin mikäs sen parempaa. Kommentit ovat tietenkin aina tervetulleita.

Vähän taustaa. Olen siis 24v opiskelija ja nuorempana olen harrastanut Hokutoryua noin kaksi vuotta, sekä potkunyrkkeilyä sivulajina. Sitten tuli monen (13?) vuoden paussi jonka jälkeen kipinä taas syttyi. Huhtikuussa menin HJJ:n peruskurssille. Olisin todennäköisesti saanut mennä heti oranssien kanssa treenaamaan, mutta jo kunnon puolesta valitsemani tie oli mielestäni parempi ratkaisu. En ainakaan ole rikkonut itseni kovin pahasti.

Samalla lähdin vähän vahtimaan syömistä ja juomista, koska ylipainoa oli kaljan, huonon ruokavalion ja liikkumattomuuden myötä kertynyt aika paljonkin. Vielä ei olla BMI:n mukaan ihan normaalipainoisten luokassa, mutta reilusti on massaa lähtenyt. Mitään dieettiä en kuitenkaan seuraa, eli en ainakaan tällä hetkellä lähde listaamaan syömisiäni tänne.

Nykyinen lajitilanne on siis se että treenaan Hokutoryua ja olen satunnaisesti käynyt potkunyrkkeilemässä. Tänään oli BJJ alkeiskurssin ensimmäiset treenit, eli sekin tulee nyt mukaan lajivalikoimaan uutena lajina. Vähän tosin ollaan kavereidan kanssa lukkopainittu, mutta ei mitään systemaattista.

Harjoitusohjelma olisi siis alustavasti seuraava:

Maanantai: Pesäpallo / Potkunyrkkeily / Lepo
Tiistai: HJJ
Keskiviikko: BJJ / HJJ(aamulla)