Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Totte

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#271

Viesti Totte »

Keskiviikko 7.7.2010 - HJJ

Lähden vain kirjoittamaan vähän mitä tulee muistiin, eli ei ole misään järjestyksessä, ja asioita puuttuu varmasti.

(Alkuun potkittiin vähän rivissä, tehtiin kombinaatioita, ja sen jälkeen harjoteltiin ushiro-geriä parin kanssa.)

Vastustaja lyö molemman suorat, jotka molemmat torjutaan soto-ukella(cross-blokilla) ristiin. Sen jälkeen vasen käsi tartuu hyökkääjän oikeasta kädestä ja oikean käden uraken päähän. Sen jälkeen käännetään ikkyoon. Itse yritin tehdä vähän rujompaa versiota, että en ota niin hienoja otteita, vaan tekniikkaa tehdään enemmänkin kyynärvarrella. Saadaan hyvä hallinta ja vastustajan ryhti rikottua täysin. Sen jälkeen voidaan ehkä vaihtaa oikean käden ote paremmaksi jos tarvitsee alasvientiä varten.

Toinen tekniikka samaan hyökkäykseen. Ensimmäinen lyönti soto-ukella (ja aina pieni painonsiirto taakse). Kun oikea suora tulee niin tehdää u-väistö tyylinen sukellus alle, ja ponnistetaan oikean jalan polvipotkuun. Teisho takaraivoon ja mahdollisesti vielä irimi-nage perään.

Toinen hyökkäys oli sitten oikean käden koukku. Tähän tehtiin etenevä blokki, jonka jälkeen peukalo käännettii alas (rystyset vastustajaan päin). Mahdollisesti pienellä alaspäin menevällä liikkeellä käännetään vastustajan käsi kainaloon jolloin saadaan kyynär-/olkalukko. Vastustajan vasen käsi haetaan oikealla kädellä yläkautta kiinni, ja tartutaan siihen vasemmalla kädellä, jolloin meillä on yhdellä kädellä molemmat kädet hallinnassa, ja voidaan vaikka lyödä oikealla jos on tarve, tai torjua toisen henkilön hyökkäys.

Koko tekniikan ajan ollaan valmiita torjumaan myös vastustajan vasemman käden lyönti. Jos se hyökkäys tulee niin se torjutaan ja painetaan alas, ja sitä kautta haetaan vasen käsi kiinni meidän vasemmalla kädellä. Tärkeää on myös se että päästään hyvin etenemään sitä lyöntiä päin. Jos joudutaan väistämään takaviistoon niin tekniikka ei enää toimi ja pitää tehdä jotain muuta.

Nämä taisi olla ne tärkeimmät, koska muuta ei tällä hetkellä muistu mieleen. Loppuun sparria ja lihaskuntoa.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#272

Viesti Totte »

Torstai 8.7.2010 - HJJ(aamu)

Heittopainotteiset treenit. Käytiin läpi seuraavia heittoja, ja kaikki tuli hyökkäyksestä (oikean käden koukku). Suluissa atemit.

- O-goshi (askel + empi)
- Ippon-seoi-nage (alakoukku, askeleella sisään)
- Koshi-guruma (horjutus altapäin kainaloon)
- Ashi-guruma (askel + empi)
- ???-guruma (eli sama kuin ashi-guruma, mutta pyyhkäistään lonkan kohdalta)
- Te-guruma (torjunnasta suoraan sisään)
- Lapioimisheitto (torjunta sisään, shuto kurkkuun)
- Kubi-nage (alakoukku + mahdollinen haito)
- Polkaisuheitto (eli tehdään O-goshi, joka epäonnistuu, jolloin polkaistaan oikea jalka suoraksi)
- Morote-seoi-nage (shuto)
- Eri-seoi-nage (shuto toiselta puolelta)
- Uchi-mata (askel + empi)
- Kata-guruma (askel + empi)

Tossa ne muistaakseni on. Paljon tuli myöskin uutta tavaraa. Loppuun vielä vähän veitsitekniikkaa. Ensin oranssin tekniikaat mitkä on selitetty jo aikaisemmin. Sen jälkeen tehtiin yläpistoon sama väistö ja torjunta, mutta sisäpuolelle. Molemmin käsin kiinni ja käännetään käsi ikäänkuin oltaisiin lähdössä tekemään ikkyota. Otetaan käsi kainaloon ja painetaan vasemmalla kyynärpäällä vastustajan kyynärpäästä alas.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#273

Viesti Totte »

Tiistai 13.7.2010 - HJJ(vapaa)

Ryhmässä kaksi keltaista, yksi oranssa ja minä.

Aloitettiin peruspotkuilla. Etupotkua, mawaa, takapotkua ja takakiertaria. Heittopuolelta katsottiin o-goshia, sekä pari jatkotekniikkaa jos ei lähde. Ensimmäinen jatkotekniikka oli suunnanvaihto + o-soto-otoshi. Toisessa tekniikassa polkaistaan oikea jalka suoraksi. Tällä saadaa vähän enemmän kiertoa vartaloon, ja se toimii myöskin pyyhkäisyn tavoin, tai estää ainakin vastustajan tukiaskeleen. Suurin ongelma lonkkaheitossa oli ehkä lonkan saaminen tarpeeksi syvälle. Yritin itse keskittyä siihen että tekisin heitot hidaripuolelta, koska se on mulla luvattoman heikko.

Tehtiin myös vähän käsivarsiheittoa, ja minä pääsin jopa kokeilemaan uchi-mataa, joka tuntui lähtevän niin lennokkaasti että tässä on nyt varmasti jotain mätää, ja teen sen ihan väärin.

Kerrattiin tekniikoita. Oranssin vyön kuristus takaa, sekä hiusotetta edestä. Hierottiin omaa asentoa ikkyossa. Tärkeää saada vastustajan käsi lähelle omaa vartaloa, ja saada kyynärpäällä oleva käsi suoraksi, ja mielellään oma olkapää suoraan kyynärpään yläpuolelle, jolloin ei tule mitään joustoa. Tärkeää olisi myös muistaa että molemmilla käsillä ei voi työntää, vaan vastustajan käsi vedetään omaan vartaloon kiinni samalla kuin kyynärpäällä oleva käsi työntää.

Muistaakseni tehtiin jossain vaiheessa myös neljän suunnan heittoa (shion-nage) käsiotteesta edestä. Eli ensin pieni askel + horjutus takavasemmalle, samalla kun oikea käsi tarttuu vastustajan oikeasta ranteesta kiinni (rystyset osoittaa maahan). Vasen käsi irti sisäkautta pyöräyttämällä, ja sekin ottaa ranteesta kiinni. Nyt on siis kahden käden ranneote vastustajan kädestä. Tämän jälkeen työnnetään käsi oikealle etuviistoon vastustajan vasenta kainaloa kohden. Vastan tämän jälkeen otetaan vasemmalle askel perään, joustetaan polvista sekä käännytään päkiöiden varassa niin että "sukelletaan" kaverin käden ali. Tärkeää on se että pitää koko ajan painetta päälle, eikä nosta sitä kättä liian ylös, koska silloin vastustaja voi vain pyörähtää ympäri ja lukko purkaantuu. Tämän jälkeen viedään vastustaja alas vetämällä ranteesta. Alasviennissä voi myöskin viedä vasemman käden kyynärpäälle.

Kun päästään alas niin tehdään lukko3. Oikea polvi kainaloon ja vastustajan rystyset maahan. Viedään käsi vähän eteenpäin että saadaan ranteeseen pienempi kulma. Sitten lisätään painetta ranteeseen ja voidaan myös pyöritellä sitä peukalon suuntaan. Mahdollisesti vasen käsi auttaa painamalla kyynärpäästä.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Totte

#274

Viesti Totte »

Sunnuntai 18.7.2010 - Vapaat

Kaverin kanssa liikuntamyllyssä. Enimmäkseen ihan perusjuttuja nyrkkeilyhanskoilla. Suoria lyöntejä ja koukkuja sekä perusväistöjä. Pari vähän uutta kombinaatiota. Eli vasen suora + oikea suora, jonka jälkeen väistetään vasemman koukun alta etuviistoon ja lyödään oikea alakoukku kylkeen. Sama toiselta puolelta, mutta nyt lyödään siis oikea + vasen. Sitten koitin myös sellaista versiota että lyön jo väistön aikana oikean alakoukun. Tuntui toimivan ihan hyvin, ja koska liikkuu väistön aikana pääsisi hyvin jatkamaankin.

Katsottiin myös vähän juttuja matossa. Sain itse yrittää olla alla sekä guardissa että mountissa kun toinen lyö. Guardissa vielä pärjää, mut se on kyllä aika kauheaa jos toinen saa high-mountin, kun tuntuu että sitä ei saa edes lantiolla pois tasapainosta. Onneksi oli kypärä, mutta vähän tuntui kyllä päässä vielä illalla :boxing: Voi kylläkin johtua myös siitä että nestettä meni aika paljon kuumuuden takia.

Kerrattiin vielä peruvian neck-tie ja vähän muistakin kuristusjuttuja, sekä pari asiaa liittyen käsilukkoihin.

Tuli ehkä vähän laiskasti tehtyä, mutta oli oikeasti tosi kuuma :hiki: Saa kuitenkin olla vähän tyytyväinen, koska jotkut laiskotteli vielä enemmän :smt064 En tosin nyt mainitse tässä nimiä ;)
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#275

Viesti Totte »

Maanantai 19.7.2010 - HJJ(vapaa)

Heittotreenit nipsulin kanssa. Kukaan muu ei saapunut paikalle vaikka avoin kutsu olikin. Vähä laiskaa porukkaa :)

Lähdettiin tekemään heittoja perusmuodossa. Ensin pelkkiä sisäänmenoja, ja sen jälkeen kaksi sisäänmenoa + yksi heitto.

O-goshi

Tärkeimmät kohdat on tietenkin horjutus, sekä se että saa lonkan tarpeeksi syvälle. Jalkojen pitää olla aika lähellä toisiaan, mikä tarkoittaa että perusasennon rintamasuunnasta pitää käänytä yli 180 astetta jos haluaa saada lonkan sinne syvälle. Jaloista kunnolla alas ja muistaa vetää kädestä ja kiertää yläkroppaa, jolloin se heitto lähtee. Ei siis niin että nostetaan kaveri jaloilla ja kainalosta ylös ja pudotetaan alas.


Kubi-nage

Lähtee samalla tavalla kuin O-goshi, mutta kättä ei vielä kainaloon vaan pään taakse. Tässä heitossa on vieläkin tärkeämpää että se heitto lähtee käden vedolla. Ei niin että yritetään vetää kaveria päästä. Mitää oikeaa otetta ei oteta, vaan pään taakse menevän käden voi vaikka pitää nyrkissä. Ote pään takaa on kuitenkin tärkeä, koska jos se on huono niin vastustaja voi päästä kiertämään selkään.


Ippon seoi-nage

Taas samalla periaatteella lähtee heitto. Tärkeää on että todellakin kääntyy yli 180 astetta, eli selkää ei voi jättää vastustajaan päin. Oma oikea käsi ei tartu varsinaisesti kiinni mistään, vaan se voi tässäkin olla nyrkissä. Tärkeää on että vastustajan käsi ei pääsi liukumaan niskaan, vaan se pysyy puristuksissa hauiksen ja kyynärvarren välissä. Kun astuu sisään heittoon on varottava että ei astu liian pitkälle oikealle, koska silloin heitoo menee selän yli. Oikea jalka ei siis saa mennä kaverin jalkojen ulkopuolelle.


O-soto-otoshi

Tämä nyt oli tuttu heitto, joten tehtiin molemmille puolille. Tukiasekeleen kanssa päädyttiin siihen, että jos pääsee syvälle niin voi pyyhkäistä ilman askelta, mutta voi ottaa askeleen tasapainon vuoksi.


Loppuun vähän vyökoetekniikkaa. Käsiotteet edestä, takaa ja ristikkäin. Kuristukset edestä ja takaa. Uusina tekniikoina käsiote takaa ja ristikkäin.

Käsiotteessa takaa astutaan oikealle pieni askel vasemmalle, niin että jalat ovat oikeinpäin käännöksen jälkeen. Askeleen ei tarvitse olla pitkä, eikä sen tarvitse suuntautua eteenpäin, koska silloin jodutaan oteirrotus suorittamaan käsivoimin. Vasen käsi ottaa vastustajan oikeasta kädestä kiinni peukalo ylöspäin, jolloin se käsi saa suoraan hyvän otteen rannekaatoa varten. Oikean käden rystyset painetaan omaan selkään kiinni, ja käännytään päkiöiden varassa samalla kun nostetaan oikean käden sormet ylös. Ote irtoaa ja oikea käsi ottaa myös otteen vastustajan oikeasta kädestä. Vasen jalka astuu pois edestä ja tehdään rannekaato. Lukko 4.

Käsiote ristikkäin, eli vastustaja tarttuu oikealla kädellä meidän oikeasta ranteesta. Oikea jalka vähän eteen ja kyynärpää kiinni kylkeen. Vasen käsi lähtee hakemaan otetta rannekaatoon ja oikea käsi lähtee irtoamaan samalla tavalla kuin peruskurssin tekniikassa. Kuitenkin sen sijaan että käsi otettaisiin kokonaan irti, niin irrotusvaiheessa kyynärpää lähtee tulemaan eteenpäin, ja kyynärvarrella saadaan painetta kaverin käteen. Kontakti meidän oikean käden ja vastustajan oikean käden välillä ei katkea koskaan. Nyt lähdetään tekmään rannekaatoa ilman perinteistä otetta painamalla kyynärvarrella rystysiin. Kun vastustaja on saatu pois tasapainosta niin otteen voi vaihtaa perinteiseen ja suorittaa rannekaadon. Lukko 1, jossa tulee painetta sinne kaulan päälle, ja lukko väännetään molemmilla käsillä.

Sain myös kokeilla taas kerran vähän uchi-mataa joka tuntui vieläkin menevän hyvin. Heittoja tehtiin myöskin takakäden koukkua vastaan seuraavasti:

Blokki + väistö takaviistoon, alakoukku, käsivarsiheitto
Blokki + väistö takaviistoon, askel + empi, lonkkaheitto
Blokki + väistö eteen, haito (vielä vähän enemmän painoa haitoon ;)), o-soto-otoshi

Tai-otoshia ei tehty, vaikka vierestä kuuntelevä olisi voinut niin luulla. Se on vaan niin paljon helpompi lausua kuin o-soto-otoshi, niin minkäs mä sille voin? :oops:

EDIT: Tällä viikolla sitten vielä vapaat treenit tänään, ohjatut huomenna, mahdolliset BJJ:t torstaina jos ehtii / jaksaa, sekä perjantaina aamulla tekemään jotain (vai?).
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
nipsuli
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 965
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: HJJ, BJJ, modernisoitu shaolin kung fu, thainyrkkeily, escrima

Re: Totte

#276

Viesti nipsuli »

Totte kirjoitti: Heittotreenit nipsulin kanssa. Kukaan muu ei saapunut paikalle vaikka avoin kutsu olikin. Vähä laiskaa porukkaa :)
Tänään on ilmeisesti tulossa ainakin 3 nyt sitten.. :)
Totte kirjoitti: Blokki + väistö eteen, haito (vielä vähän enemmän painoa haitoon ;)), o-soto-otoshi
:oops: joo-o..mitäs tuohon nyt sitten sanoisi.. tyhmä tarvii paljon toistoja :lol:
Totte kirjoitti: perjantaina aamulla tekemään jotain (vai?).
Jos tää lomalainen jaksaa vaan herätä, niin treenaamaan vaan :smt003
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#277

Viesti Totte »

Tiistai 20.7.2010 - HJJ(vapaa)

Melko samoja juttuja mitä maanantaina, mutta vähän eri porukalla. Tällä kertaa yritettiin saada vähän sitä ideaa että heitto lähtisi siirtämällä pelkän alakropan sisään horjutuksen jälkeen, jolloin ei työnnetä omalla yläkropalla sitä horjutettua kaveria takaisin hyvään asentoon.

Harjoiteltiin tätä myöskin niin että kolmas pitää uken vyöstä kiinni, jolloin tori pystyy menemään painolla siihen heittoon ilman että joutuu paiskomaan ketään.

Lopuksi potkuja mitseihin.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#278

Viesti Totte »

Keskiviikko 21.7.2010 - HJJ

Piti oikein luntata mitä kombinaatioita tehtiin. Lämpimäksemme potkittiin ensin peruspotkuja kun salissa oli vähän vilposaa. Sen jälkeen parin kanssa etukäsi, takakäsi. Jos vastustaja liikkuu takakäden voimasta taakse niin tukiaskel oikealla samalla kun takakäsi palautuu ja etujalan maegeri perään. Viimeistellään joku oikean jala mawalla tai sokutolla. Toisessa kombinaatiossa vedettiin lyöntien jälkeen vasen mawa päähän.

Oikean käden koukkuun tehtiin blokki + väistö takaviistoon, josta pompattiin välittömästi oikealla polvipotkulla sisään. Vasempaan koukkuun väistettiin etuviistoon ja blokattiin takakädellä, sen jälkeen vasen polvipotku.

Sitten jatkettiin niin että tehtiin oikean koukkuun vielä heitto (kubi-nage tai harai-goshi). Harai-goshi tuntui jostain syystä vaikealta, vaikka se yleensä on kiva heitto. Vasempaan koukkuun tehtiin o-goshi (migi-puolelta). Vasemmasta kädestä oli joskus kiire saada kiinni, mutta silloin piti vain tarttua yläkautta kyynärtaipeesta.

Loppuun oranssin puukkotekniikat sekä potkuja mitseihin.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#279

Viesti Totte »

Torstai 22.7.2010 - BJJ

Pitkästä aikaa BJJ:t.

Lämpönä vähän juji/rinkula/omoplata-drillejä ja pari sweeppiä. Yksi sweeppi oli uusi, eli ollaan alla side-mountissa. Tehdään normaali silta+katkarapu ja saadaa polvi väliin. Otetaan vastustajan käsi haltuun ja heijataan toinen jalka vähän samalla tavall kuin flowersweepissä. Samalla työnnetään polvella. Itse tajusin jossain vaiheessa että kannatta käyttää sitä jalan liikettä nostamaan kaveri itseni päälle, jolloin saa siihen polveen työntöön voimaa.

Toinen sweeppi oli variaatio flowersweepistä. Jos kaveri ei nosta jalkaa ylös, niin tartutaan polvien välistä vastakkaisen jalan jalkapöytään, jonka jälkeen jatkoa normaalisti. Jos otteen sai niin hyvin toimii.

Kerrattiin perusohitusta (jalka olkapäälle), sekä siihen pari jatkoa. Eli jos kaveri työntää kädellä vastaan, niin mennään jommalla kummalla polvella alimmaisen jalan ohi, ja otetaan pää haltuun. Jos meniin lähimmällä polvell ohi niin joudutaan kääntämään lantio ettei päästetä kontrollia. Jos mentiin toisella polvella niin seurataan vain perässä toisella jalalla.

Katsottiin myös ohitus. Eli otetaan kaverin molemman jalat olkapäille ja tartutaan vasemmalla kädellä takin alareunasta kiinni, syötään se oikealle kädellä ja tartutaan pään takaa kiinni. Sitten nostetaan oikealla kädellä ja saadaan ehkä selkäkin kun päästään ohi.

Sitten painittiin ja sain turpiini. Pari omaa suoritusta tuli tehtyä, lähinnä guardinohistusta, mutta enimmäkseen se oli sweeppien välttämistä. Varsinkin jos paini ylempivöisten kanssa.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#280

Viesti Totte »

Perjantai 23.7.2010 - HJJ(aamu)

Tehtiin potkuväistöjä. Painotettiin mm. seuraavia asioita:

- Pidetään huoli etäisyydestä. Jos päästetään vastustaja liian lähellä niin väistäminen on melko mahdotonta.
- Ollaan koko ajan pienessä liikkeessä taaksepäin. Jos vastustaja pysähtyy niin jatketaan pientä liikettä taaksepäin. Kun vastustaja lähtee potkaisemaan niin vaihdetaan liike eteenpäin suuntautuvaksi. Jos pysähdytään niin on hidasta päästä taas liikkeelle.
- Kädet suojaa. Joko molemmat kädet ylhäällä, tai sitten toinen nyrkissä vartaloa pitkin ja toinen auki pään vieressä.

Sen jälkeen kun väistöt oli hallinnassa niin napattiin jalasta kiinni. Etujalan potkua vastaan jatkettiin liikettä eteenpäin ja pyyhkäistiin tukijalka ulkokautta. Takajalan potkua vastaan jatkettiin kiertoliikkeellä, tartuttiin oikealla kädella vastustajan oikean olkapään kohdalta kiinni, ja pyyhkäistiin tukijalka sisäpuolelta.

Tehtiin myös potkuväistöjä ja vastahyökkäyksenä alapotku tukijalan sisäreiteen.

Potkittiin myös itse:
nipsuli kirjoitti: - mawa + sokuto
- mawa + sokuto joka ei osu + ushirogeri
- aloitetaan hämäyspolvella, mutta lasketaankin jalka eteen ristiin ja tehdään ushirogeri (tätä tehtiin molemmin puolin)
- 4 suoraa vartaloon + ushirogeri
Ensimmäisessä yhdistelmässä ideana oli se että jalka käväisee maassa, mutta pompahtaa heti takaisin ja vedetään se sokuto. Sain onnistumaan yllättävän hyvin.

Loppuun vähän mattopainia.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#281

Viesti Totte »

Maanantai 26.7.2010 - HJJ(vapaa)

Potkupainottaiset treenit. Tehtiin alkuun peruspotkuja (kierto-, etu-, teka-, sivu- sekä takakiertopotku). Koitettiin myös samaa mitä perjantaina, eli mawa-sokuto yhdistelmä vasemmalla jalalla.

Tehtiin vähän potkuväistöjä jotka nyt meni vähän niin ja näin.

Tämän jälkeen vähän heittoja. O-goshi, kubi-nage. Uchi-mataan sain vähän henkilökohtaista opetusta, ja heitto aukes taas vähän enemmän.

Vähän tuntui että ei ehtiny tehdä paljon mitään, mutta joskus on tällasia päiviä.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#282

Viesti Totte »

Torstai 29.7.2010 - BJJ

Tisitai oli suunniteltu välipäivä, ja keskiviikosta tuli suunnittelematon välipäivä koska ei vain jaksanut, vaan päätin säästää voimia näihin treeneihin.

Tekniikkana katsottiin yksi ohitus. Ollaan open-guardissa vasen polvi maassa ja oikea polvi ylhäällä vastustajan jalkojen välissä. Otetaan oikea polvi haltuun oikealla kädellä ja vasen käsi tarttuu vasemmasta polvesta (tai kauluksesta). Astutaan vasen jalka sivulle vastustajan oikean jalan ohi, ja laitetaan painetta sisäreiteen oikealla polvella.

Kauhaistaan vasen käsi vastustajan selkään ja syöksytään vasemmalle kyljelle. Nyt vastustaja pitää todennäköisesti kiinni meidän oikeasta jalasta. Olkapäällä laitetaan painoa kaverin leukaan ja työnnetään lantiota taakse. Pää ja painopiste pysyy alhaalla. Potkaistaan vasemmalla jalalla oikea jalka vapaaksi. Oikean käden ote polvesta pysyy koko ajan kiinni, ja painaa polvea alas. Ennen jalan vapauttamista tällä estetään se että vastustaja kääntyy deep-halfiin ja sen jälkeen niin hidastetaan kääntymistä kilppariin. Sitten kun vastustaja on kääntynyt kilppariin niin kierretään joko pään puolelta tai hypätään selän puolelta ja päästään selkään.

Sitten sparria muistaakseni 6 x 5min. Tuli vähän väsy ja jano. En olisi varmaan jaksanut näitä treenejä jos olisin pakottanut itseni treeneihin silloin keskiviikkona. Nyt jaksoi melko hyvin, mutta jälkeenpäin olin ihan poikki. Nytkin tuntuu että olisi tarvinnut pidemmän yöunet palautumiseen.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#283

Viesti Totte »

Merkkaan nyt jotain. Ei välttämättä oikein.

Keskiviikko 11.8.2010 - HJJ

Pystylukkoja. Lyöntitorjuntoja molemmille puolille, josta jatkettiin atemilla ja hallinnalla (venäläisote?). Eli kaivetaan kädellä sisäpuolelta ranteesta kyynärpäähän ja väännetään vastustajan käsi selän taakse. Loppuun otetaan vielä päähallinta.


Maanantai 16.8.2010 - HJJ

Jatkettiin vähän samaa teemaa. Nyt tosin otettiin sama lukko myös kimura-otteella. Kolmen hengen ryhmissä randoria tällä jne.


Keskiviikko 18.8.2010 - HJJ

Vähän samaa teemaa vielä. Nyt tehtiin pari tekniiikkaa tarttumaotteista. Ensimmäinen oli kättelyote ja toinen tempaisee vasemman koukun. Liikutaan vasempaan etuviistoon ja torjutaan ristiin. Ohjataan käsi siihen hallintaan. Kättelyote päästetään vasta kun käsi saatu hallintaan.

Toinen on se että vastustaja tarttuu vasemmalla kädellä vasempaan käteen ja lyö oikealla. Torjutaan vasemmalla jodan uchi-ukella, mutta oikea myös varmistaa, koska vastustajalla on ote vasemmasta kädestä. Torjunnan jälkeen meidän pitäisi olla nikkyo asennossa. Tartutaan oikealla sormista kiinni ja väännetään kaveri alaspäin. Lähdetään nostamaan kättä niin että kyynärpää on suoraan käden yläpuolella ja väännettään sama hallinta.

Kolmantena hyökkäyksenä ole sivulta tuleva ote olkapään kohdalta plus lyönti naamaan. Torjutaan ristiin ja uraken päähän. Kiinni ja polvipotku sekä samainen hallinta.


Sunnuntai 22.8.2010 - HJJ(vapaa)

Lämmiteltiin peruskurssin tekniikoilla. Tehtiin vähän oranssin tekniikoita. Sen jälkeen vähän heiteltiin ja potkittiin mitseihin.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#284

Viesti Totte »

Maanantai 23.8.2010 - HJJ

Alkuun ukemeita ja peruspotkuja, sekä potkukombinaatioita. Pitään tehtiin vasen etupotku + oikea takapotku kombinaatio.

Paritekniikoina lyöntitorjuntoihin jatkoa. Etukäsi blokataan ristiin ja takakäden koukku normaalilla ylätorjunnalla. Lyönti pakkiin oikealla kädellä. Niskan takaa kiinni ja oikea polvi perään. Tämän jälkeen joko käännetään käsi nikkyoon ja nostetaan kaveri sankkyolla, tai sitten väännetään käsi selän taakse perushallintaan.

Sama hyökkäys mutta nyt joustetaan taaksepäin ku torjutaan takakäden lyönti, ja välitön atemi vasemmalla jalalla kylkeen. Haito kaulaan oikealla kädellä ja harai-goshi.

Tehtiin käsivarsiheittoa. Kolmen ryhmissä niin että kaksi hyökkäsi takakoukulla. Tekijä blokkasi, veti atemin ja heitti käsivarsiheiton. Tehtiin myös ryysyistä ja randorina missä oli polvet mukana.

Loppuun lihaskuntoa ja venyttelyä.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#285

Viesti Totte »

Keskiviikko 25.8.2010 - HJJ

Alkuun tehtiin peruslyöntejä ja väistöjä nyrkkeilyhanskoilla.

Sen jälkeen tehtiin perustekniikkaa vähän reippaammin, eli niin että hyökkäävä tulee pidemmän matkan päästä ja rynnistää päälle. Otteinä syleilyotteet ja kuristusote edestä. Pianotettiin sitä että ei voida jäädä tumput suorana seisomaan ja odottamaan sitä hyökkäystä, vaan pitää mahdollisemman aikasessa vaiheessa ottaa itse hyvä tukeva asento ja hyökätä vastaan, tai sitten aloittaa tekniikka liikkumalla pois pienimuotoisen väistön muodossa.

Tämän jälkeen perusheittoja, sekä vähän heittoja liikkeestä.

Kaikki meni aika huonosti, paitsi että tietyt lyöntisarjat meni ihan ok.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 67 kurkkijaa