Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Totte

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#301

Viesti Totte »

Sunnuntai 6.2.2011 - HJJ

Leirin toinen päivä.

Jatketaan heitoista. Ensimmäinen uhrautumisheitto oli ura-nage.

Perusmuodossa niin vasen käsi otta normaalin otteen ja oikea menee vyölle. Vasen jalka astuu etuviistoon ja horjutetaan. Oikea jalka suorana ilmaan ja pudottaudutaan oikealle kyljelle. Olkapää tulee suoraan oikean käden alle, jolloin ote on vahva. Heitetään kaveri yli.

Käytettiin seuraavissa tekniikoissa:

- Kaulusote takaa

Käännytään ja vasemman käden uraken. Otetaan käsi haltuun yläkautta kiertämällä ja oikea käsi menee vyölle tai jalkojen väliin. Heitetään ja pidetään oikea käsi hallussa. Kädet yhteen ja lukotetaan olkalukolla. Päkiällä potku kylkeen.

- Niskalenkki

Paperissa lukee alakoukku, mutta meille opetettiin yhtäaikainen lyönti jalkoväliin ja niskaan. Pieni tukiaskel ja heitetään. Kierrähdetään päälle ja lyöntilopetus.

Toisena uhrautumisheittona oli minun inhokkiheitto, eli tomoe-nage.

Perusmuodossa lähdetään perusotteesta ja hypätään vähän vasemmalle että saadaan tilee laittaa oikea jalka lonkkaluulle. Pudottaudutaan lähelle niin että lonkka on suoraan jalan alla. Kierretän ja heitetään.

Käytettiin seuraaviin tekniikoihin:

- Oikea koukku

Normaali torjunta ja shuto. Heitetään. Helppoa jos osaisi sen heiton.

Käytiin läpi myös sasae-tsuri-komi-ashi.

Perusmuodossa yritetään ajoittaa sen vastustajan oikean jalan askeleeseen eteenpäin. Mennään itse pois alta, kierretään voimakkaasti ja pysäytetään jalka. Ei varsinaista pyyhkäisyä.

Käytettiin seuraavissa tekniikoissa:

- Lyönti pampulla kämmenpuolelta.

Tämä käytiin vain nopeasti läpi, muta ideana oli astua oikealla sisään, saada ote ja tehdä heitto pysäyttämättä liikettä.

- Vasen mawa

Etuvasemmalle väistö ja gedan-uchi-uke. Napataan jalasta kiinni ja käännytään vähän vastustajaan päin. Vasen ote kauluksessa. Kävellään oikealla jalalla vähän vastustajan "läpi", ja kipataan hänet heitolla. Menee melkein selän taakse. Vasen käsi ottaa vasemman käden haltuun. Vaihdetaan ote oikeaan käteen ja potkulopetus.

Laitetaan tähän perään toinen potkutorjunta. Eli oikea maegeri. Sama väistö ja torjunta. Kiinni vastustajan jalasta ja kainalosta. Pienellä nostulla pyyhkäistään jalka. Lopetuksena tetsui.

Käytiin myös asetekniikoita.

- Pistooliuhka sivulta (oikeakäteinen hyökkääjä, uhataan vasemmalta)

Väistetään ylävartalolla eteenpäin ja tehdään vasemmalla kädellä torjuntaa muistuttava liike asekäteen. Oikea käsi tartuu heti piipusta ja viedään piippu yläs ja painetaan vastustajaan päin. Viedään alas sormilukolla (tai riistetään ase).

- Veitsellä alapisto

Liikutaa oikealla sisään ja torjutaan oikealla kädellä. Kiinni käteen ja käännytään ympäri rannelukolla. Oikea etupotku kylkeen. Vasen kakatogeri päähän, ja lukko 12.

- Pamppuhyökkäys kämmenpuolelta

Normaali väistö ja torjunta. Käännetään käsi ja tehdään lähemmällä polvella polvipotku, samalla kun vedetään kädestä alas. Riistetään pamppu alakautta.

Mattotekniikoista tehtiin seuraavat:

- Kuristus jalkojen välistä

Painetaan korvien taakse. Lukitaan jalat ja vedetään hyökkääjä lähelle. Vasen käsi suoraks niskan taakse ja tartutaan kiinni hyökkääjän vasemmasta kyynärtaipeesta. Käännetään koko paketti. Jalat on kiinni jolloin meillä on vartalolukko. Lyönti vatsaan, kierrähdys päälle ja kuristetaan.

- Kuristus sivulta

Katkaravulla tilaa. Oikea jalka menee vastustajan oikeana polveen. Vasen jalka menee kasvojen yli. Muodostetaan kulma ja työnnetään vastustaja kumoon. Lukko polvella.

Loppuun vielä pari kuljetusotetta:

- Rannelukolla

Ollaan perus kuljetusotteessa niin että oikea käsi on kyynärpäässä ja vasen ranteessa. Ollaan kaverin takana. Oikea vetää nopeasti kyynärtaipeesta ja vedetään käsi kulmaan. Molemmat peukalot ovat käden sisällä ja kyynärpää on kyljessä kiinni. Nostetaan kättä vähän ylemmän että saadaan parempi kulma. Puristetaan käsi kasaan ja tehdään rannelukko. Vasen käsi painaa päätä taaksepäin joka estää lyömisen.

- Kuristuksella

Lyödään olkapäälle ja vedetään kyynärpäästä. Päästään selkään ja otetaan oikealla kädellä kuristus. Painetaan ryhti huonoksi ja haetaan sisäkautta käsi selän taakse.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#302

Viesti Totte »

Maanantai 7.2.2011 - Punttisali

Kyykkyä, pystypunnerrusta ja soutua.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#303

Viesti Totte »

Tiistai 8.2.2011 - HJJ(matsi)

Tunti erilaisia sparrieriä
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#304

Viesti Totte »

Keskiviikko 9.2.2011 - HJJ

Lämmittelyksi vähän varjonyrkkeilyä. Sitten lähdettiin tekemään eri kaatoja ja heittoja. Parin kanssa liikuttiin, ja tehtiin polvipotku + o-soto-gari/otoshi. Sama tehtiin käsivarsityylisellä heitolla. Tehtiin myös ulkopuolinen kamppaus mistä jatkettiin jujiin. Sitten uhrautumisheitolla jatkettiin myös jujiin.

Tehtiin yksinkertaisia lyönti ja potkukombinaatioita hanskoihin. Eli ihan vasen-oikea-vasen mawa tyylisiä.

Loppuun vähän sparria ja lihaskuntoa.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#305

Viesti Totte »

Lauantai 12.2.2011 - Punttisali

Kyykkyä, pystypunnerrusta, soutua ja leukoja.[/quote]
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#306

Viesti Totte »

Keskiviikko 16.2.2011

Punttisali

Pystypunnerrusta, soutua ja vähän leukoja.


HJJ

Alkuun lämmittelyä ihan peruspotkuilla. Sitten tehtiin pariharjoitteena mm. seuraavia juttuja.

- Vasen työntävä etupotku ja otetaan kaveri kiinni takapotkulla.
- Oikealla kädellä hämäys vartaloon, jonka jälkeen vasen mawa päähän.
- Vasemmalla kädellä hämäys ylös ja vasen etupotku vartaloon. Otetaan etäisyys kiinni ja vasen kirvespotku + oikea mawa.

Käytiin myös läpi ihan perusväistöjä ja torjuntoja potkuva vastaan. Sitten tehtiin vähän perus paritekniikka, painittiin muutama erä, sekä tehtiin lihaskuntoa. Lihaskuntoja lukuunottamatta aika kevyet treenit.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#307

Viesti Totte »

Perjantai 18.2.2011 - Punttisali

Penkkiä, mavea, leukoja ja dippiä.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#308

Viesti Totte »

Maanantai 21.2.2011 - Punttisali

Pystypunnerrusta, soutua ja leukoja.

Joka kerta on vielä saanut lisätä painoja. Kohta rupeaa varmaan olemaan siinä vaiheessa että löytyy ns. omat painot ja treenaaminen oikeasti alkaa.

EDIT: Niin, ja lajitreenit jää tällä viikolla varmaan vähän vähiin. Olen muuttamassa kuun vaihteessa, ja hommat pitää nyt viimeistellä tämän viikon aikana. Lisäksi pitää vielä auttaa veljeä muutossa. Suunnitelmissa on kuitenkin vielä ainakin yksi salipäivä ja kaksi lajiharjoitusta tällä viikolla. Kun ilmat paranee niin voisi miettiä taas juoksemista.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#309

Viesti Totte »

Keskiviikko 23.2.2011

Punttisali

Mave Penkki ja Dippi


HJJ

Ei mitään muistikuvaa mitä tehtiin.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#310

Viesti Totte »

Maanantai 28.2.2011

Punttisali

Pystypunnerrusta, soutua ja leukoja.


HJJ

Vähän perus veitsijuttuja sekä tekniikkaa matossa. Loppuun sitten painia.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#311

Viesti Totte »

Tiistai 1.3.2011 - HJJ(matsi)

Erilaisia yksinkertaisia torjunta, lyönti ja potkukombinaatioita thaipädeihin. Loppuun sparria.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#312

Viesti Totte »

Keskiviikko 2.3.2011

Punttisali

Mave, Penkki ja Dippi


HJJ

Lyöntikombinaatioita hanskoihin. Sen jälkeen tehtiin harai-goshia liikkeestä. Seka taaksepäin suuntautuvasta että sivulaukasta. Ko-uchi-garia -> O-uchi-garia sekä vähän sovellettua tekniikkaa. Tämän jälkeen heittomatsia.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
nipsuli
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 965
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: HJJ, BJJ, modernisoitu shaolin kung fu, thainyrkkeily, escrima

Re: Totte

#313

Viesti nipsuli »

Totte kirjoitti: Keskiviikko 23.2.2011


HJJ

Ei mitään muistikuvaa mitä tehtiin.
Varmaan siks kun et ollu treeneissä? ;)
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#314

Viesti Totte »

nipsuli kirjoitti:
Totte kirjoitti: Keskiviikko 23.2.2011


HJJ

Ei mitään muistikuvaa mitä tehtiin.
Varmaan siks kun et ollu treeneissä? ;)
Älä ny pilaa mun päikkyä millään turhilla yksityiskohdilla :)
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 250
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totte

#315

Viesti Totte »

Lauantai 5.3.2011 - HJJ(vapaa)

Käytiin läpi oranssin tekniikat. Lopuksi katseltiin vähän heittoja liikeestä sekä heittokombinaatioita.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 80 kurkkijaa