Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Griy

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#916

Viesti Griy »

Kiitos kannustuksesta! Lepään ja tulen hyvällä mielellä salille, niin kaikki menee hyvin :)

--
Maanantaina 1h defendoa. Maassapuolustautumista ja siihen liittyviä harjoitteita.

Tiistaina 1h defendoa. Maassapuolustautumista, shootteja ja niitä vastaan puolustautumista

Naisten IP-kurssilla kertausta ja skenarioharjoitusta. Skenarioharjoite tuntui todella mielenkiintoiselta, koska ryhmä oli uusi ja ei ennakkoon voinut tietää, mitä tapahtuu. Hyvin se kuitenkin meni, TOSI hyvin!
Minna N
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#917

Viesti Griy »

16.9.12 defendoa 3 h + tasokoe noin 1h

Seminaarissa harjoiteltiin pystyottelutaitoja. Potkuja ja potkujen yhdistelmiä. Lyönnin torjuntaa, 4 erilaista lähestymistapaa. Sparria. Mukavasti meni kolme tuntia ja tällä kertaa tuntui, että jotain upposikin. Nämä taidot eivät ole olleet parhaimpiani, mutta nyt toivottavasti mentiin pikkasen taas eteenpäin.
--
Tasokokeessa testattiin ct2 ja ct3 tekniikat. Läpi meni :) Oli tosi mukavaa, vaikka ihan pikkasen jänskättikin ;) Jaksoin hyvin ja tekniikat osasin niin hyvin kuin osasin. Eli ei siis kamalia alituksia, joskaan ei huimia ylityksiäkään.
Minna N
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 200
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Griy

#918

Viesti L.K. »

Hyvin se meni, onnittelut täälläkin vielä suoritetusta tasosta.

Lisäksi on todettava (voin todeta kyllä saman kasvotustenkin koska vain;) ), että on ollut mukava seurata treenitaivaltasi.

En olisi kyllä uskonut aikanaan, että mukana olet vielä näin monen vuoden jälkeen ja millaisen muutoksen olet aikaansaanut monella osa-alueella, ei pelkästään teknisessä tekemisessä.

Ohjaajana olen kyllä hyvin ylpeä siun suorituksesta ja kehityksestä, toki kaikista muistakin oppilaistamme, mutta erityisesti sun kohdalla astetta enemmän. Keep up the good work!!:)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#919

Viesti Griy »

L.K. kirjoitti: Hyvin se meni, onnittelut täälläkin vielä suoritetusta tasosta.

Lisäksi on todettava (voin todeta kyllä saman kasvotustenkin koska vain;) ), että on ollut mukava seurata treenitaivaltasi.

En olisi kyllä uskonut aikanaan, että mukana olet vielä näin monen vuoden jälkeen ja millaisen muutoksen olet aikaansaanut monella osa-alueella, ei pelkästään teknisessä tekemisessä.

Ohjaajana olen kyllä hyvin ylpeä siun suorituksesta ja kehityksestä, toki kaikistap muistakin oppilaistamme, mutta erityisesti sun kohdalla astetta enemmän. Keep up the good work!!:)
Suuresti kiitos. Ehkä olen vähän hidas oppimaan, mutta onneksi olen kuitenkin oppinut. olen itsekin tosi tyytyväinen siihen, mihin olen päässyt. Ehkäpä minun alkeiskurssi kesti vain sen kolme vuotta ;)
Minna N
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#920

Viesti Griy »

Olen harrastanut defendoa. Tunti kerrallaan. Ilmeisesti olen sellaisessa mukavassa vaiheessa, että asiat sujuvat. Olen oppinut tekniikat ja vähitellen osaan soveltaa niitä treeneissä. Aina välillä huomaan, että osaan tämänkin jutun ihan mukiin menevästi. Treeneissä on siis kivaa. Minulle uudempana asiana olemme alkaneet tehdä enemmän veitsitekniikoita. Nämä ovat vieraampia ja tuntuvat siksi vaikeilta.

---
Aloitin BJJ:n peruskurssin Haminassa. Parin ekan tunnin jälkeen on odotta fiilis. Osallistujia on paljon ja hikeä riittää. Olemme hajoitelleet peruskaatumisia, kuperkeikkoja ja katsoneet tilanteita mountista. Jokaisella tunnilla olen oppinut vähän lisää ja kunha vauhtiin päästään, on harjoituksissa varmasti kivaa.
Minna N
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 200
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Griy

#921

Viesti L.K. »

Okei, tämän takia sua ei olekaan treeneissä näkynyt tällä viikolla?

BJJ:stä saat varmasti hyviä apuja defendoonkin, toivottavasti vaan se ei vie mattotoimintaasi
defendossa sille linjalle mitä pääsääntöisesti yritämme välttää.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#922

Viesti Griy »

L.K. kirjoitti: Okei, tämän takia sua ei olekaan treeneissä näkynyt tällä viikolla?

BJJ:stä saat varmasti hyviä apuja defendoonkin, toivottavasti vaan se ei vie mattotoimintaasi
defendossa sille linjalle mitä pääsääntöisesti yritämme välttää.
Joo, kurssin ja työreissujen takia olen ollut tämän viikon pois. Vaihdetaan pari sanaa tuosta harjoittelusta joku kerta.
Minna N
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 200
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Griy

#923

Viesti L.K. »

Tehdäänpä näin.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#924

Viesti Griy »

6.10.12 defendoa ja kuulaa

Lauantain treeneissä paistaa aina aurinko. Tänään mukana oli alkeiskurssilaisia, joten harjoittelimme potkimista ja lyömistä. Löin niin, että käteen koski. Kertonee enemmän kädestä, kuin lyöntivoimasta...

Defendon jälkeen jäin kuulatunnille ja vaikean alun jälkeen (puhti pois) sain koottua itseni lopputunniksi ja ihan kivaahan tuo taas oli. Huomasin punnerrusten parantuneen ja renkaan flippailukin tuntui kivalta ( ja tänään jumittaa takamusta), joten plussalle jäätiin.

Sunnuntaina huilaillaan ja mietitään ensi viikon kujeita.
Minna N
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#925

Viesti Griy »

9.10.12 1h15min bjj peruskurssilla.
Lämittelyä, kaikenlaista eläinliikettä ja muuta möngertämistä. Teknisenä aiheena opeteltiin pysymään mountissa päällä. Lopuksi painiskeltiin opituilla tekniikoilla. Hiki tuli ja taisin taas oppia vähän lisää :)

10.10.12 1h defendoa, ht-ryhmä.
Thai-clichiä erilaisista näkökulmista. Karhunsyleilyote takaa. Peruspotkuja. Näistä loppuharjoite, jossa kolme osallistujaa. Suorittajaa pidetään kiinni takaa, edessä toinen vihu potkutyyllä. Tehtävä: potki toinen pois ja vapaudu. Tässä sain ilmeisesti pari hyvää potkua, joska harjoittelu toveri näytti yllättyneeltä. Niin tapahtuu harvoin jatkoryhmässä, eli ehkä potkut ovat sitten kuitenkin käyttökelposia :)
Minna N
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 200
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Griy

#926

Viesti L.K. »

Onko painitekniikat olleet jotenkin vieraita vai mitä tarkoitat oppimisella? Voisn kuvitella että valtaosa peruskurssin jutuista pl. lukot yms. pitäisi olla aika tuttuja ennestäänkin?
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#927

Viesti Griy »

L.K. kirjoitti: Onko painitekniikat olleet jotenkin vieraita vai mitä tarkoitat oppimisella? Voisn kuvitella että valtaosa peruskurssin jutuista pl. lukot yms. pitäisi olla aika tuttuja ennestäänkin?
Samoja juttuja ollaan tehty, joskin aavistuksen eri asenteella. Oppimisella tarkoitan tässä kohtaa sitä, että ymmärrän nyt ehkä paremmin, miksi defendossa tehdään asioita kuten tehdään. Tähän mennessä BJJ-alkeiskurssilla katsotut ratkaisut tuttuihin pulmiin ovat olleet periaatteessa samoja, mutta kuitenkin erilaisia :) Selitän, kunhan tapaamme. Olemme myös tehneet asioita, joita en ole tehnyt koskaan defendopaineissa ja tunteja on takana nyt neljä. Kaikki nämä saavat minut ajattelemaan ( :)), mihin tämä minut viekään. Ja on todellakin mahdollista, että se vie minut "väärään" suuntaa, jos en pidä varaani. Katsellaan..

---
11.10.12 1h15 min bjj, 4 kerta alkeiskurssia
Alkulämpöjä, kehonpainojumppaa.
Kertasimme kaikki käydyt tekniikat mountissa. Uutena opettelimme kääntymään kilppariin alta mountista, ja mountissa päällä oleva opetteli pysymään selässä ja hallitsemaan tilannetta.
Lopuksi taas painimme: lähtö moutista ja alla olevan tehtävä tulla pois.
Minna N
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 200
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Griy

#928

Viesti L.K. »

Okei, jutellaan toki, mutta koska treeneissä ei aina välttämättä ehdi hirveän syvällisesti jutella, siksi kyselen täällä:)

Mitä tarkoitat asenteella? vai viittaatko päämäärin? Defendossa: pois/ylös mahd nopeasti,kaikki keinot käytössä ja BJJ:ssa taas haetaan sitä paikkaa lopetukselle tai positiolle, josta päästäisin taas sitä työstämään?

Tuo asioiden määrä ei luonnollisesti ole mikään yllätys, mutta varmaankin tuon myötä myös alat tajuamaan miksi defendossa asioita tehdään juuri miten tehdään ja miksi esm mattotekniikoissa ei mennä lian syvälle nin sanotusti.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 700
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Griy

#929

Viesti Griy »

Antaa tulla vaan kysymyksi, vastailen ja opin itsekin.

Bjj urani taitaa olla niin alussa, etten vielä osaa sanoa mihin tähdätään :) Näin päällimmäisenä tuntuu, että juuri päämäärässä on kuvailemasi ero. Defendossa pyritään selkeästi eroon tilanteesta (ja olen siihen tottunut), jolloin kaikki muu tuntuu "järjettömälle". Tässäkin lienen jouluna huomattavasti viisaampi ja pyörrän nykyiset puheeni... Siinä olet oikeassa, että defendon ratkaisut tulevat yhä selvemmiksi. Ja olen ilonen siitä, miten ne on minulle opetettu.
Minna N
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 200
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Griy

#930

Viesti L.K. »

Juu, siis tuo järjetön-fiilis tulee siitä miten sut on opetettu. BJJ:ssä ne ratkaisut ovat varmasti paikallaan ja niilä on erilaiset tarkoitusperät.

Jos pystyt pitämään ajatuksen mukana sekä suodattamaan tiettyjä juttuja, saat varmasti lisää hyviä juttuja, joita voit soveltaa defiksessäkin, eritoten koska matossa olet kuitenkin fyysiseti usein altavastaajana.

Ainoa "ongelma" voi olla se, että sun on pakko siellä BJJ-treeneissä adaptoituta siihen ajatusmaailmaan, mutten et opi ja pärjää siellä. Sen kautta sitten jos esim BJJ treenien ja painiskelun määrä ylittää defendo-treenit, voi ongelmaksi muodostua se toimintamallien muuttuminen eli ns. selkärankaratkaisut alkavat muuttua enempi BJJ-touhua tukevaksi. Ei tämä luonnollisesti joka asiassa ole ongelma, mutta tietyissä tilanteissa voi olla ja onkin.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 42 kurkkijaa